Thursday

Apabila Pengerusi Jawatankuasa Displin Parti Tidak Berdisplin


Kenyataan Media
15 Mei 2014

Apabila Pengerusi Jawatankuasa Displin Parti Tidak Berdisplin

Setahun yang lalu, saya ahli parti bernombor P130001536 yang ketika itu menyandang jawatan ketua AMK Cabang Balik Pulau telah menghantar surat aduan rasmi memohon tindakan displin terhadap Encik Azmin Ali. 

Surat bertarikh 11 Mei 2013 telah dihantar terus kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Disiplin, Dato Dr Tan Kee Kwong berikutan tindakkan Azmin yang mencerca parti secara terbuka di media perdana. 

Azmin telah mengkritik presiden kononnya mengamalkan dasar nepotisme dalam parti, akhirnya dilaporkan oleh pelbagai media dan menjejaskan nama baik parti. Ia jelas melanggar perlembagaan parti dan wajar diberi hukuman walaupun Azmin menjawat jawatan Timbalan Presiden parti, ketika itu.

Namun sehingga hari ini, masih tiada jawapan yang konklusif apatah lagi sebarang tindakkan yang diambil dari pihak jawatankuasa displin parti terhadap Azmin. 

Ia sekaligus mendatangkan sedikit kecurigaan, apakah Azmin kebal di dalam parti?

Kecurigaan itu akhirnya terjawab apabila baru-baru ini kelihatan kelibat Dato Dr Tan Kee Kwong berada dalam majlis pelancaran Keadilan Raya. Lebih mengejutkan, Dato Tan juga dilihat (dengan bukti bergambar) telah mengangkat tangan sebagai tanda ikrar taat setia kepada pasukan Keadilan Raya yang ditunjang oleh Azmin Ali. 

Kini kita kenal siapa Dato Dr Tan Kee Kwong dan kita juga kini faham mengapa Azmin begitu berani membuat sesuka hati di dalam parti. Apa saja boleh dibuat jika telah menguasai jawatankuasa displin parti, pasti terlepas hukuman.

Susulan kejadian itu, saya mewakili ahli parti secara serius mendesak Dato Dr Tan Kee Kwong berundur dari Pengerusi Jawatan Kuasa Disiplin Parti kerana terdapat 'percanggahan kepentingan'. 

Hanya selepas jawatan tersebut dilepas oleh Dato Dr Tan, maka dipersilakanlah berjuang dalam pasukan Keadilan Raya Azmin Ali atau mana-mana kartel.

Sekian 

Mohd Faizal AB Rahman
Mantan Ketua AMK Balik Pulau
No Anggota Parti: P130001536

67 comments

Azmin langsung takde matlamat perjuangan dalam Politik semasa dalam umno dulu mau pun dalam pkr skg.matlamat dia hanya untuk peribadi semata2...

Nepotism bukan satu kesalahan dalam pkr dap mau pun pas. Sebab pr praktikkan.
Tapi kalau parti lain praktik barulah menjadi kesalahan. Kan kan kan.

Azmin jdi YB d Bkt Antarabbgsa satu apa pn dia x buat nk jumpa muka pn pyh.. YB apa...mcm tue

Azmin jdi YB d Bkt Antarabbgsa satu apa pn dia x buat nk jumpa muka pn pyh.. YB apa...mcm tue

Dia anak emas anwar gay tua tu...
Rahsia anwar semua dlm tgn azmin...sama juga rahsia azmin bnyk dlm tangan anwar...
Sebab itu dia berkuasa penuh wlpun melakukan bnyk kesalahan sebab back up dia adalah ketua pembangang....ketua pembangang tak mampu tegur wlpun pernah mem"paria"kan kaum india...tiada sesapa berani menegur...
So...nak buat mcm mana?!!Terima jer lah biawak hidup selain biawak hidup yg akan kena jel atas pelakuan seks luar tabie...

Bekas Otai

Dah mmg BETUL ler apa yg azmin ckp nepotism..ANAK,ISTERI,SUAMI smue pgg jwtn besar..MACAI2 jd rantig,daun n ULAT BLUNCAS jer..ape yg ADIL kalu gtu..kehkeh...brani kerana KEBENARAN.

Lek brader, knaikan harga sawi jgn dsalahkn, kita kaji blik sejarah kjatuhan askar dikakilima skolah tadika dulu, mmang agK ekstrim pd pndangan mata kasar, kesan tayar beskal masih bbekas didahi, ni smua angkra siapa?

OTOROMEN TARO!!!!!!!!!

biasak biasak pkr ni x heran jdi mcmni.puak kki spin.dlm pkr sape pling pndai spin dok atas lee.sifu anwer x goyang nye..nmapun da sifu stakat yg lain tu kcang je...azmin lgi le cebok pun x bersih..puii

azmin pun da pikir brape lma anwer blh btahan lgipun cik anwer kite ni pun da nk kdalam.time ni le smue tjuk belang..bye..bye anwer

Napa dlm blok ni banyak kutuk aku ha..apa lg yg korang tau pasal aku,korang cakaplah apa yg korang nak cakap,yg penting aku dah dapat apa yg aku nak.dlm pkr sebenarnya aku yg berkuasa bukan anwar,tak kama lagi anwar tu akan mampus kat dalam tu,wan azizah kacang je blh pancung bila2 pun..pasal anwar semua org tau tapi aku belum nk buka mulut je..

Biar pkr urus sendiri parti dia, diorang yg tubuh, biar mereka selesaikan sendiri. Geng2 bn tak pyh campur, pergilah layari blog2 ampu umno. Dok campur urusan org lain. Berlambak k'jaan BN buat silap...pi tegur..perbetulkan.

Anon 0807 awak demam panas ke sembelit tahap yg parah??? Bahloll

Dia tu gila itu sbb dia merapu, tak telah ubat tidur lagi.. Minta anjing2 pkr bagi ubat kat dia

Sbb puak2 pembangkang duk menyebuk urusan bn dan kerajaan,apa yg krjaan buat baik untk rakyat,semua nk bangkang..pembangkang penipu,pengkianat kpd majoriti rakyat msia..

Dlm umno....umno berpecah 2 angkara peliwat tua tu...
Dlm pkr....pkr pecah berderai angkara mat aiskrim n mat liwat tua haram jadah nie...
Tiada perjuangan sebenar dlm pkr selain mengangkat bangsat nie jadi dewa...dewa yg akan mghancurkan bangsa dan agama...
Org islam berharap kelantan dpt jadi model hukum hudud.....tapi sibangsat kaki dubor nie jadi pembangkang a.k.a pembangang pulak!!!!
Mana pghormatan tinggi 'sheikh' yg diwar2kan oleh para pemuja bangsat nie????Hanya sekadar polemik atau kelangsungan politik huru hara yg membuat rakyat jadi merana!!!
SIAL ANWAR BIN IBRAHIM!!!!

Klu manusia kuat menipu...hanya kawan penipu jer yg dpt dipercayai...Mrk saling memerlukan ant satu dgn yg lain...Org lain hanya pelengkap pejuangan palsu mrk..

Barua upahan & penjilat taik..

Jubo...jubo..sial

Lek brader, ini semua telah drancang awal2 dlm rancangan mari memasak bsama kak yong, slipar jopun wa ilang masa wa tebas rumput rmh pak hamid, pak hamid pn ganti dgn slipar dia, hampeh!!!!!!

Lek brader, wa bru prasan slipar yg dganti tu adalah slipar wa yg ilang td, cilakak punya pak hamid.

Awas lu!!!!!!!

Highlight sikit cerita pasal kastam ni bro.

Dengar cerita sikit hari lagi Kastam dah nak dikorporatkan. Katanya 2015 ni bakal jadi kenyataan dan cuba nak jadikan LHDN sebagai model. Dulu kata 2017. Ada yang kata lagi 10 tahun pun belum tentu lagi. Dengar cerita.. Dengar cerita.. Dengar cerita.. Bior la orang nak kata ni cuma cerita orang. Tapi, kalau takde angin, takkan la pohon bergoyang? Betul idak?

Entah kenapa nak dilembagakan Kastam ni kita pun tidak tahu. Kononnya nak jadikan Kastam ni lebih efisyen macam LHDN. Apa diorg ingat Kastam ni macam LHDN kerja cuma kutip cukai? Cukup bulan, yang dah terlebih pendapatan kena 'paksa rela' bayar cukai kat LHDN. Tak heran la LHDN bole kutip cukai 100 bilion plus plus.

Kastam bukan kutip cukai jer. Kastam pun jaga sempadan jugak. Macam askar, macam polis, macam APMM. Takkan nak serah urusan keselamatan negara pada badan yang dikorporatkan? Kastam buat penilaian, penjenisan, pencegahan, penguatkuasaan, auditan, beri fasilitasi dagangan dan industri. Apa ingat Kastam macam TNB? Macam RTM? Macam telekom? Cuma nak buat untung? Nak jaga harga saham?

Masa sekarang ni bukan masanya nak kurangkan kuasa Kastam. Tapi fikirkan macamana nak tambah baik Kastam. Dari tahun 1963 sejak dapat gelaran 'Diraja', ada kerajaan bekalkan Kastam dengan aset untuk menguatkan jabatan? Senjata untuk anggota tak cukup sampai lori yang Kastam dah tarik pun kena bawak lari dengan samseng. Kenapa tak lengkapkan dengan senjata berat macam polis dan askar? Kerja Kastam sama bahaya macam polis dan askar kena berdepan dengan penjenayah yang merbahaya. Bila lori kena rampas dengan penjenayah, rakyat pun gelakkan Kastam. Penjenayah pun tak takut Kastam apa cerita? Mana helikopter untuk tujuan pemantauan dari udara? Mana langkah keselamatan untuk anggota? Kuarters Kastam pun takde security yang bersenjata. Timb. Ketua Pengarah dah kena tembak mati baru nak bekalkan kereta kalis peluru dengan bodyguard?

Nak korporatkan Kastam buat apa? Apa tujuan pengkorporatan umumnya? Mestila nak buat untung kan? Ingat semula apa visi dan misi Kastam? Misi dan visi Kastam bukan nak buat untung. Tapi nak bangunkan negara dan menjaga keselamatan negara.

Kastam nak buat untung dari siapa? Rakyat yang membayar cukai? Jangan sebab Kastam nak buat untung demi bonus 2-3 bulan beberapa kerat kakitangannya, rakyat yang kena tanggung bahana.

Amik la pengajaran dari siri2 pengkorporatan kat Malaysia ni. Berapa kerat yang betul2 berjaya. MAS? Dah nak lingkup. Pos Malaysia? Tenat. TM? Nasib baik monopoli line telefon. Hidup jugak sebab ada UNIFI. TNB? Bonus boleh bagi sampai 5 bulan, pun nak naik tarif lagi. Siapa mangsa? Rakyat jugak. LHDN tak payah cerita la. Buat duit dari cukai pendapatan. Kakitangan diorang enjoy bonus dari pembayar cukai. Tak malu ke? Esok2 rakyat jugak jadi mangsa sebab Kastam Korporat pun nak buat untung dan bagi bonus kat anggota diorang. Apa perasaan anggota Kastam bila dapat bonus banyak hasil dari keringat rakyat kebanyakan? Tak rasa malu? Atau langsung tak peduli?

Isu pengkorporatan Kastam ni rakyat kena amik cakna. Benda ni sama macam isu penambahbaikan polis oleh sebuah suruhanjaya dulu. Polis tak mahu dikawal oleh orang luar. Sebab orang luar ni banyak kepentingan. Polis berjaya sekat kemasukan orang luar. Sekarang ni Kastam pulak nak dibiarkan supaya orang luar boleh masuk.

Kalau nak tambah baik Kastam, jadikan jabatan ni sebuah suruhanjaya macam SPRM, SPR, SPAD dan lain2 suruhanjaya. Takde siapa berani ganggu sebab direct bawah YDP Agong. Kastam boleh dinaik taraf. Bekalkan dengan aset2 yang baik untuk kuatkuasakan undang2. Kalau perlu Kastam dibekalkan dengan kereta perisai, bagi. Kalau perlu machine gun di pintu2 masuk negara, bagi sahaja. Ini soal keselamatan negara yang tidak patut dikompromi. Kalau serah pada badan korporat, bakal ada lompang di situ.

Tak lama lagi, pegawai2 tinggi, kanan dan sokongan Kastam akan berkonvensyen untuk bincang isu pengkorporatan ni. Walaupun dengar cerita (dengar cerita lagi), sudah tidak ada gunanya lagi anggota Kastam dan rakyat nak menentang pengkorporatan ni, diharap mereka yang hadir tu bersuaralah. Jangan sampai bila semua dah hilang nanti, akhirnya Kastam jugak yang dipersalahkan. Masa itu, boleh ke Kastam nak patah balik kepada struktur lama? Jangan jadi seperti tupai membaiki labu. Yang rosak, dirosakkan lagi. Kita perkasakan Kastam, bukan lemahkannya lagi. Andaikata ada warga2 Kastam semasa YDP Agong menganugerahkan gelaran 'Diraja' pada Kastam dahulu masih hidup kini, tentu meraka akan berasa dukacita dan marah sebab generasi Kastam kini tak menilai gelaran itu walau satu sen pun. Adakah sebab gelaran itu tak memberi bonus ke dalam poket mereka??

Ingatlah!! Tugas Kastam ini BUKAN nak buat UNTUNG!!

Lek brader, wa nk tanya lu org 1 solan, mana ntah??

Ptuih!!!!!!!

hai slamat hari raya kAmi smua ucapkan mnikmati hidangan yg kami sdiakan.

haip!!!!!!!!

Apa ni ruangan rencana ke,org duk sibuk komen pasal Azmin Ali,tiba2 ceta kastam pulak..lari tajuklah broooo..lain kali tulis kat haramkah atau keadilan aljuburi ramai pecacai blh baca bro.

Jubo..jubo..sial

Parti xde maruah.puiii....

satu kki aiskrim satu plk kki blakang ok le tu...puii

Aku tunggu bangsat pukimak tu bersumpah laknat jer....

Pukimakbapak lu la...

Lu kaki jubo..tuuiih

Taubat bangsat tu tak akan buat sumpah laknat,sbb dia betul2 melakukan..kalau berani macam saiful sampai depan kaabah dia berani bersumpah yang barua tu liwat dia secara paksa..tapi pengikut membabi gila sokong untuk jalan keneraka,sokonglah pemimpin mcmtu..

Bese la tu, lg 2 inci nk jd PM stelah bjaya brusaha singkirkn gapar baba dgn cara yg pling xde maruah tuptap bole kena rejek la pulak dri parlimen..
dh tentu cma dendam yg bsarang dlm jiwa.

kempunan..

Anwar la yang menjahanamkan orang orang melayu hari ini, sebab itu mahathir sepak anwar dari umno dulu, ada hati nak jadi pm tetapi merosakkan perpaduan bangsa melayu...

Tengok air muka anwar dah tahu dah hati yang kotor dendam yang masih bersarang dilubok hatinya, cuba berlapang dada kata pada diri sendiri aku ini tak ada rezeki nak jadi pm malaysia, hati pasti tenang dengan izin allah, anwar ibrahim ini macam orang tak ada iman, jiwa yang kacau fikiran kusut bercelaru, kita tinggalkan manusia jenis ini, ini bukan idola kita...

Betul tu hanya manusia yg pendek akal je yg jadi pengikut,kalau ramai penyokong dia negara pun kucar kacir...tegoklah pemilihan cabang,ranting dan batang dia tak terkawal..paling teruk sekali batang dia.

Kecoh pemilihan tu sume salah UMNO...xtau ke?
Pasal jam tangan omega xjumpa tu pun salah UMNO..xtau ke?
Pasal nurul izah bercerai pun salah UMNO..xtau ke?
Pasal kalah pilihanraya undi popular pun salah UMNO..xtau ke??
Pasal bangla 40k mengundi pun salah UMNO...xtau ke??
Pasal saipol terliwat pun salah UMNO...xtau ke??

Kalau dah korang sume xtau macamana ni?? Apala

Dendam...
Jiwa seorg gay mmg mcm tu....
Mcm pengkid juga....klu niat tak tercapai...dia akan usahakan sampai dpt....
Nie ler golongan lgbt yg disemai oleh bangsat peliwt tua tu...
Dah gila rasanya!!!!

Jadi kesimpulannya....macai2 bersetuju bhw aktiviti mendubur dan memuki yg dilakukan oleh gay tua tak salah....
Yang salah....umno!!!

Patutlah sial!!!

Hahaha...

Sumpah kena tipu..

Jubo..jubo..

Amboi baik punya pukulan,aku tambh sikit...Pembohongan 19 Sept,AnuWar kata akan akan mengambil alih kerajaan pusat sbb ramai ahli parlimen bn akan lompat parti,ramai pemberita kena auta dgn AnuWar..dia ni memang kaki spin sungguh,ramai penyokong dia kena kencing..

Macam hakim dalam keluarga 69 lah pulak brooooooooo sial sungguh..

Bukan setakat kena kencing,penyokong dia semua kena berak atas kepala,termasuk pemimpin pas pis pus pun kena..inilah manusia yg bernama AnuWar yg diutuskan olih bapa segala Iblis/Syaitan untuk menghancurkan umat islam..

kenapa dia beriya sangat dengan jawatan PM tu? apa motif dia sehingga sanggup bersahabat baik dengan kelompok yang dulunya dia saling kutuk mengutuk? adakah dia ingin membawa kebaikan pada negara jika berjaya menjawat jawatan PM sedangkan ketika ini dia telah pun memecahbelahkan rakyat Malaysia? tidak kah kamu dapat berfikir dengan waras dan membuat kajian terhadap tingkahlaku dia? apa benar dia dapat memimpin negara Tanah Jawi ini dengan sempurna? lihatlah akan kemusnahan kekal yang telah dia lakukan, syukur Alhamdulillah dia tidak menjadi pemimpin kita, dia telah pun membuka topeng warak dia dan menunjukkan siapa diri dia sebenarnya, saya pun tak suka pada Najib tapi buat masa ini lebih baik Najib dari dia dan kelompok bulan hijau purnama menjadi pemimpin, hanya menunggu masa kemunculan pemimpin yang benar-benar membela Islam dan survival bangsa Melayu..

nusantara adalah satu-satunya wilayah Islam yang masih aman dan tidak terlibat dengan kancah perang saudara dan antara negara didalamnya, awas!!! musuh-musuh Islam sedang memerhatikan kita dan mereka pasti telah, sedang dan akan melakukan sesuatu, kita lihat suatu ketika dulu Malaysia amat aman dan rakyat saling bertoleransi sesama kaum, menghormati akan hak masing-masing, tetapi semenjak tahun 1998 semuanya telah berubah, ada pihak yang semakin berani memainkan isu kaum dan agama, perkara ini tidak akan terjadi jika tiada pembelot dan pencetus huruhara yang terdiri dari orang-orang Melayu itu sendiri yang tamakkan kuasa walau pun terpaksa menggadai agama, bangsa dan negara.
berfikirlah dengan waras wahai saudara seagama dan sebangsa ku.

DUN Kajang kalah salah umno..

Tapi najib tak penah nmpak jd imam solat ..camno ?

1840 awat klau da jdi imam da blh jdi pemimpin ke.sbb anwer da penah imam kan smbahyang so dia da layak jdi pemimpin.ape dia ckp smue betul.jgn trpdaya ngn mnusia btopengkan syaitan bro.Allah x mnilai pada luarannye tpi isi kandungannye.@jebon

tu semua kne tnye anwar bin ibrahim.adakah dia ikhlas atau skadar mngejar cita cita peribadi n demdam kesumat yg terpemdam@jebon

Lu NI bodo la.. Lu tau tak cri2 seorg pemimpin ?

Dah tnya , dia nak hapuskn prasuah2 d neg ini ..

