Friday

Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen


Laporan Umum
25 April 2014

Terdesak dan Panik Kehilangan Jawatan, Taktik Kotor Mula Menjadi Senjata Kempen

Empayar yang cuba dibina sejak sekian lama kini menemui jalan buntu apabila sokongan yang hadir pada Pemilihan PKR 2014 tidak seperti yang diharapkan. Elitis yang menguasai jawatan-jawatan utama parti kini berdepan penyingkiran dan bakal diganti demi masa depan bersama.


Lantas kedudukan terdesak empayar ini telah memaksa butang panik ditekan 48 jam menjelang sepak mula pemilihan parti apabila muncul akaun media sosial palsu bagi tujuan penyamaran dan taktik keji. Modus operandi ini pernah digunakan dalam pemilihan 2010 dan tidak mustahil ia dilaksanakan semula oleh kumpulan yang sama.

Diasak hebat dari segenap sudut hingga empayar mula berpecah dan ditinggalkan oleh muka lama dan baru, maka permainan kotor menjadi pilihan untuk dimulakan. Sebuah akaun twitter di atas nama @MasaDepanBsama telah dicipta bagi tujuan propaganda jahat, dengan sengaja menuduh Azmin Ali terlibat dalam satu skandal seks. Tohmahan tersebut seolah-olah hadir dari kem Datuk Saifuddin, YB Izzah dan YB Rafizi, yang juga membentuk pasukan utuh dengan tagline 'Masa Depan Bersama'.


Ini suatu fitnah yang disusun. Penafian telah segera diumumkan sendiri oleh YB Izzah dan Rafizi. Malah taktik kotor ini dikutuk oleh seluruh ahli dan pendokong parti. Diharapkan juga semua pihak khususnya media berperanan melaporkan perkara sebenar dengan jelas dan tanpa prejudis.


Tidak menolak kemungkinan, Pemilihan 2014 mula dicemar selepas wang ringgit dan 'makan hotel' tidak mampu membeli jiwa ahli-ahli parti keadilan yang layak mengundi. Barangkali mereka lupa bahawa parti ini jauh lebih baik dari parti rasuah Umno dan yang sewaktu dengannya.

Bagi kumpulan yang berdepan 'empayar' ini, tahniah diucapkan kerana mengamalkan pertembungan secara sihat. Yakin dan percaya bahawa kita tidak perlu 'modal' dan taktik kotor sebegini untuk bersaing dalam pemilihan keadilan, kerana kita jauh lebih baik dari gerombolan yang amalkan politik kelucahan.


Sekian

Edy Noor Reduan
Pemerhati Tidak Rasmi
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Untuk makluman penjelasan lanjut dan perkembangan kempen terkini, sila ke laman sosial berikut -  https://www.facebook.com/pages/Saif4TP/694137790627599

42 comments

da pulak cite cmni.aai kki spin cmni le.awat parti yg disanjung tnggi da jdi ape.jgn la tu pun nk salahkan orng luar.tnye bos kau nwar tu..dia ibu n guru kpda semua pkara mcmni.x heran le ank kldai pun mgikut cra taktik dia..kesian kesian smpi mrayu..@jebon

Takkan nak pilih calon yg disokong umno!

Harap ahli PKR tak terikut2 dgn cara pemilhan umngok..penuh dgn rasuah & fitnah

KOTE xnaik pon ko salhkn umno gk ke?nuar brhim asl dr PAS ke?DAP ke?MIC ke?MCA ke?ABIM ke?BEBAS ke..sape dia yg brani ngku berak tgh jln??

Aku dah agak dah,apa saja yang berlaku dalam Parti PKR,Umnolah yang dipersalahkan..dia orang lupa yang Tuan Penasihat dia org tu kaki Penipu,kali sontot dan bermacam2 masaalah pribadi,jadi tak heranlah kalau pengikut dia buat mcmtu sbb contoh dah ada..AnuWar dapat sedap,Umno disalahkan,Azmin makan Ais Krim sedap2 dalam Jamban,Umno disalahkan..

Betulllllllll..kita tunggu pembubaran PKR.

