Kenapa BN sibuk sangat nak bubar DUN Selangor?

SEBELUM Ini pernah berlaku krisis pentadbiran di Negeri Perak apabila BN (sebut Barang Naik) memiliki lebih 3 kerusi DUN berbanding Pakatan Rakyat selepas beberapa ADUN dari Pakatan Rakyat membuat aksi lompat katak.

Pada waktu itu, Barang Naik berkeras, malah bermati-matian tidak mahu membubarkan DUN kerana mereka sudah berjaya menguasai Negeri Perak dengan kelebihan 3 kerusi.

Hujah Pakatan Rakyat yang mahu DUN Perak dibubarkan supaya rakyat Perak diberikan hak memilih ditong sampahkan begitu sahaja oleh Barang Naik.

Situasi di Selangor pula, Barang Naik hanya ada 12 kerusi daripada 56 jumlah keseluruhan kerusi DUN Selangor atau dalam kata lainnya, Pakatan Rakyat memiliki 31 kerusi lebih banyak berbanding Barang Naik ‎di Selangor.

Namun apa yang menghairankan, BN (sebut Benjamin Netanyahu) bertindak pelik apabila mahu DUN Selangor dibubarkan ‎'kononnya' mahu beri hak kepada rakyat Selangor menentukan siapa yang mahu mereka pilih, sama ada Pakatan Rakyat atau Benjamin Netanyahu.

Nampak tak permainan mereka?


Post a Comment

20 Comments

  1. tp xde le sampai bsidang bwh pokok dn bguling bwh kete.

    ReplyDelete
  2. Itu lah kepandaian Dan tajam nya wawasan umno.bukan macam pas Dan pkr bodoh tak boleh di ajar.bubar dun Selangor baru padan muka kau orang.dulu sy undi pas Kali no undi umno

    ReplyDelete
  3. BARANG anwar NAIK tujah xkira depan belakang. Xkira Jantan betina, itu ar barang naik.
    Tu pun ko masih junjung walhal rasullullah dah xmengaku umat.
    Bila nak bertaubat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan bersumpah Balasubramaniam kata Najib liwat Altantuya jadi Najib sama juga tujah belakang

      Delete
    2. Tapi bala sumpah palsu lalu kena bala...
      Tu yg nuar kecut nak sumpah laknat...
      Khuatir senasib dgn bala...

      Berani dia pakai pon...hukum qazaf...hehehe...gara2 nak lepas dr hukuman....
      Ingat hukum Allah swt hanya qazaf jer ker????

      Klu qazaf jer....ramai yg buang anak boleh terlepas krn tak ada 4 saksi....
      Termasuk anwar ibrahim....:)

      Delete
    3. Qazaf tu hukum Allah kenapa tak guna? Biasalah BN tolak hukum Allah dia pakai Hukum British je

      Delete
    4. Mslahnya bukti pun bole pertikai..ni ko bole kata rasulullah x ngaku umat..ko tuhan ke nk tntukn sape slah sape btul..

      Delete
    5. Hahaha... macai2 B uto N ampak.. biasala..

      Delete
  4. Pengikut UMNO bukan pengikut Nabi Mohammad S.A.W. tak yah lah buang masa melayani diaorang ni. Semoga ALLAH beri petunjuk dan jadikan mereka BERIMAN kepada ALLAH. Selamatkan mereka dari terus dihina sebagai pengemis BRIM.(Dr.G)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bukan pengikut nabi muhammad saw adalah peliwat tua dan yg sewaktu dgnnya....

      Delete
    2. Dah banyak kali saya tulis, pencacai umngok lebih yahudi dari yahudi. Teramat degil n keras/busok hat. Jgn di layannn

      Delete
    3. Dah ckp banyak kali, pencacai umngok ni lebih zionis dari zionis. Degil yg amat. Busok hati suka gaduh. Jgn di layan je.

      Delete
  5. ...dulu2 dah bagitau ketum tu umat nabi lut...korang buta pekak gagap.... sekarang u turn ...lps tu u turn lagi....u turn lagi....minyak dah lah mahal....nk harap royalty minyak kempunan laa....

    ReplyDelete
  6. ты тупая сучка. удалила всенегативные комменты ахахаха. оникстати были правдивые. переводи вгугле мне лень переключатся наинглиш24 August 2014 at 01:29

    Dr. G(ay) tu mmandai kata muslim lain bukan umat nabi.
    sape dia tu ek?

    ReplyDelete
  7. ты тупая сучка. удалила всенегативные комменты ахахаха. оникстати были правдивые. переводи вгугле мне лень переключатся наинглиш24 August 2014 at 01:33

    wei Dr.G(ay),
    ko tkde pesakit ke mlm ni?

    ReplyDelete
  8. Najib liwat Altantuya, Najib Al-Juburi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya najib bersumpah laknat tak mengenali altantuya...
      Anwar pernah ker bersumpah laknat menafikan mendubor saiful???

      Untuk menyelamatkan diri anwar hanya mampu guna hukum qazaf....hehehe
      Cetek sgt ker hukum Allah swt dlm mengadili pesalah dan mangsa????

      Delete
  9. masa KETUM jadi ahli parlimen bole pulak dia angkat sumpah.

    tapi dalam bab nak bersih nama tak nak pulak dia angkat sumpah, pelik kan?

    takde saksi kata dia, takde bukti.

    aku tak tau pulak kalau nk berzina kena bwk saksi supaya senang didakwa.

    pelik kan?

    ReplyDelete
  10. semua yg komen di atas org bodoh..,haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn hnya bodoh, bngang sesangat, celupar sngat mengata org meliwat, satu ari nnti pasti x kau org pula meliwat atau kau plak kena diliwat, baru padan muka kau org...

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda