Friday

Najib umum Akta Hasutan 1948 dimansuhkan melalui facebook


KEBELAKANGAN ini ramai pemimpin politik termasuk ahli akademik didakwa di bawah Akta Hasutan 1948.

Hari ini aktivis mahasiswa saudara Safwan Anang dijatuhkan hukuman penjara 10 bulan di bawah Akta Hasutan 1948.

Masihkah kau ingat? 

Pada 2012, riuh rendah media dan penyokong Barisan Nasional apabila Perdana Menteri, Najib Razak ‎mengumumkan Akta Hasutan dimansuhkan

Pada waktu itu, Najib melambung-lambung dipuji, sebagai pemimpin yang memahami denyut nadi rakyat, mendengar suara rakyat, pemimpin yang menepati janji, pemimpin yang berani, pemimpin yang bijak bla bla bla...

‎Najib turut mengumumkan pemansuhan Akta Hasutan 1948 melalui facebook beliau — Facebook

Ramai juga yang berpendapat bahawa janji Najib itu hanyalah janji yang tak boleh dipakai, di pihak Pakatan Rakyat pula menggelarkan ia sebagai 'janji dicapati'

Hari ini, selepas kita lihat dengan mata kepala sendiri ramai pemimpin Pakatan Rakyat termasuk aktivis mahasiswa didakwa dan dihukum di bawah Akta Hasutan.

Maka terbuktilah bahawa Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak seorang 'penipu' dan beliau nampaknya tidak kisah digelarkan sebagai 'penipu' yang hanya menabur 'janji dicapati'‎.

"Sekali menipu susah orang nak percaya, apa lagi bila sudah banyak kali menipu..."

23 comments

Siapa tak kenal Najib? Penipu besar, kalau sepuluh kali dia janji 70% adalah janji penipu...

Dulu datang tempat aku nak bagi bantuan, sampai anak aku dah 5 tahun tak dapat bantuan, PM bodoh!

Kena ada akta baru utk ganti ISA...
Akta baru tersebut memberi peluang bagi anjeng2 spt safwan anang diadili terlebih dahulu sblm kena kandang...
Mgkin admin blm pandai membaca ttg sosma iaitu akta yg ganti isa...
Isa dikatakan tak adil krn pesalah/pghasut ditahan tanpa bicara.Sosma akan tahan bangkai2/anjeng2 yg cuba mencetuskan huru hara atau guling2 atas jln raya dgn diberi peluang bicara di mahkamah...
Rasa2 nya anjeng2/macai2 bangang di luar sana jgn salah anggap bila isa tak ada boleh kencing sebarang2...
Jadi bila dah kencing dan berak sebarang kena pandailah basuh sendiri....so sosma sesuai utk macai2 bangang yg tak tahu ttg rukun negara malaysia agar berhati2 berak dan kencing merata2 tu...rakyat tak suka..
Kpd rakan2 macai safwan anang...berhati2 nak jadi hero kpd pecinta lobang taik....peace yo!!!

Daripada Najib, aku lebih percaya Rosmah, sebab Rosmah cuma suka shopping je...

Bodohnya ko ni, orang cerita Akta Hasutan, ko cerita ISA hahaha sah cybertrooper upahan BN, tulis komen copy paste merata blog hahahaha syarat jadi Macai Umno wajib bodoh hahaha...

Ko tu yg bodo...si kipas tak ada kredibiliti ko sokong jadi mb....mmg bodo...
Nepotisme!!!

Orang cerita Akta Hasutan ko cerita benda lain. Hehehe *facepalm*

Bodo2 pon tak macam anjeng spt safwan anang....ingat negara nie mcm negara pecinta lobang taik tak ada undang2...
Padanlah muka dia klu blm cukup sekolah lagi...hehehe...

Aku tau ko sokong si Jijah Kipas juga kan? Jijah Kipas kaki seks, laki jolok bontot lelaki jijah lesbian jilat bontot perempuan puihhhhh!

Woi kaki fitnah! Mulut bangkai macam celaka!

Si bodoh ni ISA dengan Akta Hasutan pun tak tau beza, tapi ada hati nak komen alahai Umno ni memang bodoh...

Dulu zaman isa...hasut kena tahan tanpa bicara...
Skrg zaman it...hasut kena tahan dan dibicara...salah kena humban dlm jel..
Harap macai2 pecinta lobang taik berhati2 mghasut rakyat...harap faham yea...:))

Patut Rosmah dikenakan ISA, tahan tanpa bicara, bahaya dia kalau ada kat luar, habis duit rakyat disapunya

Relax2...
Kesultanan melaka akan melantik si kipas jadi mb...sabar2 tggu perlantikan tersebut...
Ketum mgkin ditabal sbg peliwat agung di penjara kajang...hehehe

Si tukang KIPAS sate gak yg RUGI...penat lelah panas brapi MNGIPAS sate org lain yg sdap2 MENTEDARAH sate..hahaha si zizah yg korg nk jd MB slngor almartny slngor jd negeri FLINSTONE ler kahkah lebai PAS gk yg untung.BULAN JATUH KERIBA..

Hai ya. Pas cakap besi mana boleh jadi bukti.
Bukti fb tu tak boleh pakai. Ini fatwa pas.Parti islam satu malaysia.

frust ka?
mb dapat kat PAS?

marahkan nyamuk rmh tbakar?

KOTA BHARU 4 Sept. - Sekumpulan
ahli Pas di negeri ini mendesak parti
itu membatalkan keputusan
mesyuarat Ahli Jawatankuasa Pas
Pusat pada 17 Ogos lalu yang
membuat pusingan 'U' untuk tidak
lagi menyokong Tan Sri Abdul Khalid
Ibrahim sebagai Menteri Besar
Selangor.
Kumpulan yang terdiri daripada kira-
kira 20 ahli Pas dari daerah ini,
Machang, Bachok, Tumpat dan Tanah
Merah berkumpul secara aman di
hadapan Pasar Wakaf Che Yeh, di
sini bagi menyatakan bantahan
mereka terhadap keputusan itu.
Mereka berkumpul selama sejam
sambil membawa beberapa
sepanduk tertera kenyataan
mempersoalkan pendirian tidak
tetap Pas berhubung kemelut di
Selangor serta mendesak golongan
Anwarinas disingkirkan daripada
parti.
Wakil kumpulan itu, Zakaria Salleh
berkata, sebagai penyokong Pas
sejati, mereka terkilan apabila pucuk
pimpinan parti memberi sokongan
kepada Datin Seri Wan Azizah Ismail
untuk menjadi Menteri Besar
Selangor menggantikan Abdul
Khalid.
Keputusan itu katanya, jelas
membelakangi pendirian Majlis
Syura Ulama yang berpendapat
Abdul Khalid tidak membuat
sebarang kesalahan untuk
mewajarkan beliau disingkirkan.
"Sebenarnya, puak Anwarinas ini
telah berjaya memusingkan
keputusan Majlis Syura Ulama. Kami
amat pantang dengan manusia yang
bertopengkan Pas tapi berjiwa PKR
(Parti Keadilan Rakyat).
"Kami desak golongan ini keluar
sahaja daripada Pas kerana budaya
tidak hormat dengan Majlis Syura
tidak pernah berlaku sebelum puak-
puak berjiwa PKR menyelinap masuk.
Pas perlu dibersihkan," katanya
ketika ditemui di sini hari ini.
Zakaria dalam pada itu menyeru ahli
dan penyokong Pas supaya mengenal
pasti mana-mana ahli Pas yang
cenderung menjadi Anwarinas dan
menyingkirkan mereka daripada
parti bagi memastikan kepimpinan
ulama tidak lagi diperkotak-katikkan.

KUALA LUMPUR 4 Sept. - Kesediaan
ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR)
untuk terus diperbodohkan Datuk
Seri Anwar Ibrahim dalam isu
nepotisme kronik membabitkan
isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah
Wan Ismail sangat menghairankan.
Ini kerana, ketika Pas sendiri yang
sebelum ini merupakan penyokong
kuat Anwar pun sudah 'buka mata'
dan sanggup menentang usaha
Ketua Pembangkang mencalonkan
Wan Azizah, tetapi ahli PKR masih
gagal melihat amalan nepotisme
kronik biar pun di depan mata.
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr.
Mohd. Puad Zarkashi berkata, dalam
sejarah politik negara belum pernah
mana-mana pemimpin mencalonkan
isteri sendiri sebagai menteri besar
tetapi amalan tidak sihat itu berlaku
di dalam PKR akibat nafsu politik
Anwar.
"Tindakan Anwar ini sebenarnya
kerana mahu meneruskan talian
hayat politiknya yang ketika ini
berada di hujung tanduk walaupun
beliau tahu bukan sahaja pihak
Istana Selangor, bahkan Pas sendiri
menolak Wan Azizah sebagai calon
Menteri Besar Selangor.
"Sebab itu bagi saya secara peribadi,
saya hanya memandang lekeh ahli
politik seperti Anwar yang sanggup
mencalonkan isteri sendiri tetapi
kemudian menafikan ia bukan
amalan nepotisme," katanya ketika
dihubungi Utusan Malaysia di sini
hari ini.
Anwar dan PKR sehingga kini masih
bermati-matian mahu menabalkan
Wan Azizah sebagai Menteri Besar
Selangor yang baharu bagi
menggantikan Tan Sri Abdul Khalid
Ibrahim walaupun dikecam hebat
pelbagai pihak termasuk oleh Pas
sendiri.
Malah, menerusi Ketua Pengarah
Strategi PKR, Rafizi Ramli yang
dilabelkan sebagai anak emas Anwar
yang baharu, parti itu mencabar
mana-mana ahlinya meninggalkan
PKR jika tidak bersetuju dengan
pendekatan Ketua Pembangkang
tersebut.
Mengulas lanjut, Mohd. Puad
berkata, tindakan Anwar bukan
sahaja tidak beretika dan menggugat
kestabilan politik di Selangor tetapi
hampir setiap langkah politik yang
diambil Ketua Pembangkang itu
akhirnya hanya menyusahkan rakyat.
"Kepada ahli-ahli PKR bukalah mata
dan nilai melalui akal yang waras
apakah mereka mahu lihat amalan
nepotisme seperti ini berlaku dalam
negara hanya kerana ingin
memenuhi nafsu politik individu
sedangkan tanggungjawab kepada
negara jauh lebih utama," katanya.

Ketum sejak dulu lagi mmg menyusahkan rakyat..dlm umno..umno berpecah dua..gelojoh sampai sggup berlakunya cantas mencantas..
Kluar dr umno pon 2x5...gelojoh juga..
Lebih teruk sehingga fitnah berleluasa..ajak lanun kiram serang sabah...rakan baik ditikam dr belakang..video besi tersebar...sumpah laknat mendubor dinafikan...kronisme dan nepotisme didahulukan sehingga sanggup jadi pelacur agama....
Fikir2lah...layak kah bangkai(spt kata chegu bard) layak dijunjung sbg pemimpin negara....klu tak layak..buat apa sokong..kuburkan saja bangkai itu!!!

Apa yg berlaku dgn pas sama spt apa yg berlaku dlm umno dulu...
Gerakan puak ini cuba mgguling tun dgn cara yg sama...
Mujur sesuatu yg berniat jahat tidak kesampaian...cuma ketum yg dihalau kluar dr umno krn menjadi aljuburi...

Gudd job bro..mmg PARTI KUCALANA RAKYAT...suami istri, anak branak ,sdara mara ,rakan taulan, org kg smue jd pmmpin n kaya raye...gua jgak yg jd MACAI seumur hidup...position utk MURSHIDOL AM MACAI ada kosog x?? Persetan ng KRONISM n NEPOTISM..ptuihhhhhhhhhhh

Tinggal orang bodoh saja yang percaya Najib...

Bila babi bersuara & menganjeng.. biarkn biarkn


EmoticonEmoticon