Perutusan Dato' MB Selangor sempena Eidul Adha

ENAM puluh tahun yang lalu seorang pejuang Afro-Amerika yang baru memeluk agama Islam menunaikan fardhu haji. Dari Mekah beliau menulis surat ke Amerika menyatakan pengalaman menunaikan ibadah haji: 
 
"Di sini terdapat puluhan ribu manusia menunaikan haji. Mereka datang dari seluruh pelusuk dunia. Kulit mereka dari semua warna, dari yang bermata biru dan berambut perang kepada orang Afrika yang berkulit hitam. Tetapi mereka semuanya melakukan ibadat yang sama, menzahirkan semangat perpaduan dan persaudaraan di mana pengalaman saya di Amerika menyebabkan saya berpendirian tidak boleh berlaku antara manusia kulit putih dan bukan kulit putih. Belum pernah saya melihat persaudaraan yang jujur dan sebenar yang diamalkan bersama oleh manusia dari semua warna."
 
Surat ini ditulis oleh Haji Abdul Malik al - Shabaz atau lebih dikenali dengan nama Malcolm X. Inilah semangat yang perlu kita ambil sempena Eidul Adha ini. Malcolm X berjuang dan berkorban dengan nyawanya untuk mendapat hak persamaan masyarakat kulit hitam di Amerika. Beliau mati ditembak dan menjadi korban kepada perjuangan suci tersebut.
 
Umat Islam di Negeri Selangor perlu menjadikan pengalaman Malcolm X sebagai iktibar untuk mengekalkan keharmonian dan kemakmuran yang subur hari ini. Demokrasi menyeluruh, kemerdekaan dan kebebasan hak asasi manusia serta toleransi dalam masyarakat majmuk tidak mungkin diperolehi tanpa pengorbanan.
 
Justeru ibadah korban juga menuntut kita untuk memahami makna yang lebih meluas tentang pengorbanan termasuk pengorbanan masa dan tenaga akliah untuk merangka dan melaksanakan dasar - dasar Kerajaan Negeri secara efektif dan efisien. Harapan kita, pengorbanan ini membuka ruang seluasnya untuk kita merealisasikan Negeri Selangor sebagai Negeri Pembangunan. InsyaAllah, kita boleh mencapai pembangunan untuk semua.
 
Berkorban setiap detik.
 
Salam Eidul Adha.
 
MOHAMED AZMIN ALI‎

Post a Comment

100 Comments

  1. The app supports i - OS4 multitasking, which keeps connections to chat rooms open for 10 minutes after the
    app goes into the background. Many people are accusing it for replacing proper English with short, slang words forming an almost
    new hybrid language. Hangouts is video chatting on social networking
    done right and offers quick-streaming live chat,
    works great with Google+'s Circles feature which allows communicating with specific groups of friends, supports multi-chat, and even switches between different friends -- depending on who is talking
    at the time.

    Take a look at my web page - Chatten Met Vreemden

    ReplyDelete
  2. Doing this will give you a glow and also give you
    something to occupy your time instead of thinking
    about him. We're doing the Morgan Page tour up until then and then after that we're
    doing a couple more weekend shows and then we're going to take two weeks off in December and hit the ski slopes and just relax and hit some studio
    time and then we'll be back at in January for touring
    and stuff. If you suspect you're teen is using Oo - Voo or
    other video call applications in a harmful or
    risky way you can use a keylogger, computer or mobile spy monitoring software to find out if
    any rules have been broken.

    Visit my webpage :: chatbox

    ReplyDelete
  3. Online dating can be an educational and fun practice.
    Many people are accusing it for replacing proper English with short, slang words
    forming an almost new hybrid language. Apart from all that, the
    smartphone features motion sensor, magnetic sensor and proximity sensor.



    My blog post chat site

    ReplyDelete
  4. I’m not that much of a online reader to be honest but
    your blogs really nice, keep it up! I'll go
    ahead and bookmark your site to come back later.

    All the best

    Feel free to visit my blog post :: home heating cooling

    ReplyDelete
  5. Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to mention that I have really
    enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing for your rss
    feed and I'm hoping you write once more very soon!

    Feel free to visit my weblog bryant furnace

    ReplyDelete
  6. Nak harmoni jgn terlampau byk me LANGKAH....brdiri,btfakkur,MUHASABAH DIRI...inn syaa allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah sumbang@langkah setan....
      Langkah sorang2...Bila dah kantoi, ajak org lain melangkah sama...Bila langkah sumbang...TAK nak salahkan dari sendiri.....
      Sebab TU lah aku kata...langkah seorg pendubor dan pemuki memang sial...
      SIAL MEMANJANG!!!!
      HARAP JANGAN ADA YG BODO BERGULING2 DAN NAK MAMPOS DEMI KETUM!!!!!
      RAFIZI....KO JGN JADI SIAL DAN PUKIMAK DEMI KETUM...
      JADI YB YG PRO SIKIT DAN IKHLAS DEMI RAKYAT!!!

      Delete
    2. Pukimak sggh ketum...Kata gaji rm1 sbln....dlm tempoh 6thn, rm15juta wang rakyat selangor masuk dlm perut dia...
      Kata cari pelaburan luar negara...1 sen habuk pun tarak...Eee MEMANG PUKIMAK SIAL LA KETUM NIE!!!!!
      Hikmah langkah kejang...terbongkar segala kemungkaran pukimak ketum....
      Tqvm kpd mrk yg bocorkan kedurjanaan pukimak ketum nie...
      Sumpah sial hidupnya oleh rakyat selangor....
      Kpd babi2 yg msh mabuk air ketum....pegi la berubat lah yea!!!

      Delete
    3. MEMANG PUKIMAK!!!
      BERSAMAAN DGN RM210K SEBULAN GAJI PENDUBOR DAN PEMUKI AGUNG PUKI-R NIE!!!!!

      Delete
  7. Hello friends, its fantastic article concerning tutoringand entirely defined, keep it up all the time.


    Look at my blog post ... find a dentist that takes my insurance

    ReplyDelete
  8. Hi there! I could have sworn I've visited this website before but after going through many of the posts I realized it's new to me.

    Regardless, I'm certainly happy I stumbled upon it and I'll be book-marking it and
    checking back often!

    Feel free to surf to my website - dental emergency philadelphia

    ReplyDelete
  9. A fascinating discussion is definitely worth comment.

    There's no doubt that that you need to publish more about this subject matter,
    it might not be a taboo matter but generally folks don't talk about
    such subjects. To the next! Many thanks!!

    Stop by my weblog ... sears dental care

    ReplyDelete
  10. Hello everybody, here every person is sharing such
    experience, so it's fastidious to read this website,
    and I used to go to see this web site daily.


    My webpage ... dentists in indiana

    ReplyDelete
  11. Aku ta paham apa kaitan malkom x dgn org islam selangor?
    ape umat islam selangor kene bjuang mcm malkom x walhal selangor adalah mmg negeri islam.

    borak apa ni?

    ape umat islam selangor kene korbankn agama demi kesamarataan majmuk?

    kite dh mmg negeri islam jd tugas kita mpertahankn bkn bkorban dgn brkongsi dgn bkn islam.

    tahaluf siyasi, kita yg kontrol keadaan, kita la khalifah, bkn balaci.


    apa ra punya ucapan, sape la agaknye bg idea.

    ReplyDelete
  12. Jgn pukimak ketum yg caturkan urusan kerajaan negeri...
    Berhenti berdendam dan ikhlas bekerja utk rakyat...sentiasa bersyukur dan bersabar....jgn gelojoh spt ketum memuki chinadoll dan 'menerkam'/mendubor jantan gay dlm hidden cam....
    Jgn buka aib kwn dan lwn agar Allah TAK buka aib kita spt keaiban ketum munafikun Yg terbuka angkara suka memfitnah dan membuka aib org...
    SELAMAT HARI RAYA KORBAN..
    SYUKUR DAH BERHENTI BERKORBAN DEMI PUKIMAK KETUM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASTAGHFIRULLAH...

      Delete
    2. Ketum kutuk, hina dan finish tski....ada Ker mengucap??????
      Sanggup dia tikam org yg pernah menyokong dia sejak kes liwat1????
      MEMANG pukimak bangsat si ketum sial nie!!!!!
      Yang sokong dan berguling2 demi ketum sama pukimaknya!!!!!!!!

      Delete
  13. Pukimak Azmin Ali makan ais kerim dalam jamban, jangan nak tunjuk baik buat ucapan Aidil Adho macam malaikat. Puihhh...

    Kolom konek dalam jamban, rakyat tak pernah lupa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah..sakit sakit

      Delete
  14. Good web site you have here.. It's hard to find excellent writing like yours nowadays.
    I truly appreciate individuals like you! Take care!!

    Here is my web blog - after effects arrow

    ReplyDelete
  15. Mana bukti salah laku TSKI!? Mb sekongkol fitnah orang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slamat ari raya....raya punya pasal aku tk kutuk ....buang yg keruh....ok jugak azmin jadi mb...walaupun moral ada masaalah, masa masih byk utk mb baru cuci imej melayu selangor...membujur kalau ada peluang ...melintang kalau dahi licin...hehe

      Delete
    2. Mental problem....

      Delete
    3. Pemimpin yg xder moral dianggap biasa n ok. Tp pemimpin yg jujur dan mpertahankn kesucian Islam mesti d KO kan atas arahan dapigs n son...

      Delete
  16. I'm no longer sure the place you are getting your information, but good topic.
    I needs to spend a while finding out much more or figuring out more.
    Thank you for wonderful info I used to be in search of this info
    for my mission.

    Feel free to visit my webpage - earn money online legally

    ReplyDelete
  17. Orang melayu dah tak tahu berbahasa dan sanggup tanggong dosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar bin Ibrahim a.k.a ketum yg ajor....kami ikut jer....

      Delete
    2. Sabtu...pelakon video besi sampai hilang jam omegay nya....mcm buat bodo jer.

      Delete
  18. TSKI MB terbaik! Azmin pukimak gila pangkat! Lancau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHNIAH AZMIN MB SELANGOR PKR

      Delete
    2. TAHNIAH AZMIN KRN KENCING PAS

      Delete
  19. Hello there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard
    on. Any suggestions?

    Here is my page ... tinnitus cure (Left-Ear-Ringing.Treatment-For-Tinnitus.com)

    ReplyDelete
  20. I was excited to find this website. I need to to thank
    you for your time due to this fantastic read!!

    I definitely really liked every part of it and i also have
    you saved to fav to see new stuff on your web site.


    Also visit my weblog :: water heater repair Livermore

    ReplyDelete
  21. pada penulis komen samada BN, PAKATAN atau ATAS PAGAR sila menulis dengan akal, kita boleh jadikan ruang komen blog milisuam sebagai forum, kita boleh bertukar idea dan ideoligi tapi hendaklah dengan beradab, tolong gentleman sikit k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org beradab...kita beradab...
      Org berguling...kita gulingkan!!!

      Oooopss....aku TAK main lobang taik mcm ketum.....
      Sokong tski!!!!!!

      Delete
  22. The rough guide in order to get good results on private adverts is that people
    should exert effort in being honest. So who wore the sexiest costume during the Olympic performance.
    Being AUTHORITATIVE, you arm yourself with a way of thinking
    that prepares you to approach any woman or girl with outright confidence.


    Here is my blog :: sexy girls tumblr bolg

    ReplyDelete
  23. Spot on with this write-up, I really feel this amazing site needs a lot more attention. I'll probably
    be returning to read through more, thanks for the advice!


    Feel free to visit my web blog: newcastle catering company (www.webukraine.com.ua)

    ReplyDelete
  24. I absolutely love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you build this website yourself?
    Please reply back as I'm attempting to create my
    own personal site and want to learn where you got this from or what
    the theme is named. Cheers!

    Here is my web blog - Judy Neinstein

    ReplyDelete
  25. Simply because that is the type of mentality that breeds a story
    effectively worth telling.

    Also visit my site :: hotline miami wrong number download ()

    ReplyDelete
  26. This web site truly has all the information and facts I needed concerning
    this subject and didn't know who to ask.

    Also visit my web page - video thumbnail generator online

    ReplyDelete
  27. Hi, just wanted to mention, I loved this post.
    It was funny. Keep on posting!

    Also visit my page ... nibbles and bits

    ReplyDelete
  28. PENGUNDI HANTU 40k mngucpkn SALAM AIDIL ADHA pd PR......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru14 nanti, hantu mana mrk nak pakai pulak.....
      Hantu ketum....hehehe

      Delete
    2. Haha.. para pentaasub anwar sangat mempercayai bahawa terdapat 40ribu pengundi hantu warga bangladesh..berlakunya blackout..sebagai punca kalahnya mereka pada PRU 13.. Akhirnya yg dilaporkan pada polis hanyalah kes dakwat kekal yg yak berapa nak kekal ..ibarat sekawan ternakan yg mengikut pada sipengembalanya ..demikianlah betapa hebatnya anwar mengembala para ternakannya.. dakwaan liwat yg diberatkan dengan pelbagai bukti..hatta bersandar pada kekuasaan Allahswt (sumpah laknat).. anwar menepisnya dengan penangguhan yg mencipta rekod dunia( semak sendiri)..konspirasi dari pemerintah..hakim..hospital..polis..peguam..menyembunyikan diri selama seminggu di kedutaan turki sebaik laporan polis dibuat..paling sadis..rakaman perlakuan seksnya yg diberatkan dengan pengesahan 99% sebagai dirinya oleh pakar pengimejan ..dan jam tangan omeganya yg tertinggal.. Sekali lagi berjaya ditangani dengan me makeup kan si johari abdul untuk kelihatan peris p.ramlee.. Dan jam tangan omeganya hanya sekadar berkata bininya yg simpan.. Nauzubillah ..aku tertanya2 apakah bala Allahswt semakin hampir pada bangsa melayu..kerana tiada tanda para pentaasub anwar mampu berkata tidak pada anwar..walau jelas sifat biseksualnya

      Delete
    3. Siempunya blog ini hanyalah biang keladinya.. kerana inilah salah satu punca rezekinya ..

      Delete
  29. An impressive share! I've just forwarded this onto a co-worker who was doing a little homework on this.
    And he in fact bought me lunch simply because I stumbled upon it for him...
    lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanx for spending some time to talk about this issue here on your web page.


    Also visit my homepage: catering in newcastle -
    www.blogaid.net,

    ReplyDelete
  30. Begitu juga pada pengesahan 16sept akan berlakunya peralihan kuasa..tatkala ditanya mengapa tidak berlaku seperti apa yg dijanjikan ..si ketua penipu pun menipu lagi dengan berkata fokusnya kini pada keadaan ekonomi kerana pengurusan paklah akan membuatkan negara akan muflis dlm tempoh terdekat..maka terangguk2lah para ternakannya sambil bertepuk tangan..yg pandai sikit berkata inilah strategi .. demikianlah beruntungnya anwar dari seorang pemimpin bertukar kepada sipengembala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami PENGUNDI HANTU 40K mngucpkn tahniah d atas prlntikn azmin sbgai MB....

      Delete
  31. Jangan risau, sedikit demi sedikit Allah dah tunjukkan siapa KETUM yang sebenar, kalau dibumi ini KETUM tak dapat balasan di akhirat nanti pasti akan terbalas, di dunia ini pun dia sudah dihina apalagi di akhirat kelak.
    Menggunakan topeng ketokohan berbicara hal agama tapi pada dasarnya tidak seperti diduga.
    Ibarat mengkarung yang boleh merubah warna badan mengikut suasana.
    Itu lah KETUM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rakyat biasa rasa jijik sggh dgn pukimak ketum tu....
      Dpd pelaku maksiat dan kaki tikam kwn dari belakang serta sikap munafik sheikh/seksnya...masih ada babi2 yg sanggup berguling2 dan konon syahid demi pukimak ketum.....
      Klu ada la ahli2 pas msh sembah ketum nie...MEMANG pukimak la lobang!!!!

      Delete
    2. Sy MENG CHI CHI pembekal bateri n wayar mase BLACKOUT dlu mgucpkn slmt ari raye aji

      Delete
  32. My spouse and I stumbled over here by a different web page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to looking at your web page
    repeatedly.

    My blog post - nibbles and bits catering newcastle

    ReplyDelete
  33. Hello! Quick question that's totally off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly?

    My blog looks weird when browsing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that
    might be able to resolve this issue. If you
    have any recommendations, please share. With thanks!



