Sunday

Program Tafakur #MH17 langgar Fatwa Negeri Perlis tahun 1974


‎SEBUAH memo dikeluarkan oleh Jabatan Mufti Negeri Perlis bertarikh 22 Ogos 2014, hari ini tersebar di laman² sosial facebook dan twitter.

Memo berbentuk pemberitahuan itu turut melarang penganjuran Program Tafakur #MH17 oleh Kerajaan Persekutuan di Negeri Perlis kerana perbuatan itu didakwa melanggar Fatwa Negeri Perlis tahun 1974.

Nampaknya program bertafakur sempena tragedi #MH17 tidak akan diadakan di Negeri Perlis. Bagaimana pula dengan negeri lain, adakah program tersebut tidak melanggar fatwa di negeri² lain?

18 comments

Milo ni memang dajjal! Apa saja kerajaan buat semua dia suka nak cari salah, memang babilah ko ni!

sape yg dajal?najib ke nuar?

Acu tanya JAKIM...apa pulak dia kata..

Nampak sangat Majlis Fatwa Perlis ni dah jadi anjing DAPig, sengaja nak malukan kerajaan Pimpinan YAB Dato Seri Najib Tun Razak, inilah akibat bila pembangkang diberi muka untuk memerintah

sikit sikit cina sikit sikt dap kebodohan diri sendiri tak nampak

Yg dajal tu ulamak UMNO.plg daajall adalah najib yg jahil murakkab.macai2 mcm hg ni bkn takat dajal tp haram jadah.ni bkn fatwa negeri perlis sahaja,bahkan telah disepakati ulama2 terdahulu bedasarkan hadis2 muktabar.
Hg kalau jahil mcm najib gak baik pi mampuihh

...pemimpin pas gila u turn....pemimpin pkr gila bontot....dap pulak gila jilat burit dara melayu....umno jugak yg untung balun semua....

Ulamak Pas pun Barua,nasib baik PKR takde Ulama,dalam PKR cuma ada Peliwat tua jadi Punaisehat..

Biar lah .. setakat memo sahaja ..
ni HUKUM ALLAH ADA YANG LANGGAR TERUS .. PUN TERJADI

Betul....anwar langgar depan n langgar belakang...
1 dlm bentuk video besi dan saksi
1 dlm bentuk tuduhan..sumpah laknat dan bukti mani...

Agama mana anwar anuti sukati langgar nie?????

Peliwat tua yg tak siuman....
Bini org korea nak dijadikan mb selangor....undang2 liwat ker???
50 januari akan dtg....boleh ler.....hehehe

Yang salah tu tetap salah.
Pas dah kata umno ni tak pandai islam. Kenalah tunjuk ajar. Itu cara islam.
Tapi.kalau pas yang mengku lebih islam, tapi boleh pegang lilin dan tunduk depan mayat lagilah teruk.

masa KETUM jadi ahli parlimen bole pulak dia angkat sumpah.

tapi dalam bab nak bersih nama tak nak pulak dia angkat sumpah, pelik kan?

takde saksi kata dia, takde bukti.

aku tak tau pulak kalau nk berzina kena bwk saksi supaya senang didakwa.

pelik kan?

Tafakur pun atas niat apa..kn tgk jgk..berkabung ni pun da melampau2 plak smpai nk kn pkai itam ap sume..ni da sah lg terang ikut agama kristian..mmg ikut agama sgtkn..

Semua wajib bertaubat..
Caci maki....umpat....cela...
Inikah kerja umat Islam...
Balik kpd Agama Islam sbenar..

Ikutan bnda yg baik d sunatkan dlm islam..yg si milo pkai jeans levis israel xp plak..pkai plk g smyg jumaat..talipngg bli kt kdai a seng.

Mulut longkang

Bodoh ! Nampak sgt semua tak belajar agama. Yg fatwa tu dah sepakat pada semua mufti. Sepatutnya semua mufti ckp mcm mufti perlis ni. Tp sebab depa penakut. Takut nak tegak kan keadilan islam. Sebab apa depa takut kalau kerajaan hukum mereka. Takdak istilah tafakut dalam islam. Yg islam ajar, sedekahkan alfatihah. Tafakur utk pengganut agama hindu. Nak kata kt orang, baik pegi belajar hukum hakam dulu. Depa mufti. Hg sapa? Ulama? Kalau alfatihah pun tajwid tak betul jangan berangan nk kutuk orang yg berilmu


EmoticonEmoticon