Thursday

Anwar tidak dapat bertanding jika rayuan kes fitnah liwat II berjaya


‎KETUA Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkemungkinan besar tidak dapat bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Kajang sekiranya rayuan kerajaan terhadap keputusan kes Fitnah Liwat II berjaya, kata seorang pemimpin KEADILAN. 

Ahli Parlimen Bayan Baru Sin Tze Tzin berkata prosiding saat akhir itu merupakan langkah politik kerajaan BN untuk menamatkan hayat politik Anwar.

"Sebaik Mahkamah Rayuan habis membuat pendengaran pada hari Jumaat, penghakiman akan diberikan pada petang Isnin, betul-betul selepas sesi Parlimen di waktu pagi.

"Sekiranya Anwar disabit, tidak akan ada masa bagi peguam beliau untuk memohon penggantungan pelaksanaan hukuman di Mahkamah Persekutuan kerana ia selepas waktu pejabat, dan beliau (Anwar) akan ditahan di jel," kata Sim dalam sidang media hari ini.

Hari Isnin — 10 Mac 2014, 
penamaan calon PRK Kajang, Selasa — 11 Mac 2014. 

Jika Dato Seri Anwar disabitkan hukuman dan dijel, maka pakatan peguam hanya akan dapat memfailkan penangguhan hukuman keesokan harinya (11 Mac 2013)

Maka beliau tidak dapat mendaftarkan diri pada hari selasa pada masa yang ditetapkan sekaligus tidak dapat bertanding untuk kerusi DUN Kajang.

33 comments

ALLAH SWT akan kabulkn doa2 hambanya yg mendoakn agar DSAI menang dlm fitnah 2 yg d kemukakn oleh syaitan2 yg brtuhan manusia dan kami dr penyokong2 PR tetap setia brsama DSAI dan d dlm hati kami UMNO dan PERKASA adalh haram bagi kami krn bnyk sangat membuat fitnah

Hati busuk cm korg ni tuhan xkn tologny..40ribu doakn umno k.o smpai skrg umno x k.o lg...berjuta umat islam doakn israel tu terlungkup tp smpai skrg ujud lg israel tu...nk brjya tuhan suh guna kepla otak, usaha n br brdoa..psst jgn guna kepla lutut n kepla lain suda lah HEHE

Komen dr manusia bodoh lg bebal...

CAM BTUL JE cam betul je CAM BETUL JE! hahaha lg pak pndir da ckap ADA OTAK PAKAIII,ada mata tgk,ADA TLINGA DGOR..

Komen anon 20 00 ikhlas tuh.. umno dan israel berbeda TIADA...

Anon 2217. Manusia yg x de akal fikiran

Padan muka kaum lut... Atas dunia dah kena balasan

Doa kamu setaraf dgn doa kaum munafik..

Tak pelik lah kalu umno dok brgantung nasib pada dubur saipol pun sbb pak tua tu lama dah dok ghoyat umno ni busuk sapai kedlm usus, payah doh bersih..kot mana2 pun umno ni nak bkubang jug dlm tong taik

Kes nuwa ni dah lama, yg kes prk kajang ni nua yg baru2 ni je cari pasal.. dua dua kes ni x de kait pun.. si nuar tu saje ttiba nk jd mb tang nak dekat keputusan rayuan liwat tu, pastu nk salahkn umno kalu dia brsalah dn xdpt jadi mb.. pembangang betull

kau org yg suka sgt sokong umno tu dh d kira bahlol...hehehe...

satu2nya negeri yg x ada umno brtapak...sarawak trbaikkk....tahniah org sarawak krn mengharamkn umno terbang ke pulau borneo

Kita main politik tanpa anwar okey, dalam masa terdekat anwar aljubori masok penjara lima tahon, jangan salahkan umno, lupakan anwar aljubori itu, keputusan mahkamah harus diterima, jangan keras kepala okey, undang undang mesti dilaksanan..

anwar kena konspirasi lg...ALLAH akan turun musibah kpd mereka yg suka memfitnah anwar dan klgranya...masa akan menentuknnya..takbirr

malaysia boleh...boleh sgla galanya..bngsa mlyu sendiri yg jatuhkn maruah anwar dan yg ketawa adalh bkn bngsa mlyu..smpai hr kiamat pun bngsa mlyu x kn brsatu dan maju skiranya bngsa mlyu saling brcakaran sesama sndiri..takbirr...smga ALLAH tetapkn iman bg org2 yg suka mengingtinya...

I nak masuk BN la...Dapat main sex...bunuh orang...rompak duit rakyat dengan goverment backup. Hanya di bolehland. :-)

Rakyat mmg bodoh pun...PM can do anyting...diam la lagi dan.jadi bodoh. Najib tergelak tgk kebodohan rakat. Muhammad taib ada diluar....kes altantuya bukan issue besar...khir toyo makan separuh tanah selangor...semua relak. Tapi anwar jahat....Satu malaysia hanya untuk kepentingan satu orang ertinya.

Gentlemen lah... Buktikan yg anwar x bersalah...itu je..anwar sebenarnya spesis manusia yg suka menipu.

Saya musykil kenapa lebih kurang 40 pengasas2 pkr tiada lagi dalam pkr?

Yg join PKR dulu tu semua spisis UMNO. Spisis UMNO ni biasa lah tak boleh cari makan dalam PKR cabutlah nak tunggu lagi. Dalam UMNO main wayang cina pula kalau UMNO tak layan akan lompat pula. UMNO pula spisis sampah ini memang kesukaan mereka. Sampah2 ini akan dikitar semula dijadikan satu barang yg dikira ada harga dan beekepenringan bagi UMNO last sekali spisis sampah ini akan dibakar jadi abu dan dibuang kelaut. Masa nak gunapakai digilapnya sampai berkilat bila tak mahu dibiarkan berkarat

Nasib kau la anwar, siapa suroh kau main lubang tahi, macam kaum luth , lembu pon tak buat kerja macam itu, atas dunia anwar dah terima belom akhirat nanti, jangan salahkan orang lain salahkan diri sendiri, sejahat jahat pemimpin umno belom ada yang main lubang tahi, terima la hakikat...

Ni kaki fitnah umngok bila nak mampos???

Tak dpt projek bro..

eryinye kau bebal n lmbab.jgn marah bro

i lak takut nk msuk pkr tgadai jubur u

kau ni takbir utk sape bro

kau orng lak dlm pkr jubur dara la ek.ptutle follow cik anwer

betui betui pkr dan bontot berbeda tiada.

salah bro.sbenarnye yg join umno dulu spesis anwar tu yg hncur umno.nsb smue da chow gi pkr

entah lu plk bila bro 23:43

Pembangang mcm ko..

Kasi kaki fitnah ni mampos dulu la ye..

masa pak lah jd pm, mader klr umno dan lps tu najibor jd pm, mader masok umno, sbb tu laa pati bn umno mcm hotel dan mcm pmpuan sundal mrk2 ni dh bnyk yg x betul dan bnyk dh masuk hsptl tanjung rmbutan d sbbkn ngri selangor n pulau pinang dh x dpt nak buat kantau krn pr yg jd krjaan nya


EmoticonEmoticon