Perutusan sempena Hari Gawai dan Tadau Kaamatan oleh Presiden KEADILAN

BERSEMPENA dengan Hari Gawai dan Tadau Kaamatan, KEADILAN mengucapkan Selamat Hari Menuai kepada masyarakat Sarawak dan Sabah, semoga mereka memperolehi hasil tuaian yang lumayan selepas penat memerah keringat.

Di Sarawak terdapat 25 kaum etnik Dayak terutamanya kaum Iban, Bidayuh, Orang Ulu seperti Kayan, Kenyah dan Murut dan kaum-kaum etnik lain yang meraikan tamatnya musim menuai padi dan menandakan permulaan musim penanaman padi yang baru.

Manakala di Sabah, Tadau atau Pesta Kaamatan merupakan upacara perayaan khas untuk menghormati "Bambazon" iaitu semangat padi. Perayaan ini adalah amalan secara tradisi Kaum Kadazan-Dusun sejak zaman berzaman. 

Justeru, KEADILAN bersama dengan Pakatan Rakyat yang membela nasib setiap lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama, mengharapkan perayaan ini disambut dengan iltizam oleh masyarakat di Sarawak dan Sabah untuk memperkukuhkan ekonomi mereka.

Kegigihan masyarakat kita sejak dari zaman nenek moyang kita, berbakti kepada tanah, menyara keluarga sehingga ke anak cucu, harus disemai semangatnya di kalangan anak-anak muda agar mereka menghargai kehidupan masa depan dengan lebih bermakna.

Oleh sebab itu, dengan semangat dan perjuangan perayaan Hari Gawai dan Tadau Kaamatan ini, KEADILAN menjelmakannya dalam perjuangan politik negara kita dengan mempertahankan tanah adat yang diwarisi oleh kaum pribumi sekian lama.

Kita harus mewarisi semangat partriotik nenek moyang kita dengan memperkasakan kuasa rakyat, menegak keadilan dan menentang segala kebatilan.

DATUK SERI DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden KEADILAN

30 Mei 2014

Post a Comment

141 Comments

  1. Replies
    1. Umno celaka babi


      Umno celaka babi


      Umno celaka babi


      Umno.celaka babi


      Umno celaka babi

      Delete
  2. Nick kturunan nabi adam nie smenjak lahir die cume tau sbut poyo kot? poyo btol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x ape bro dia tu x ckup sifat.jnji dia x makihamun ok le puii

      Delete
    2. UMNO CELAKA BABI



      UMNO CWLAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  3. Kuasa rakyat memang tidak dapat dinafikan tapi ada batasannya, rakyat boleh menunjukkan suara melalui peti undi yang telah dipersetujui secara langsung dalam perlembagaan negara, hal ini adalah salah 1 kaedah dalam menjaga keselamatan rakyat dan negara dan bukan melalui demonstrasi jalanan yang jelas hanya menimbulkan huru-hara.

    Sejarah sekeliling sudah membuktikan jika rakyat bersuara melebihi batasan persetujuan maka akan jadilah malaysia seperti mesir,thailand dan beberapa negara lagi.

    Harap dapat menerima hakikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikat taik puki mak semah

      Delete
  4. Lancau la lu parti keldai rosak. Uweeekkkk

    ReplyDelete
  5. Isteri kpd peliwat tua...
    Sampai bila ko nak sokong nuor mendubur dan memuki....SUBAHAT KER???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celaka babi

      Umno celaka baabi


      Umno celaka babi


      Umnoncelaka babi


      Umno celaka babi

      Umno celaka babi

      Delete
  6. simpan je la kk wan kata kata manis tu.klau kldai pr n pkr blh le digula gulakan..puii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celaka babi

      Umnoncelaka babi


      Umno cwlaka babi


      Umno cwlaka.babi


      Umno celaka babi


      Umno.celaka babi

      Delete
    2. Umno celaka babi

      Umnoncelaka babi


      Umno cwlaka babi


      Umno cwlaka.babi


      Umno celaka babi


      Umno.celaka babi

      Delete
  7. ucapan tu ok cuma yg last2 tu da xnmpak dia punya keikhlasan, ada unsur2 pelik la pulok.

