Saturday

SAMM Nafi Terlibat Dalam Kekerasan di Dataran Merdeka


Kenyataan Media
3 Mei 2014

SAMM Nafi Terlibat Dalam Kekerasan di Dataran Merdeka

1. Tanggal 1 Mei 2014 menyaksikan Hari Buruh kali ini disambut dengan penuh bersejarah, menjadikan GST sebagai bantahan utama. Satu perarakkan besar dari KLCC ke Dataran Merdeka melalui Bukit Bintang telah dijayakan oleh puluhan NGO yang terlibat. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) cukup berbangga kerana menjadi sebahagian dari aksi bersejarah ini.

2. Ketika sampai di pinggir Dataran Merdeka, SAMM cuba masuk ke tengah dataran untuk sama-sama meraikan detik hebat ini. Namun menyedari sudah tiada ruang untuk SAMM bergerak masuk, maka SAMM ambil keputusan untuk berhenti dan duduk di satu lokasi.

3. Kekecohan bermula dan kemudian berlaku tolak-menolak hingga masuk ke lingkungan kedudukan SAMM menyebabkan ada anggota SAMM yang dirempuh termasuklah wanita muda SAMM. SAMM terpaksa mempertahankan diri dari asakan dan juga cuba bertindak meleraikan kekecohan.

4. SAMM tidak menafikan beberapa komrad SAMM dalam jumlah yang sangat kecil (daripada hampir dua ratus anggota) gagal mengawal perasaan dalam keadaan penat dan panas berarak hampir 5 kilometer, akhirnya berjaya ditenangkan. 

5. SAMM menafikan sekerasnya di atas sebarang tuduhan kononnya SAMM terlibat dalam pergaduhan dengan mana-mana pihak. Kami mengecam sebarang tindakkan ganas sesama sendiri termasuk aksi tolak-menolak yang melampau atas alasan menghalang orang masuk dataran dan sebagainya.

6. SAMM juga menafikan sekerasnya laporan akhbar Bernama yang mengatakan kononnya SAMM terlibat memukul pihak media. SAMM mengecam tindakkan pihak yang tidak bertanggungjawab menggunakan kekerasan terhadap media, ini tidak harus berlaku dan merupakan kesalahan yang tiada kompromi. SAMM menasihatkan agar media yang tersalah lapor agar membetulkan semula laporan tersebut.

7. SAMM merumuskan kejadian ini adalah terpencil dan mampu dielak pada masa akan datang. Namun lebih utama ialah kita harus fokus kepada gambaran lebih 50 ribu rakyat yang berhimpun mewakili jutaan rakyat Malaysia membantah GST.

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda SAMM

38 comments

Sdr....
Sana sini kita bercakap bhw gst tidak wajar dilaksanakan...
Jadi harapan sy kpd pihak samm agar dpt menjelaskan keburukannya kpd sy dan keseluruhan rakyat malaysia khususnya.
Mmg sesuatu dasar tersebut ada pro dan kontra tetapi penjelasan ttg keburukannya amat diperlukan dgn jujur dan ikhlas agar majoriti rakyat tidak beranggapan kerja demo samm hanya sia-sia shj dan semborono.
Sy percaya lbh 90% yg mghadiri demo yg lepas hanya mengikut shj demo tersebut tanpa mgetahui pro dan kontra gst.Kehadiran lbh kpd rasa kurang senang dan benci yg mendlm terhdp kerajaan yg sedia ada.
Maka sekali lagi sy mewakili sbhgn besar rakyat malaysia berharap penjelasan yg tulus dan jujur ttg keburukan gst jika ia dilaksanakan.
Mohon saudara Edy dpt mnjwb bagi pihak samm...

Anon 1408 aku sokong. Tp Percayalah dia pun x boleh jawab soalan saudara sbb dia pun tak berilmu. Sori lah

edy ni sbg pengikut al jubur je...pasal gst hancur

Jubo..jubo

Sodomi Anus Macai Malaysia (SAMM)..

Nampak sangat nak meletakkan kesalahan pada unit amal PAS.. kahkahkahkah... Memang benarlah unit amal PAS di anjingkurapkan...
Kahkahkahkah........

Percubaan untuk menganjing..kurap kan unit amal Pas oleh SAMM. Hahahaha..

1408 yes bro btul tu.tngu je ape kldai kldai pkr n samm ni jwab.tpi x ada pnye...maki hamun ada le.@jebon

jutaan rakyat mlysia ape ke bende yg myokong.komrad komrad ape lu orng ni kominis ke sosialis.biasanye komrad ni dia orng pkai perkataan tu...puiii

nii buat marah kt krajaan ni.knape x cekup bdk bdk yg buat kecoh ni.no 1pnganjur dia.gangster pun blh dicekup ni kan pula yg buat kcoh terang terang lpas x nk mgaku tendang bola kt orng lain...puiii

Hahahaha.. sedarlah unit amal anda sedang diliwat oleh edy(samm)..

Mungkin setelah di liwat berkali kali, unit amal pas tak sedar kali ini dia di liwat lagi..

Dok pi buat provokasi buat pa, jgn kacau la org nak berdemo. Negara ni kan demokrasi. GST pun tak tau ka. Baca la sikit. Kalau gst tu baik knp nak tangguh sampai 2015 , jln terus ja benda baik. Porrrah.

SAMM da BERAK tgh jln xn NGAKU..ko suh DAP ngku..kahkah GST ni adlh utk KOMRAD2 GAY..,(Gay Solidariti Teruna) kuakuakua

Biar saya terangkan sedikit perbezaan antara Cukai jualan dan perkhidmata dgn GST kt sini... sbb kami dah g course gst sejak tahun 05 lagi... ok... di bwh cukai jualan... ia dikenakan kepada pengilang... bila dia jual barang dia kpd pengedar... contoh nya kilang perabot.. bila perabot siap di kilang dia akan jual stock kpd kedai 6% dari harga perabot akan dibayar oleh kedai perabot kepada kilang dan kilang akan bagi duit tu kpd kastam dan bila jual kepada pelanggan xde cukai dah.... bagi cukai peekhidmatan pola dikenakan oleh service provider kpd pelanggan sebanyak 6%... dan kutipan diserahkan kpd kastam.... contohnya kita makan kt kfc... itu adalah cukai perkhidmatan... dimana 6% harga kfc yg kita beli dikenakan cukai... bila GST dilaksanakan nanti... cukai akan dikenakan di semua peringkat pengeluaran... contoh ayam kfc.. cukai akan di kutip dari beli benih ayam, makannan ayam sampai ayam itu jadi ayam kfc... termasuk masa buat rempah kfc tu dari tanam lada sampai jadi rempah ratus sampai jadi ayam kfc dan total akhir akan dikenakan ke ayam kfc... begitulah... nak lebih lanjut... silalah beli akta cukai perkhidmatan kt mph...

peminat milo suam delete 4 May 2014 at 16:26

Penerangan tu betul,tapi budak2 bangang mana faham...yang dia tau Gay Sampai Tua..

Anjing dengan babi berkelahi tuan DAP cina babi suka melompat2 . Padan muka anjing PAS dan babi PKR. Takkbbirrr

Apabila hamba abdi @ kucing kurap melayu bergaduh, tuan besar DAP ketawa mengila2. Padan muka parti bodoh PAS dan parti anjing PKR

Hidup pas,Hidup pkr, hidup LGBT, hidup gay tua...

Aku kalau berak dpn dataran merdeka pun x ngaku...kalau korang berak kt sana than ngaku itu hak korang la...

YA ALLAH YA TUHAN KAMI, tumbangknlh pati bn amno dlm PRU akn dtg n gntiknlh dgn pati PR yg lbh baik utk ngra m'sia n rkytnya…amiinn…

bile pati bn amno yg d terajui olh org mlyu dh dpt d tundukkn olh pati2 setan gabungan mrk, pati2 setan trsebut ketawa smpai siang mlm, padan muko bn amno…

Yang ketawa besar ialah tauke2 cina....mrk harap benar gst mansuh spy mrk untung lbh besar...

Amiiiinnnn.....tapi aku berdoa agar jangan sekali2 pendubor dan pemuki pkr jadi pm...
Biarlah di kalangan pemimpin yg tinggi nilai agamanya....bukan ahli maksiat..

Jubo..jubo

22:19 sokong..pendubor dan pemuki pkr tak boleh ...penjubo dan perogol bn boleh jd pm

Doa kaum LGBT dan gay tua mana nak dimakbul. Ada hati nak doa, malu la kat pembawa spanduk LGBT rakan seperjuangan kau tu wahai anjing pkr

Kesian kau kata dia anjing.. Sepatutnya kau kata dia babi2 pkr itu baru taraf dia

Betul tu caiumbngok..

co cite sape sbenor yg bsalah...puiii

Yg rompak harta negara @ rakyat...tuihhh

Yg bingai2 bwk bendera kat atas sebenarnya dlm perjlnan bwk mayat ke kubor cina...tersesat pulak ke perhimpunan gst..cuma org lain sume dah balik

Takpun Gila Suka Tax (cukai)..

Tompang tuieiii la Tu diorg no demo nnti Org ckp gilake. Tu yg tompang tui tuieeei!¡!

anwer ke.jgn harta smpi jubo pun dia rompak...puii

Tak lah, Anwar merupakn satu2nya bekas pemimpin umno bersih drp salahlaku rasuah

ye ke.salahlaku seks cmne plk...puii

Rupanya memg betul anwar tak pernah rasuah..


EmoticonEmoticon