Sunday

KEADILAN tetap dengan keputusan Dr Wan Azizah sebagai calon MB


SEBAGAI menjawab beberapa dakwaan yang timbul akibat laporan-laporan media berkenaan isu perlantikan Menteri Besar Selangor yang baru, saya menegaskan bahawa KEADILAN berpegang teguh kepada keputusan parti yang telah dibuat sebelum ini termasuk seperti yang dipersetujui di dalam mesyuarat Biro Politik minggu lalu. 

Oleh yang demikian, calon KEADILAN bagi jawatan Menteri Besar Selangor yang baru tidak berubah iaitu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden KEADILAN merangkap Ahli Dewan Negeri Kajang.

Sebarang berita kononnya Ketua Umum KEADILAN, Dato' Seri Anwar Ibrahim telah bersetuju secara lisan dengan kompromi dan pelbagai berita lain adalah tidak tepat. 

Keputusan dan pendirian KEADILAN adalah atas kepercayaan mempertahankan undang-undang tubuh Selangor dan sistem raja berpelembagaan. Makanya sebarang berita tidak wajar disebarkan untuk memberi gambaran bahawa KEADILAN berganjak dari keputusan mempertahankan undang-undang tubuh Selangor dan sistem raja berpelembagaan ini.

Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

21 September 2014‎

40 comments

Ada aku kisah?

Cukup2lah tu... Anggap sahaja bukan DS WAWI xde rezeki.

Meroyan air ketum agaknya....
Sikap bodoh sombong dan ingkar ini menjijikkan dan membuat majoriti rakyat rasa nak meludah muka kulit kodok tu!!!
Bukan jwtn mb tu nak bagi pada umno..mca atau mic pon....pakatan juga yg jadi mb!!!Kenapa bodoh sangat!!!!
Jelas dan sah wan azizah tiada kredibiliti!!!
Nyata mmg tiada kredibiliti langsung dan semua rakyat tahu tetapi babi2 dn anjeng2 ketum buat2 tak tahu rasanya....sial!!?

Yang pasti dan satu kenyataan...wan azizah hanya mb boneka dan alimah baba sahaja!!
Klu korang tak peduli dgn hasrat majoriti rakyat...lantak koranglah asalkan korang gembira....yang pasti korang dah buat majoriti rakyat marah!!!!

buang tebiat ke apa PKR ni? lalok ke apa? kalo baginda sultan sndiri yg xnk zizah jd mb xkn korang nk bbaris atas jln mcm org giler dn bguling lg bwh kete? klu nk buat gak suruh le nuar, zizah, ajmin, sepudin sndiri yg guling, rakyat dh xnk dh jd barua pngikut nepotisme, kali ni aku nk tengok chief2 PKR yg bguling bwh kete, bkn kaldai2 PKR lg yg bguling.

Ahli2 PAS korang jgn campur psl hak korang nk jd mb dh xde, biar PKR yg maha bongkak ni yg setel msalah yg dorang sndiri reka, cukup2 le owang PAS jd balaci PKR.

BODOH PIANG!

Boikot milo produk israel

DSWA majoriti so dia lah mb...so apa masalahnya...kalau mcm tu tak payah buat pilihan raya.... cukup 4 tahun suruh sultan lantik mb...sebelum ni tak susah pun......

Morib & ulu klang, bila nak saman? 1st hantar surat bagi 14 hari supaya mohon maaf dsemua media tempatan berserta 10 saat di waktu perdana d media electronic tempatan. Sekiranya engkar, saman jer 100 juta dgn segala kos guaman dbiaya oleh hadi awang.

