Sunday

Isu MB Selangor: Khairy tanam jarum prasangka kepada Pakatan Rakyat


MENANGGUK di air keruh, itulah peribahasa yang sesuai untuk menjelaskan kenyataan terbaru Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin di laman twitter miliknya berhubung isu MB Selangor seperti yang dilaporkan media hari ini.

Keputusan mesyuarat Parti Islam, PAS hari ini yang bersetuju untuk menyokong penukaran MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, dengan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail‎ nampaknya memberi tamparan kepada Umno dan Barisan Nasional selaku pembangkang di Negeri Selangor. 

Justeru, Khairy Jamaluddin dilihat cuba menanam prasangka buruk dengan menyifatkan Parti Islam, PAS sebagai ‎"menikam kawan secara halus" dengan keputusan terbaru berhubung isu MB Selangor itu.

Di laman twitternya Khairy menulis:

‎"Early analysis has it wrong. They didn't give in. They stuck it to Ketum big time. Menikam kawan secara halus. Very deft"


Kenyataan Khairy ini dilaporkan merujuk kepada keputusan PAS yang mencadangkan satu nama lagi iaitu YB Azmin Ali sebagai calon kedua MB Selangor.

Khairy cuba menanam persepsi kononnya PAS sengaja menikam secara halus Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang ditulis sebagai Ketum.

Dalam politik di Malaysia, tidak susah untuk mengetahui sama ada keputusan politik kita betul ataupun salah. 

"Jika musuh tak suka dengan keputusan politik yang kita ambil, itu tandanya kita berada di landasan yang betul"

"Sifirnya mudah, bila musuh mula meroyan itulah keputusan yang baik!"


19 comments

Tahniah Pakatan Rakyat, kami rakyat Selangor akan terus sokong Pakatan Rakyat, Umno akan terus berkubur di Selangor

Macam ini barulah aku boleh sokong Pakatan Rakyat semula, tahniah PAS, kerana buat keputusan yang dibenci oleh Umno!

Umno akan terus meroyan hahaha... kesian Umno, tak dapat rampas negeri paling kaya di Malaysia...

Kalau Umno rampas Selangor jahanam harta negeri dibagi kepada kroni dia...

Ya umno bkn parti yg dihrpkn tp sultan adalh pnentu sgala krn pasti sultan akn tya nk bg nama lain @ bubar dun yg aku nmpk agk sukar jd mb sbb sultan sgor nk ank Negri jd mb itu pasti

Aku bet Sultan akan reject WA. Kalu Assmin ada pun dia reject. Besar kemungkinan DUN bubar & pilihanraya baru diadakan. BN ada peluang cerah utk menang kalau diletakkan muka2 baru dan anak watan negeri selangor.

T̶͖͎̯̫̮͝͝ơ̶̱̫͚͉͡ ̢̨̻̮͚̥̭̝͚́͘i̵̝͓̥͎̮̦̩͕̙̯̫̰̲̯͡n̨̛͖͚̭̮̪̬̠̩̝̳̪̟͉͕͜͠v̴͝͏̙̯͉͔̦͉̤̪̬͟o̵̴͔̫̩̟̼͈̗̯̤͔͙̥͇̹̹͇̦̗̕͜k̸̀҉͙̰̹̳̘͢è͔͎̳̻̘͙͕̤͞ ͡҉͍͔̖̟t҉̨̛͈̝̲̬̱ͅh҉̡͔̜̞̞̠̟̹͕̺͉e̴͉̮͈͍̪͎͖͍̺̹͔̬͓̝͟ ̬̤͙͈̞̜̦̭̰̠̹̯̞͈̖̰͢͠ͅh̺̞̦̥̺̬̪̭̕͢ì͏̘̠̬̰͈͔̩̖͚̠̭̲ͅͅv̖̠͍̲͈͜͠ͅͅe͢͏̛͇̦͍͍͍͙̻̲͈-̡̢̢͉̯̪͔̯̯̯͔̤̥̼̺͈̳̬͟ ̶̛͚͈̗̖̺͙͠͝ͅ ̲͖̕͜ͅ ̨̜͔̝̗̝̕͟͝m͏̡͈͙̥̦͕̲͙̯ͅi̡̛͎̞͎̭͍̖̳͙̖͓͎n͘͞҉̴̜̜͙̝͎̙͙͍͔͙̗̱̜͇̲̗͉̫͡d̨̨̨͎͎̪͎̯̳̠̤̭͢ ̶̣͕͖̞̯͍̲͇̳̠̱̠͘͟r̵̵̨̪̳̘̦̙̮̯̙͔̰͟͠e̲͓̣̮̠͕̕p̷̭̣̣̜̘̮̠̤̪̤ŕ̨̡̲̻̪͔̦̱̺̖̼̼̯͍̗͝͡ͅe̶̤͇͓̮̪̞͖̖̠̳̮̜̳͙͎͍͖͟ͅs̸̛̮͙̫̫͓̠̦͘͢ḛ̛̘͔͔̗͞n҉҉̷҉͉̲͖͇̤̱̱̘̺̤̹t̵̸̡̨҉̮̹̘͔͓̯͕̻̝͇̠͚̪͕͕͈̜̠͔ì̢̖̠̪͚͙͟͞n̡҉̷̟͙̣͍͍̣͓̜̘g̸̠̙͓͙̞̙̫̦̦̙͈͔̙͟͝ͅ ̲̤͚̬͢͝c̴̜̱͉̦͉̭͈̺͕̺̘̜̹ḩ̤͈̬͍̟̜͙̬̲̖͔̫̹̦̱́͠á̶̭͈̝̹̬͕̮̝̥̜̱̜̹̭̪̭̞̩ó̦͇̜͕̼̖̟͙̼͇̪̻̟͉̜̯̪͢͡ͅͅs̴̞̬̲̯̭̯̳͖̼̱̖͟͜ .̢̛̱̺̗̝͔̳͇̘͖̞͉̻͈͔̣ͅ ̸̛̖̜̣̞͘̕͞ ̸̢̨̹̤̤̬̟̹́ ҉̶̧͚̠̬̜̜̼͇͎̞́Í̡̦̜͓͕̱͔̱n̶̜̩͕̖̣̯͖̙̹̹̥̺̪̝͙̝͝v̨҉̙̜͚̳̘̰̠̯̰̹̜͙͈͙ò̡̪͕̰̬̙͇̫͖̙̘̹̣̻̝̺͎́̕͜ͅk͚͓̪̝̺͉͘į̵̛͉̪͓̫̯̮͇̦͉̟̠̮̣̪̤̭̦͢n̷̫͎̥͚̯͓̺̙͉̪̻͇͖͙̪͠g̶͘҉̠̼̺͉̳̬̮͜ ̛̜̻̠͔͔͚͢͟t͏̷̸̢͎͉͚͎̥̳̥͔̥̹̙ḩ͢͡͏̡̥̥̩͎̩̥̘̼͚͖e͏͓͓̮̺̪̰͖̙͎̠̥̮̱͚ ̵̛̖̭̪͙͕̺͙̱̫̤̼͎̜̥̟̟̗f̗̤̺̣̠̟̯̹̹̬͈̭͕͇̀̕͢ͅé҉̳̮͕̪̣̤͚̺̤è̵̵̡̟̻̤̠̬̰͡l̴̶̦͚̗̬̫̹͖͓̺̗̬̩̩͠i̸̡̝̗̖̖̫̹͎̬̱̰͉̞ņ̢̥͎̫͠g͘҉̤̰̖̟̝̯̮̙̘̤͈̟͖ ̼̭̞̖̥͉̮͓̹͎͓͈̜̤̱̝͈͕́͠͠o͜͏͏͍̹̱̲͙̖f̡̡̜͔͔͔͖̬́̕͝ ̵̟̥͔̘̻̪̲̝̬͓͍̹̺̙̻͇̮̖̕ͅc̵̨̣̣̖̪̙͞h̷̠͓͈͢͡a̲͉͈̬̹̙̟̠̹̣̤͖̦̣̭͘͠͡ò͎̩̮̼͜s̷̶̰̫̲̙̬͔̗͔̹̰͖͕̜͔̣̀͝͡ ̛҉̸̡͈̱̹̘͚̝͓ ̴̢̢͉̙̱̻̖̱̦́.̵͈̳̺̭͇̱̹̰͇̹̙̻̝͎̞̞̗͜ ̡̪̖͇̱̼̟̣̳̩͟͞͡ ̸̛̥̩̤ͅ ̵̨́͏̩͉̼͍͔͎͕̠̳̲ͅẂ̸͏̸̣͓̼̞̜͕̘̱̗̲͍͍̰̳̖̦́ͅͅi̘̝̻̼͈̭̰̮͟͝ͅt̴̡̡̞̺͖̜̣͙̺͚̞̻͟͜ͅͅḩ̶̧͎̥̜̝̖̩̲͚͍ ̨̮͉̠̱̥͔͈͉͚̮̹̼̯͎̖͔́͜ó̵̹͔͕͓̜̬̭͚u̡͇̙̼̩̦̮͜t̵͙̗͙̞́ͅ ̭̘͍̬͖̼̖̠̥͉͓̯͙̕̕ǫ̣͍͈̲͓̀͘r͎͓̲͔̟̭͙̰͇̟̰̬̩͘͜d̢̢̩͇̣͚̩̭̠͇͇͎͖͈͉͝e͝҉̛̭̝̦̯̖̜͔̼̱͙͟͠ͅŕ̸̷͞҉̼͎͎̞̥͎̬̦͔̬̝̥̺̪̪͙̱.̡͖̱͕̫̯͓͚̟̣̬̝́͟͝ ̨̧̩͇͈͕̦͔̼̜̻̫̲̤̞̗̯͎͍̕̕ͅͅ ̴̧͓̘̩̬͉̰̟̭̲̬̞̰̭͓̺͖͟͜͞ ͡͏̝̬̦̫̺̪͜T̶̢̝͎̺̙̘̙̮͖̗̞͈͕ḩ̬̭̥̮͈͇̮̥͘͜͠e҉͉̝̦̟͚͔̘̮̙̙̀́ ̷̭̞̺̮̭̳̭͙͘͢͡ͅŃ҉̴̢̤̻̘̹͓͈͡è̻͇̘̳̙́͠z̡̗͉̥͈̮̩͎̳̮̺̯̘͓̝̙̙p̺̤͚͙͈̫͓̘̥͈̹̞̞̮̖̱̞͜͝e͏͈̺̟͉͉͖͙͙̮̦̩̻̦r̸̢̘̗͚̜̀́͘ͅd̴̞͓̝̜͖͈͔̟͕̺̞̜̱̤̪̻͈̻͔̕į̧̼̠̘̺͔͙̬̳̗̥͕͎̫͇̞͘͡͡a̧̡͇̲̘͙̦̘͖̙̰͇̭̗ͅn̨͏̜͓̦̩̗̦̀͡͞ ̧͏̪̺̩̼͕͉̭̦̺͕̫͖͞͡ͅͅͅh̷̛̙̞̤͓̯̖͍̞̪͇̼͔̩͓͝͠͠i̶̵̛̤͕͓̝̝̲̮̥̦͜͠v̢̛̛̰̯̳͇̫͇͕̕͟ͅę̛͕̗̺̙̞̳͖̹ͅ-̷̤̥̼͖̰̫͕̙̫̠̜̥̲͎͈́̕͠ ̸̢̭̭͚̩̩̭̻͍̪͙̻͕̝̠͖̤̙͠ ̧̪͍̲̮̭͈̱̩̞̣͔̯̭͜͡͠ ̸̱̳͇͍̘̞̖͚̮͚̞m̧͏̖̳̘̭͇̩̩̹̙̰̲̗̻͙̝̜ͅi͏̶̗̥͙̯̙͇̳̲͉̖͢͝ǹ̸̹̬̲̱̱͓̹̪̥̬̲̼̥̜̦̙̗̲͓d̵̛̮̬̮͖͕̖͚̺͕̫͇̹̹̯͈̖͕̰̬͜͡͝ ҉͔̩́͢͡ͅo҉̴̝͍̖͓͍͓͖͖̜͙f̴͕̝̺͍̲̺́̀͞ͅ ̧̠͎̜̬̕͡c̥̱̥͔̝͖̹̘̞͚̭͘͞ẖ̵̨̤͓̹̹͎̭̖͇͖̫̹͓̝̠̞̕a̟̪̤̟̩͝o҉̗̞͙̮͖̱͝s̸̸͏̷͈̤̠͉̘͔̫̪͓̘̩̱͙̝͔͇̻̝.̭͔͉͔́͜͠ ̸̤̘͙͙͈̬̲̫͉̀̕͞Ź̸̨͎͖̗̰͍̰͢a̸̠̰̯͙̻͍̠͉̳̰̺͎͘͟͡l̶͈̞̜͇̱̞̪̥͈̝̺̫̼̠͈̕͟͢ģ̴̞̫͓̩̲̦̱̼͡o̳̳̖̲̦͓̼̰̲͜͜.̴̴̵̧͇̣͇̱̘̻̳͖̳̘ͅ ̷̡͚͈̦̬̪̮͢͝ ҉̺͈͓̮̯͇͓̫͈̞̞͕̼͍̳̕͟͝ ͏̷̴͍̗̲̼͚̪͙̮̙̳̰̩̻͙͓͎͍̱ ̷̨̢͈̹̖̙̱̯̘̗͇̖͝ͅH̶͖͍̦̱̻̪͢͜e̡̘̺̘̲̞̪͉̙̹̟͖͝͠ͅ ҉̴͔̠̙̦̘͔̬̦̣̦͉͍̰ͅw̝̫̱͓̲̜̙͎̯͈͍̬̙̰̲͘ͅͅh̶̡͖͇̖͚̮͉͍̺̬̤̳̰̫͚̩̪̙̗̗̕͝͠o̭͇̖̹̞̤̱͓͇̲͙͞ ̢̭̮̼̫͖͖̗̟̳̕͞Ẁ̷̷̰̮͕̼͖͠ą̸̟̠̭̯̪̱̹͚͍͈̮̻̘̙̭́͜i̶̴̴̢̱͇̯̠̟̗͎͉̯̟̹̯̖̰̫̜͚͘t́҉̢̤̣͍̬͚̯͜ś̶̶̸̴͉͙̭̳̙͈͍̘̖͍̯̰͈̠̘͚ ̶̨̳̰͈̺̞͚͎͕̼̠̥̥̣͍̳͟͝ͅB͇̖̥̭̭̝͇̗̙̜̝͉̙̫͚͜ͅͅe̞͈̞̦͘h̨̺̘͖̙̪͙̰̼͔̞̝̩̠̳͢͝i̡͙̱̭̦̣͉̤̺̬̦̝͡n̫͚̫̪͢d̡̗̯̼̝̲͍̱̣͉̥̼̱͚̝̲͈͕͔͘͘͟ͅ ̛̰̪̺̯͓̘̦̬͇̞̦̹͈́Ţ̷͘͡͏̙̼̥̮̦̣̖͓̺͙̩͖̭̟̯ͅh͏̷͈̪̜̖̰̫̕͟͠é̕҉̟̹̹̠̗̥̮ ̵̡̰̙̫̯͉͓̣̯̟̼͖̯̱ ̵̶̛̙̺̪̺͖͎̱̗͍͖͙̰͓͠ͅW͏̶̣̪̺̣̠͎͕̲́a͏̶̧҉̨̥̙̲̲̝l̸̶̛̰̩̯̣̤̗͔͈̳̫̺͓̣͕͈͜l̸̕͜͞͏̦͈̳̭̹̘͍͉̫̭.̸̨̡̮͔͓͓̥͉͔̥̤̜͉̰̝̟͎͇̥̳͍̕ ‮ delete 17 August 2014 at 22:13