Ahli pkr adalah bekas ahli umno dan bn. Maknanya orang nya sama cuma pakai baju lain.
Jadi perangai tetap sama la!!!!.

kesian ahli pkr yg muda muda tak tahu kebanyakan ketua mereka ditendang atau keluar dari parti asal mereka atas tak dapat nak menipu atau cari makan. contoh nya mangkuk nuar konon nya demokrasi dlm pkr hidup. si ahli nya yg bodoh percaya tup tup selepas tutup pencalonan tarik diri sebab dah konform keluarga nuar yg memimpin. sebab tu la umno tolak orang orang yang macam ni dalam parti umno.

Pnykit nuar ni kalu org pas bsalin dpnggil GILA MROYAN xckup zat n bitamin utk jd PM..

Wahai berok2 PKR sedarkah Parti kamu didokong oleh anjing dan babi yang korup, gila kuasa, rasuah, penfitnah, LGBT, manusia2 yg kecewa dlm semua lapangan hidup dan rumahtangga, hidup dgn propaganda dan semangat, menumpang tuah parti munafik PAS dan DAP babi. Tak perlu tekejut apa yg berlaku. Dijangka akan dibubar @ di hancur dlm sedikit masa lagi dgn izin ALLAH. Insyaallah.

Betul tu wahai si barua..

Dah takde modal puak2 pkr nak komen,sbb semuanya betul..ini semua berpunca dari sekor tu,Penasihat taik minyak.

Tengok betapa sundalnya anwar...sengaja bertanding lawan bini agar org lain 'malu2' nak join...
Hujung cerita...dia tarik diri dan masih lagi siboneka bininya jadi presiden dan anwar yg sundal seks puki jobor tu hanya jadi pengarah...
Sampai bila2...parti nie tak akan ke mana krn ia dibina hanya utk keturunan waris anwar brahim dan bukan utk rakyat...
TAK AKAN ADA KEADILAN DLM PKR!!!

Org umno rasa jijik dgn parti yg bapaknya adalah pendubor dan pemuki....
Blm lagi bab bawak lanun kiram yg bunuh pewira negara....mmg sial!!!

Setuju...
Dulu nuar dlm umno...umno berpecah belah krn nafsu nuar selain pada lobang taik....nafsu nak jadi pm lgbt pertama...
Syukur dia kena tendang kluar...
Klu tak...bahana putra jaya dan rakyat malaysia angkara kote bengkoknya menipu kita...

PKR BOLEH MENJADI PARTI YG DIHORMATI JIKA PENASIHATNYA BUKAN ANWAR IBRAHIM.
SEMUA YG NAK BERKUASA TELAH DITENTUKAN OLEH DIA....MACAM YAHUDI ZIONIS MENGAWAL AMERIKA....
TAK HERAN...PENASIHAT PROPAGANDA PILIHANRAYA ANWAR MMG SEORG YAHUDI PUN.....
JADI SEGALA ILMU YAHUDI ZIONIS MMG ADA DLM KEPALA DIA BERSAMA DGN CINA BABI TIAN SIAL N KELING SIVABABI....

Klu saranan karpal agar anwar bertaubat dipenuhi anwar....pkr tak akan jadi spt skrg!!!

Obama tak nak jumpa anwar, obama nak jumpa najib sahaja, orang gila macam anwar tak ada siapa nak layan lagi, masa dalam penjara nanti muhasabah diri, jangan asyik cari salah umno sahaja, masa dalam umno dulu anwar adalah parasit yang merosakkan bangsa melayu, cukop la itu, kena tanya otai otai umno macam mana, jangan tanya budak samm itu, sebab budak samm itu baru kembang pusat, budak hingusan...

Anwar tin kosong, cakap sahaja tapi banyak yang auta...

peminat milo suam delete 25 April 2014 at 22:40

Fulamak Kelaslah bang,aku tambah sikit...sebenarnya Obama tu hari ni dah Ikrar akan bantu Jepun walau apa pun terjadi,sebenarnya Perdana Menteri Jepun pun dah berbisik dgn Obama jangan jumpa AnuWar sbb baru ni kan AnuWar suruh Pecacai dia Bakar bendera Jepun....Aku tau lepas ni Umno dipersalahkan..

PERHATIAN.. SEEKOR UMNGOK BARU LEPAS DR KANDANG BESI.. SKRG NI DIA TGH MERACAU2 DAN MENYALAK2 TAK TENTU PASAL DGN MNYEBUT2 NAMA DS ANWAR.. ADALAH DIFAHAMKN BARUA NI SDG BRUSAHA MGHAPUSKN DSAI SBB RAHSIANYA AKN TRBONGKAR JIKA PR PERINTAH NEG ini..DAN BARUA NI MUNGKIN DIKENAKN HUKUMN MATI ATAS DOSA2nya KPD RAKYAT MALAYSIA..APA2 PUN DIHRP SEMUA ORG BRTENANG

Apa yang kau melalut ni labu..

23:28 kesian tgk kau ni.mmng btul ape la yg mrapu tk tntu hala ni.tlnggar pantang smpi mrapu mcm tu

presiden gay boy sdunia ciknwar bhajat plk nk jmpe presiden obama.cian x dpt ialah obama bkn gay.kapir kapir dia pun tau btasan nafsu sbagai mnusia.so sbar ek tgu lpas kluar dri kajang ok...yezzzz

Yg penting tolak bn. Bn tak boleh dipakai buat selamanya2. Biar macai umngok melalak rakyat takkan dengar, sbb kejahatan umno sudah diketahui umum. Bukan manusia tak terima umno, para malaikat pun benci tengok umno.

Setuju 1000% sbb puak umngok ni tok guru diaorg rambut terjuntai2. Bab agama ni out. Camna org nak ikut. Diaorg tahu nak berebut ketua bahagian pun jolok duit berjuta2 tapi diaorg tetap patuh dan sokong. Tak yakin hudud boleh bawa keadilan pd manusia.. apa jenis org ni. Sekejap kata hudud PAS , mana hudud umno. Mcm ni sah la 7 petala bumi & langit tak terima umno ni.

peminat milo suam delete 26 April 2014 at 12:36

Porahhhhhh,penyokong parti islam,parti keadilan....apa yang islam??.islam hanya di permain mainkan,langsung tidak mempertahankan kecucian islam,apabila islam dihina,dicaci olih rakan sekutu mereka,mereka hanya mengejar kuasa dunia,memutar belit ayat2 Allah supaya rakyat yg kurang ilmu pengetahuan menyokong mereka,inilah ciri2 Dajjal yg ada pada mereka....

Yang menentang Hudud bukan Umno,tapi Karpal Singh...yang tuduh AnuWar Liwat pun bukan Umno tapi Karpal Singh...Mat Sabu ada org yg mula2 sekali buat gelaran Al Juburi,kalau org Kedah dipanggil Kaki Juboq...

Barua tgh mnyalak..

Otai otai umno kalau beri komen dalam blog milo suam memang masak puak puak anwar ini, otai otai umno dah start bakar line, telinga tak sakit tapi hati pedih la, tinggalkan sahaja anwar itu, dia telah kecundang dalam politik negara, mari kita bersatu bersama umno dan barisan nasional...

Otai ke otaik..sdh la jgn nak prasan..lu pnya komen cuma jubo fitnah jubo fitnah..nak angkat bakul pun agak2 la.. lu antar tentera biru (blue) kita org pun takdak kisah..lbh baik otaik lu pegi cuci epol punya jubo..dah nak brkarat gua nmpak

Mcm ko jgk... berak merata.. kote naik ke x...?

00:59 , 01:16

Ape yg korang melalut merapu plk ni..

15:38

Hahaha... otaiiiii... meh la lawan... x berani pi la jilat jubo epol korang tu

Baik kau g jilat batang AnuWar..

Lu ni gay ke?

21:54 n 09:16 stakat lu dua orng ni x yah le.lu dduk rmh diam diam je.bca lu orng pnye komen da tau lu orng ni tgolong dlm kmpulan yg bingai n bebal.da x mkn diajor.so jgn marah slgi lu ni pngikut yg dikldaikan anwer maka x heran la trus trusan mjdi bebal...puiii

13:38 eeeh lehhh...puiii

09:12 eeeh lehhh..puiii

Anon 12:11..mesti penah jilat anu anwar kot...

Lu kena tipu..gua satu org jer

2124 kan da terbukti lu ni adala kldai bebal anwer yg kki spin.tpi heran le sbb idola lu anwer ibrhim


EmoticonEmoticon