    apa hal pulak semangat atau mood hari kbesaran bg masyarakat bumiputra sabah dn srawak nk djelmakan dlm politik ala KEADILAN?
    sampaikan hari kbesaran pn nk dpolitikkan?
    maksud kawan ialah knapa nk kena jelmakan smangat toknenek moyang dgn KEADILAN yg lebih bsemangat nk mnjahanam dn mmecahbelahkan negara?
    cuba bc btol2 dn pahamkn maksud dia.

    mengarut btol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celaka babi

      Umno celaka babi


      Umno celaka babi


      Umno celaka babi

      Delete
  8. She said they were everywhere and were always in her way and
    terrified her (she stay's way out of their way).
    hay day app cheats
    If you plan on vacuuming, dusting, or sweeping you might
    like to take your canine friend to an alternative
    location of the house or outside to stop a coughing attack.
    But they grow up into rabbits, and may live over ten years.

    ReplyDelete
  9. Suami peliwat yg berusaha mghuru harakan negara....
    Depan melayu kata tanah melayu hak melayu
    Depan cina kata cina jangan undi bn krn mrk pendatang(dia sendiri yg sebut masa dlm umno)
    Depan india kata nasib india miskin dlm bn tapi india tak dibela oleh pkr (malah dihina oleh asskrimin)
    Mmg laki kak wan sepat kaki propaganda n pghasut besar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno pun sama..tuihhh

      Delete
    2. Tak caya tnya mak lu...

      Delete
    3. Waktu dlm umno anwar lah pengutuk bangsa pendatang nie...konon dia lah pembela bangsa..agama dan negara.
      Bila luar umno...dia lah pembela bangsa pendatang...kononnya.

      Depan umat islam anwar lah sheikh pengutuk agama2 lain.
      Luar agama islam anwarlah kononnya pembela dgn hasutan2nya.

      Semuanya demi politik...
      Kita nak rakyat hidup aman damai tanpa prejudis dan buruk sangka.
      Nyah bangsat peliwat tua dari bumi malaysia nie....biar dia cari negara yg bebas mendubur dan memuki yg mampu meluruskan kote bengkoknya....

      Delete
    4. Semua org di malaysia sedar bhw parti dap adalah parti rasis.
      Jika kita lihat di pulau pinang...tahap rasis tu sgt jelas.Begitulah bila mrk jadi majoriti...perasaan hormat thdp bangsa lain semakin terhakis.Bangsa lain ditindas dan tanah2 diambil dgn rakus tanpa mengira perasaan dan pertimbangan.
      Tak heran...melayu dan islam di pulau pinang akan menerima nasib yg sama spt di singapura angkara dap.
      Semuanya atas pertolongn bangsa melayu tu sendiri.Para munafikun dlm pas dan anjeng2 melayu dlm pkr.

      Delete
    5. Umno celaka babi

      Umno celaka babi




      Umno celaka babi



      Umnoncelaka babi



      Umno celaka babi



      Umno celaka babi



      Umno celaka babi



      Umno celaka babi



      Umno.celaka babi

      Delete
  10. mane SAMM CHEGU BAD smbnyi dlm almari ke atau dlm PETI AIS???slaluny dia yg akn entry dlm blog MILO SUAM ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI

      Delete
    2. UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  11. dia da kene gantung kaki atas kepale bwh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI.



      UMNO CELAKA BABI





      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  12. Mmg celaka milo suam mcm pariah kepundek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celaka babi