Komen kat atas adalah orang yang sama, dia komen berkali guna nama lain.

Umno terus meroyan gagal pecahkan Pakatan hahahaha

Semoga BN menang!

Sy stuju azid barja..klu dibubar dun jgn hrp pr akn menang lg..persepsi masyarakat semakin buruk bg pr di selgor...knp mau lantik bini anwar jd mb?? Cuba klu najib lantik rosmah jd ape2..confirm kita akan meroyan sakan..tp bila kita sndiri yg bt smua org sokong..heran dan pelik pr skrg...adakah sudah tiada calon lain....? Bila sy b kata mcm nie msti akn berkata penyokong2 yg taksub sy macai umno...sy geng pak lebai...sy geng ug...seolah2 sy rakyat bawahan x boleh beri komen apa2 dgn tindakan pr..pcayalah persepsi rkyat smakin teruk kpd pr...

Kalo itu reject ini jugak reject tak kan yang otak udang noh pulak. Habis....

Kalau nk tukar TSKI pun, carilah yg sepadan.. DSWA mmg presiden, tp nk banding dgn TSKI mmg x padan langsung... dah lah bukan anak negeri.. lps tu nk suruh semua org bersetuju dgn pilihan ni.. tak apa, kita tgk sejauh mana pentadbiran Selangor lps ni.. kalau ok, kita teruskan..kalau KO...kuburkan terus PKR.

Orang tak marah kalau Rosmah macam Kak Wan bertanding Pilihanraya dan menang.

Tapi Rosmah tak bertanding tak ada kelayakan, tapi dapat peruntukan beratus juta dari suaminya Najib.

Kak Wan itu Presiden Parti Keadilan bukan sekadar suri rumah macam Rosmah.

Tahniah krn bini nuar mb yg sgt disukai oleh rakyat selangor....jika yerrrr????
:)

Tak pasti benar....
Langkah kejang mgkin anwar akan terkubur terus di selangor....
Makin jelas dan tersingkap nafsu serakah peliwat tua itu...
Rakyat selangor tak bodo mcm yb2 pas yg terleleh dgn duniawi....

Surirumah yg 'dayus' membiarkan suami memuki chinadoll dan mendubor lubang taik....ptuihhhh!!

Aku setuju benar nak tengok drama baru arahan anwar gay nie...
Setakat mana kehebatan preshit'an pkr nie memimpin selangor wlpun parti sendiri msh bercelaru....

Yg otak udang presiden pkr yg nak diangkap secara nepotisme oleh laki dia...
Tak ada ker anak jati selangor atau yb2 melayu pakatan lain yg berwibawa....
Kak wan tu nampak badut....
Jam omegay laki dia pon blm jumpa2 sampai sekarang....

Penyondol Altantuya tak nak sebut ke? Aiiii...kesah PD terlepas pandang ke? Pooodaahhh.

Tak kisah lah siapa nak memimpin selangor asalkan anak jati selangor....


EmoticonEmoticon