Friday

Perutusan sempena Hari Gawai dan Tadau Kaamatan oleh Presiden KEADILAN


BERSEMPENA dengan Hari Gawai dan Tadau Kaamatan, KEADILAN mengucapkan Selamat Hari Menuai kepada masyarakat Sarawak dan Sabah, semoga mereka memperolehi hasil tuaian yang lumayan selepas penat memerah keringat.

Di Sarawak terdapat 25 kaum etnik Dayak terutamanya kaum Iban, Bidayuh, Orang Ulu seperti Kayan, Kenyah dan Murut dan kaum-kaum etnik lain yang meraikan tamatnya musim menuai padi dan menandakan permulaan musim penanaman padi yang baru.

Manakala di Sabah, Tadau atau Pesta Kaamatan merupakan upacara perayaan khas untuk menghormati "Bambazon" iaitu semangat padi. Perayaan ini adalah amalan secara tradisi Kaum Kadazan-Dusun sejak zaman berzaman. 

Justeru, KEADILAN bersama dengan Pakatan Rakyat yang membela nasib setiap lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama, mengharapkan perayaan ini disambut dengan iltizam oleh masyarakat di Sarawak dan Sabah untuk memperkukuhkan ekonomi mereka.

Kegigihan masyarakat kita sejak dari zaman nenek moyang kita, berbakti kepada tanah, menyara keluarga sehingga ke anak cucu, harus disemai semangatnya di kalangan anak-anak muda agar mereka menghargai kehidupan masa depan dengan lebih bermakna.

Oleh sebab itu, dengan semangat dan perjuangan perayaan Hari Gawai dan Tadau Kaamatan ini, KEADILAN menjelmakannya dalam perjuangan politik negara kita dengan mempertahankan tanah adat yang diwarisi oleh kaum pribumi sekian lama.

Kita harus mewarisi semangat partriotik nenek moyang kita dengan memperkasakan kuasa rakyat, menegak keadilan dan menentang segala kebatilan.

DATUK SERI DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden KEADILAN

30 Mei 2014

141 comments

Nick kturunan nabi adam nie smenjak lahir die cume tau sbut poyo kot? poyo btol.

Kuasa rakyat memang tidak dapat dinafikan tapi ada batasannya, rakyat boleh menunjukkan suara melalui peti undi yang telah dipersetujui secara langsung dalam perlembagaan negara, hal ini adalah salah 1 kaedah dalam menjaga keselamatan rakyat dan negara dan bukan melalui demonstrasi jalanan yang jelas hanya menimbulkan huru-hara.

Sejarah sekeliling sudah membuktikan jika rakyat bersuara melebihi batasan persetujuan maka akan jadilah malaysia seperti mesir,thailand dan beberapa negara lagi.

Harap dapat menerima hakikat.

Lancau la lu parti keldai rosak. Uweeekkkk

Isteri kpd peliwat tua...
Sampai bila ko nak sokong nuor mendubur dan memuki....SUBAHAT KER???

x ape bro dia tu x ckup sifat.jnji dia x makihamun ok le puii

simpan je la kk wan kata kata manis tu.klau kldai pr n pkr blh le digula gulakan..puii

ucapan tu ok cuma yg last2 tu da xnmpak dia punya keikhlasan, ada unsur2 pelik la pulok.

apa hal pulak semangat atau mood hari kbesaran bg masyarakat bumiputra sabah dn srawak nk djelmakan dlm politik ala KEADILAN?
sampaikan hari kbesaran pn nk dpolitikkan?
maksud kawan ialah knapa nk kena jelmakan smangat toknenek moyang dgn KEADILAN yg lebih bsemangat nk mnjahanam dn mmecahbelahkan negara?
cuba bc btol2 dn pahamkn maksud dia.

mengarut btol.

She said they were everywhere and were always in her way and
terrified her (she stay's way out of their way).
hay day app cheats
If you plan on vacuuming, dusting, or sweeping you might
like to take your canine friend to an alternative
location of the house or outside to stop a coughing attack.
But they grow up into rabbits, and may live over ten years.

Suami peliwat yg berusaha mghuru harakan negara....
Depan melayu kata tanah melayu hak melayu
Depan cina kata cina jangan undi bn krn mrk pendatang(dia sendiri yg sebut masa dlm umno)
Depan india kata nasib india miskin dlm bn tapi india tak dibela oleh pkr (malah dihina oleh asskrimin)
Mmg laki kak wan sepat kaki propaganda n pghasut besar....

Umno pun sama..tuihhh

Tak caya tnya mak lu...

mane SAMM CHEGU BAD smbnyi dlm almari ke atau dlm PETI AIS???slaluny dia yg akn entry dlm blog MILO SUAM ni..

dia da kene gantung kaki atas kepale bwh.

Mmg celaka milo suam mcm pariah kepundek

Waktu dlm umno anwar lah pengutuk bangsa pendatang nie...konon dia lah pembela bangsa..agama dan negara.
Bila luar umno...dia lah pembela bangsa pendatang...kononnya.

Depan umat islam anwar lah sheikh pengutuk agama2 lain.
Luar agama islam anwarlah kononnya pembela dgn hasutan2nya.

Semuanya demi politik...
Kita nak rakyat hidup aman damai tanpa prejudis dan buruk sangka.
Nyah bangsat peliwat tua dari bumi malaysia nie....biar dia cari negara yg bebas mendubur dan memuki yg mampu meluruskan kote bengkoknya....

Semua org di malaysia sedar bhw parti dap adalah parti rasis.
Jika kita lihat di pulau pinang...tahap rasis tu sgt jelas.Begitulah bila mrk jadi majoriti...perasaan hormat thdp bangsa lain semakin terhakis.Bangsa lain ditindas dan tanah2 diambil dgn rakus tanpa mengira perasaan dan pertimbangan.
Tak heran...melayu dan islam di pulau pinang akan menerima nasib yg sama spt di singapura angkara dap.
Semuanya atas pertolongn bangsa melayu tu sendiri.Para munafikun dlm pas dan anjeng2 melayu dlm pkr.

X tah layan si keturunan nabi adam tu. Wat malu je. Mengaku keturunan nabi adam tp perangai babi je. Bio je lah. X yah layan. Memang umngok dah kering idea.tu yg dia sibuk kat blog2 pr ni. Sebenarya dia tu macai umgok yg paling macai semacai macainya. X tau ape yg dia pejuangankan. Korang g tanya pemuda umngok ler ape pejuangan deme. Dorang zero.yg deme tau.jadi samseng taik kucing.tu pun mengharapkan upah.hahahahah.sial je lah deme.kelakar nak mampos.so korang semua xyah layan coment2 dari macai. Lagi koranh layan lagi dorang bangge.puiihhhhhh.hahahahaja.deme ni zero.kosong.bebal.macai2 lah katakan. Semacai macai macai. Bye.macai....

Si bangang mana yg entri ayat2 diatas ni...cara bahasa mmg xda ilmu ni...haha...byk2 belajar ngan anwer utk spin dan kelentong org...

Dia dh kena saka peliwat tua tu!!!

Kalau anwar bukan pelaku maksiat....mgkin malaysia diperintah oleh pakatan...
Sayang...penentang hudud nak diangkat sebagai pm malaysia....
Tak heran....mgkin dia takut jadi pesalah pertama dihukum hudud...

anon 12:58 tu dh xde idea la tuh, nk nyokong dyana kang dikatakan nolak hudud, nk nyokong gerakan kang dikatakan mjilat kahak sendiri.
pnyokong pakatan dlm dilema.

kesian.

anon 12:58 tuh.

siapa yg samseng? yg tebalikan kete polis ngan yg myokong kiram ke?

puihh la lu.

Barua umngok..

Kahkahkah...
Terus sewel otak kau baca komen keturunan nabi adam.. patutlah kau hanya boleh jadi pencacai lobang taik je.. kahkahkah...

Ko mesti mangsa liwat aljuburi kan..

Dial dah kena batang anwar tu ..

1534 bdk trencat akal

TAHNIAH !

RAKYAT YG BIJAK TELAH MENGGUNAKAN KUASA MEREKA

TAHNIAH DATOK MAH
TAHNIAH BN
TAHNIAH RAKYAT TELUK INTAN

SELAMAT HARI GAWAI ! ! !


Tahniah rakyat serawak
Selamat hari gawai

Tahniah rakyat teluk intan
Yg telah menegakkan keadilan
Menentang kebatilan.

Tahniah.

Keturunan nabi Adam POYOOOOOoooOOOoooo Hak Hak Hank haktuihhhhhhhhh


PRK TELUK INTAN :

TAHNIAH PR
DAPAT NAIB JOHAN.

jubo..jubo

Kepala hotak ayah ko poyo.
Babi.

Umno celaka babi


Umno celaka babi


Umno celaka babi


Umno.celaka babi


Umno celaka babi

Umno celaka babi

Umno celaka baabi


Umno celaka babi


Umnoncelaka babi


Umno celaka babi

Umno celaka babi

Umno celaka babi

Umnoncelaka babi


Umno cwlaka babi


Umno cwlaka.babi


Umno celaka babi


Umno.celaka babi

Umno celaka babi

Umnoncelaka babi


Umno cwlaka babi


Umno cwlaka.babi


Umno celaka babi


Umno.celaka babi

Umno celaka babi

Umno celaka babi


Umno celaka babi


Umno celaka babi

Umno celaka babi

Umno celaka babi




Umno celaka babi



Umnoncelaka babi



Umno celaka babi



Umno celaka babi



Umno celaka babi



Umno celaka babi



Umno.celaka babi

Umno celaka babi


Umno celaka babi



Umno.celaka babi





Umno celaka babi



Umno.celaka.babi



Umno cwlaka babi



Umno celaka babi


Umno celaka.babi

Umno celaka babi



Umno.celaka babi




Umno celaka babi



Umno celaka babi


Umno celaka babi



Umno celaka babi




Umno.celaka babi

UmnO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI

Umno celaka babi




Umno celaka babi



Umno celaka.babi



Umno celaka babi


Umno celaka babi

Umno.CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI

Umno.CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA.BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI



UMNO CWLAKA BABI


UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI.



UMNO CELAKA BABI





UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI

Tk umngok krn tetap brgantung harap kpd org cina.. apa org cina mau? jwpnya wa mau olang mlayu sembah kita olang..ha ha ha

TAHNIAH DAP
DAPAT NO 2 PRK T INTAN.
NAIB JOHAN.

MACAI PR BODOH BETINGKET2

DAPAT NAIB JOHAN HATI JGN SAKIT.

PKR DAP PAS BABI


PAS DAP PKR BABI


DAP PAS DAP BABI



PAS DAP PKR BABI

Kita sembah cina....khasnya cina babi!!!!
Sapa ketua penyembah utama....anwar ibrahim a.k.a peliwat tua.....
Ada sapa2 nak join menyembah cina babi a.k.a dapig?????

Haha pantat punya milo suam. Mana result prk teluk intan weii kimak. Apa reason ko nk tabur fitnah kali ni pasal dapig kalah. Tarak idea kaa. Kakaka bangang

Cikgu BAD dh kna banned ko pun sama kecut telo kaa milo. Sohaiiiii

Milosuam kasi tunjuk result prk t.intan.. cina sudah kasi kalah sama melayu..

apa melayu mau?

PKR PAS DAP BABI

PAS DAP PKR BABI

PKR PAS DAP BABI

PAS DAP PKR BABI

DAP PKR PAS BABI

Kenapa kote anwar bengkok ya...

Saifol kemut sebelah...hahahaha

Kalau lah anwar ibrahim bukan pendubur dan pemuki!!!???

contoh melayu muslim moden tak takut dosa dan kebal tak akan mati dan tak akan dihisab diakhirat ada dalam ruangan komen didalam blog-blog politik, mari kita cuba cari mereka diruangan blog milosuam ini.

Kerna umngok...cina menang!!!


Cina menang ?
Kah kah kah. . .baca tak tau. Orang mkn madu kamu mkn lebah. Kah kah kah. . .

UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI


UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI








UMNO CELAKA BABI








UMNONCELAKA BABI





UMNO CELAKA BABI





UMNO.CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI











UMNO CELAKA BABI







UMNO CELAKA BABI









UMNO CELAKA BABI








UMNO.CELAKA BABI








UMNO.CELAKA BABI








UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI









UMNO CELAKA BABI







UMNO CELAKA BABI







UMNO CELAKA BABI







UMNO CELAKA BABI











UMNO CELAKA BABI











UMNO CELAKA BABI







UMNO CELAKA BABI









UMNO CELAKA BABI

Najib tutuh puki altantuya








Najob tutuh puki altantuya









Najib tutuh puki altantuya















Najib tutuh puki altantuya









Najib tutuh puki altantuya

Cina dapat jadi menteri keling dapat tanah melayu dapat apa? Dapat jilat pungkoq mah yg cina makan babi..hohohohohohihiho

Pas duk angkat bendera cinadap tu ape ke hal

Alahai. . .
Sakitnya hati kamu pasal dap kalah
BN menang.
Kah kah kah. . .
Sekolah taknak.
Laen kali mkn madu jgn mkn lebah.
Kah kah kah. ..

Lebih baik cina menang asalkan kuasa melayu dan Islam kekal utuh di TANAH MELAYU daripada melayu derhaka yang menang yang membuat kafirun bertambah kuasa.

kbodohan ksengalan dan keakal kurangan anak ayam melayu pakatan terserlah!

Patut la senang sgat kene kencing basah kuyup.

Ungkal.

memang ungkal kuasa dua!

ni dinamakan menang sorak kmpung tegadai!

bayangkn klu dap yg menang, yg menang bkn melayu tp cina kulup dap!

teluk intan mmg cina gerakan mnang tp yg sbenarnya kdudukan melayu btambah kukuh!

ungkal btol ank ayam pakatan!

Bodoh..kuasa melayu? yg jd dpt jd menteri siapa?

Aku peratikn statemen2 bodoh umngok kat blog ni..kjap hina cina..kjap sokg pulak..mmg ada maslah mantel puak2 ni

0256 x yah la nk spin bro.tu smue kau pnye bos sinwar yg mgajor.slgi bangsa lain x mnghina orng Islam n mlayu tu x ada hal.dia orng pun slama ni kite x penah nk usik tntng kpercayaan n fahaman agama dia orng.nk jdi kayaraya pun pndai dia orng le.tpi jgn le mlampau sgt.ada batas nye.so mantel kau n puak kau orng tu yg ada masalah@jebon

0256 lupe plk statement bangang dri puak kau orng x sdor ke@jebon

0253 apasal nk sruh nwar n kit siang jdi mnteri ke.kau ni tido ke ape..puii

Biarlah dia nak tutuh pun,apa yg hang menyebok...

Sah mmang anak ikan pakatan adalah ungkal segala ungkal!

Kita tngok kat bukit gelugor, ahli pas mnyokong dap xbelah bagi shingga mohd nabi bux kalah teruk, xke bodo tahap gaban bila pejuang Islam mngundi manusia kapir yg mnentang hudud.

Di teluk intan pn apa kurangnyer.

Melayu derhaka terang2 mwakili parti yg mnolak hudud dan mndapat sokongan penuh parti yg kononnyer mwakili Islam dn mperjuangkn hudud.

Cukup2 le jadi ungkal tu kawan.

kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
"sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
"sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
"sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

Hadi awang tak ada telor, nak buat hudud punya takot, harap serban besar bokol, ilmu islam pon tak kuat, nak buat hudud, takot sama lim kit siang apa punya kaki pemimpin pas ini, ilmu agama setengah masak...

peminat milosuam delete 4 June 2014 at 09:27

Pernah juga Hj Hadi bekata, kalau Pas jadi Kerajaan, "Belum habis ayam berkokok Pas akan laksanakan Hudud" ditakdirkan Allah Terengganu dapat pada Pas, apa yg Pas buat?..hanya menyalah kerajaan pusat dan Dr Mahathir masa tu,dan Amanat Hj Hadi menyebabkan perpecahan Umat Melayu sehingga sekarang...inilah bahananya Ulama Politik, berlindung disebalik Agama untuk kepentingan pribadi nk berkuasa.. padahal apa pun takde,hanya bergantung dgn Kerajaan Pusat juga yg diterajui olih UMNO tetapi Umno di Hina di Keji, Umnolah banyak membantu Org Melayu.

"akan muncul diakhir zaman manusia yang berjubah cantik menjual agama demi kepentingan sendiri"

Akan datang kelak suatu zaman dimana kamu akan terkena satu fitnah yg tidak kamu nampak,kerana datangnya seperti kepingan malam,seperti seekor semut hitam diatas batu hitam dimalam gelap gelita,iaitu kamu islam diwaktu pagi,tetapi kamu kafir diwaktu petang,kamu islam diwaktu petang,tetapi kamu kafir diwaktu pagi...kesimpulannya Pas mahu Umno menyokong perlaksanaan hukum Hudud,tetapi Pas masih bersama DAP yg menolak hukum Hudud dan menyerang Umno..