    My page :: Amino Muscle Reviews

    ReplyDelete
  34. Article writing is also a excitement, if you know after
    that you can write if not it is complex to write.


    Here is my web blog: Hydravella Review

    ReplyDelete
  35. dulu bergegar nak tutup kilang arak, rupanya..8 October 2014 at 17:29

    jawatan kosong.

    krew oktoborfest.
    terbuka hanya pada unit amal pas, jaga lalulintas dan parking.

    demi kesejahteraan ummah.

    sekian.

    ReplyDelete
  36. angkat sumpah ahli parlimen boleh tapi bersumpah tak buat perkara menjijikkan 7 keturunan tanggung malu tak boleh, tak ada dalam ajaran Islam, mari sama-sama fikirkan.8 October 2014 at 17:39

    KUALA LUMPUR 8 Okt. - Ketua
    Pembangkang, Datuk Seri Anwar
    Ibrahim dalam pernyataan
    pembelaannya hari ini menafikan
    beliau meliwat bekas pembantu
    peribadinya Mohd Saiful Bukhari
    Azlan enam tahun lepas.
    Anwar membuat penafian itu dalam
    pernyataan pembelaan yang
    diserahkan kepada Mahkamah Tinggi
    di sini oleh peguamnya Shahid Adli
    Kamarudin, pada pengurusan kes
    saman, yang difailkan Mohd Saiful
    pada 23 Jun lepas bagi menuntut
    ganti rugi RM50 juta berhubung kes
    liwatnya.
    Anggota Parlimen Permatang Pauh
    itu berkata, dakwaan bahawa beliau
    meliwat Mohd Saiful adalah tidak
    benar kerana menurutnya kejadian
    liwat itu tidak pernah berlaku.
    Anwar berkata ketika kejadian pada
    26 Jun 2008, beliau hanya meminta
    satu sampul surat dihantar
    kepadanya ketika menghadiri
    mesyuarat di Damansara dan surat
    itu telah dihantar oleh Mohd Saiful
    kerana hanya beliau (Mohd. Saiful)
    yang berada di pejabat Parti
    Keadilan Rakyat pada masa itu.
    Beliau mendakwa laporan polis yang
    dibuat Mohd Saiful pada 28 Jun
    2008 mengenai kejadian liwat itu
    berniat jahat dan mempunyai sebab
    yang tersembunyi untuk
    memburukkan dan merosakkan karier
    politiknya.
    Media memperoleh pernyataan
    pembelaan itu daripada Shahid Adli
    pada pengurusan kes itu hari ini
    yang didengar di dalam kamar di
    hadapan Pesuruhjaya Kehakiman
    Azizul Azmi Adnan dengan dihadiri
    peguam Zamri Idrus yang mewakili
    Mohd Saiful.
    Zamri kemudiannya memberitahu
    pemberita, mahkamah menetapkan
    18 Nov depan untuk pengurusan kes.
    Mohd Saiful memfailkan saman bagi
    menuntut ganti rugi RM50 juta
    selepas mendakwa beliau mengalami
    kesakitan fizikal dan menanggung
    penderitaan sejak 2008 sehingga kini
    akibat diliwat oleh Anwar.
    Dalam pernyataan tuntutannya,
    Mohd Saiful mendakwa Anwar
    menuduh laporan polis yang dibuat
    pada 28 Jun 2008 mengenai kejadian
    liwat itu sebagai satu fitnah dan
    konspirasi terhadap Anwar.
    Mohd Saiful juga mendakwa beliau
    tidak pernah berbohong dengan
    kandungan laporan polis itu yang
    menyatakan Anwar telah meliwatnya
    dan kali terakhir kejadian itu berlaku
    pada 26 Jun 2008, di Unit 1151,
    Kondominium Desa Damansara, Jalan
    Setia Kasih, di sini.
    Mohd Saiful mendakwa beliau telah
    dipandang rendah oleh masyarakat
    yang mempercayai tuduhan Anwar
    terhadapnya, dicemuh di laman-
    laman sosial dan telah mengalami
    tekanan teruk akibat daripada fitnah
    dan kejadian liwat itu.
    Sehubungan itu, Mohd Saiful
    memohon ganti rugi RM50 juta,
    ganti rugi am, khas, teruk, faedah,
    kos dan lain-lain relif yang dianggap
    sesuai oleh mahkamah. - BERNAMA

    ReplyDelete
  37. Pas menentang penganjuran oktoberfes tp kalid samat kata xpe sbb malaysia negara majmuk.
    Pas yg giler ke atau kalid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1739 ...Oooo ptut le nuar brhim nk jd MB SLNGOR...nk korek HARTA KARUN bayo ke sepul rupny...

      Delete
  38. When someone writes an article he/she maintains the image of a user in his/her mind that how a user can be aware of
    it. Therefore that's why this post is outstdanding.
    Thanks!

    Look at my web site: jak rozliczyć pit przez internet 2014

    ReplyDelete
  39. This is a really good tip especially to those fresh to the blogosphere.

    Simple but very accurate information… Many thanks for sharing this one.

    A must read post!

    My page nibbles and bits catering newcastle

    ReplyDelete
  40. Demo minyak naik depan ngan parlimen dihadiri 40k pengundi hantu...haha haha...
    Woi pukimak ketum dan pukimak tokong babi dap!!!!Mana pegi babi2 korang yg beribu2 TU?????
    Tanpa pas...korang yg nothing!!!!!
    Kpd ahli2 pas...berhenti jadi hamba dan kuli pukimak ketum dan tokong babi dap...sapa mrk yg nak bagi kata 2 kat org lain????
    Tokong babi dap tu bongkak krn ingat sokongan bangsa dia akan kekal selamanya....dia ingat dia tuhan....Sama dgn pukiR....tanpa pas pukiR akan hilang banyak kerusi....tengoklah wahai pukimak ketum dan pukimak tokong babi dap!!!

    ReplyDelete
  41. Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it ;) I will
    revisit yet again since i have book marked it. Money and
    freedom is the best way to change, may you be rich and continue
    to guide others.

    Feel free to surf to my web-site - why we need chest of drawers

    ReplyDelete
  42. Howdy I am so glad I found your site, I really found you by accident, while I was researching on Aol for something else,
    Regardless I am here now and would just like to say
    thanks a lot for a fantastic post and a all round
    entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at
    the minute but I have book-marked it and also added in your RSS
    feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome jo.



    My page domain

    ReplyDelete
  43. Good post. I will be facing many of these issues as well..


    my blog: Stained concrete pool deck

    ReplyDelete
  44. Of je professionele kleding veiligheid leveren of je bent eigenaar van een bedrijf na
    te denken over het verlagen van uw schade- gerelateerde kosten dan erkennen het belang van de naleving van en investeren in reflecterende tape voor kleding en een hoge zichtbaarheid
    kleding vandaag . de gevolgen ziet de Andr Wils ,
    eigenaar van Lotus Ontspanningsmassage Almere iedere Dag in are Praktijk .
    Nicole Byblow is een adem van verse lucht in de muziek
    industrie .

    My web page date chat

    ReplyDelete
  45. Ρrretty part of content. I simply stumbleԀ upon your website and in acсession capitаl to say that I acquire
    actually loved accounmt your blog posts.Any way
    I'll be suЬscribing to your feeds or еven I achievement you get rigҺt of entry too persistently rapidly.


    My site ... african mango Plus

    ReplyDelete
  46. Pukimak tokong si setiausaha parti cina babi dap yg blm diiktiraf oleh ROS berlagak pukimak ugut2 dan saman org krn takut dgn bayang2 sendiri...
    Tak tahulah mana org2 cina babi dap boleh letak dia sebagai pemimpin???Jenis manusia pukimak yg tak sedar diri berlagak macam semua org tunduk dgn dia.Sama pukimak mcm ketum si gay tua sial durjana....

    ReplyDelete
  47. Hello! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my previous room
    mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him.
    Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!


    my web site ... Shawn Dohmen (www.youtube.com)

    ReplyDelete
  48. Dsbbkn CEC DAP blum dsahkn lg, jd ssispa brmnt utk jd presden stiausha,ajk pusat,bndhari dprsilakn..ahli2 DAP bole mngiktiraf dri sndri sbgai prseden n pe2 jwtan yg di ingnkn..tq

    ReplyDelete
  49. I could not refrain from commenting. Perfectly written!

    Feel free to visit my weblog; nibbles and bits catering

    ReplyDelete
  50. Hello to all, how is everything, I think every one is getting more from this
    web page, and your views are pleasant designed for new visitors.


    Review my web-site :: catering in newcastle

    ReplyDelete
  51. Excellent blog here! Also your site loads up fast!
    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?I wish my site loaded
    up as fast as yours lol

    my web site: genti dama plic

    ReplyDelete
  52. Having rеad this I thoughtt it was rather enlightening.
    I apƿreciiate you finding the time and efort to put this informatie
    article togetheг. І once agan fiind myself spending a signifіcant amount of time both reading ɑnd commenting.
    But sso աhat, itt was still worthwhile!

    my sitе; mango plant - -

    ReplyDelete
  53. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Anyway keep up the nice quality writing, it's rare to see a great blog like this one today.


    Feeel free to visit my page videos ultimately increase, ,

    ReplyDelete
  54. I was ԝondering if you ever considered changing the layout of your website?

    Its very well wгitten; I lοove what youve got to say. Bսt maybe yyou could a little more in the way
    of content soο people could onnect with it better. Yߋuve got an awful lot of tеxt for only having 1 or
    2 pictures. Maүbe you could space it out better?

    Feel freе to surff too my wwblߋg - pastillas para adelgazar sanas para mujeres embarazadas

    ReplyDelete
  55. Hmm iis anyone else having problemms with the images on this blog loading?
    I'm tryung to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any suggestions would be greqtly appreciated.


    Take a look at my site :: trx fitness exercise

    ReplyDelete
  56. Hey there! I just would like to offer you a big thumbs up
    for your great information you have right here on this post.
    I am returning to your website for more soon.

    Feel free to visit my homepage; Nobis parka

    ReplyDelete
  57. I think the admin of this website is actually working hard in support
    of his web site, since here every stuff is quality based material.


    Check out my weblog jak rozliczyć pit przez internet 2015

    ReplyDelete
  58. Does your blog have a contact page? I'm having trouble locating
    it but, I'd like to shoot you an email. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.

    Either way, great site and I loook forward to seeing it improve
    over time.

    Here is my website :: information business online - www.rebelmouse.com,

    ReplyDelete
  59. nak pindah keluar dari selangor kerana selangor akan ditimpa bala petaka11 October 2014 at 15:01

    TAHNIAH SELANGOR KERANA BERJAYA MENGANJURKAN OCTOBERFEST DENGAN PENUH GEMILANG, TERIMA KASIH PADA PENGUNDI MUSLIM SELANGOR YANG TERUS MENYOKONG PAKATAN UNTUK TERUS MEMERINTAH SELANGOR, PESTA INI AKAN DIJADIKAN ACARA TAHUNAN, TERIMA KASIH TAK TERHINGGA PADA PARTI PAS YANG MEWAKILI ISLAM DI MALAYSIA KERANA SOKONGAN ANDA TERUTAMA DUN SHAH ALAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KILANG ARAK NI SAPA PUNYA KEJE ? ORG ISLAM YG BAGI LULUS BUAT KILANG NI SAMPAI BILA2 DPT DOSA..

