Tuesday

Perutusan Hari Malaysia Presiden KEADILAN


LIMA puluh satu tahun yang lalu negara kita Malaysia telah ditubuhkan berteraskan semangat persaudaraan di kalangan masyarakat yang majmuk, dan ditadbir sebagai sebuah persekutuan berlandaskan prinsip dan sistem demokrasi berparlimen. Perkara asas ini wajar diperingati setiap 16 September.

Namun apabila kita melihat di kalangan sanak saudara kita khusus di Sabah dan Sarawak, jelas masih banyak yang perlu dilakukan. Kita tidak mahu mana-mana ahli keluarga besar Malaysia ditinggal, dilupakan, dipinggir.

Bukan sahaja itu, keselamatan di sempadan-sempadan negara kita perlu diperketat. Insiden-insiden pencerobohan sempadan khusus di Sabah mutakhir ini amat membimbangkan, lebih-lebih lagi apabila penceroboh terlibat dalam keganasan sehingga mengakibatkan kehilangan nyawa dan harta benda. Isu keselamatan ini perlu ditangani dengan kadar segera demi menjamin kedaulatan negara.

Sempena Hari Malaysia, dalam usaha kita membina sebuah Malaysia yang lebih baik, kita perlu sedar dan ingat bahawa masih banyak undang-undang yang zalim dan menekan rakyat yang perlu dimansuhkan, termasuklah Akta Hasutan, Akta Mesin Cetak dan Penerbitan, Seksyen 504 Kanun Keseksaan, dan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) antara lain. Selagi undang-undang kukubesi seperti ini wujud, selagi itu Malaysia belum benar-benar merdeka.

Oleh itu, KEADILAN memegang teguh pada semangat perjuangan untuk memastikan kesatuan dikalangan rakyat Malaysia kekal utuh bagi menjamin masa depan yang lebih baik untuk Malaysia. Sebarang usaha untuk melemah dan menghancurkan perpaduan ini mesti kita tentang demi masa depan negara.

Pertahankan perpaduan kita. Mansuhkan Akta Hasutan.

Selamat Hari Malaysia.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

16 September 2014

13 comments

Perutusan daripada Presiden PKR merangkap bakal Menteri Besar Selangor, isteri kepada bekas bakal Perdana Menteri Malaysia yang juga adalah ketua pembangkang, ketua umum pakatan rakyat, penasihat pkr, penasihat ekonomi negeri Selangor.

Kenapa sekarang baru nak dihapuskan? Kenapa tidak dihapuskan sebelum 1998? Selamat menyambut hari Malaysia, 16 September akan terus diingati rakyat Malaysia (ditipu bulat-bulat).

Bekas tapak kaki aku!!!

Pendeknya perutusan hari malaysia dpd bini ketum nie....
7 tahun kita ditipu oleh ketum dgn cerita 16 septembernya....hampeh
Belum lagi kegilaan mengangkat bininya sbg menteri besar selangor dgn menikam tski dari belakang.....kegilaan 50 januari...kalendar mabuk ketum....
Kepada para macai dan anjeng ketum...aku tabik sungguh dgn korang kerana masih mampu bertahan dgn air ketum wlpun ramai dah otai2 melarikan diri meninggalkan ketum anak beranak....
Tak tahulah misi korang slps ini...yg aku tahu selagi hayat air ketum msh ada dan kegilaan dia nak jadi pm gay pertama malaysia blm tercapai....selagi itu akan berlaku propaganda dan penipuan serta pembohongan dan fitnah akan berleluasa....
Hehehe...anjeng2 yg baru akil baligh spt nik nazmi serta raspussy si tok dalang langkah kejang akan memainkan peranan penting jika ketum dlm jel nanti...
Nasihat aku kat anjeng2 yg baru pandai menyalak nie...hati2lah mengeluarkan kata2 sblm sumpahan dan pghinaan dapd rakyat bertubi2 mghentam muka korang....tak perlu berbangga diri krn kita semua adalah manusia biasa...cermin2 sikit muka tak hensem tu...:)
Kpd penyokong2 lgbt dan ketum....jika nak berguling2 lagi slps ini....pastikan anjeng2 yg akil baligh tu turut join korang...tu baru gentleman....bukan pandai mghasut sahaja!!!

SELAMAT HARI MALAYSIA
KPD YG NAK MGHASUT RAKYAT SABAH/SARAWAK KLUAR DARI MALAYSIA...BAIK KORANG TINGGAL DI NEGARA LAIN JER...ATAU JOIN KETUM DI PENJARA KAJANG ATAU SG BULUH...PEACE YO!!!

Presiden PKR...
Tolong2 nasihatkan anak2 buah ko yg mghasut rakyat sabah/swk kluar dari malaysia tu....
Takut nanti keturunan ko dikutuk krn ko tak mampu menasihati macai2 ko tu...
Apa guna jadi presiden jika presiden pon tak mampu nak susun atur dan nasihat anak2 buah...
MACAM NIE NAK JADI MB??!!!

President yg hangpa angkat naik xmau nak respect!!!!!
Ketum yg cipta jawatan Dan lantik diri sendiri hangpa junjung sampai takmmau.
Bila nak insaf & taubat?

Perutusan Pesiden Keadilan 16 September adalah hari Pembohongan Besar AnuWar Ibrahim,pembohong sampai Syàitan pun terkejut,ada yang lari sampai tak cukup tanah..Syaitan terkejut kerana tugas mereka telah diambil alih manusia yg bernama AnuWar Ibrahim,sebelum pencerobohan Lanun2 Kiram keatas Sabah, maklumat awal telah diberikan olih Ketua Lanun Kiram Kpd AnuWar,sbb itu sblm memulakan ceramah,kaset AnuWar dimainkan Lagu lirik "Tanya Sama Hati"nyanyian P...tapi diubah tajuk "Tanya Sama Najib"..Tanya sama najib apa sebab goyang,nanti jawab najib sabah dah hilang...pada hal masa tu Lanun Kiram sedang bersiap sedia untuk ceroboh Sabah...AnuWar tahu segala2nya..Laki kepada Perutusan ini adalah PENGKIANAT kepada seluruh rakyat Malaysia.

Tak semua rakyat Malaysia berhati mulia, tak semua rakyat Malaysia bermulut wangi, tak semua rakyat Malaysia baik budi pekerti dan akhlak walau kelihatan manis dipandang.
Untuk mereka-mereka inilah undang-undang tertentu dikhaskan.
Rakyat Malaysia yang berhati mulia, mulut sentiasa wangi dan berbudi pekerti mulia dan berakhlak tinggi walau sehodoh mana pun tak akan gusar dengan undang-undang tersebut.
Hanya mereka-mereka yang mulut bau longkang dan hati busuk pekung yang takut kewujudan undang-undang atau sekatan tertentu.
Kenapa mesti takut jika benar bersama ingin menjaga keamanan dan ketenteraman Malaysia?

KENAPA MESTI TAKUT?

jika betul ada akal dan boleh berfikir dengan waras marilah sama-sama kita fikirkan.

KENAPA ADA GOLONGAN YANG TERTENTU SAHAJA YANG MAHU IANYA DIMANSUHKAN?

APA AGENDA MEREKA?

Bila babi bersuara & menganjing... biarkn biarkn

Tumpang tnya,ucapan kt ats td sape yg tulis?nuar ke jijah?tnye je......

Macai umno.pi.minum milo panas jgn sibuk minum milo suam. Pi jauh2

Bodo!!!!
Klu dah tak nak org lain baca dan komen entri korang...baik tutup jer blog korang nie...
Kata negara bebas...bebas bersuara....konon jer ker??!!!!
Baik ko sekolahkan ketum ko tu biar jadi milo basi....jgn jadi air ketum....

Bila babi bersuara & menganjing... biarkn biarkn


EmoticonEmoticon