Blog milosuam dah tarik hand brek lama tersadai,takde sesiapa nak menulis atau dah takde Idea atau gaji tak dibayar?..Nampaknya Kerajaan BN dah ok tu.

Hudud jd ka x jadi terletak pd umno sbb dia penentu. Dulu dia halang hudud skrg dia sokong. Kita nak tengok sejauh mana umno bersungguh sokong hudud. Kalau x jadi juga , bkn salah PAS tapi salah UMNO.

Org2 mukmin bersaudara, sesiapa berfahaman sekular tak termasuk org2 mukmin, maka hilanglah persaudaraan.

Ingat hadis nabi, akhir zaman nanti org2 jahil agama akan menjadi pemerintah, ( siapa memerintah Malaysia)

Bn memang ok, yang tak menjadi pr aje...

Hakikat taik puki mak semah

UMNO CELAKA BABI BODO




UMNO CELAKA BABI BODO




UMNO.CELAKA BABI BODO





UMNO CELAKA BABI BODO




UMNO CELAKA BABI BODO

UmNo cELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI

UmNo cELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI



UMNO CELAKA BABI






UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI





UMNO CELAKA BABI





UMNO CELAKA BABI




UMNO CELQKA BABI




UMNO CELAKA BABI

UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI




UMNO CELAKA BABI


Sebab umno celaka babi

Sobab umno celaka babi...hajahahahaha

Sobab umno celaka babi. Hahah

Sobab umno cwlaka babi. Ahhhaahahaha

Sobab umno celako babi. Hahaha

Sobabnya umno celaka babi bodo. Hahaaha

Sobab politik umno celaka babi bodo. Hahahaha

Sobabnyo umno celaka babi bodo yahudi. Hahaahaaaa

Sobabnyo parti umno celako babi bodo yahudi. Kikiki

Sobabnyo ialah umno cwlaka babi bodo yahudi. Kikikikiki

Sobabnyo umno celako babi yahudi. Kikikiki

Sobabnyo umno celaka babi yahudi. Kikiki

Bn=babi negara. Sobabnya umno celaka babi bodo yahudi kikiki.

TULISAN NI MENARIK JD SAYA KONGSIKAN...

woi melayu!
rumahmu semua dibina indonesia,
ekonomi pula dikuasai cina,
golongan profesional semuanya india,
warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
warga bangla pula menjadi JaGa,
orang Nepal yang menabur baja,
orang pakistan usung karpet jaja merata,
lalu melayu ada apa?

harapkan ustaz, saling menyesat,
harapkan hiburan, lagi best filem barat,
harapkan raja, dok asyik kira daulat,
harapkan bahasa, banyak telah bertukar kesat,
harapkan tulisan, jawi pun mereka hambat,
harapkan tanah, banyak digadai kepada korporat!

woi melayu!
masih mendabik menjadi tuan?
sibuk mahu menjadi tuan,
rupanya kerja kelas bawahan,
ditipu mentah menteri atasan,
konon perjuangan ini untuk kalian!

kerja sikit, sembang kencang,
banyak rungut, sikit rancang,
siapa tegur, dituduh lancang
duduk warung, gigit kacang!

woi melayu!
konon kau pantang dicabar,
konon kau tangkas menyambar,
tapi cuma indah khabar,
rentakmu makin lama makin hambar

kau melayu aku pun melayu,
aku menulis bukan cemburu,
aku mahu engkau tahu,
kenapa melayu tak macam dulu.....

Kaki maki hamun semua penyokong Pakatan.

0008 ape parah bengap kamu ni.. puii

dap n pkr ape plk.jwab dulu 0007.lpas kau jwab bru wa komen blik...puii

0007 ni terselah betul bangangnye.2127 plk pun sama jgk.klau da kki spin mcmtu la kje nye.tgu apelagi pas klantan.yg paling lantang mnentang ialah dap.tu pun lu nk spin.ape le bingai sgt lu ni...puii

Betul kata 00:08

0825 kau pun sma bngapnye ngn dia..puii

You could definitely see your expertise withyin the work you write.

The world hopes for even more passionate writers like you who aare noot afraid to say how they believe.

All the time follow your heart.

my web-site; Alloy Wheel lathe machine


EmoticonEmoticon