Tawar diri bertanding presiden demi kepentingan parti jika Anwar dihalang

UMUM sedar dan maklum hari ini adalah hari pencalonan bagi Pemilihan KEADILAN 2014. Keluarga besar KEADILAN akan meraikan demokrasi dan menghidupkan erti Reformasi dalam memilih saf kepemimpinan KEADILAN bagi penggal yang akan datang.

Kita juga sedar bahawa Ketua Umum KEADILAN, saudara Anwar Ibrahim telah menyatakan hasrat beliau untuk bertanding jawatan Presiden KEADILAN dan telahpun dicalonkan sedemikian. 

Namun rakyat Malaysia telah lihat betapa zalimnya penguasa; tatkala saudara Anwar mahu melengkapkan 'Langkah Kajang', beliau telah dijatuhkan hukuman penjara lima tahun, lalu dinafikan hak demokratik beliau untuk bertanding. 

Kini tidak mustahil akan ada percubaan dari pihak UMNO-BN untuk sekali lagi menafikan hak demokratik saudara Anwar untuk bertanding dan memegang jawatan Presiden KEADILAN secara sah.

Dengan pemahaman dan pengamatan persada politik mutakhir ini, serta memahami kebijakan yang diperlukan dalam menghadapi musuh seperti UMNO-BN yang sering menggunakan taktik politik kotor, maka saya telah menerima cadangan beberapa anggota parti untuk menawarkan diri saya sebagai calon bagi jawatan Presiden KEADILAN. 

Keputusan ini dibuat demi menjaga kepentingan dan masa depan parti sekiranya dalam masa terdekat ini sebelum pencalonan dimuktamadkan saudara Anwar tidak dapat meneruskan pencalonan beliau.

Hidup Rakyat! Reformasi!

Dr Wan Azizah Wan Ismail
ADUN Kajang merangkap Presiden KEADILAN

Post a Comment

103 Comments

  1. ala x main wayang.trus jdi presiden je.bebal bebal dlm pkr blh dikldaikan.x ada sape pun nk amik tau mlainkan puak dlm pkr sdiri.mb slangor bhati hati.anda mkn dicntas oleh puak yg x sbulu ngn anda.@jebon

    ReplyDelete
    Replies
    1. x payah main wayang

      Delete
    2. x ada kne mgena ngn umno n bn.adoi adoi smpi kesitu pegi nye.awat srawak da klah bro

      Delete
    3. Barua kat atas mesti ada bg statemen lucah..

      Delete
    4. Statemen lucah tak apa lagi kot. Ni pelakun cite lucah apa cite, dok tayang spender saiz pukat tunda, tayang kote kontot, tayang kote bengkok, sampai satu dunia dapat tengok. Malu oooo... Mat saburit cerita jilat pepek bini kawan sampai tak basuh air burit kat muka..

      Delete
    5. 01:50 kpala anguk lu.lucah ape ke bndenyr.x skolah ke lu ni.

      Delete
    6. Inilah sandiwara politik. Pi mai pun dapat kat keluarga dia jugak.
      Lepas tu nurul tanding naib presiden.
      Nak buat cam na dah parti anak beranak.

      Delete
    7. 00.54. Bkn main wayang lg lu bro. Mcm macai yg mula nk menyalak.

      Delete
    8. 11:41 myalak sbb nmpk kki jubo jntan.klau x syap je

      Delete
  2. Kahkahkahkahkah...
    Nuor berahi vs jijah sepat kering.
    Kahkahkahkahkah...
    Apa punya turrr... Kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk nie cakap bukan main hebat....berdegar2....
      Tapi bila suami lawan isteri....SENARIO PALING LUCU....
      LUCU...BAKAL BANDUAN NAK BERTANDING....
      Kalau nak buat drama....agak2 lahhh...
      CAKAP JER....TAKNAK ORG LAIN PEGANG JWTN YG NAK DITINGGALKAN OLEH BAKAL BANDUAN....

      Delete
  3. kesian anwar ni.cita cits tnggi.bila x ksmpaian slahkan orng plk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian nuor, tapi tak apa anon 01.50 akan serahkan jubo dan raganya pada nuor..

      Delete
  4. Kepada anony 01.50 bolehlah memohon jawatan sebagai pembancuh kopi nuar brahim. Jangan lupa kata laluannya adalah MOKHTAR..
    KIH.KIH.KIH.KIH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MOKHTAR DAH TUKAR....
      PAKAI 4CM SKRG!!!!!HAHAHAHA

      Delete
  5. Puak bn x pyh sibuk kt blog ni. Pi la buat sibuk kat blog pro umno @ pi cari mh370 yg tak jumpa2 lagi tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila la korg nak matang kalau puak korg jek yg bg komen.kalau org BN bg komen sekurang2nya korg blh berfikir dan belajar cara penulisan dgn baik.

      Delete
    2. La ni dok tolong cari jam omega. Pasai dah lama sangat. Mungkin baterinya pun dan habis.

      Delete
    3. tu lah puak pkr srh ksekolah x nk tpi bila diajar mrah plk@jebon

      Delete
    4. Releks la....tiada apa yg nak dikejar...
      Dah 2x5 mcm dapig juga...suma disapu keluarga...
      PKR...Parti Keluarga Rosak..hehehe
      Rosak krn suami gila mendubor dan memuki....
      Ahli pulak....gila didubur dan dikencing....hehehe

      Delete
  6. madey pun dh skit nyanyok pasal dia x ingt lg kes memali pasal dh lama sgt n ini lh akibt nya dia tu dh bnyk buat dosa kat rkyt m'sia n ALLAH bg dia tu dh tua skit nak mampuss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau ke dia byk dosa?...siapa kamu nak judge org tu byk dosa atau tidak.
      Ingatan aku pd ko..org jahat jgn disangka akan ke neraka dan org baik akan ke syurga, kerana semua itu adalah ketentuan Allah.dia yg akan menetapkan kamu akan kemana di akhirat nnt.

      Delete
    2. Sudh terang lgi bersuluh...siapa tak tau mahathir..tak pyah saudara nk menangkn.

      Delete
    3. Ni dosa mahataik 1. Jual ic kpd orang asing 200 ribu ic 2. Caci maki Nabi 3. Anti hadis Nabi 4. Jual blok L & M kpd brunei dgn harga murah sedangkan harga pasaran trilion usd. 5. Jual batu putih mata kpd singapore 6. Rugikan negara berbilion sebab perwaja 7. Bunuh orang memali 8. Buat perdagangan secara senyap2 dgn Yahudi. 9. Beri kerakyatan kpd orng indon, india dan cina secara percuma. 10. Jual bon negara berbilion usd. 11. Dan banyak lagi. Sebab tu mahataik lani jadi kaya raya usd 44 bilion diktator kedua terkaya didunia selepas husni mubarak. Lihat wikipidea. ( sekarang dah dipadam atas arahan madey dgn suap duit berbilion usd). Duit mahataik banyak dilaburkan di bank Israeli berbilion ringgit untuk bangunkan israel . Lihat bank israeli.

      Delete
    4. ni dosa anwar-liwat sesama jenis-nabi x mgaku umat.mathir mseh blh btaubat tu pun klau btul ape yg kau ckp..tpi anwar cmne plk

      Delete
    5. Anon 15.43..
      Ckp mesti ada bukti.tunjukan buktinya.jgn ckp melulu mcm org mabok.

      Delete
    6. Adoi....teruknya mat jobor tu kencing otak korang cai!!!
      Bkn sikit usd44bil tu....

      Mat jobo tu jadi anjeng dapig dlm parlimen jer mampu ada rmh banglo rm8 juta.....belum suku sakat dan kroni dia...ko tak nampak ker??

      Delete
    7. 15:43 kau ni mabok todi ke mabuk anwar.da mcm fbi kau ni.tpi bkn fbi kt us tu.fbi@fuck belakang i

      Delete
  7. Kenapa mesti calon presiden suami dan isteri?
    Sudah pasti pemenangnya juga dr keluarga yg sama.kalau isteri kalah yg menang adalah suaminya dan sebaliknya.
    Tiadakah org yg berkelayakan atau lebih layak bertanding selain dari suami isteri ini?
    Atau pkr sudah ketandusan calon berkaliber bertanding calon presiden?.
    Atau semua pemimpin dr pkr yg layak bertanding calon presiden takut dengan suami isteri ini???
    Renungkan pertanyaan aku ini...kalau blh jawab dgn berfakta.bkn maki hamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tetiba je dsai dijatuhkn hukumn sblum prk kajang? kenpa bn tak sanggup bertarung secara gentlemen?

      Delete
    2. sbb lu pnye idola tu pndai main wayang bro.klau dicalonkan da byk mnang anugerah.bush pun klah.msa pertama kli dia lpas kau orng x mmekak plk.dia kan lmbut nk gntlemen ape

      Delete
    3. Sandiwara yg dipelopori dr sahabat yahudi.dunia...peliwat tua tak sedar nak mampos!!!