khalid terbaikkkk!!! delete 22 September 2014 at 11:24

SHAH ALAM 22 Sept. - Menteri Besar
Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
dijadual mengadakan sidang akhbar
berkaitan krisis jawatan Menteri Besar
Selangor pukul 4 petang ini.
Abdul Khalid yang ditemui di lobi
Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri
Selangor ketika memasuki pejabatnya
menyatakan demikian kepada pihak media
berhubung perkara tersebut.
Abdul Khalid tiba serentak dengan Exco
Pendidikan dan Pendidikan Tinggi,
Pembangunan Modal Insan, Dr. Halimah
Ali di Bangunan SUK pada pukul 9.10
pagi.
Beliau yang bersut kemas berwarna gelap
kelihatan bersahaja dan tersenyum ketika
diekori oleh media yang menunggu seawal
pukul 8.30 pagi.
Abdul Khalid turut mempamerkan sikap
`sporting' dengan menunjukkan isyarat
bagus apabila jurugambar meminta beliau
berbuat demikian.

kwn ingatkan pihak pakatan ni hanya bsifat kurang ajar kat BN je, jd kwn x amek pusing psal tu sbab mereka adalah seteru politik, biasa la politik ni, cantas mncatas.
tapi kini kwn baru tau yg pakatan mmg kurang ajar dgn semua jika xdapat apa yg dia nk, pakatan ni jenis xbole terima knyataan.
dgn sultan penaung ketuanan bangsa melayu dn islam pn pakatan nk kurang ajar.
lg sedih bila parti yg kononnya islam tulin pn bpakat dlm 1 pakatan utk mnyuburkn lg sifat kurang ajar dn biadab thadap pmimpin, islam apa yg pas ikut ni?

nauzubillahminzalik!

Yg tulis komen ni lagi tak ada kredebiliti dlm memberi hujah. Ada lebih baik kau duduk diam2 je. Itu lebih jimat dan menguntungkan.

MEMANG SAH WAN.AZIZAH TIADA DLM MAJLIS RAPTAI ANGKAT SUMPAH MB....
SO...APAKAH TINDAKAN SETERUSNYA???
BERSIH 3.O LANGKAH KUBUR ATAU GULING2 MAMPOS TGH JALAN....
ATAU....MB SELANGOR BARU DIJADIKAN BINI KETUM KERANA KETUM KEMARUK BINI DIA JADI MB.....GOLONGAN LGBT NO HAL PERKARA INI...:)

Cai gebu....relaks la cai...
Wan jijah hanya pandai mengipas jer...
Berhujah...berdebat tak ada standard...

Jam omegay ketum pon sampai.skrg tak jumpa2....bgamana nak selesaikan masalah besar di selangor???
Video besi ketum yg sah 99.99% pon dia boleh nafikan...mgkin dia blm cukup kenal suami dia kot....

Jgn marah ye gebu....aku cuma bagi 2 alasan mudah utk tolak dia jadi mb...
Apa2 pon...mb selangor tetap pakatan jugak yg pegang...bukan umno.mca atau mic....kira oklah tu....:)

Bodo...
Ko bukan org selangor dan tak tahu undang2 tubuh negeri selangor baik diam...
Majoriti pon kerana dipaksa oleh gay tua tu!!!
Ingat semua ikhlas ker nak sokong wan jijah jadi mb???!!!
Sedarlah....hanya jadi mb boneka jer...baik tak payah!!!

Macai....tak ada adun pakatan lain yg layak ker???

Tahniah azmin ali...
Harap ketum n babi2nya tak meroyan....msh pukiR jugak yg jadi mb...kira bagus lah tu....sipudin jerawat batu jgn kecoh2 lagi...terima jer dan anggap ia bukan rezeki puan presiden korang....
Jgn pulak bawak macai2 bodo korang berbaris depan istana berguling2 atas jln raya pulak....
Bersyukurlah bukan parti lain yg jadi mb....hehehe

Ketum klu kemaruk sgt bini jadi mb....
Ambik jer azmin jadi bini....hehehe
Pecinta lobang taik...hehehe

Mampus la pati amno n pencacai2 amno yg kaki mksiat nak ambik sgor kali ini krn yb azmin dh jd mb sgor n bkn nye mcm yb khalid yg dh kene control oleh njibo

Dh 2 buah pesawat mas dh mampus, PRU akn dtg, bnyk ngri akn terbang d ambik PR, amno dh meroyan d sgor n njibo pun dh mule skit anjing gile

Bila babi ini bersuara & mganjing...biarkn biarkn

Hehehe...sentap nampak bila puan presiden tak dpt jadi mb...
Terima jer kenyataan cai...hehehe

Kira oklah....bini azmin bini ketum jugak..
Kira bau2 bacang mb selangor tu pon dpt juga ketum rasa....hehehe
Tahniah dgn mb baru....
Tak kesah...asalkan jangan keluarga ketum....mb boneka
Cuma kesian dgn wan jijah...dah tak ada hati nak jadi mb....babi2 n anjeng2 dia sibok mencanang seluruh selangor...
Gila gamaknya....atau terlebih minum air ketum....hehehe

Ambik la korang....
Boleh cadang wan jijah jadi pm la pulak....hehehe
Tapi rasa2nya tak mgkin.....selagi jam omegay tak tunjuk depan rakyat....jangan haraplah....melepas rasanya....mcm cerita nak jadi mb selangor...hehehe

Ada yg meroyan krn hajat tak sampai....
Aku takut ada yg berguling2 mampos depan pintu pagar istana...
Maklumlah jika terlebih ambik air ketum....hehehe

SEKALUNGBTAHNIAH DAN PUJIAN ATAS KETEGASAN PARTI PAS YG MENOLAK KREDIBILITI WAN AZIZAH SBG MB SELANGOR....
RAKYAT TAK NAK MB BONEKA....LAIN KALILAH...
BUAT WAN AZIZAH....BUKAN REZEKI DAN SIMPATI PADA BELIAU KRN DIHERET DLM KEMELUT CIPTAAN KETUM SENDIRI DAN BANGKAI2 PUKIMAK YG KURANG AJAR DAN TIDAK MGHORMATI PENDAPAT UMUM....

Wan ajijah ni tak pndai ler nk jd pmimpin...tgagap2 nnti bile kena soal ng no omar...suh dia dok umah udah ler..mnymak sgguh ler dia main politik.

LANGKAH KAJANG yg telungkup...PENASIHAT yg tolol lg bijak sana...makan SATE kajang le gng2 PKR hahaha

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH delete 23 September 2014 at 00:20

orang tamak selalu rugi, BEESSAAAARRR punya rugi!

Tahniah PR masih menerajui selangor yg disayangi..jauhilah kita dari kata2 yg keji walau hati kita merasa dengki dan irihati...YB azmin teruskan amanah dan kecemerlangan di selangor..in sya Allah majoriti rakyat terus bersama PR

Alhamdulillah, yg penting bukan kluarga ketum yg jd mb, xkisah sape pn jnji bkn zizah dn sdara mara dia. harap azmin jd mb atas kapasiti sndiri, bkn jd boneka.

Syukur alhamdulillah...

Tahniah kpd 2 adun pas yg sokong pkr..klau tidk dah tentu mb slgor dr parti umngok

Takbirrrr..mb slgor dr pkr ...alhamdulillah

Takbirrr...asalkan bukan bini ketum....syukur alhamdulillah...

Wan jijah tgh KIPAS SATE kt KAJANG huaĆ aaaaaaaaaaa

Syukur.. akhirnya umngok gagal mnawan slgor

Tahniah PKR...

Tahniah..PKR

xkisah la umno dpt tawan ke x, bodo punya statemen, ni bukan pilihanraya la bengong, yg penting bukan kluarga sheikh ketum yg jd mb.

Tahniah PKR...

Hello would you mind sharing which blog platform you're working with?
I'm going to start my own blog in the near future but
I'm having a hard time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your design seems different
then most blogs and I'm looking for something completely
unique. P.S Sorry for getting
off-topic but I had to ask!

Feel free to visit my web site ... hay day for pc


EmoticonEmoticon