Monday

Tragedi #MH370: Utusan Malaysia buat spekulasi liar dan melampau!


SEDANG rakyat Malaysia diselubungi kesedihan berhubung tragedi pesawat #MH370‎ yang hilang dari radar sejak kelmarin, Utusan Malaysia pula membangkitkan kemarahan orang ramai di media sosial.

Satu senarai kemungkinan penyebab tragedi kehilangan pesawat MH370 disiarkan oleh akhbar ‎itu. Salah satu kemungkinan yang dicatatkan ialah 'juruterbang membunuh diri'.

Senarai kemungkinan yang disiarkan tanpa merujuk mana-mana sumber itu disifatkan sebagai spekulasi liar dan tidak sensitif kepada keluarga juruterbang.

‎Apa perasaan keluarga juruterbang #MH370 jika membaca laporan ini?

Adakah wajar juruterbang beragama Islam dianggap membunuh diri sekaligus sebagai penyebab kepada kehilangan pesawat Malaysian Airlines MH370?

‎Bukankah orang ramai dilarang keras menimbulkan sebarang spekulasi liar yang akan mengguris perasaan keluarga penumpang, selain menyusahkan kerja-kerja menyelamat?

‎Adakah larangan keras itu terkecuali kepada akhbar kawalan pemerintah seperti Utusan Malaysia? 

66 comments

Maaf saya x baca utusan mcm yg milo suam buat. Tapi kt situ ditulis info(INFO)
Bukan nya betul pung bodo piang

U-utusex
T-temberang
U-umpama
S-setan dalam
A-api
N-neraka!

Utusan yang bodoh...gila...celaka..syaitan...dajal..
Woi itu spekulasi le bodohhhhhhhhhhhh

Apa punya baghal ko ni ha , surat kabar sendiri yg 100 peratus kata umno benar, malah setanding ngan hadis sahih nabi bahkan benar macam koran ko tak baca? Kepala butoh punya umno laknatullah. Yg bodo bengap tu ko lah sial.

Surat kabar taik palat Losimah.

Wartawan Utusan tak tahu agaknya bahawa pilot MH370 tu beragama Islam

Penganut pr baca utusan???? Inilah namanya gila jubor.. wahahahahaha.... Baca utusan rupanya.... Wahahahaha... Sayang rupanya penganut pr ni kat utusan sampai kan tak boleh terima jika utusan membuat kesilapan... Wahahahahahaha....

Utusan lapor berdasarkan fakta, dia tak lapor ikut suka, memang ada kajian membuktikan pilot tu bunuh diri sebab tu Kapal Terbang Terhempas.

Utusan siarkan fakta terimalah, jangan ikut milo suam suam kuku ni buat cerita bodoh. Terimalah kenyataan! Jangan jadi bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut!

Sejak bila puak pendubur ni baca utusan. kata utusan tu menipu kuat fitnah.. puak 2 lain sibuk menyampai kan berita tentang trajedi puak penjubor ni hanya tahu cari silap orang je.. moral nya janganlah main lubang jubo. Lebih baik puak2 pendubur ni pergi bunuh diri jika merasakan dunia ni tersangat zalim untuk dihuni...

Kpn tangkap utusan

Anon16.22 dah jauh sesatnya kau ni.. perbanyakkan istigifar semoga syaitan yang merasuk dalam diri kau tidak mengganggu lagi.. cari lah pengamal2 perubatan islam supaya dapat membantu mengeluar kan jin dan setan yang merasuk dalam diri kau.. serius aku cakap ni, kasihan kat kau..

Nuor yang mengaku islam tu pun toron lubang jubo jantan. Bukannya dia tak tahu yang perbuatan liwat itu adalah haram dan nabi tak mengaku umatnya..

Da utusan mcm tu.. komen korang bkn main lg.. ayat2 korang mlambangkn korang islam ke? amik cermin la.. tatap lama2... mmm..

Tangkap utusan!! Kita sula jubo dia. Panggil nuor kita lancap kan kote dia sampai panetrasi, ambil air mani dia masukkan dalam jubo utusan sedalam 4cm.. dan jangan lupa kata laluan bila sampai tempat kejadian adalah MOKTAR...
Wakakahkahkahkahkah....

Utusan malaysia akbar yg adil berkualiti dan berilmu utk rakyat malaysia. Tidak spt akbar pembangkang penuh dgn iklan ubat kuat kongkek dan fitnah sj. Itu sbb pemimpin2 puak samdol ini jadi hamba lubang puki dan lubang jubor sj. Jangan marah itu hakikatnya..

IM4cm selangor..

Selangor tak jadi, dalam rayuan hakim dah putuskan jadi cm penjara kajang selama sepenggal.. wahahahahaha...

Sya ketagih Baca utusan malaysia sebagaimana gay tua ketagih lubang jubor.

Aku heran lah mana perginya Mat Kalau ni, dah lama tak komen mempertahan puak pendubur.. adakah mamat meroyan gilababi ni orang yang sama.. aku amat sedih jika dia selama ini komen berdasarkan sumber boleh jadi gila macam ni..
Kasihannnn...

Anda mahu kuat???.. bacalah harakah banyak ubat yang ditawarkan.. jika anda sudah kuat dan terbalun lubang jubo jangan risau harakah dan sekutunya akan mempertahankan anda selagi anda tidak mengakui nya..

Yg kau layan utusan Tu bust apa hehehe.

Dia bukan pak sheikh...
Dia pak seks lobang taik...

Taik palat mat jobo pecinta lobang taik....mcm tak org lain nak diangkat jadi pm...

Paper lain pon ambik pdpt sama dr pakar2 lain...tak bising pon ko!!!

kau org x tau ke sape punya srt kbr tu? itu laa sbb nya puak umno jobo yg x abis2 buat fitnh dlm srt kbr tu..klu kena dgn srt kbr yg lain memang dh tntu kena gam..x prnh bli utusan..

surat akhbar mana yg boleh dipercayai...
Suara Keadilan?.. Harakah ? ... Rocket ?
Sila beritahu saya...

Harakah.. ubat kuat yang diklan kan bagus bangat sih...

Harakah.. obat kuat yang di iklankan bagus bangat sih.. obat kuat nya saya bagi 4 bintang..

Dari mukasurat satu hingga mukasurat akhir, akbar2 bahalul pembangkang hanya menabur fitnah dan menyalahkan krajaan sj. Langsung tiada manfaat ilmu apatah lagi syiar islam. Tak percaya cuba semak.

Lu ni provoke lebih..carilah rezki yg halal beb

Tobatla milo tobat nasuha cepat2

Puak umno jubo amat menghargai lubang jubo sepol untuk kesejahteraan umno... tanpa lubang jubo dah lama umno tumbang.. hidup jubo sepol

Betulll... Nuor suka lubang jubo.. kalau kote dia tak main lobang jubo jantan pasti dia dah jadi pm.. kalau pemimpin pas tidak memuki bini orang dan janda pas pasti menang bergaya..

Astarafirullah....maaf ye..klau kita beriman dan islam komenlh yg baik2...camna klau org asing baca...malu kita sbg org islam...apapun biarlah allah yg menentukn buruk baiknya..hentikn caci mcaci..ingatlah azab allah lebih dasyat..

Pemimpin dubor lu yg terlebih provoke!!!
Baik rezeki dia tu derma dgn anak yatim dpd dia langgan sundal dan jantan gay!!!

Ko klu nak nasihat org...Allah tu tulis dgn huruf bsr A....umngok betul!

Itu sulat kaba umno manyak jahat ho itu jahat ho olang melayu jadi bolo ha olang melayu tarak hotak ho tarak tau itu sulat kaba jahat ho. Tapi olang melayu mesti pangkah itu olang cina itu kajang punya elektion ho. Olang cina manyak baik ho lu jangan lupa itu olang cina sikarang sudah mau jadi menteri tolong sama olang melayu.

Su mca kajang.

Yg bodo bengap tu ko lah bro. Sebab ko fikir ikut jobo ko. Orang fikir ikut otak. Ko bodo macam buah pelir bro batang sedap2 masuk buah dok kat luar macam ko asyik kena hantok je. Orang umno dri atas sampai bawah semuanya bengap sebab tu madey paria cakap melayu memang bodo. Umno busok sampai ke usus. Tahniah madey paria wa salut sama lu.

Kalau orang ada otak dia tak menyokong kaki jubo.. tahniah aljuburi kerana berjaya menjuborkan otak macai... Dipercayai otak macai yang telah di duburkan adalah lebih kecil dari mata nya seperti burung unta.. contoh nya boleh kita lihat adalah anon16.38 untuk dijadikan rujukan dan kajian. Dan lagi satu, nuor berahi adalah keturunan keling paria. Datuknya adalah keling yang convert islam ketika mahu menikahi nenek nuor. Di percayai dan tertulis di dalam sejarah keling paria yang di bawa british datang ketanah melayu adalah jenis pemabuk todi dan penjenayah

Kesimpulannya disini aljuburi adalah keturunan keling paria pemabuk todi. Penyakit pemabuk ini ada lah diturun kan dari keturunan. Lihatlah keturunanya yang kedua iaitu aljuburi adalah seorang pemabuk, bukannya pemabuk todi, tapi pemabuk menoron lubang jubo jantan.

Apa maksud astarafirullah?

betul 14:32 lu jgn lyn dua jendul atas ni.ape lu ckp x gune.knon puak dia orng je la islam.lu 2 orng ni x ysh le sergah psal huruf n maksud.stakat tu je.gua blh agak stakat mne jwapan lu orng bgi.perbtul n knal diri dulu.hak siapa kite ni.salahke dia nsihat kan lu orng.mmng gua nk srh lu orng ni gi skolah lgi.tpi x heran pun yg lu orng pgil ustaz dlm pr pun same mne nk trima nsihat tpi maki hamun ok jatuh hukum orng lain ok.byk nk ckp ni tpi tgu dua jendol ni bgi komen

x yah kite pikir byk byk.akhir zaman byk fitnah blaku.dia orng dlm pr baik blaka kononye tpi krajaan lak smu x btul.tpi realiti sape ek.bgi depan nk blakang tamak

sebab lu buta huruf n lmbab

rocket le sbb rocket blh gi bulan n kat bulan bru ada suara keadilan.blh jdi pm kat sane

16:38 yg madey ckp mlayu bodo adalah utuk mlayu mcm lu.tpi klau lu cina or keling sory la

yup 18:31kne pgil ustaz ustax dlm pr tu ubtkan.parah tu smpi ckp sama kan tahap ngn alquran n hadis.jga jga bro bile mnulis bcakap.jgn campur hal dunia ngn agama.lgi satu kjadian ktentuan allah redha je.hak dia nk tentukan ape pun.

komen kt atas ni utk 16:22.

Bukan utusan yang cakap la milo basi....
Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed. John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

sudah la korang yg bergaduh sama islam buat apa. hanya krna pkra yg tx bermanafaat mcm ni. ingat la hdup nie skjap je, lps tulis mcm klau ALLAH cbut nyawa mcm mna.? igt la apa yg tuan tulis akan mjadi hujah tuan di akhirat. oleh itu insaflah, jgn menulis selain utk kebaikan. wallah hua'lam.

Setuju, milosuam harus bertaubat.. nuor berahi tak kan bertaubatnya, kalau mati dihidupkan balik pun dia akan akan terus berjubo.. ini kata kawan karib dia bukan rekaan..

Surat kaba tersial dalam dunia.

Najib juga toron lobang jobo jantan dia. Hari cungkil lobang jobo rosmoh sampai rosmohpun jalan kepit jobo. Jobo rosmoh naik bengkak kata Dr hospital hkl.

Tuan2 sekarang ini kita pakat2 jangan naik kapal terbang mas lagi. Dahlah mahal makanan macam hampas. Bukan apa tuan2 sebab takut terhempas oooi. Suruh orang2 umno je yg naik. Ok.

Utusan surat kaba taik palat rosmoh beb. Wa cuba lalu kat orang baca pun dah berbau taik palat beb.

Utusan surat kaba taik palat rosmoh beb. Wa cuba lalu kat orang baca pun dah berbau taik palat beb.

Penyokong2 perogol altantoya dah meroyan bro. Haha. Penyokong kaki taik palat. Kih kih

Utusan jobo puki mak semak...yg botol cuma puki mak semah hahaha.

Utusan jobo puki mak semak...yg botol cuma puki mak semah hahaha.

Utusan tarak duit dah gi mintak sedekah kat pejabat2. Sebab tarak sape nak baca. Berita utusan macam berita taik babi. Semua orang menyampah.

Tobatla najib tobat nasuha cepat2 sebelum ko pulak terhempas naik jet peribadi. Mintak maaf ngn keluarga altantoya.

Jobo sepol penyelamat umno. Hidop lobang jobo sepol.

Setuju najib mesti tobat sebab sondol depan belakang pantat dan jobo altantoyo. Tobat2lah najib pm taik kucing.

Utusan .. ubat kuat main p..k.. sape selalu baca akan kuat main termasuk main b..n...o...t macam altantoya kena sondol dopan belakang.

20:51 bagus ilmu mne la yg kau bljar.yg bgama islam kau mintak yg bkn bkn tpi kt kapir kau baik plk.bgus le tu.tpi klau kapir sorry le.klau kau islam kau tobat dulu


EmoticonEmoticon