      Delete
  8. Anon 16:14 jawabnya mudah... dah tau nak kena sumbat jail tu yg tetiba plan PRK ... itu pun hang tak nampak... pada hal kes tu dah bertahun dibicara bukan tetiba mcm PRK Kajang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ada kawtim ngn hakim ke? blum apa2 dah tau kena jail..

      Delete
    2. bn umno sbnrnya pati dh nak mampus n x da hrpn lg utk nak mentadbirkn ngra n ekonmi d sbbkn pmpin2 nya smuanye dh uzur mcm kreta trpkai n tggu nak mampus je lg.....

      Delete
    3. Bengap....dah 5 tahun tu apa angkara 4cm mani dlm dubur saiful!!!??
      Liwat tanpa kerelaan....jel lah!!!
      Lain la korang puak lobang taik yang rela diduburi oleh anwar berahi tu!!!

      Delete
    4. Lu punya kwn tale Tunya tak kena jail pun? mana boleh..ini tidak adil

      Delete
    5. Klu tale dgn ada bukti video besi atau mani 4cm kedalamannya....no hal
      Umno/bn tak ketandusan pemimpin....sesapa boleh ganti...
      Nie...nuar berahi tak sedar nak mampos tu...bukti dh cukup cai...
      Terima jer lah hukuman krn tak pandai jaga kote bengkok tu!!!
      Korang kena terima dgn hati terbuka...buat apa terguling2 mempertahankan pelaku maksiat tu!!

      Delete
    6. Tak ada pemimpin lain ker yg dpt ganti peliwat tua tu????

      Delete
    7. Mana bole ganti pemimpin anu gerah tuhan tu....kahkahkahkahkah

      Delete
    8. Susah2 ganti dgn kangkung..boleh masak sambal

      Delete
  9. Nepotisme dan kronisme?.
    Buka mata besar2 wahai macai pr.

    ReplyDelete
  10. Milosuam....aku dah tak ada hati lagi nk bersama berguling demi sheikh maksiat tua kutuk tu!!!!!

    ReplyDelete
  11. Fitnah makin berleluasa skrg macai. Dunia akhir zaman sudaa. Byk2kan muhasabah diri. Bebila ja tuhan boleh tarik nikmat yg diberi skrg ni. Subhanallah

    ReplyDelete
  12. Aduyaii milosuam apa punya article ni...kau percaya ke cakap jijah tu? Mcm mana kau boleh jadi blogger pun aku tak tau. Jadi la blogger yg berilmu tp kau ni blogger yg menjilat...toot anwar dan toot toot jijah. Berhenti la jd blogger n amik skim pencen kau dari pkr...kami bkn x tau sapa bayar kau. Dah dah milosuam pegi amik wudhu dan baca yasin atau apa utk mh370 tu. Tapi sblum tu sembahyang taubat dulu psl apa yg kau buat PASTI akan disoal dlm kubur nnt....percaya la@misai kontot

    ReplyDelete
  13. ada pm bn pun x da guna n skrg ape dh jddd....pati bn ni bnyk buat musibh krn keje c penccai bn umno n jg pmpin mrk bnyk buat keje x betul n sbb tu laa ALLAH swt bg bale dgn ngra m'sia n rkyt nye n mgkin ade satu lg mucbah yg ALLAH swt akn trun kn dgn m'sia yg lbh dhsyat lg skiranye pmpin bn umno n pngikut2 nya x nak insaf...bale pasti dtg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu jgn slah paham.lu orng yg x reti nk bsyukur.alhamdullilah ngn ape yg ada.bkn bala tpi ujian bgi umatnye supaya snantiasa bsyukur ngn nikmat yg ada.lu orng tu yg ptut insaf.tujuan utama kau orng anwar nk djadikan jdi pm tu je.yg lain hnye alsan.sdarlah

      Delete
  14. Artikel ini menghalalkan nepotisme?.
    Artikel ini ditulis untuk membodohkan macai pr.tahniah macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Artikel ini menolak kangkung murah..

      Delete
  15. Bagilah isu2 semasa....nie statement bodo buat rakyat gelak jer!!!

    ReplyDelete
  16. Kenapa anak babi jalan tunduk, sbb dia malu kerana ibunya babi, tapi specia LGBT dan gay tua dan pengkhainat mana dia malu. Sbb pengikut dia pun memang specis jahat utk menghancurkan melayu dan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni bodoh la..anak babi jln tunduk sbb dia babi mcm lu..klau bkn babi tak lah kita panggil haram jadah punya caingok..

      Delete
    2. Tahu kah anda jika babi hendak menoleh kebelakang dia harus menggerakkan badannya sekali dengan berpusing. Dengan keadaan ini di percayai babi tidak suka menoleh kebelakang dan akan terus menyondol kehadapan. Dalam kajian, sikap pencacai lobang taik adalah sama sejenis.....

      Sumber info- ANIMAL PLANET

      Delete
  17. Mana ada nepotisme dan kronism wahai melayu UMNO bodoh, fahaman kami dlm LGBT dan gay bahawa nuar, jijah dan rurul bukan anak beranak . Kan kami ni pengikut yang bodoh dan jahat kami akan pertahankan specis kami ini supaya membiak. Parti bodoh PAS pun stuju.

    ReplyDelete
  18. skrg ngra2 lr dh x caye lg dgn m'sia d sbbkn crita tntang pswt mas yg hlang tu dh hncur d laut n skrg objek yg d jmpai smuanya x betul n crite2 nye pun bnyk brcanggah n mane yg betul n skiranye pswat tu d jmpai dgn takdir ALLAH swt n pnumpang nya slmt, ape akn jd dgn pm bn umno n m'sia d mate dunia...kbnran psti menjelma....hidup pr....

    ReplyDelete
  19. Awaklah manusia paling cerdik dalam dunia ni pernah saya jumpai wahai anjing PR. Itulah bahasa paling baik utk binatang spt kamu.

    ReplyDelete
  20. Kesian kat dia janganlah panggil anjing PR.. Panggilah BABI PR itu paling sesuai..

    ReplyDelete
  21. Hairan Saya PR boleh sebut perkataant takdir ALLAH. Ada agamakah dia???

    ReplyDelete
  22. wan jijah boleh tanding ke?? dah 3 penggal... ke ada new regulation ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn nanti ngra lr sebut 1 BN UMNO 1 MALAYSIA BOHONG 1 DUNIA d sbbkn crite pswat yg hilang dh jd crite doraemon yg mane jln critenye pswat tu dh d dlm lautn hindi tp yg d jmpai bnyk smpah sarap yg timbul....bn umno dh bohong 1 m'sia 1 dunia n lbh baik bn umno tu tengglam d lautn hindi n sng laa nanti crik pkai bomoh 1 malaysia...mmg pati dh d iktirf dasar pmbhong

      Delete
    2. Nuar yg PEMBOHONG depan mata ko xnmpk ke..mana blakout,bangla 40k,YB lompt katak,16sept,jam omega mana mana mana..mmg KUAT AUTA PKR ni..paling org xpcya dlm dnia ni..nuar kena pnjara sekor pmimpin dnia xn tolg dia sbb tau dia kuat auta hehehe

      Delete
    3. ko tu yg kena bodoh dgn puak ko....taib mahmud dgn balak tanah adatnya,najib masalah scopenenya,shahrizat ngan masalah lembunya,rosmah ngan mcm masalah dio ado,bak kata pemimpin ko bermasalah ko tak wat tak nampak jer....yg ko cbuk masalah remeh jer....baru dpt brim 650 tu pun setahum blum tentu dah melalak hidup melayu!!....melayu mana yg hidup?org kat atas kaut billion2 senyap2 ko baru dpt brim melalak tak tentu pasai....hahaha

      Delete
    4. x apela kmi dibodoh kan ngan ape yg kau ckp tu asalkan kmi x bebal mcm kau orng yg mgikut kki bontot yg terang jdikan kau orng kldai dia...ni bkn mlalak ye ni bckap je.....hahahoho

      Delete
    5. pelik la korang ni bab meliwat ni cbuk bukan main.....pastu nak bersumpah laknat plak.....pandai lak sumpah laknat mau plak ikut islam konon....nape korang tak dakwa jer kat mahkamah syariah....kata nak ikut cara islam....ni dakwa guna mahkamah feudal pastu melalak tak memasai...buat dosa kering jer....

      Delete
    6. 13:20 kau ni ape pnye bengap n dungu sgt ni.kau gi bca blk dri mule crite si nuar n smpi dia kne jatuh hukum kt mahkamah skrang.kau tu jgn dok mrapu.hbs slame ni kau buat dosa bsah le ni.dok mgikut mcm kldai.pegi skolah dulu.bca sjarah si nuer yg putat belit tu bru kau komen...jendul

      Delete
    7. 11:51 bru kne nyotot dik nuar da mlalak hidup dsai hidup dsai

      Delete
  23. Hari hari anwar jadi bahan jenaka, kalau tak ada anwar tak seronok pula politik malaysia, anwar ibrahim badut kepala dunga, nanti kita tunggu apalagi episod seterus, rasa seronok dengan telatah anwar itu, jadi bahan jenaka yang lucu dikedai kopi..

    ReplyDelete
  24. hr2 njibo kene blasah n jg bn umno n klu x ade crite pswat tu, jgn hrp lh c muke njibo masok tv lr ngra, itu pun njibo dh d iktiraf pm pmbhong 1 dunia...pati bn umno memang pati bnyk sial babi trmsok jg c pncacai nye

    ReplyDelete
    Replies
    1. kpala angguk kau.puak kau orng yg ari kne blasah dlm blog similo ni.njib kne ape ke x ksah jjnji pm umno n krajaan bn.ya hoo.apesal hati skit.awat x ckp kau orng kne je blasah kt blog ni.jgn mare ye kldai

      Delete
  25. pati bn umno pati setan....hr2 pati sial ni bawe fitnh n mucbah...kahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..betul..betul

      Delete
    2. betul..betul..betul nwar x dpt jdi pm pasal moral dia hncur.....

      Delete
    3. objek yg timbul kat lautn hindi tu adelh jobo seipul....bhlok punye pncacai umno

      Delete
    4. eeehhh angin lak 23:33 relx r bro.sape srh lu jdi kldai yg bebal utk pkr

      Delete
    5. Betul tu umngok @ bangang..

      Delete
    6. 19.26 kldai bebal@bengap

      Delete
  26. sape lak yg cntas langkah anwar ke kajang.klau nk kdalm pun utk 5pngal sabor sabor le.tpi btul gak kt dlm smue tau mnyntot blkang snang dpt.lbh lbh duit byk......

    ReplyDelete
  27. lbh baik pati bn umno pnggil c bomoh c pncacai tu prg ke lautn hindi utk mneropong pswat yg hilang n klu x dpt, tangkp je ikan tuna.....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul jgk tu bro.tkut tropong tnampk plk nuar tgh myontot jantan.lgi apah x gune.

      Delete
  28. berita trkini.anwer nyotot n kit siang ikan n sabu ayam nk msk mharjalawak.sbb dia orng yakin blh mnang n blh dpt lgi rmai pngikut.so smue nntykan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tulis kat atas ni baruah umngok..

      Delete
    2. Ooops salah..babi Ngok

      Delete
    3. m'sia dh x malu lg krn mggunakn kpl slam dr lr ngra n guna saje laa kpl slam tu utk tropong org2 bn umno buat mksiat klu kpl slam yg dh d bli tu x pndai bljr menyelam...

      Delete
    4. 19.23 n 19:29 kldai bebal anwer oops salah...pnyedap jubur utk si nuer

      Delete
    5. 21:40 ape pnye dungu kau ni.kpal selam dibeli khas utk tropong anwer myontot jubur jntan utk dijdikan bukti utk kau orng yg puak puak kau yg bebal tu

      Delete
    6. bukak la astro 132 mhrajalwak. klau ada mkn sblm sdare anwer ke kjang kot.mhkamah rayuan blh bgi msa lagi kot.ape lgi sok kldai pkr blh le undi

      Delete
  29. ada tgk tv3 tadi.hrap puak pkr ni afa tgk soaljwab.bru kau orng tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy tgok TV Al Hijrah..

      Delete
    2. Dah bertahun tak tgok Tv 3/4..

      Delete
    3. pattut le bebal n lmbab

      Delete
  30. yg dipuji pr di penang da naik hrga air.nk tgk si milo ada komen x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincin berlian & beg berkin pun dah naik hg.. duit kita dah jatuh

      Delete
    2. Tak payah buat alasan duit jatuh kalau orang mcm ko, Kerja malas harapkan subsidi je, jangan mimpi le ko nak pakai cincin berlian & beg berkin...

      Delete
    3. adoi ckp psal air kt penang yg cite beg n cincin ni apehal plk.apasal lmbab sgt

      Delete
  31. Yg kau bodo cite air apesal.. cuba tgok tajuk headline

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kau bangang apesal.aku tye similo n aku komen psal air.so reply komen aku psal air le jendul.puak kau dlm pr mmng pndai spin.bile x dpt jwab je bukak le cite lain.da msak sgt kki mat spin ni.tu psal bos kau si nuer da spin kau dpan blkang kau jdi bebal n bangang bebenor yop

      Delete
  32. Barisan neraka jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ke.awal da tau pegi mne...

      Delete
    2. Bangang Nye...

      Delete
  33. Ooooi khalidddddd aku nk airrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ari2 nk berjubooo pon susahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kau tau x..

    ReplyDelete
  34. anwer telah mnarik diri dri btnding dlm pkr kerana beliau ditawarkan jwatan yg lbih tinggi iaitu presiden party gayboy sdunia.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda