Monday

Malaysia Terus Perkukuh Ekonomi Israel, SAMM Gesa Kerajaan Terus Terang


Kenyataan Media
14 Julai 2014

Malaysia Terus Perkukuh Ekonomi Israel, SAMM Gesa Kerajaan Terus Terang

Pada Februari 2012 lalu, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) pernah mendedahkan hubungan kerjasama Malaysia-Israel khususnya dalam soal perdagangan minyak sawit. Beberapa dokumen bukti telah didedahkan kepada umum melalui pelbagai media.

Pendedahan demi pendedahan telah dibuat, malah SAMM juga sebelum itu mendedahkan bagaimana komponen buatan Israel telah dihantar ke negara ini untuk dipasang menjadi barangan 'Made in Malaysia', kerana pasaran untuk barangan 'made in Israel' adalah sangat terhad. 

SAMM juga telah memunculkan jadual kapal perdagangan di antara pelabuhan terkemuka tanahair dan juga pelabuhan di Israel, selain itu didedahkan juga bagaimana sebuah syarikat berkaitan zionis diberi peranan dalam kerajaan termasuk di bawah Kementerian Dalam Negeri dan juga di dalam sebuah syarikat kewangan di bawah adik Najib Razak. Semua ini didedahkan oleh SAMM sejak sekian lama dengan fakta dan bukti.

Kemuncaknya adalah isu minyak sawit yang dihantar ke Israel untuk perkukuh ekonomi di sana. Perkara ini membawa kepada pengakuan menteri bertanggungjawab Mukhriz Mahathir yang menulis di laman twitternya berbunyi;

"@MukhrizMahathir: Benar kerana minyak sawit yg diexport ke Palestin terpaksa dihantar melalui pelabuhan Ashdod, Israel."

Persoalan lanjutan yang tidak pernah dijawab ialah, sedangkan kapal bantuan kemanusiaan yang membawa bekalan makanan dan ubat-ubatan pun pernah diserang oleh regim zionis - bagaimana zionis ini boleh membenarkan pelabuhan mereka digunakan bagi pihak Pelestine untuk minyak kelapa sawit? 

Faktanya, pada bulan Mei 2010 menyaksikan tentera marin Israel telah menyerang kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmala yang mengorbankan 15 sukarelawan. Pada Mei 2011, kapal bantuan kemanusiaan MV Spirit of Rachel Corrie ditembak sebaik sahaja memasuki zon keselamatan Palestin. 

Dengan fakta di atas, adalah amat meragukan jika Israel begitu baik hati membenarkan pelabuhan Ashdod dan Haifa diguna sebagai transit minyak sawit ke Pelestin. Melainkan ini satu pembohongan besar Umno terhadap rakyat Malaysia, betapa sebenarnya minyak sawit tersebut adalah untuk kegunaan negara Israel.

Malah hari ini, ketika Gaza dihujani letupan bom dan rakyat Pelestin terbunuh setiap hari sepanjang Ramadhan, Malaysia telah meneruskan perdagangan dengan Israel, khususnya membekalkan keperluan asas seperti minyak masak kelapa sawit. 

Disertakan juga kepilan sebuah keratan dari dokumen yang menunjukkan negara ini menjadikan ekonomi Israel terus berkembang pesat, di saat anak Pelestin mati bergelimpangan.

Tidak ada apa lagi yang boleh diharapkan, SAMM hanya menuntut supaya kerajaan berterus terang kepada rakyat bahawa negara ini sebenarnya pro-Israel dari dulu, kini dan selamanya selagi Umno memerintah. Masalah palestin tidak akan selesai selagi kerajaan Islam munafik terus wujud seperti Malaysia.

SAMM seluruh negara juga dengan ini sebulat suara mengutuk perbuatan hipokrasi kerajaan Umno Barisan Nasional, zionis glokal.

Sekian

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

20 comments

Lama tak ziarah blog nie...
Tak sangka masih dungu jugak chegu bard hal erti sebenar hbg dagang dgn negara luar....kesian..

Macai umngok detected,lack of knowlege, brain full of shit

Alaa minyak sawit apa la sangat. Intel, McD, facebook, universal studio tu suma zionis punye. Ramai pakai. Berbilion2 gi zionis. Cuba la halang.

Haha cikgu BAD RETARTED

Laa..

ada lg ko ye bard?

kawan ingatkan dh lari mbawa diri dlm utan akibat akibat dgantung kaki atas kpala bwh..

mana ko dpt sumber fitnah ni bard?
dri sumber yahudi ke? hehe.

dh mnimbun fitnah puak ko sebarkan, xtakot dosa ke bbulan puasa ni?

kawan bg contoh le bberapa fitnah yg puak2 ko nk bwk ke mati dosa2 skali dlm kubur..

fitnah foto bapak segala edit antara najib dn atlantuya, fitnah bos ko kena suntik hiv, bos ko kena racun arsenik dan bmacam lg.

sudah2 le tu ko tabur fitnah..

taubat le..

ko langsung x dhargai..xde pekdahnyer ko.

Israel masak pakai minyak sawit ke?
Bukan minyak jagung ngan zaiton ke?
Israel ada deep fry ke dlm masakan?
Setau aku diorang tak banyak guna minyak.

Apa jadah israel import minyak sawit?

Blog apakah ini yang memperbodohkan pembaca yang sememangnya bodoh?

Kesian tengok juruputar zionis mejawab artikel Chegu Bard

Setuju.. begitulah mindset macai umnongok yg tlah brjaya dprogrmknd zionist melalui media massa trutama tv dan akkhbar kongkongan mereka

peminat milosuam delete 15 July 2014 at 14:23

Tak payah nak buat fitnah dan jadi Penipu,awak jagalah Parti PKR awak yg dah nak Ranap tu,Awak tak serik ke sampai sekarang keahlian awak sebagai ahli PKR digantung..tak payahlah nak bantu sangat Pemimpin Peliwat tu..

Selalu juga nampak kontena ZIM kat jalanraya

Mat jobor si anwar ibrahim lagi hebat...dia boleh kata akan pertahankan negara yahudi israel laknatullah tu!!!!

APA KO BERANI TEGUR DAN BAGI KOMEN KER CIKGU DUNGU BARD OI!!!??

Puak2 sokomg Israel no kalau mati bukan.terbakar blum kebumi dh terbakar x caya buka kain kapan

Umbongok melampau.kena taubat

peminat milosuam delete 18 July 2014 at 08:08

Patutlah muka AnuWar nampak mcm kesan terbakar,betullah kata awak.

Puak umngok ni memang x percaya apa tuan dia buat. Dah ditutup pintu kebenaran mcm abu jahal dan abulahab tak terima ajaran islam.

Si kote bengkok sah mendaulatkan negara yahudi israel....
Ada ker pemimpin lain selain sheikh munafikun tu yg ada membuat kenyataan yg sama???
:)

Mintak anwar ibrahim tobat nasuha dulu ler....

Dah lama saya tak singgah blog milo suam ini, nak tanya anwar punya kote kenapa bengkok ...


EmoticonEmoticon