Pengundi DUN Kajang mengadu namanya dipindahkan ke DUN lain

‎SEORANG pengundi berbangsa cina yang tinggal di Taman Jenaris, Kajang Selangor mengadu bahawa namanya telah dihilangkan daripada senarai daftar pemilih DUN Kajang.

Lee Kim Seng mendakwa sebelum ini sudah empat kali beliau mengundi di DUN Kajang, namun kali ini namanya dihilangkan dari senarai daftar pemilih DUN itu.


‎Dalam ruangan semak daftar pemilih di laman web rasmi SPR, ada diletakkan satu pautan khas untuk pengundi Kajang menyemak maklumat daftar pemilih mereka.

Apabila Lee memasukkan nombor kad pengenalannya, nama beliau didapati tidak lagi wujud (tiada rekod ditemui).


Apabila dia menyemak menggunakan semakan umum, dia terkejut apabila namanya dipindahkan ke DUN lain, iaitu DUN Bangi.


Apa sudah jadi? Empat kali mengundi di DUN Kajang, malah pada pilihanraya umum ke 13, beliau mengundi di DUN Kajang, tiba-tiba namanya dipindahkan ke DUN Bangi.

Lee turut mengadu bahawa baru-baru ini Jentera BN ada memaklumkan kepadanya dan penduduk Jalan Reko, Kajang agar tidak turun mengundi pada PRK Kajang, 23 Mac nanti.

Kita tak mahu tuduh sembarangan. Namun ini perkara serius, SPR mesti beri penjelasan apa sebenarnya yang berlaku dan nama-nama pengundi seperti ini mesti dimasu‎kkan semula ke DUN Kajang. 


‎"Alamat IC Kajang, tapi daftar undi dipindah ke Bangi..."

Post a Comment

21 Comments

  1. da mula da.ada je yg x kna.lpas ni ape plk miloais ni.ckp confident mnang ape psal risau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu...nak mengkambing hitamkan spr jika kalah...

      Delete
  2. tk hairan pn..nuor ic permatang pauh sanggup tukar alamat ke country height semata2 nk masuk penjara kajang..kihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai

      Mengundi dan menjadi calon 2 perkara berbeza.

      Delete
    2. betul.aku paham bro.tpi yg dipertikaikan pekara yg sme stiap kli plihanraya.tpi bila menang plk snyap.knon nye rkyat nk prubahan.tpi hakikatnye nuar kau tu tnggi cita2nye bro.abis btukar calon blh pass bgi bini awat lu orng x kcoh.saje je kan nk buat highliht incase kalah.so x ada beza dari statemnt kau tu.jwb bro bat8-jebon

      Delete
    3. bat8 awat x jwab ni.gentle la bro.xkan da gegar kot@jebon

      Delete
  3. aaa tlupe plk.nk sgt aritu btnding kt kjang dapat betul 1penggal

    ReplyDelete
  4. Itu sja kerja anjing pkr ni, dia sja yg btul. Siapa yg undi pkr dia adalah sama taraf dgn anji,,, dan ba... Kena cakap mcn ni baru sesuai dgn taraf parti lahanak nii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu anjing umno suka maon jobo losimah. Losimah suka main batang kontot je. Anjing umno macam rupa babi. Koh koh koh.

      Delete
    2. 22:03 kau ni budak tadika ke atau kldai yg mmng da lmbab.yg mne 1

      Delete
  5. Bukan seekor sj anjing parti kencing rakyat dipindah.. Byk ekor sbb dok kencing merata dikjg .. Bau busuk dan hampak. Dipersetujui oleh penduduk kajang utk dipindahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Parti Babi Najis ..

      Delete
    2. Salah..parti babi neraka

      Delete
    3. Salah...parti bengap negara.

      Delete
    4. Yg betul ialah parti bongok negara la beb.

      Delete
    5. Semua diatas salah bro...yg betul macam kapal sink cakap yaitu parti babi negara.

      Delete
    6. kecian kau orng ni.ptutle kau orng suke war war kan rakyat derita.mmng ye btul kau orng ni dlm pderitaan btul hina dri khinzir n bebal dri kldai.sory bro jgn marah trikut lu orng pnye stail dlm pkr

      Delete
    7. Betul tu puak Babi najis..

      Delete
    8. 15:02 betul ek ape gua ckp psl lu orng.ni gua respect pjuangan lu ikhlas krana mnerima knyataan yg lu orng mmng lembb n bebal dri kldai.hidup reformasi depan n blkang

      Delete
  6. Bila anwar nak masok penjara ini..

    ReplyDelete
  7. Umegok sial.hahah macai berjuang demi duit je.langsung x de keikhlasan.hahaa lu tgk pr.berjuang x yah minta duit langsung.sanggup berjuang walau kena bom air. Asid. Ni macai kalau berhimpun.diwajibkan hadir.siap ade duit masyuk lagi....hahahahahahahahaa.perbezaan yg ketara.juang demi bangsa konon.piiirah kaki mabok.kaki pompuan.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda