Surat Terbuka Buat Astro

Kenyataan Umum
4 Mac 2014

Surat Terbuka Buat Astro

Dewasa ini kita mengalami bermacam cabaran hidup terutamanya dalam menghadapi segala kenaikan harga barangan yang kian mencengkam majoriti rakyat. Hampir kebanyakkan kita menghabiskan masa demi mencari sesuap nasi terutama warga kotaraya. 

Seringkali masa dihabiskan untuk mengharungi kesesakan lalulintas, bebanan tugasan di pejabat dan sebagainya. Waktu yang terluang realitinya amat sedikit untuk dihabiskan bersama ahli keluarga tercinta. Itupun jika kita tidak membuat kerja sambilan bagi menampung segala kos meninggi kini.

Masa yang sedikit amat berharga itu adakalanya kita menefaatkan bersama ahli keluarga di rumah. Bersama ahli keluarga ramai diantara kita mencelahkan masa itu dengan sedikit hiburan bersama-sama dihadapan peti televisyen di rumah. Melalui peti yang mengeluarkan suara dan visual itulah rakyat berhibur sedikit melepaskan lelah dan mengambil kira apa yang berlaku di dalam dan luar negara.

Umum kita sedia mengetahui bahawa Malaysia mempunyai sendiri siaran samada daripada pihak kerajaan mahupun swasta. Siaran swasta berbayar yang kita keluarkan wang poket kita untuk sedikit hiburan harian bersama keluarga pula menyediakan perkhidmatan yang amat-amat mengecewakan. 

Kita sedia maklum dengan perkhidmatan pihak yang menyediakan siaran berbayar ini iaitu ASTRO sangat mendukacitakan kita kerna siaran yang kita harapkan mutu perkhidmatan mempunyai bermacam masalah dan karenah.

Pihak kami daripada Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dalam kerangka membawa suara rakyat yang merasakan ditindas oleh sistem penyiaran ini bersama-sama 57,000 suara pelanggan ASTRO akan turun bersama dalam satu aksi dalam memenuhi tuntutan kami bersama. SAMM juga telah mengumpul tandatangan pelanggan Astro di hampir seluruh negara, selain mendapat sokongan besar dari laman sosial Facebook.

Namun sebelum tindakkan yang lebih agresif, kami SAMM ingin mengadakan pertemuan empat mata bersama pihak ASTRO bagi membincangkan bersama untuk mencapai situasi menang-menang untuk pihak ASTRO dan rakyat yang ditindas itu sendiri. Surat rasmi juga akan dimajukan kepada pihak Astro.

Justeru itu, Sekretariat #BantahASTRO yang telah dilancarkan sejak tahun lalu berharap dapat bertemu dan menyampaikan suara rakyat yang merasa ditipu dan tertindas. Jika tiada apa-apa tindakan atau maklum balas pihak ASTRO, kami berjanji satu aksi besar akan dirancang untuk menunjukkan bahawa rakyat adalah pengguna yang bijak dan tidak berdiam apabila dipijak.

Sekian,

Khairooll Annuar Al-Megat
Sekretariat #BantahASTRO,
Penyelaras Kebangsaan,
Solidariti Anak muda Malaysia.

5 Comments

  1. Replies
    1. Korg tgk TV3 N RTM je..smue free xy bayo..cume bayo bil tnb..hehe

      Delete
    2. Tibi 3 suku setan ke yg kena tengok? Atau tibi mata 1 yahudi tu ke? Drp aku tengok tibi2 iblis tu baik aku tengok tibi selangor puas hati tak berat sebelah. Atau tibi PAS.

      Delete
    3. Tgk tibi PR almtny kena pnykit TB ler gmknya...yg korg tau hdup nk free je..nk mati kain kpan pon kene bli kau tau x..

      Delete
    4. Lebih baik bg free drp curik duit rakyat..

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan