Perutusan Dato' MB Selangor sempena Eidul Adha

ENAM puluh tahun yang lalu seorang pejuang Afro-Amerika yang baru memeluk agama Islam menunaikan fardhu haji. Dari Mekah beliau menulis surat ke Amerika menyatakan pengalaman menunaikan ibadah haji: 
"Di sini terdapat puluhan ribu manusia menunaikan haji. Mereka datang dari seluruh pelusuk dunia. Kulit mereka dari semua warna, dari yang bermata biru dan berambut perang kepada orang Afrika yang berkulit hitam. Tetapi mereka semuanya melakukan ibadat yang sama, menzahirkan semangat perpaduan dan persaudaraan di mana pengalaman saya di Amerika menyebabkan saya berpendirian tidak boleh berlaku antara manusia kulit putih dan bukan kulit putih. Belum pernah saya melihat persaudaraan yang jujur dan sebenar yang diamalkan bersama oleh manusia dari semua warna."
Surat ini ditulis oleh Haji Abdul Malik al - Shabaz atau lebih dikenali dengan nama Malcolm X. Inilah semangat yang perlu kita ambil sempena Eidul Adha ini. Malcolm X berjuang dan berkorban dengan nyawanya untuk mendapat hak persamaan masyarakat kulit hitam di Amerika. Beliau mati ditembak dan menjadi korban kepada perjuangan suci tersebut.
Umat Islam di Negeri Selangor perlu menjadikan pengalaman Malcolm X sebagai iktibar untuk mengekalkan keharmonian dan kemakmuran yang subur hari ini. Demokrasi menyeluruh, kemerdekaan dan kebebasan hak asasi manusia serta toleransi dalam masyarakat majmuk tidak mungkin diperolehi tanpa pengorbanan.
Justeru ibadah korban juga menuntut kita untuk memahami makna yang lebih meluas tentang pengorbanan termasuk pengorbanan masa dan tenaga akliah untuk merangka dan melaksanakan dasar - dasar Kerajaan Negeri secara efektif dan efisien. Harapan kita, pengorbanan ini membuka ruang seluasnya untuk kita merealisasikan Negeri Selangor sebagai Negeri Pembangunan. InsyaAllah, kita boleh mencapai pembangunan untuk semua.
Berkorban setiap detik.
Salam Eidul Adha.


The app supports i - OS4 multitasking, which keeps connections to chat rooms open for 10 minutes after the
app goes into the background. Many people are accusing it for replacing proper English with short, slang words forming an almost
new hybrid language. Hangouts is video chatting on social networking
done right and offers quick-streaming live chat,
works great with Google+'s Circles feature which allows communicating with specific groups of friends, supports multi-chat, and even switches between different friends -- depending on who is talking
at the time.

Take a look at my web page - Chatten Met Vreemden

Doing this will give you a glow and also give you
something to occupy your time instead of thinking
about him. We're doing the Morgan Page tour up until then and then after that we're
doing a couple more weekend shows and then we're going to take two weeks off in December and hit the ski slopes and just relax and hit some studio
time and then we'll be back at in January for touring
and stuff. If you suspect you're teen is using Oo - Voo or
other video call applications in a harmful or
risky way you can use a keylogger, computer or mobile spy monitoring software to find out if
any rules have been broken.

Visit my webpage :: chatbox

Online dating can be an educational and fun practice.
Many people are accusing it for replacing proper English with short, slang words
forming an almost new hybrid language. Apart from all that, the
smartphone features motion sensor, magnetic sensor and proximity sensor.

My blog post chat site

I’m not that much of a online reader to be honest but
your blogs really nice, keep it up! I'll go
ahead and bookmark your site to come back later.

All the best

Feel free to visit my blog post :: home heating cooling

Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to mention that I have really
enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing for your rss
feed and I'm hoping you write once more very soon!

Feel free to visit my weblog bryant furnace

Nak harmoni jgn terlampau byk me LANGKAH....brdiri,btfakkur,MUHASABAH DIRI...inn syaa allah

Hello friends, its fantastic article concerning tutoringand entirely defined, keep it up all the time.

Look at my blog post ... find a dentist that takes my insurance

Hi there! I could have sworn I've visited this website before but after going through many of the posts I realized it's new to me.

Regardless, I'm certainly happy I stumbled upon it and I'll be book-marking it and
checking back often!

Feel free to surf to my website - dental emergency philadelphia

A fascinating discussion is definitely worth comment.

There's no doubt that that you need to publish more about this subject matter,
it might not be a taboo matter but generally folks don't talk about
such subjects. To the next! Many thanks!!

Stop by my weblog ... sears dental care

Hello everybody, here every person is sharing such
experience, so it's fastidious to read this website,
and I used to go to see this web site daily.

My webpage ... dentists in indiana

Aku ta paham apa kaitan malkom x dgn org islam selangor?
ape umat islam selangor kene bjuang mcm malkom x walhal selangor adalah mmg negeri islam.

borak apa ni?

ape umat islam selangor kene korbankn agama demi kesamarataan majmuk?

kite dh mmg negeri islam jd tugas kita mpertahankn bkn bkorban dgn brkongsi dgn bkn islam.

tahaluf siyasi, kita yg kontrol keadaan, kita la khalifah, bkn balaci.

apa ra punya ucapan, sape la agaknye bg idea.

Jgn pukimak ketum yg caturkan urusan kerajaan negeri...
Berhenti berdendam dan ikhlas bekerja utk rakyat...sentiasa bersyukur dan bersabar....jgn gelojoh spt ketum memuki chinadoll dan 'menerkam'/mendubor jantan gay dlm hidden cam....
Jgn buka aib kwn dan lwn agar Allah TAK buka aib kita spt keaiban ketum munafikun Yg terbuka angkara suka memfitnah dan membuka aib org...

Pukimak Azmin Ali makan ais kerim dalam jamban, jangan nak tunjuk baik buat ucapan Aidil Adho macam malaikat. Puihhh...

Kolom konek dalam jamban, rakyat tak pernah lupa!

Good web site you have here.. It's hard to find excellent writing like yours nowadays.
I truly appreciate individuals like you! Take care!!

Here is my web blog - after effects arrow

Mana bukti salah laku TSKI!? Mb sekongkol fitnah orang?

I'm no longer sure the place you are getting your information, but good topic.
I needs to spend a while finding out much more or figuring out more.
Thank you for wonderful info I used to be in search of this info
for my mission.

Feel free to visit my webpage - earn money online legally

Slamat ari raya....raya punya pasal aku tk kutuk ....buang yg keruh....ok jugak azmin jadi mb...walaupun moral ada masaalah, masa masih byk utk mb baru cuci imej melayu selangor...membujur kalau ada peluang ...melintang kalau dahi licin...hehe

Orang melayu dah tak tahu berbahasa dan sanggup tanggong dosa.

Mental problem....

Astaghfirullah..sakit sakit


TSKI MB terbaik! Azmin pukimak gila pangkat! Lancau!

Hello there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard
on. Any suggestions?

Here is my page ... tinnitus cure (

I was excited to find this website. I need to to thank
you for your time due to this fantastic read!!

I definitely really liked every part of it and i also have
you saved to fav to see new stuff on your web site.

Also visit my weblog :: water heater repair Livermore


pada penulis komen samada BN, PAKATAN atau ATAS PAGAR sila menulis dengan akal, kita boleh jadikan ruang komen blog milisuam sebagai forum, kita boleh bertukar idea dan ideoligi tapi hendaklah dengan beradab, tolong gentleman sikit k.

The rough guide in order to get good results on private adverts is that people
should exert effort in being honest. So who wore the sexiest costume during the Olympic performance.
Being AUTHORITATIVE, you arm yourself with a way of thinking
that prepares you to approach any woman or girl with outright confidence.

Here is my blog :: sexy girls tumblr bolg

Spot on with this write-up, I really feel this amazing site needs a lot more attention. I'll probably
be returning to read through more, thanks for the advice!

Feel free to visit my web blog: newcastle catering company (

I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you build this website yourself?
Please reply back as I'm attempting to create my
own personal site and want to learn where you got this from or what
the theme is named. Cheers!

Here is my web blog - Judy Neinstein

Anwar bin Ibrahim a.k.a ketum yg ajor....kami ikut jer....

Org beradab...kita beradab...
Org berguling...kita gulingkan!!!

Oooopss....aku TAK main lobang taik mcm ketum.....
Sokong tski!!!!!!

Ketum kutuk, hina dan finish tski....ada Ker mengucap??????
Sanggup dia tikam org yg pernah menyokong dia sejak kes liwat1????
MEMANG pukimak bangsat si ketum sial nie!!!!!
Yang sokong dan berguling2 demi ketum sama pukimaknya!!!!!!!!


Simply because that is the type of mentality that breeds a story
effectively worth telling.

Also visit my site :: hotline miami wrong number download ()

This web site truly has all the information and facts I needed concerning
this subject and didn't know who to ask.

Also visit my web page - video thumbnail generator online

Hi, just wanted to mention, I loved this post.
It was funny. Keep on posting!

Also visit my page ... nibbles and bits


An impressive share! I've just forwarded this onto a co-worker who was doing a little homework on this.
And he in fact bought me lunch simply because I stumbled upon it for him...
lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanx for spending some time to talk about this issue here on your web page.

Also visit my homepage: catering in newcastle -,

Langkah sumbang@langkah setan....
Langkah sorang2...Bila dah kantoi, ajak org lain melangkah sama...Bila langkah sumbang...TAK nak salahkan dari sendiri.....
Sebab TU lah aku kata...langkah seorg pendubor dan pemuki memang sial...

Sabtu...pelakon video besi sampai hilang jam omegay nya....mcm buat bodo jer.

Pru14 nanti, hantu mana mrk nak pakai pulak.....
Hantu ketum....hehehe

Haha.. para pentaasub anwar sangat mempercayai bahawa terdapat 40ribu pengundi hantu warga bangladesh..berlakunya blackout..sebagai punca kalahnya mereka pada PRU 13.. Akhirnya yg dilaporkan pada polis hanyalah kes dakwat kekal yg yak berapa nak kekal ..ibarat sekawan ternakan yg mengikut pada sipengembalanya ..demikianlah betapa hebatnya anwar mengembala para ternakannya.. dakwaan liwat yg diberatkan dengan pelbagai bukti..hatta bersandar pada kekuasaan Allahswt (sumpah laknat).. anwar menepisnya dengan penangguhan yg mencipta rekod dunia( semak sendiri)..konspirasi dari diri selama seminggu di kedutaan turki sebaik laporan polis dibuat..paling sadis..rakaman perlakuan seksnya yg diberatkan dengan pengesahan 99% sebagai dirinya oleh pakar pengimejan ..dan jam tangan omeganya yg tertinggal.. Sekali lagi berjaya ditangani dengan me makeup kan si johari abdul untuk kelihatan peris p.ramlee.. Dan jam tangan omeganya hanya sekadar berkata bininya yg simpan.. Nauzubillah ..aku tertanya2 apakah bala Allahswt semakin hampir pada bangsa melayu..kerana tiada tanda para pentaasub anwar mampu berkata tidak pada anwar..walau jelas sifat biseksualnya

Siempunya blog ini hanyalah biang keladinya.. kerana inilah salah satu punca rezekinya ..

Begitu juga pada pengesahan 16sept akan berlakunya peralihan kuasa..tatkala ditanya mengapa tidak berlaku seperti apa yg dijanjikan ketua penipu pun menipu lagi dengan berkata fokusnya kini pada keadaan ekonomi kerana pengurusan paklah akan membuatkan negara akan muflis dlm tempoh terdekat..maka terangguk2lah para ternakannya sambil bertepuk tangan..yg pandai sikit berkata inilah strategi .. demikianlah beruntungnya anwar dari seorang pemimpin bertukar kepada sipengembala..

Kami PENGUNDI HANTU 40K mngucpkn tahniah d atas prlntikn azmin sbgai MB....

Pemimpin yg xder moral dianggap biasa n ok. Tp pemimpin yg jujur dan mpertahankn kesucian Islam mesti d KO kan atas arahan dapigs n son...

Jangan risau, sedikit demi sedikit Allah dah tunjukkan siapa KETUM yang sebenar, kalau dibumi ini KETUM tak dapat balasan di akhirat nanti pasti akan terbalas, di dunia ini pun dia sudah dihina apalagi di akhirat kelak.
Menggunakan topeng ketokohan berbicara hal agama tapi pada dasarnya tidak seperti diduga.
Ibarat mengkarung yang boleh merubah warna badan mengikut suasana.
Itu lah KETUM.

Aku rakyat biasa rasa jijik sggh dgn pukimak ketum tu....
Dpd pelaku maksiat dan kaki tikam kwn dari belakang serta sikap munafik sheikh/seksnya...masih ada babi2 yg sanggup berguling2 dan konon syahid demi pukimak ketum.....
Klu ada la ahli2 pas msh sembah ketum nie...MEMANG pukimak la lobang!!!!

My spouse and I stumbled over here by a different web page and thought I might check things out.
I like what I see so now i am following you. Look forward to looking at your web page

My blog post - nibbles and bits catering newcastle

Hello! Quick question that's totally off topic.
Do you know how to make your site mobile friendly?

My blog looks weird when browsing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that
might be able to resolve this issue. If you
have any recommendations, please share. With thanks!

My page :: Amino Muscle Reviews

Article writing is also a excitement, if you know after
that you can write if not it is complex to write.

Here is my web blog: Hydravella Review

Sy MENG CHI CHI pembekal bateri n wayar mase BLACKOUT dlu mgucpkn slmt ari raye aji

dulu bergegar nak tutup kilang arak, rupanya.. delete 8 October 2014 at 17:29

jawatan kosong.

krew oktoborfest.
terbuka hanya pada unit amal pas, jaga lalulintas dan parking.

demi kesejahteraan ummah.


angkat sumpah ahli parlimen boleh tapi bersumpah tak buat perkara menjijikkan 7 keturunan tanggung malu tak boleh, tak ada dalam ajaran Islam, mari sama-sama fikirkan. delete 8 October 2014 at 17:39

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Ketua
Pembangkang, Datuk Seri Anwar
Ibrahim dalam pernyataan
pembelaannya hari ini menafikan
beliau meliwat bekas pembantu
peribadinya Mohd Saiful Bukhari
Azlan enam tahun lepas.
Anwar membuat penafian itu dalam
pernyataan pembelaan yang
diserahkan kepada Mahkamah Tinggi
di sini oleh peguamnya Shahid Adli
Kamarudin, pada pengurusan kes
saman, yang difailkan Mohd Saiful
pada 23 Jun lepas bagi menuntut
ganti rugi RM50 juta berhubung kes
Anggota Parlimen Permatang Pauh
itu berkata, dakwaan bahawa beliau
meliwat Mohd Saiful adalah tidak
benar kerana menurutnya kejadian
liwat itu tidak pernah berlaku.
Anwar berkata ketika kejadian pada
26 Jun 2008, beliau hanya meminta
satu sampul surat dihantar
kepadanya ketika menghadiri
mesyuarat di Damansara dan surat
itu telah dihantar oleh Mohd Saiful
kerana hanya beliau (Mohd. Saiful)
yang berada di pejabat Parti
Keadilan Rakyat pada masa itu.
Beliau mendakwa laporan polis yang
dibuat Mohd Saiful pada 28 Jun
2008 mengenai kejadian liwat itu
berniat jahat dan mempunyai sebab
yang tersembunyi untuk
memburukkan dan merosakkan karier
Media memperoleh pernyataan
pembelaan itu daripada Shahid Adli
pada pengurusan kes itu hari ini
yang didengar di dalam kamar di
hadapan Pesuruhjaya Kehakiman
Azizul Azmi Adnan dengan dihadiri
peguam Zamri Idrus yang mewakili
Mohd Saiful.
Zamri kemudiannya memberitahu
pemberita, mahkamah menetapkan
18 Nov depan untuk pengurusan kes.
Mohd Saiful memfailkan saman bagi
menuntut ganti rugi RM50 juta
selepas mendakwa beliau mengalami
kesakitan fizikal dan menanggung
penderitaan sejak 2008 sehingga kini
akibat diliwat oleh Anwar.
Dalam pernyataan tuntutannya,
Mohd Saiful mendakwa Anwar
menuduh laporan polis yang dibuat
pada 28 Jun 2008 mengenai kejadian
liwat itu sebagai satu fitnah dan
konspirasi terhadap Anwar.
Mohd Saiful juga mendakwa beliau
tidak pernah berbohong dengan
kandungan laporan polis itu yang
menyatakan Anwar telah meliwatnya
dan kali terakhir kejadian itu berlaku
pada 26 Jun 2008, di Unit 1151,
Kondominium Desa Damansara, Jalan
Setia Kasih, di sini.
Mohd Saiful mendakwa beliau telah
dipandang rendah oleh masyarakat
yang mempercayai tuduhan Anwar
terhadapnya, dicemuh di laman-
laman sosial dan telah mengalami
tekanan teruk akibat daripada fitnah
dan kejadian liwat itu.
Sehubungan itu, Mohd Saiful
memohon ganti rugi RM50 juta,
ganti rugi am, khas, teruk, faedah,
kos dan lain-lain relif yang dianggap
sesuai oleh mahkamah. - BERNAMA

Pas menentang penganjuran oktoberfes tp kalid samat kata xpe sbb malaysia negara majmuk.
Pas yg giler ke atau kalid?

Anon 1739 ...Oooo ptut le nuar brhim nk jd MB SLNGOR...nk korek HARTA KARUN bayo ke sepul rupny...

When someone writes an article he/she maintains the image of a user in his/her mind that how a user can be aware of
it. Therefore that's why this post is outstdanding.

Look at my web site: jak rozliczyć pit przez internet 2014

This is a really good tip especially to those fresh to the blogosphere.

Simple but very accurate information… Many thanks for sharing this one.

A must read post!

My page nibbles and bits catering newcastle

Demo minyak naik depan ngan parlimen dihadiri 40k pengundi hantu...haha haha...
Woi pukimak ketum dan pukimak tokong babi dap!!!!Mana pegi babi2 korang yg beribu2 TU?????
Tanpa pas...korang yg nothing!!!!!
Kpd ahli2 pas...berhenti jadi hamba dan kuli pukimak ketum dan tokong babi dap...sapa mrk yg nak bagi kata 2 kat org lain????
Tokong babi dap tu bongkak krn ingat sokongan bangsa dia akan kekal selamanya....dia ingat dia tuhan....Sama dgn pukiR....tanpa pas pukiR akan hilang banyak kerusi....tengoklah wahai pukimak ketum dan pukimak tokong babi dap!!!

Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it ;) I will
revisit yet again since i have book marked it. Money and
freedom is the best way to change, may you be rich and continue
to guide others.

Feel free to surf to my web-site - why we need chest of drawers

Howdy I am so glad I found your site, I really found you by accident, while I was researching on Aol for something else,
Regardless I am here now and would just like to say
thanks a lot for a fantastic post and a all round
entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at
the minute but I have book-marked it and also added in your RSS
feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome jo.

My page domain

Good post. I will be facing many of these issues as well..

my blog: Stained concrete pool deck

Of je professionele kleding veiligheid leveren of je bent eigenaar van een bedrijf na
te denken over het verlagen van uw schade- gerelateerde kosten dan erkennen het belang van de naleving van en investeren in reflecterende tape voor kleding en een hoge zichtbaarheid
kleding vandaag . de gevolgen ziet de Andr Wils ,
eigenaar van Lotus Ontspanningsmassage Almere iedere Dag in are Praktijk .
Nicole Byblow is een adem van verse lucht in de muziek
industrie .

My web page date chat

Ρrretty part of content. I simply stumbleԀ upon your website and in acсession capitаl to say that I acquire
actually loved accounmt your blog posts.Any way
I'll be suЬscribing to your feeds or еven I achievement you get rigҺt of entry too persistently rapidly.

My site ... african mango Plus

Pukimak tokong si setiausaha parti cina babi dap yg blm diiktiraf oleh ROS berlagak pukimak ugut2 dan saman org krn takut dgn bayang2 sendiri...
Tak tahulah mana org2 cina babi dap boleh letak dia sebagai pemimpin???Jenis manusia pukimak yg tak sedar diri berlagak macam semua org tunduk dgn dia.Sama pukimak mcm ketum si gay tua sial durjana....

Hello! This post could not be written any better!
Reading through this post reminds me of my previous room
mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him.
Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

my web site ... Shawn Dohmen (

Dsbbkn CEC DAP blum dsahkn lg, jd ssispa brmnt utk jd presden stiausha,ajk pusat,bndhari dprsilakn..ahli2 DAP bole mngiktiraf dri sndri sbgai prseden n pe2 jwtan yg di ingnkn..tq

Pukimak sggh ketum...Kata gaji rm1 sbln....dlm tempoh 6thn, rm15juta wang rakyat selangor masuk dlm perut dia...
Kata cari pelaburan luar negara...1 sen habuk pun tarak...Eee MEMANG PUKIMAK SIAL LA KETUM NIE!!!!!
Hikmah langkah kejang...terbongkar segala kemungkaran pukimak ketum....
Tqvm kpd mrk yg bocorkan kedurjanaan pukimak ketum nie...
Sumpah sial hidupnya oleh rakyat selangor....
Kpd babi2 yg msh mabuk air ketum....pegi la berubat lah yea!!!

I could not refrain from commenting. Perfectly written!

Feel free to visit my weblog; nibbles and bits catering

Hello to all, how is everything, I think every one is getting more from this
web page, and your views are pleasant designed for new visitors.

Review my web-site :: catering in newcastle

Excellent blog here! Also your site loads up fast!
What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?I wish my site loaded
up as fast as yours lol

my web site: genti dama plic

Having rеad this I thoughtt it was rather enlightening.
I apƿreciiate you finding the time and efort to put this informatie
article togetheг. І once agan fiind myself spending a signifіcant amount of time both reading ɑnd commenting.
But sso աhat, itt was still worthwhile!

my sitе; mango plant - -

I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
Is this a paid theme or did you modify it yourself?
Anyway keep up the nice quality writing, it's rare to see a great blog like this one today.

Feeel free to visit my page videos ultimately increase, ,


I was ԝondering if you ever considered changing the layout of your website?

Its very well wгitten; I lοove what youve got to say. Bսt maybe yyou could a little more in the way
of content soο people could onnect with it better. Yߋuve got an awful lot of tеxt for only having 1 or
2 pictures. Maүbe you could space it out better?

Feel freе to surff too my wwblߋg - pastillas para adelgazar sanas para mujeres embarazadas

Hmm iis anyone else having problemms with the images on this blog loading?
I'm tryung to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any suggestions would be greqtly appreciated.

Take a look at my site :: trx fitness exercise

Hey there! I just would like to offer you a big thumbs up
for your great information you have right here on this post.
I am returning to your website for more soon.

Feel free to visit my homepage; Nobis parka

I think the admin of this website is actually working hard in support
of his web site, since here every stuff is quality based material.

Check out my weblog jak rozliczyć pit przez internet 2015

Does your blog have a contact page? I'm having trouble locating
it but, I'd like to shoot you an email. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.

Either way, great site and I loook forward to seeing it improve
over time.

Here is my website :: information business online -,

nak pindah keluar dari selangor kerana selangor akan ditimpa bala petaka delete 11 October 2014 at 15:01


An outstanding share! I've just forwarded this onto a
coworker who has been doing a little homework on this.

And he actually ordered me breakfast simply because I stumbled upon it for him...
lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanks for spending some time to talk about this issue here
on your site.

Here is my webpage: read more

Can you tell us more about this? I'd want to find out some additional information.

my website personal number platfes (

Dzięki żądaniom autoryzacji deklaracji rozliczenie pit przez internet on the web do
minimum spada ryzyko, że ktokolwiek się podszyje pod płatnika.

The other day, while I was at work, my sister stole
my apple ipad annd testedd to see iif it can survive
a 40 foot drop, just sso she can be a youtube sensation. My
apple iipad is now destroyed and she has 83 views.
I know thijs is completely off topic but I had to share itt with someone!

My blog post; profesionalism


It's awesome designed for me to have a web site, which is valuable inn support of
my know-how. thanks admin

My web blog :: genti

I like it when indiviԀuals gget togethrr ɑnd sharе opinions.
Great website, ҡeep it up!

myblog garcinia cambogia side effects

TҺiis text is invaluable. Wɦen cɑn I find out more?

my weboց ... dietas sаnas y eԛuilіbradas para perder peso ()

Bodo...tu cerita zaman jahiliah...
Kerajaan negeri yg ada kelulusan membatalkannya...boleh usaha membatalkannya!!!!!
Klu ckp hal agama...rasa dia tu ahli syurga....tapi mgutuk, mghina dan memfitnah dh jadi amalan org2 yg mengaku hebat agamanya...HEBAT SGT KER???

Kebanyakan comment tidal menampakan kecerdikan manusia, malah menonjolkan kebodohan sahaja- mesti ini ahli UMNO menyamar

kebodohan ahli pakatan teserlah, manusia banyak skandal dijadikan pmimpin, ulama diperlekeh, bencana akn menimpa.

PULAU PINANG 7 Okt. - Bekas ahli
DAP, Rahmad Isahak berpendapat
kewujudan Pas dalam tahaluf siyasi
bersama DAP dan Parti Keadilan
Rakyat (PKR), hanya merugikan parti
Ini kerana katanya, dalam beberapa
isu yang timbul seperti pergolakan
Menteri Besar Selangor dan tindakan
Kerajaan DAP Pulau Pinang
'menyingkirkan' Ahli Majlis
Perbandaran Pulau Pinang (MPPP),
Iszuree Ibrahim daripada semua
jawatankuasa tetap pihak berkuasa
tempatan (PBT) membuktikan
kehadiran parti itu hanya dipandang
sebelah mata.
"Iszuree disingkirkan secara gantung
tanpa tali dan tidak mendapat
pembelaan sewajarnya sedangkan
beliau hanya mempertahankan hak
anak bangsa sendiri yang semakin
terhakis," katanya dalam kenyataan
di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai
mengulas kenyataan 'penuh berhati-
hati' oleh Pas negeri semalam
berhubung salah faham yang timbul
selepas Iszuree didakwa mengkritik
polisi Kerajaan DAP Pulau Pinang
yang mendatangkan 'kemarahan'
Guan Eng.
Timbalan Pesuruhjaya negeri, Datuk
Dr. Mujahid Yusof Rawa semalam
secara 'berlapik' menegaskan
pihaknya akan mengendalikan kes
itu dengan berhati-hati bagi
menjaga hubungan dengan DAP dan
Sementara itu, menurut sumber
dalaman Pas, dalam mesyuarat yang
berlangsung Khamis lalu
membabitkan pemimpin Pas negeri
dengan DAP bagi membincangkan
isu berkenaan, keputusan yang
dicapai ialah Iszuree perlu memohon
maaf berikutan ucapannya yang
mengkritik polisi Kerajaan DAP Pulau
Pinang ketika Muktamar Pas baru-
baru ini atau akan disingkirkan terus
daripada MPPP.
Mengulas lanjut, Rahmad yang juga
Presiden Kongres Melayu Pulau
Pinang (KMPP) berkata, walaupun
kebelakangan ini terdapat segelintir
pemimpin dan ahli Pas yang mula
'berani' bersuara mengkritik kerajaan
negeri yang diterajui DAP, timbul
persoalan sama ada suara berkenaan
akan memberi kesan kepada kuasa
dominan yang dimiliki DAP.
"Tidak keterlaluan dikatakan bahawa
hanya Pas yang begitu taat pada
pegangan tahaluf siyasi tetapi pada
waktu yang sama, DAP dan PKR
dilihat seperti saudara kembar
dalam meneruskan agenda politik
mereka,'' jelasnya.
"Kadang-kala keputusan yang dibuat
adalah tanpa pengetahuan
pemimpin Pas," katanya.

KUALA LUMPUR 5 Okt. - Usaha Datuk
Seri Anwar Ibrahim untuk
mendapatkan sokongan
antarabangsa dalam kes liwatnya
menunjukkan Penasihat Parti
Keadilan Rakyat (PKR) itu
menggelabah menjelang keputusan
Mahkamah Persekutuan pada akhir
bulan ini.
Ahli Dewan Negara, Senator Datuk
Seri S. Nallakaruppan berkata, Anwar
sepatutnya lebih tenang kerana
sebelum ini mahkamah telah
memberi pelbagai ruang dan
peluang untuk dia mempertahankan
diri sehingga perbicaraan kes
liwatnya ditangguhkan puluhan kali.
Beliau turut mengingatkan Anwar
bahawa keadilan bukanlah hak milik
esklusifnya sehingga orang lain tidak
berhak menerimanya.
"Adakah pengadu kes liwat, Mohd.
Saiful Bukhari Azlan tidak berhak
mendapat keadilan, biarlah
mahkamah membuat kata putus.
"Tindakan Anwar yang berlari ke
sana sini mendapatkan sokongan
antarabangsa memberi isyarat dia
seperti sudah tahu nasibnya. Jika
tidak, kenapa dia menggelabah,"
katanya kepada Utusan Malaysia di
sini hari ini.
Beliau mengulas laporan portal
berita The Sydney Morning Herald
( pada
Jumaat lalu berhubung kritikan
Anwar terhadap kerajaan Autralia
berikutan pendirian negara itu yang
enggan campur tangan dalam
urusan kehakiman di negara ini.
Menurut laporan itu, Anwar berada
di Jakarta, Indonesia untuk
mendapatkan sokongan Australia
menjelang rayuan terakhir kes liwat
membabitkan beliau di Mahkamah
Persekutuan pada 28 Oktober ini.
Dalam pada itu, Nallakaruppan
memuji pendirian Australia yang
enggan campur tangan dalam kes
liwat Anwar dan menyifatkan negara
itu telah membuat keputusan yang
"Dulu bolehlah, negara lain belum
dapat maklumat yang tepat.
Sekarang semua orang tahu, sebab
itu saya tidak pelik dengan
pendirian Australia," katanya.
Mengulas lanjut, beliau menyelar
tindakan Anwar yang hanya
menerima keputusan mahkamah
secara berpilih iaitu yang berpihak
Katanya, sikap itu agak 'melucukan'
kerana Anwar juga galak menyaman
pihak yang tidak sehaluan

betina paling bodoh semalaya. delete 12 October 2014 at 13:27

KUALA LUMPUR 11 Okt. - Walaupun
pelbagai usaha telah dilakukan
kerajaan untuk melarang rakyat
Malaysia pergi berjuang bersama
kumpulan militan Negara Islam Iraq
dan Syria (ISIS) di Syria, namun
masih ada yang berdegil untuk ke
sana dengan alasan ingin mati
Malah, golongan wanita juga
sanggup menggadai masa depan
mereka di Syria semata-mata ingin
berkahwin dengan pejuang ISIS
tanpa menyedari kemungkinan
mereka akan dieksploitasi dan
dikhuatiri hanya menjadi 'hamba
Terbaharu, bekas pelajar Kolej
Universiti Islam Antarabangsa
Selangor (KUIS) bernama Syamimi
yang baru berusia 20 tahun nekad
lari ke Syria semata-mata mahu
berkahwin dengan pejuang ISIS yang
dikenalinya melalui Facebook.
Gadis sunti itu sanggup mem­
belakangi kasih-sayang ibu bapanya
sendiri kerana terpengaruh dengan
hasutan pejuang ISIS itu yang
merupakan seorang lelaki rakyat
Lelaki itu difahamkan adalah bekas
pemuzik sebuah kumpulan rock
terkenal tanah air pada 1990-an
yang dikenali sebagai Akel Zainal,
yang kini berada di Syria untuk
Syamimi difahamkan telah lari dari
rumah pada malam sambutan Hari
Raya Aidiladha, 4 Oktober lalu dan
dikatakan terus bertolak ke Istanbul,
Turki melalui Lapangan Terbang
Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).
Dia dikatakan keluar dari rumah
untuk membeli penyembur
deodoran, ketika keluarganya sedang
bersiap-siap mahu pulang ke Pasir
Mas, Kelantan bagi menyambut pe­
rayaan Aidiladha.
Syamimi dipercayai diambil oleh
beberapa individu yang tidak
dikenali di kawasan rumahnya di
Bandar Sri Putra untuk dihantar ke
KLIA dan kemudiannya menaiki
pesawat Turkish Airlines ke Istanbul,
pada malam itu juga.
Bekas pelajar jurusan Hafazan serta
jurusan Al-Quran dan Sunnah itu
dipercayai telah masuk ke Syria dari
sempadan Hatay di Turki, kelmarin,
untuk menyertai sekumpulan rakyat
Malaysia di negara bergolak itu.
Sumber berkata, Syamimi sering
berhubung dengan Akel melalui
Facebook dan berlarutan sehingga
lelaki itu sendiri menghubunginya
melalui telefon bimbit beberapa kali,
ketika gadis itu berada di rumah.
"Syamimi tidak tamat belajar di KUIS
dan memilih untuk berada di rumah.
Ketika itulah dia dipercayai
berkomunikasi dengan Akel di
Facebook dan kemudian menjadi
"Dia dikatakan pernah bercerita
tentang Akel dan sebuah kumpulan
muzik terkenal kepada ibunya
namun keluarganya tidak mengesyaki
apa-apa sehinggalah dia hilang pada
4 Oktober lalu.
"Dia dikesan telah berlepas ke Turki
dan masuk ke Syria untuk menyertai
perjuangan ISIS seterusnya akan
berkahwin dengan Akel," katanya.
Sumber berkata, Syamimi
berkemungkinan telah dipengaruhi
Akel untuk berperang dan mati
syahid di negara bergolak itu.
"Akel di dalam Facebook miliknya
secara terang-terangan telah
memperkenalkan diri sebagai
mujahidin dari Malaysia yang
berjuang menuntut keadilan di bumi
Perkara itu dilihat telah
mempengaruhi ramai anak muda
termasuklah gadis untuk menuruti
"Keadaan sama terjadi kepada
Syamimi dan dia dikesan
terpengaruh dengan 'kredibiliti' Akel
sehingga sanggup meninggalkan
keluarga dan ke Syria untuk
menyertai perjuangan ISIS.
"Tanpa disedari, dia sebenarnya
dieksploitasi dan dibimbing akan
menjadi hamba seks," kata sumber.
Baru-baru ini, Bahagian Counter
Terrorism, Cawangan Khas, Bukit
Aman telah menahan seorang wanita
berusia 25 tahun di KLIA2 selepas
dikatakan mahu ke Syria untuk
berkahwin dengan militan ISIS.
Sebelum ini, seorang wanita rakyat
tempatan yang digelar Dr. Sham
dikesan berada di Syria dan
berkahwin dengan ahli ISIS.
Sehingga kini sekurang-kurangnya 22
rakyat Malaysia dikesan berada dan
terlibat dalam kancah peperangan di
negara bergolak itu.

Langkah kajang...langkah bodo.....
Yg sokong....bodo2 belaka!!!
Demi pukimak ketum....hehehe...tak kesah jadi bodo dan diperbodohkan....

At no cost Realistic On the internet Angling Online games To Play
Wht is the results are if you are in a very area to can not start to see the
National Totes League activity you have got anxiously waited
for all time, or travelling, and also the cable tv goes out?

The spouse and i seldom discussed to my friends, not even if these people on-line.
I would then get home dash to a bedroom and accomplish to around five i am, I did so this for a little
more than a yr, (playing since the day of the week the game emerged out).

Since i have throw in the towel the game i actually do write a very important factor the not really the online gameing that
becomes anyone it is the types of online games you have fun along with...

WoW can be a mmorpg( substantial multiplayer on the internet role
actively playing game) participating in a mmorpg is what
dirt the lifestyle not typical games. WATCH OUT FOR GAME
TITLES INCLUDING Everquest, Incredible, Guild Battles, Black Regarding Camelot, etc not very simple hectic game titles that you
never ever truly progress on the inside. Can you tll me personally with
regards to the atmoshphere around the game. With this We are asking yourself if the pastime has almost any satanic overtones.
Would this type of game incourage that will sort of thing.
To locate a through quite a few multi-player activities - abandon each one like effortlessly
every other to support holiday and even school daily activities.

I've merged this specific listing over the course of some
three years, both my aunt in addition to mate fell
in love when using Sims collection extremely in the beginning
and are regularly asking us only can suggest these individuals something such as play therefore i created (and update) this site to keep all-in-one spot, I hope moreover,
you may find it a handy resource.
Deciding on the best activity from the Educate series
just isn't uncomplicated nevertheless I have to choose Railroad Tycoon two (Platinum Edition all
around particular) due to the fact the action motion were genuinely polished
in addition to supplied the top tycoon skills. Grabbing the particular American platinum eagle Copy means additionally, you will get the
enlargement bags that will add a many more content to a good presently
outstanding and included game. The adventure at first shown up in 1989
as SimCity as and then has grown to turn into a popular developing tycoon online game.

Feel free to visit my weblog: animal jam diamond codes 2014

Bathroom Mirrors and Chrome Fittings: To make chrome fixtures sparkle and shine, simply use a soft cloth dipped in alcohol to wipe clean. ll either be completely proud of his new attire or extremely bothered) regardless of
his like or dislike, this will form an impression and an identity that will not be forgotten.
Sure, you shall never go wrong with these useful pieces of

My homepage - dog clothes retailers

Ubezpieczenia dla urzędników skarbowych mają być otwarte.

Feel free to surf to my blog post :: ubezpieczenie zdrowotne 2014

Komen bodo dn mencarut ni..dh tentu ahli umno...sbb hati diorg dh dihitamkn oleh ulamak umno yg pukimak...