      Delete
    2. Bodo...tu cerita zaman jahiliah...
      Kerajaan negeri yg ada kelulusan membatalkannya...boleh usaha membatalkannya!!!!!
      Klu ckp hal agama...rasa dia tu ahli syurga....tapi mgutuk, mghina dan memfitnah dh jadi amalan org2 yg mengaku hebat agamanya...HEBAT SGT KER???

      Delete
  60. An outstanding share! I've just forwarded this onto a
    coworker who has been doing a little homework on this.

    And he actually ordered me breakfast simply because I stumbled upon it for him...
    lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanks for spending some time to talk about this issue here
    on your site.

    Here is my webpage: read more

    ReplyDelete
  61. Can you tell us more about this? I'd want to find out some additional information.

    my website personal number platfes (www.rngd.co.uk)

    ReplyDelete
  62. Dzięki żądaniom autoryzacji deklaracji rozliczenie pit przez internet on the web do
    minimum spada ryzyko, że ktokolwiek się podszyje pod płatnika.

    ReplyDelete
  63. The other day, while I was at work, my sister stole
    my apple ipad annd testedd to see iif it can survive
    a 40 foot drop, just sso she can be a youtube sensation. My
    apple iipad is now destroyed and she has 83 views.
    I know thijs is completely off topic but I had to share itt with someone!


    My blog post; profesionalism

    ReplyDelete
  64. It's awesome designed for me to have a web site, which is valuable inn support of
    my know-how. thanks admin

    My web blog :: genti

    ReplyDelete
  65. I like it when indiviԀuals gget togethrr ɑnd sharе opinions.
    Great website, ҡeep it up!

    myblog garcinia cambogia side effects

    ReplyDelete
  66. TҺiis text is invaluable. Wɦen cɑn I find out more?


    my weboց ... dietas sаnas y eԛuilіbradas para perder peso ()

    ReplyDelete
  67. Kebanyakan comment tidal menampakan kecerdikan manusia, malah menonjolkan kebodohan sahaja- mesti ini ahli UMNO menyamar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bodo dn mencarut ni..dh tentu ahli umno...sbb hati diorg dh dihitamkn oleh ulamak umno yg pukimak...

      Delete
  68. kebodohan ahli pakatan teserlah, manusia banyak skandal dijadikan pmimpin, ulama diperlekeh, bencana akn menimpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah kajang...langkah bodo.....
      Yg sokong....bodo2 belaka!!!
      Demi pukimak ketum....hehehe...tak kesah jadi bodo dan diperbodohkan....

      Delete
  69. PULAU PINANG 7 Okt. - Bekas ahli
    DAP, Rahmad Isahak berpendapat
    kewujudan Pas dalam tahaluf siyasi
    bersama DAP dan Parti Keadilan
    Rakyat (PKR), hanya merugikan parti
    berkenaan.
    Ini kerana katanya, dalam beberapa
    isu yang timbul seperti pergolakan
    Menteri Besar Selangor dan tindakan
    Kerajaan DAP Pulau Pinang
    'menyingkirkan' Ahli Majlis
    Perbandaran Pulau Pinang (MPPP),
    Iszuree Ibrahim daripada semua
    jawatankuasa tetap pihak berkuasa
    tempatan (PBT) membuktikan
    kehadiran parti itu hanya dipandang
    sebelah mata.
    "Iszuree disingkirkan secara gantung
    tanpa tali dan tidak mendapat
    pembelaan sewajarnya sedangkan
    beliau hanya mempertahankan hak
    anak bangsa sendiri yang semakin
    terhakis," katanya dalam kenyataan
    di sini hari ini.
    Beliau berkata demikian sebagai
    mengulas kenyataan 'penuh berhati-
    hati' oleh Pas negeri semalam
    berhubung salah faham yang timbul
    selepas Iszuree didakwa mengkritik
    polisi Kerajaan DAP Pulau Pinang
    yang mendatangkan 'kemarahan'
    Guan Eng.
    Timbalan Pesuruhjaya negeri, Datuk
    Dr. Mujahid Yusof Rawa semalam
    secara 'berlapik' menegaskan
    pihaknya akan mengendalikan kes
    itu dengan berhati-hati bagi
    menjaga hubungan dengan DAP dan
    PKR.
    Sementara itu, menurut sumber
    dalaman Pas, dalam mesyuarat yang
    berlangsung Khamis lalu
    membabitkan pemimpin Pas negeri
    dengan DAP bagi membincangkan
    isu berkenaan, keputusan yang
    dicapai ialah Iszuree perlu memohon
    maaf berikutan ucapannya yang
    mengkritik polisi Kerajaan DAP Pulau
    Pinang ketika Muktamar Pas baru-
    baru ini atau akan disingkirkan terus
    daripada MPPP.
    Mengulas lanjut, Rahmad yang juga
    Presiden Kongres Melayu Pulau
    Pinang (KMPP) berkata, walaupun
    kebelakangan ini terdapat segelintir
    pemimpin dan ahli Pas yang mula
    'berani' bersuara mengkritik kerajaan
    negeri yang diterajui DAP, timbul
    persoalan sama ada suara berkenaan
    akan memberi kesan kepada kuasa
    dominan yang dimiliki DAP.
    "Tidak keterlaluan dikatakan bahawa
    hanya Pas yang begitu taat pada
    pegangan tahaluf siyasi tetapi pada
    waktu yang sama, DAP dan PKR
    dilihat seperti saudara kembar
    dalam meneruskan agenda politik
    mereka,'' jelasnya.
    "Kadang-kala keputusan yang dibuat
    adalah tanpa pengetahuan
    pemimpin Pas," katanya.

    ReplyDelete
  70. KUALA LUMPUR 5 Okt. - Usaha Datuk
    Seri Anwar Ibrahim untuk
    mendapatkan sokongan
    antarabangsa dalam kes liwatnya
    menunjukkan Penasihat Parti
    Keadilan Rakyat (PKR) itu
    menggelabah menjelang keputusan
    Mahkamah Persekutuan pada akhir
    bulan ini.
    Ahli Dewan Negara, Senator Datuk
    Seri S. Nallakaruppan berkata, Anwar
    sepatutnya lebih tenang kerana
    sebelum ini mahkamah telah
    memberi pelbagai ruang dan
    peluang untuk dia mempertahankan
    diri sehingga perbicaraan kes
    liwatnya ditangguhkan puluhan kali.
    Beliau turut mengingatkan Anwar
    bahawa keadilan bukanlah hak milik
    esklusifnya sehingga orang lain tidak
    berhak menerimanya.
    "Adakah pengadu kes liwat, Mohd.
    Saiful Bukhari Azlan tidak berhak
    mendapat keadilan, biarlah
    mahkamah membuat kata putus.
    "Tindakan Anwar yang berlari ke
    sana sini mendapatkan sokongan
    antarabangsa memberi isyarat dia
    seperti sudah tahu nasibnya. Jika
    tidak, kenapa dia menggelabah,"
    katanya kepada Utusan Malaysia di
    sini hari ini.
    Beliau mengulas laporan portal
    berita The Sydney Morning Herald
    (http://www.smh.com.au) pada
    Jumaat lalu berhubung kritikan
    Anwar terhadap kerajaan Autralia
    berikutan pendirian negara itu yang
    enggan campur tangan dalam
    urusan kehakiman di negara ini.
    Menurut laporan itu, Anwar berada
    di Jakarta, Indonesia untuk
    mendapatkan sokongan Australia
    menjelang rayuan terakhir kes liwat
    membabitkan beliau di Mahkamah
    Persekutuan pada 28 Oktober ini.
    Dalam pada itu, Nallakaruppan
    memuji pendirian Australia yang
    enggan campur tangan dalam kes
    liwat Anwar dan menyifatkan negara
    itu telah membuat keputusan yang
    tepat.
    "Dulu bolehlah, negara lain belum
    dapat maklumat yang tepat.
    Sekarang semua orang tahu, sebab
    itu saya tidak pelik dengan
    pendirian Australia," katanya.
    Mengulas lanjut, beliau menyelar
    tindakan Anwar yang hanya
    menerima keputusan mahkamah
    secara berpilih iaitu yang berpihak
    kepadanya.
    Katanya, sikap itu agak 'melucukan'
    kerana Anwar juga galak menyaman
    pihak yang tidak sehaluan
    dengannya.

    ReplyDelete
  71. betina paling bodoh semalaya.12 October 2014 at 13:27

    KUALA LUMPUR 11 Okt. - Walaupun
    pelbagai usaha telah dilakukan
    kerajaan untuk melarang rakyat
    Malaysia pergi berjuang bersama
    kumpulan militan Negara Islam Iraq
    dan Syria (ISIS) di Syria, namun
    masih ada yang berdegil untuk ke
    sana dengan alasan ingin mati
    syahid.
    Malah, golongan wanita juga
    sanggup menggadai masa depan
    mereka di Syria semata-mata ingin
    berkahwin dengan pejuang ISIS
    tanpa menyedari kemungkinan
    mereka akan dieksploitasi dan
    dikhuatiri hanya menjadi 'hamba
    seks'.
    Terbaharu, bekas pelajar Kolej
    Universiti Islam Antarabangsa
    Selangor (KUIS) bernama Syamimi
    yang baru berusia 20 tahun nekad
    lari ke Syria semata-mata mahu
    berkahwin dengan pejuang ISIS yang
    dikenalinya melalui Facebook.
    Gadis sunti itu sanggup mem­
    belakangi kasih-sayang ibu bapanya
    sendiri kerana terpengaruh dengan
    hasutan pejuang ISIS itu yang
    merupakan seorang lelaki rakyat
    Malaysia.
    Lelaki itu difahamkan adalah bekas
    pemuzik sebuah kumpulan rock
    terkenal tanah air pada 1990-an
    yang dikenali sebagai Akel Zainal,
    yang kini berada di Syria untuk
    berperang.
    Syamimi difahamkan telah lari dari
    rumah pada malam sambutan Hari
    Raya Aidiladha, 4 Oktober lalu dan
    dikatakan terus bertolak ke Istanbul,
    Turki melalui Lapangan Terbang
    Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).
    Dia dikatakan keluar dari rumah
    untuk membeli penyembur
    deodoran, ketika keluarganya sedang
    bersiap-siap mahu pulang ke Pasir
    Mas, Kelantan bagi menyambut pe­
    rayaan Aidiladha.
    Syamimi dipercayai diambil oleh
    beberapa individu yang tidak
    dikenali di kawasan rumahnya di
    Bandar Sri Putra untuk dihantar ke
    KLIA dan kemudiannya menaiki
    pesawat Turkish Airlines ke Istanbul,
    pada malam itu juga.
    Bekas pelajar jurusan Hafazan serta
    jurusan Al-Quran dan Sunnah itu
    dipercayai telah masuk ke Syria dari
    sempadan Hatay di Turki, kelmarin,
    untuk menyertai sekumpulan rakyat
    Malaysia di negara bergolak itu.
    Sumber berkata, Syamimi sering
    berhubung dengan Akel melalui
    Facebook dan berlarutan sehingga
    lelaki itu sendiri menghubunginya
    melalui telefon bimbit beberapa kali,
    ketika gadis itu berada di rumah.
    "Syamimi tidak tamat belajar di KUIS
    dan memilih untuk berada di rumah.
    Ketika itulah dia dipercayai
    berkomunikasi dengan Akel di
    Facebook dan kemudian menjadi
    'rapat'.
    "Dia dikatakan pernah bercerita
    tentang Akel dan sebuah kumpulan
    muzik terkenal kepada ibunya
    namun keluarganya tidak mengesyaki
    apa-apa sehinggalah dia hilang pada
    4 Oktober lalu.
    "Dia dikesan telah berlepas ke Turki
    dan masuk ke Syria untuk menyertai
    perjuangan ISIS seterusnya akan
    berkahwin dengan Akel," katanya.
    Sumber berkata, Syamimi
    berkemungkinan telah dipengaruhi
    Akel untuk berperang dan mati
    syahid di negara bergolak itu.
    "Akel di dalam Facebook miliknya
    secara terang-terangan telah
    memperkenalkan diri sebagai
    mujahidin dari Malaysia yang
    berjuang menuntut keadilan di bumi
    Syria.
    Perkara itu dilihat telah
    mempengaruhi ramai anak muda
    termasuklah gadis untuk menuruti
    langkahnya.
    "Keadaan sama terjadi kepada
    Syamimi dan dia dikesan
    terpengaruh dengan 'kredibiliti' Akel
    sehingga sanggup meninggalkan
    keluarga dan ke Syria untuk
    menyertai perjuangan ISIS.
    "Tanpa disedari, dia sebenarnya
    dieksploitasi dan dibimbing akan
    menjadi hamba seks," kata sumber.
    Baru-baru ini, Bahagian Counter
    Terrorism, Cawangan Khas, Bukit
    Aman telah menahan seorang wanita
    berusia 25 tahun di KLIA2 selepas
    dikatakan mahu ke Syria untuk
    berkahwin dengan militan ISIS.
    Sebelum ini, seorang wanita rakyat
    tempatan yang digelar Dr. Sham
    dikesan berada di Syria dan
    berkahwin dengan ahli ISIS.
    Sehingga kini sekurang-kurangnya 22
    rakyat Malaysia dikesan berada dan
    terlibat dalam kancah peperangan di
    negara bergolak itu.

    ReplyDelete
  72. At no cost Realistic On the internet Angling Online games To Play
    Wht is the results are if you are in a very area to can not start to see the
    National Totes League activity you have got anxiously waited
    for all time, or travelling, and also the cable tv goes out?

    The spouse and i seldom discussed to my friends, not even if these people on-line.
    I would then get home dash to a bedroom and accomplish to around five i am, I did so this for a little
    more than a yr, (playing since the day of the week the game emerged out).

    Since i have throw in the towel the game i actually do write a very important factor the not really the online gameing that
    becomes anyone it is the types of online games you have fun along with...

    WoW can be a mmorpg( substantial multiplayer on the internet role
    actively playing game) participating in a mmorpg is what
    dirt the lifestyle not typical games. WATCH OUT FOR GAME
    TITLES INCLUDING Everquest, Incredible, Guild Battles, Black Regarding Camelot, etc not very simple hectic game titles that you
    never ever truly progress on the inside. Can you tll me personally with
    regards to the atmoshphere around the game. With this We are asking yourself if the pastime has almost any satanic overtones.
    Would this type of game incourage that will sort of thing.
    To locate a through quite a few multi-player activities - abandon each one like effortlessly
    every other to support holiday and even school daily activities.


    I've merged this specific listing over the course of some
    three years, both my aunt in addition to mate fell
    in love when using Sims collection extremely in the beginning
    and are regularly asking us only can suggest these individuals something such as play therefore i created (and update) this site to keep all-in-one spot, I hope moreover,
    you may find it a handy resource.
    Deciding on the best activity from the Educate series
    just isn't uncomplicated nevertheless I have to choose Railroad Tycoon two (Platinum Edition all
    around particular) due to the fact the action motion were genuinely polished
    in addition to supplied the top tycoon skills. Grabbing the particular American platinum eagle Copy means additionally, you will get the
    enlargement bags that will add a many more content to a good presently
    outstanding and included game. The adventure at first shown up in 1989
    as SimCity as and then has grown to turn into a popular developing tycoon online game.


    Feel free to visit my weblog: animal jam diamond codes 2014

    ReplyDelete
  73. Bathroom Mirrors and Chrome Fittings: To make chrome fixtures sparkle and shine, simply use a soft cloth dipped in alcohol to wipe clean. ll either be completely proud of his new attire or extremely bothered) regardless of
    his like or dislike, this will form an impression and an identity that will not be forgotten.
    Sure, you shall never go wrong with these useful pieces of
    advice.

    My homepage - dog clothes retailers

    ReplyDelete
  74. Ubezpieczenia dla urzędników skarbowych mają być otwarte.


    Feel free to surf to my blog post :: ubezpieczenie zdrowotne 2014

    ReplyDelete