      Umno celaka babi



      Umno.celaka babi





      Umno celaka babi



      Umno.celaka.babi



      Umno cwlaka babi



      Umno celaka babi


      Umno celaka.babi

      Delete
  13. X tah layan si keturunan nabi adam tu. Wat malu je. Mengaku keturunan nabi adam tp perangai babi je. Bio je lah. X yah layan. Memang umngok dah kering idea.tu yg dia sibuk kat blog2 pr ni. Sebenarya dia tu macai umgok yg paling macai semacai macainya. X tau ape yg dia pejuangankan. Korang g tanya pemuda umngok ler ape pejuangan deme. Dorang zero.yg deme tau.jadi samseng taik kucing.tu pun mengharapkan upah.hahahahah.sial je lah deme.kelakar nak mampos.so korang semua xyah layan coment2 dari macai. Lagi koranh layan lagi dorang bangge.puiihhhhhh.hahahahaja.deme ni zero.kosong.bebal.macai2 lah katakan. Semacai macai macai. Bye.macai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bangang mana yg entri ayat2 diatas ni...cara bahasa mmg xda ilmu ni...haha...byk2 belajar ngan anwer utk spin dan kelentong org...

      Delete
    2. Dia dh kena saka peliwat tua tu!!!

      Delete
    3. Kahkahkah...
      Terus sewel otak kau baca komen keturunan nabi adam.. patutlah kau hanya boleh jadi pencacai lobang taik je.. kahkahkah...

      Delete
    4. Umno celaka babi



      Umno.celaka babi




      Umno celaka babi



      Umno celaka babi


      Umno celaka babi



      Umno celaka babi




      Umno.celaka babi

      Delete
  14. Replies
    1. Keturunan nabi Adam POYOOOOOoooOOOoooo Hak Hak Hank haktuihhhhhhhhh

      Delete
  15. Kalau anwar bukan pelaku maksiat....mgkin malaysia diperintah oleh pakatan...
    Sayang...penentang hudud nak diangkat sebagai pm malaysia....
    Tak heran....mgkin dia takut jadi pesalah pertama dihukum hudud...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UmnO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  16. anon 12:58 tu dh xde idea la tuh, nk nyokong dyana kang dikatakan nolak hudud, nk nyokong gerakan kang dikatakan mjilat kahak sendiri.
    pnyokong pakatan dlm dilema.

    kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno celaka babi




      Umno celaka babi



      Umno celaka.babi



      Umno celaka babi


      Umno celaka babi

      Delete
  17. anon 12:58 tuh.

    siapa yg samseng? yg tebalikan kete polis ngan yg myokong kiram ke?

    puihh la lu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua umngok..

      Delete
    2. Ko mesti mangsa liwat aljuburi kan..

      Delete
    3. Dial dah kena batang anwar tu ..

      Delete
    4. jubo..jubo

      Delete
    5. Umno.CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI

      Delete
    6. Umno.CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  18. 1534 bdk trencat akal

    ReplyDelete
  19. TAHNIAH !

    RAKYAT YG BIJAK TELAH MENGGUNAKAN KUASA MEREKA

    TAHNIAH DATOK MAH
    TAHNIAH BN
    TAHNIAH RAKYAT TELUK INTAN

    SELAMAT HARI GAWAI ! ! !

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA.BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI

      Delete

  20. Tahniah rakyat serawak
    Selamat hari gawai

    Tahniah rakyat teluk intan
    Yg telah menegakkan keadilan
    Menentang kebatilan.

    Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI

      Delete
    2. PKR DAP PAS BABI


      PAS DAP PKR BABI


      DAP PAS DAP BABI



      PAS DAP PKR BABI

      Delete
    3. UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI


      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI








      UMNO CELAKA BABI








      UMNONCELAKA BABI





      UMNO CELAKA BABI





      UMNO.CELAKA BABI

      Delete

  21. PRK TELUK INTAN :

    TAHNIAH PR
    DAPAT NAIB JOHAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI

      Delete
    2. PKR PAS DAP BABI

      PAS DAP PKR BABI

      PKR PAS DAP BABI

      PAS DAP PKR BABI

      DAP PKR PAS BABI

      Delete
    3. UMNO CELAKA BABI











      UMNO CELAKA BABI







      UMNO CELAKA BABI









      UMNO CELAKA BABI








      UMNO.CELAKA BABI








      UMNO.CELAKA BABI








      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  22. Kepala hotak ayah ko poyo.
    Babi.

    ReplyDelete
  23. Tk umngok krn tetap brgantung harap kpd org cina.. apa org cina mau? jwpnya wa mau olang mlayu sembah kita olang..ha ha ha

    ReplyDelete
  24. TAHNIAH DAP
    DAPAT NO 2 PRK T INTAN.
    NAIB JOHAN.

    MACAI PR BODOH BETINGKET2

    DAPAT NAIB JOHAN HATI JGN SAKIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI BODO




      UMNO CELAKA BABI BODO




      UMNO.CELAKA BABI BODO





      UMNO CELAKA BABI BODO




      UMNO CELAKA BABI BODO

      Delete
  25. Kita sembah cina....khasnya cina babi!!!!
    Sapa ketua penyembah utama....anwar ibrahim a.k.a peliwat tua.....
    Ada sapa2 nak join menyembah cina babi a.k.a dapig?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. UmNo cELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI

      Delete
    2. UmNo cELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  26. Haha pantat punya milo suam. Mana result prk teluk intan weii kimak. Apa reason ko nk tabur fitnah kali ni pasal dapig kalah. Tarak idea kaa. Kakaka bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI



      UMNO CELAKA BABI






      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  27. Cikgu BAD dh kna banned ko pun sama kecut telo kaa milo. Sohaiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI





      UMNO CELAKA BABI





      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELQKA BABI




      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  28. Milosuam kasi tunjuk result prk t.intan.. cina sudah kasi kalah sama melayu..

    ReplyDelete
  29. Kenapa kote anwar bengkok ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO CELAKA BABI









      UMNO CELAKA BABI







      UMNO CELAKA BABI







      UMNO CELAKA BABI







      UMNO CELAKA BABI











      UMNO CELAKA BABI











      UMNO CELAKA BABI







      UMNO CELAKA BABI









      UMNO CELAKA BABI

      Delete
  30. Saifol kemut sebelah...hahahaha

    ReplyDelete
  31. Kalau lah anwar ibrahim bukan pendubur dan pemuki!!!???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tutuh puki altantuya








      Najob tutuh puki altantuya









      Najib tutuh puki altantuya















      Najib tutuh puki altantuya









      Najib tutuh puki altantuya

      Delete
    2. Biarlah dia nak tutuh pun,apa yg hang menyebok...

      Delete
    3. UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI




      UMNO CELAKA BABI


      Delete
  32. contoh melayu muslim moden tak takut dosa dan kebal tak akan mati dan tak akan dihisab diakhirat ada dalam ruangan komen didalam blog-blog politik, mari kita cuba cari mereka diruangan blog milosuam ini.

    ReplyDelete
  33. Kerna umngok...cina menang!!!

    ReplyDelete

  34. Cina menang ?
    Kah kah kah. . .baca tak tau. Orang mkn madu kamu mkn lebah. Kah kah kah. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dapat jadi menteri keling dapat tanah melayu dapat apa? Dapat jilat pungkoq mah yg cina makan babi..hohohohohohihiho

      Delete
  35. Pas duk angkat bendera cinadap tu ape ke hal

    ReplyDelete
  36. Alahai. . .
    Sakitnya hati kamu pasal dap kalah
    BN menang.
    Kah kah kah. . .
    Sekolah taknak.
    Laen kali mkn madu jgn mkn lebah.
    Kah kah kah. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobab umno celaka babi...hajahahahaha

      Delete
  37. Lebih baik cina menang asalkan kuasa melayu dan Islam kekal utuh di TANAH MELAYU daripada melayu derhaka yang menang yang membuat kafirun bertambah kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobab umno celaka babi. Hahah

      Delete
  38. kbodohan ksengalan dan keakal kurangan anak ayam melayu pakatan terserlah!

    Patut la senang sgat kene kencing basah kuyup.

    Ungkal.

    ReplyDelete
  39. memang ungkal kuasa dua!

    ni dinamakan menang sorak kmpung tegadai!

    bayangkn klu dap yg menang, yg menang bkn melayu tp cina kulup dap!

    teluk intan mmg cina gerakan mnang tp yg sbenarnya kdudukan melayu btambah kukuh!

    ungkal btol ank ayam pakatan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh..kuasa melayu? yg jd dpt jd menteri siapa?

      Delete
    2. 0253 apasal nk sruh nwar n kit siang jdi mnteri ke.kau ni tido ke ape..puii

      Delete
    3. Sobab umno cwlaka babi. Ahhhaahahaha

      Delete
  40. Aku peratikn statemen2 bodoh umngok kat blog ni..kjap hina cina..kjap sokg pulak..mmg ada maslah mantel puak2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0256 x yah la nk spin bro.tu smue kau pnye bos sinwar yg mgajor.slgi bangsa lain x mnghina orng Islam n mlayu tu x ada hal.dia orng pun slama ni kite x penah nk usik tntng kpercayaan n fahaman agama dia orng.nk jdi kayaraya pun pndai dia orng le.tpi jgn le mlampau sgt.ada batas nye.so mantel kau n puak kau orng tu yg ada masalah@jebon

      Delete
    2. 0256 lupe plk statement bangang dri puak kau orng x sdor ke@jebon

      Delete
    3. Sobab umno celako babi. Hahaha

      Delete
  41. Sah mmang anak ikan pakatan adalah ungkal segala ungkal!

    Kita tngok kat bukit gelugor, ahli pas mnyokong dap xbelah bagi shingga mohd nabi bux kalah teruk, xke bodo tahap gaban bila pejuang Islam mngundi manusia kapir yg mnentang hudud.

    Di teluk intan pn apa kurangnyer.

    Melayu derhaka terang2 mwakili parti yg mnolak hudud dan mndapat sokongan penuh parti yg kononnyer mwakili Islam dn mperjuangkn hudud.

    Cukup2 le jadi ungkal tu kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobabnya umno celaka babi bodo. Hahaaha

      Delete
  42. kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

    kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
    "sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

    tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

    janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

    kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

    kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

    tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

    Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org2 mukmin bersaudara, sesiapa berfahaman sekular tak termasuk org2 mukmin, maka hilanglah persaudaraan.

      Delete
    2. Sobab politik umno celaka babi bodo. Hahahaha

      Delete
  43. kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

    kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
    "sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

    tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

    janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

    kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

    kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

    tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

    Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobabnyo umno celaka babi bodo yahudi. Hahaahaaaa

      Delete
  44. kalau niat itu ikhlas itu ikhlas kerana Allah sudah lama kelantan dan trengganu berhukumkan hudud.

    kalau diimbas kembali kata-kata hadi awang:
    "sebelum subuh hudud akan berdiri di trengganu"

    tapi apa kesudahannya ketika pas berjaya memerintah trengganu?

    janji tinggal janji, hanya menghampirkan diri dan puak ke lembah munafikun.

    kalau tak mampu laksanakan buatlah cara tak mampu, janganlah diperbodohkan umat Islam di malaysia.

    kita ada masa sehingga kiamat untuk laksanakan hudud, kita tak menentang cuma kita menangguhkan sehingga semuanya selesai.

    tugas ulama adalah memberi kefahaman tentang Islam bukan memecahbelahkan ummah.

    Apa dah jadi dengan ulama malaysia yang terlibat dengan politik ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobabnyo parti umno celako babi bodo yahudi. Kikiki

      Delete
  45. Hadi awang tak ada telor, nak buat hudud punya takot, harap serban besar bokol, ilmu islam pon tak kuat, nak buat hudud, takot sama lim kit siang apa punya kaki pemimpin pas ini, ilmu agama setengah masak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. peminat milosuam4 June 2014 at 09:27

      Pernah juga Hj Hadi bekata, kalau Pas jadi Kerajaan, "Belum habis ayam berkokok Pas akan laksanakan Hudud" ditakdirkan Allah Terengganu dapat pada Pas, apa yg Pas buat?..hanya menyalah kerajaan pusat dan Dr Mahathir masa tu,dan Amanat Hj Hadi menyebabkan perpecahan Umat Melayu sehingga sekarang...inilah bahananya Ulama Politik, berlindung disebalik Agama untuk kepentingan pribadi nk berkuasa.. padahal apa pun takde,hanya bergantung dgn Kerajaan Pusat juga yg diterajui olih UMNO tetapi Umno di Hina di Keji, Umnolah banyak membantu Org Melayu.

