Wednesday

Wartawan BBC dihalang buat liputan sidang media #MH370


‎BRITISH Broadcasting, BBC melalui akaun twitter rasminya mendakwa wartawan sumber berita berpengaruh Britain itu dihalang dari membuat liputan Sidang Media berkenaan pesawat MH370. 

‎Difahamkan wartawan BBC terpaksa berdepan dengan 'tembok polis' (Barisan Polis) yang tidak membenarkan mereka membuat liputan sidang media secara langsung. 

Wartawan BBC dilaporkan tidak dibenar membuat liputan berikutan terdapat sebahagian keluarga penumpang MH370 yang ‎cuba merempuh masuk cuba menemui Dato Hishamuddin Tun Hussein, berikutan sudah hilang sabar untuk mendapatkan maklumat tentang keluarga mereka.

Aku melihat, tindakan menghalang wartawan asing daripada membuat liputan lebih memburukkan nama negara. 

Walaupun Malaysia dilihat cuba nak 'quarantine' insiden keluarga penumpang yang marah dengan Malaysia, perbuatan itu tidak akan menambah baik keadaan.

Daripada hanya satu cerita yang mencemar imej negara, iaitu keluarga penumpang MH370‎ marah dengan kerajaan, kini tambah lagi satu berita yang burukkan nama negara, 

"Malaysia halang wartawan antarabangsa buat liputan"




‎"Makin dihalang makin buruk nama negara"

40 comments

Keluarga Cina ni bodoh, sama bodoh macam Cina DAP! Saja nak malukan Malaysia, macam sial!

hisamudin dh nampk tkut utk brdpn dgn bbc krn x pndai ckp bila dh kena serang, klu mcm ni kau org umno yg maseh nak skong mtri tu, lbh baik kau org umno crik je bomoh tkar trbang tu gnti dia...kahkahkah...

puak umno mmg sialll....

Apalah punya bodoh statement anon 19:49

dia tu mmg dh bodoh, bhlol n mkn taik....

BODOH!!!
MRK DIHALANG MASUK KRN KHUATIR KESELAMATAN PIHAK BBC DISEBABKAN ORG CHINA YG MASUK KE PC...
BUKAN SIKIT REPORTER DARI DLM DAN LUAR NEGARA YG AMBIK ULASAN DAN GAMBAR MRK YG MERAUNG2 DLM DEWAN TU....
ITU PUN NAK.KECOH!!!
BODOH...TU PUN NK DIPOLITIKKAN!!!

Mohon keluarga ko kne kjadian mcm tu...tgk mcm ne ko nk meroyan plak..

Amboi marah nye..anak hishamudin ke ni? Kakaka

Yang memburukkan negara adalah pendubor dan pemuki agung pgayr dikaitkan dgn misteri kehilangan mh370....
Selagi manusia tu tak mampos...selagi tu ler malaysia nie tak aman!!!
Pukimak bangsat tu yg bawak lanun sulu dan bunuh wira2 negara kita...
Semua org tahu krn anwar meroyan menyanyi lagu pukimaknya sblm mrk dtg....
Dan pukimaknya....blog2 cinta lobang taik lbh tahu bakal kdtgan sialan sulu ke lahad datu...
Sampai.ada yg tulis (sblm serangan berdarah)..."Klu (pukimak) anwar jadi pm...dah tersusun mayat2 lanun sulu kena tembak!!"
Sama juga kata2 pukimak anwar yg mengatakan dlm kempen jobornya di kajang bhw dia lbh hebat handle pc dan kehilangan mh370 dpd hisamudin...
Pukimak...jam tangan omegay memuki sundal china tu pun tak mampu nak selesai...
Air mani kote bengkok sdlm 4 cm dlm dubur saiful pun tak mampu nak nafikan....
SAH...MEMANG SIAL HIDUP PENDUBOR..PEMUKI...LANUN DAN PENIPU BESAR DLM SEJARAH MALAYSIA DI ALAF BARU!!!!!?

Masyaallah.knp dgn mamat ni?Bw mengucapla.jgn terlalu emosi dan memaki hamun.lu tak takut dosa ke?Renong2la kalau diakhirat nanti!!

Dasar percaya umno...mesti umno bagi makan umno buat jalan umno buat sekolah kan???

Macai oh macai bila lah nak sedar

Biasalah biar aja...

Dia rasa gah dia ingat hujah dia brrnas.

Tapi dia tak sedar orang malas layan dia yang tak bijak and mencarut.