Anwar sendiri pun mengamalkan rasuah,lu salah orglah kalau tanya anwar pasal rasuah...porahhhhhhhhhh.

peminat milo suam delete 21 May 2014 at 08:20

Dap berusaha keras untuk memenangkan calon mereka di bukit gelugur dan telok intan supaya untuk mengekalkan kota ahli parlimen supaya dapat menentang pas apabila pas akan bangkit soal hudud nanti,disini nampak sangat kebodohan pemimpin pas apabila mereka menyokong calun dap bertandin..kenapa mereka tidak menyokong ahli pas sendiri yg bertanding?. Kesian tengok anak2 muda pas membawa bendera cina dap,sedangkan anak2 muda cina tak pegang pun bendera pas..nampak sangat pemimpin pas takut dgn dap..dulu pas nak tubuh negara islam tapi bila Karpal Singh tengking je terus jadi tikus.inilah pemimpin yg hanya jadi pak turut dap..

Pemimpin pas terlajak bodoh.

Takbirrr...

Budak budak yang pergi reformasi tahon 1998 dulu semua dah slow dah, dia orang itu semua dah tahu anwar itu penipu, termasok aku ni, dekat jalan raja laut dulu aku pernah kena gas pemedih mata, nak tegakkan prinsip anwar kononnya, prinsip kepala tahi la, kepada rakan rakan yang masih bersama anwar itu berfikir la, lupa kan manusia bernama anwar ibrahim itu...

peminat milosuam delete 21 May 2014 at 22:31

Termasuk aku pada masa itu,kumpulan kami berkumpul dpn masjid negara dan setiap ujung minggu hari sabtu berkumpul dpn sogo dan bila nampak Wan Azizah menangis diatas mpv semasa perarakan seolah2 memberi semangat untuk kami terus menentang kerajaan zalim bn...tapi peristiwa itu sudah 16 thn berlalu,pada thn 2000 kami balik menyokong kerajaan bn setelah kami menyedari perjuangan sia sia manusia yg bernama Anwar Ibrahim...pada awalnya hanya untk menghancurkan umno,tapi skg agenda dia untuk menghancurkan Agama Bangsa dan Negara..

betul!!
ada baiknya kita kembali pada umno(bukan pada najib), kita rombak balik umno dan singkirkan parasit-parasit yang ada dalam umno, kita kembali pada perjuangan asal umno untuk membela agama dan bangsa, tiada siapa yang akan membela melayu selain melayu sendiri, tak perlu berpecah belah hanya kerana tak sehaluan, tak perlu tubuhkan parti baru hanya kerana tak sefahaman, ini hanya akan membuat kita semakin lemah, kita kekal dalam umno sambil mperbetulkan kepincangan dalam umno, percayalah...lemah melayu bermakna lemah Islam di malaysia.

contoh kekesalan terbaik perpecahan melayu ialah ketika pas menarik diri dari perikatan suatu masa dulu kerana hal yang remeh. Alangkah baiknya jika pas kekal dalam perikatan kerana sudah pasti Insya Allah PM kita ketika ini seorang ulama.
sudah jelas sekarang yang pas hanya mengejar kuasa bukannya sebagai parti yang benar-benar memperjuangkan Islam. sepatutnya pas duduk semeja dengan umno, bukannya dengan kafirun dan mereka yang liberal. manusia melayu memang tak pernah belajar dari sejarah.

0603 gua x bodo tpi lu je yg bangang n lembab bebenor.gua tnye bila da jdi imam smestinye ke da blh jdi pemimpin.jwab je la.ape bingai sngt lu ni@jebon

peminat milosuam delete 22 May 2014 at 00:56

Terus terang Pas bukan Parti yang benar2 memperjuangkan Islam,Pas hanya mempergunakan nama Islam untuk kepentingan Politik semata2..banyak pencabulan yg telah dibuat olih Pemimpin Pas terutama yg bergelar Tok Guru mereka terhadap Agama Allah ini,kalaulah Pas benar2 membela Agama Allah ini,mereka tak akan berkompromi dgn DAP sbb Ideologi antara mereka jauh berbeza..tapi di sbbkan nak dapat kuasa Agama diketepikan,kesian pada org kampung pada peringkat awal penubuhan Pas hanya benar2 memperjuangkan Islam apa yg mereka faham,tapi skg mereka dikianati dalam erti kata skg Pas bukan Islam..

Takbirrr..

Take beer

sebenarnya anuarlah yg mewujudkan rasuah ketika untuk menjatuhkan gafar baba ketika itu.anuarlah yg mewujukan gejala rasuah dlm politk dan sebagainya..


EmoticonEmoticon