Friday

Benarkah PAS hantar nama calon MB Selangor dari parti itu?


‎SEBELUM ini Parti Islam, PAS telah memutuskan secara muktamad bahawa kerusi Menteri Besar Selangor adalah milik KEADILAN, dan PAS tidak akan menghantar nama ‎mana-mana ADUN dari parti itu sebagai calon MB Selangor. 

Kenyataan ini dipetik dari ucapan Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS, dan dilaporkan sendiri oleh portal Harakahdaily yang selama ini menjadi lidah rasmi PAS. Rujuk 'printscreen' laporan dimaksudkan di bawah — Harakahdaily


Bagaimanapun hari ini, Mustafa Ali dipetik sebagai memaklumkan bahawa Parti Islam, PAS telah menghantar 3 nama calon-calon Menteri Besar Selangor kepada DYMM Sultan Selangor yang dihantar terus oleh Pejabat Presiden PAS.

Apa yang mengejutkan ialah, mengikut kata Mustafa Ali, seperti yang dilaporkan oleh lidah rasmi PAS, Harakahdaily, seorang daripada nama calon MB Selangor yang dihantar‎ kepada Sultan adalah nama ADUN dari PAS yang dirahsiakan namanya — Harakahdaily


Jika benar PAS hantar 3 calon, jelas ia telah melanggar mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS pada 17 Ogos lalu yang memutuskan untuk parti itu menghantar 2 nama iaitu Dr Wan Azizah dan Azmin Ali sebagai calon-calon MB Selangor.

Selain itu kenyataan Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali yang mengatakan parti itu tidak akan menghantar nama ADUN dari PAS sebagai calon MB Selangor, jelas 'tak boleh pakai'.

Apa sudah jadi kepada Parti Islam ini?

"Mula-mula U turn, kemudian masuk roundabout, sekarang Merry-Go-Round‎"

26 comments

bese le beb,prti munapik,jnji len buat len.

Dulu pkr dan dap menentang hudud pas.
La ni pas pulak menentang pencalonan pkr dan pas.
Inilah yang pkr , pas dan dap perjuangkan.
KEBEBASAN bersuara. Bukannya pak turut.

Ni namany KENCING atas KENCING atas KENCING...kite tgk nnti sape yg akn brbau HANCING.kehkeh .
Adkh NUAR...? Adkh HADI.? Adkh KIT SIANG? waitttttttttt n seeeeeeeeeeeeeee

Tahniah pas krn mghormati sultan....
Dulu anwar pernah buat deklarasi tak akan ada kronisme dan nepotisme dlm pakatan....yg dia lantik bini omegay dia sbg mb spt cakap tak serupa bikin....
So...tak heranlah klu pas pon tak hormat mrk...
Menyalak mengatakan kerusi mb hak mrk tapi bila dilihat tak ada yg ckp layak dan disukai majoriti rakyat....biarlah pas pulak yg pegang...
Apa yg susah2....klu pas jadi mb pon...masih pakatan jugak yg perintah selangor...
Bersusah payah nak suruh bini jadi mb nyata sgt ada udang sebalik mee...
Nampak sgt bonekanya klu wan azizah jadi mb....tiada kredibiliti langsung!!!!

Pas tak main lobang taik....
Lbh layak dpd pkr yg suka dan cinta lobang taik....
Aku nak pas jadi mb...
Harap sultan kasi pas jadi mb....
Jangan jer makcik kipas....

3 parti kemuka 2 nama yg sama yg kompom kena rejek sbb bkn owang selangor tp antara 3 parti tu ada terselit dn trhantar1 nama lain yg kompom akn diterima, mmg bijak parti tu, dia tau sultan akn rejek 2 nama yg lain dn akan pilih penama dari partinya.

At last! selangor akn brmenteri besarkan PAS.

kesihan PKR yg msih blum ada negeri utk dperintah, PAS ada klantan dn selangor, DAP ada penang.

Ini le balasan akibat tamak haloba, bgegar kononnya mb selangor milim PKR tp degil xnak bg nama lain, tetap nk bg nama prempuan.

seolah adun PKR selangor yg lain xmampu jd mb, jika bkn krana tamak dn sanggup bg nama lain sudah tentu jwtn mb tetap akn jd milik PKR.

org tamak selalu rugi besar.

Sokong...
Selagi cintakan lobang taik...bahana jawabnya....

Dap sbnrnya tak gemar dgn cara anwar ibrahim tapi hanya anwar ibrahim saja yg dpt membantu cita2 mrk...
Dlm kalangan ahli2 pkr pun ramai yg tak setuju dgn anwar ibrahim tapi hanya itu saja cara utk melangsungkan periuk nasi mrk...
Dlm pas lagi ramai yg tak suka anwar ibrahim tapi hanya itu saja cara mrk utk membalas dendam dgn sesama islam mrk...
Dlm bn mmg sah tak dpt menerima anwar ibrahim krn sah mmg tak layak jadi pemimpin negara krn sah munafik dan pelaku maksiat...
Lain2 boleh tanya2lah dgn majoriti rakyat mmg sah tolak anwar ibrahim...

untok keterangan lanjot boleh hubungi MAT SABUT kerana dia lah yg bagi gelaran Al Jubori, dia lebih maklum.

Bila babi menganjing...

Memandangkan tiada lagi komentor dari cai-cai pihak pakatan saya cadangkan ruangan komen blog milo suam dihentikan selamanya sama seperti blog-blog pro-pakatan yang lain(sungai derhaka ameno world, addin deen dan lain-lain, seolah takut menghadapi kebenaran).

Memandangkan juga bigboss blogger pakatan secara terangan mengamalkan nepotisme dan pelbagai penganiyaan perjuangan terhadap ahli sendiri disarankan juga cai-cai pakatan mengkaji semula apakah perjuangan sebenar mereka.

Apa sahaja entry terbaharu pasti akan terkena batang hidung sendiri.

sekian.

ex- reformis.



Sian klu selangor..mundurla pasni..tgkla.pd ngri2 yg dijaga pas..kelantan out..kedah azab lanie dpt kt bn bnafas smula..klu ngri kaya dpt kt depa..jawabnya azabanlah selangor..sesungguhnya pas xleh mentadbir..baik BN or PKR..inila.namanya tikam blakg...klu aku jd PKR or Dap mmg xingin la bkjsma dgn depa lg..aduhai..

Semua mb adalah boneka kpd bos nya beb..x caya p tnya rosmah n najib..nepotisme ni org yg ada kuasa..nuar tu ada kuasa ke?Dswa tu suri rumah ke..?presiden parti yg dh brtahun2..x de kes plk tu..pening umno klau nk main ugut2 dn offer itu ini..mcm dia buat kt tski dn bekas adun2 pkr yg trpaksa lompat..

Komen yg x tahu dosa pahala..mcai umno ni..

Mcai umno ni..

Relax bro..mcai umno ni skripnya sama je..semoga allah beri hidayah..

Ni lg satu mcai umno yg syok sendiri..ex-reformis konon..semoga allah beri hidayah..

Mcai umno ni pn ikut perkembangan rupanya..kedah makin teruk beb..ingatkn mukhriz ni bijak..rupanya hampehh..

TAK GUNA JADI MB KALAU LEBIH 90% RAKYAT TAK SOKONG!!!
HANYA KETUM JER YG SOKONG!!!
HUHUHUHU....

HIDUP ketum,HIDUP ketum,HIDUP ketum....jubo lembu...

Kakak kuat kencing he...he...he

Omno suka pas .......opss nk kencing ooi...

Hidup nak kencing ooi.hidup umno hid up pas seronok dapat hidup bersama

Lobong kencing cinta umno ...
.nak kencing oooooiiii

Orang kuat kencing mana tahu dosa... Orang tua kencing merata rata .....


EmoticonEmoticon