Dalam cyber cakap boleh gah lah

19:50 kau sdiri bgi komen pun mrapu abis nk ckp orng lain.bkn baking bro.kne paham situasi ingt senang ke bila da babitkan negara luar.keselamatan negara dia orng utamakan.jendul dlm pr ni n si miloais ptut baking le negara sdiri.ni x da la x baking bntai plk lgi.

habis piak kau dajjal mata satu

dia x bodo kau orng bdua je yg bebal

kita orng da sedar lu orng je yg bebal x sdar lgi

Melayu umno juga pandai.. sbb pandai menipu melayu hutan

23:45 lu kira melayu hutan la eeek

22:01 bg komen lg bodoh.... dihalang masuk utk jaga keselamatan pihak bbc??? Yg diberi masuk pulak keselamatan x dijaga ke?? Yg org cina mengamuk tu kat bbc ke?? Mcm ni la mentaliti menteri umno... selalu stg ditanya soalan lunak2 dr utusex dgn tv3suku sampai takut dekat wartawan luar

Pencarian mh370 jd keutamaan dan keselamatan negara jd no 2 kata hishamudin...hahahahaha

Aku setuju umno memang dajal

Taklah.. aku melayu yg selalu ikut hisam angkat keris telanjang kat pau.... kah kah

Bila la kera jaan umno nk kecualikan segala cukai kt org PR...kalu dia balun duit org umno je aku x kesah...

Wah panjangnya ayat... marah ek??? Maksud ko org yang mencintai jubo toya tu ek hihi

klau puak yg duka bontot jantan lak ape plk

Adui....mat liwat jadi pemimpin aku??!!

Anwar yg raba butuh jantan gay tu??!!
Silap...anwar yg salam butuh jantan gay tu??!!Jadi ketua nko???

radar malaysia x blh kesan pswt hilang, tp blh kesan org2 umno buat mksiat d hotel n suka main jobo....kuhkuhkuh...sial punya puak umno jobo

Yang ada rekod buat maksiat mat saburit pemimpin tertinggi parti isle, bedul amin pemimpin PgayR, dua2 rekod adalah membedul dan memburit bini orang, kawan lagi pulak tu. Yang ketua umum korang pulak si aljuburi memburit sama cinadol siap ada bideo lagi, menoron lobang taik jantan dia lah jugak, dah nak kena kandang pun selama satu penggal...

Betul tu wahai si parti babi najis..

puak2 umno ni mcm dh kena radar pd stiap hr krn mrk2 ni smua nya kaki pnyamun n mksiat n sbb tu laa kpl selam x blh selam krn puak2 umno ni sllu buat keje yg x senonoh d muka bumi ni..puak umno ng sial babi hutan..cramah pun dh mcm kena rasuk d kajang, mmg setan punye keje..pkr menang bsr d kajang..aku nak undi pkr..hidup kak wan

Ape mende ko ni.. ape yang anon21.12 cakap tu adalah satu kenyataan. Janganlah ko bute kan hati ko. memang perit jika hendak terima kenyataan jike kita tak hendak menerimanya.

21:14 undi la sape yg suke.x rugi apa pun.bknnye undi kau tu blh buat sinuer tu jdi pm.ya le orng lain slah saje kau orng je la btul.la ni bru aku sdar rupenye kau orang tlebih lmbab dri kldai.hidup utk kite duli bkn utk orng lain sbb untk kite perbetulkan diri kite dulu bru le ckp hidup utk orng lain bro.sok kat sane bila kne jwab kak wan bkn blh tlng lu.gua sokong bn tpi agak agak jgn blebih sgt mcm puak lu orng dlm pkr n pr.x dpt ape pun jnji blh amal ibadat blh cri rexki ok le.bsyukur bro.kutuk bgai nk gile tpi duit brim sebat jgk.

post kt atas ni utk 21:44 tsalah type

Slagi x de 4 saksi jgn la tuduh seseorg itu pndubur. Kalau betul pun sinuar lakukan serah saja pd allah. Tapi kalautuduh umno x mau laksana undang2 islam itu boleh sbb bukan 4 saksi je yg tahu, malah berjuta2 saksi tau. Cuma yg bodoh saja buta hati,buta perut, buta kayu. Mahkamah sivil tidak diterima dlm undang2 syarie.

04.14 dipdg mahsyar kau akan bersama org yg kau sokong. Nanti kau dpt lihat penghulu kau bersinar2 di kepalanya, bkn kerana karamahnya tapi kepala licin yg disimbah peluh, kemudian kau akan nampak berterbangan dikepalanya, bkn mndpt lindungan tuhan, tapi rambut tebuan yg x ditutupnya smasa didunia. Inilah ketua kau yg akan tolong kau diakhirat.

hebat lu ni 21:14 blh mlihat jauh smpi kesitu.lu mdahului khendak Allah ke.stau gua Allah yg mnentukan sgala nye.tpi gua pun bkn pndai sgt ilmu yg Allah bri ciput je.psal aurat tu lu dok kcoh psal ape sdangkan aurat lu sdiri n puak lu pun tjaga.pahami btul btul aurat yg tpenting.gi bljar lgi.x ada sspe yg blh mnolong mlainkan Allah dgn khendaknye.gua sokong umno n bn tpi ada batas nye bhai.stakat ni nk bramal x ada masaalah.nk cri rezki pun x ada masaalah.cume glongan yg bgi depan nk yg blkang ssh le skit.umno n bn x ajak pun sembah setan ke iblis.yg puak lu jdi kldai lu x sdar.ingt bro klau nk myokong jgn smpi mlampau sgt.main sfap mulut nk hukum orng lain

org bee end memang xsekolah. sembang xde fakta. sy tgk jwb soalan pon mcm budak xde otak

eeh hbis yg lu komen tu mcm kldai lmbab lu prasan x


EmoticonEmoticon