      Delete
    2. Sobabnyo ialah umno cwlaka babi bodo yahudi. Kikikikiki

      Delete
  46. "akan muncul diakhir zaman manusia yang berjubah cantik menjual agama demi kepentingan sendiri"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan datang kelak suatu zaman dimana kamu akan terkena satu fitnah yg tidak kamu nampak,kerana datangnya seperti kepingan malam,seperti seekor semut hitam diatas batu hitam dimalam gelap gelita,iaitu kamu islam diwaktu pagi,tetapi kamu kafir diwaktu petang,kamu islam diwaktu petang,tetapi kamu kafir diwaktu pagi...kesimpulannya Pas mahu Umno menyokong perlaksanaan hukum Hudud,tetapi Pas masih bersama DAP yg menolak hukum Hudud dan menyerang Umno..

      Delete
    2. Hudud jd ka x jadi terletak pd umno sbb dia penentu. Dulu dia halang hudud skrg dia sokong. Kita nak tengok sejauh mana umno bersungguh sokong hudud. Kalau x jadi juga , bkn salah PAS tapi salah UMNO.

      Delete
    3. Ingat hadis nabi, akhir zaman nanti org2 jahil agama akan menjadi pemerintah, ( siapa memerintah Malaysia)

      Delete
    4. Sobabnyo umno celako babi yahudi. Kikikiki

      Delete
    5. 0007 ni terselah betul bangangnye.2127 plk pun sama jgk.klau da kki spin mcmtu la kje nye.tgu apelagi pas klantan.yg paling lantang mnentang ialah dap.tu pun lu nk spin.ape le bingai sgt lu ni...puii

      Delete
  47. Blog milosuam dah tarik hand brek lama tersadai,takde sesiapa nak menulis atau dah takde Idea atau gaji tak dibayar?..Nampaknya Kerajaan BN dah ok tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobabnyo umno celaka babi yahudi. Kikiki

      Delete
    2. dap n pkr ape plk.jwab dulu 0007.lpas kau jwab bru wa komen blik...puii

      Delete
  48. Bn memang ok, yang tak menjadi pr aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn=babi negara. Sobabnya umno celaka babi bodo yahudi kikiki.

      Delete
    2. Kaki maki hamun semua penyokong Pakatan.

      Delete
    3. 0008 ape parah bengap kamu ni.. puii

      Delete
    4. Betul kata 00:08

      Delete
    5. 0825 kau pun sma bngapnye ngn dia..puii

      Delete
  49. TULISAN NI MENARIK JD SAYA KONGSIKAN...

    woi melayu!
    rumahmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga bangla pula menjadi JaGa,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu melayu ada apa?

    harapkan ustaz, saling menyesat,
    harapkan hiburan, lagi best filem barat,
    harapkan raja, dok asyik kira daulat,
    harapkan bahasa, banyak telah bertukar kesat,
    harapkan tulisan, jawi pun mereka hambat,
    harapkan tanah, banyak digadai kepada korporat!

    woi melayu!
    masih mendabik menjadi tuan?
    sibuk mahu menjadi tuan,
    rupanya kerja kelas bawahan,
    ditipu mentah menteri atasan,
    konon perjuangan ini untuk kalian!

    kerja sikit, sembang kencang,
    banyak rungut, sikit rancang,
    siapa tegur, dituduh lancang
    duduk warung, gigit kacang!

    woi melayu!
    konon kau pantang dicabar,
    konon kau tangkas menyambar,
    tapi cuma indah khabar,
    rentakmu makin lama makin hambar

    kau melayu aku pun melayu,
    aku menulis bukan cemburu,
    aku mahu engkau tahu,
    kenapa melayu tak macam dulu.....

    ReplyDelete
  50. You could definitely see your expertise withyin the work you write.

    The world hopes for even more passionate writers like you who aare noot afraid to say how they believe.

    All the time follow your heart.

    my web-site; Alloy Wheel lathe machine

    ReplyDelete