Sunday

MB Selangor, Azmin Ali bawa pendekatan baru pemimpin turun padang


PENDEKATAN drastik yang dilakukan oleh Menteri Besar Selangor yang baru YAB Azmin Ali melalui program 'terjah' menggambarkan beliau dan pasukannya benar-benar serius mahu segera menyelesaikan masaalah berpanjangan yang melanda negeri terkaya di Malaysia itu.‎

Antaranya ialah masaalah air, sampah dan denggi yang sering menjadi bahan serangan media pihak lawan‎ iaitu Barisan Nasional untuk memburukkan kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar sebelum ini, YAB Tan Sri Khalid Ibrahim.

Melalui pendekatan 'kepimpinan melalui teladan' dan gaya 'turun padang' yang dibawanya, atau lebih popular dengan jolokan 'jokowi Malaysia', ia bukan sahaja menyaksikan menteri besar sendiri turun ke lokasi bermasaalah, malah beliau sendiri sanggup turut serta membersihkan kawasan pembiakan nyamuk aedes di dalam usaha drastik kerajaan negeri memerangi denggi.

‎Satu usaha yang patut dipuji dan dijadikan contoh oleh lain-lain pemimpin di Malaysia selain boleh dianggap sebagai pendekatan politik yang berkesan untuk menawan hati rakyat. 

Tahniah Azmin! Satu permulaan yang baik dan petanda bahawa Umno dan Barisan Nasional akan terus kempunan untuk tawan Selangor.

"Action speaks lauder than words"‎

18 comments

Turun padang 1 min amik gambo aku pon bole...ce amik bideo 1jam mb azmin ali mnygkul SAMPAH bole ker KEHKEH smueny WAYANG KULIT belaka..huhuhuhu

Cuba cari video 1 saat Najib turun padang ada tak? Hahaha

Tak ada gambar turun padang dikatanya tak buat kerja, bila ada gambar dikatanya berlakon, inilah macai yang tiada ubat untuk merawat kebodohannya

Negri TERKAYA tp x bole slesaikn hal sampah...yg ko gune SCOPE mnygkul SAMPAH n LUMPUR tu wtpe??? Ko bli sjuta btg SCOPE pon xl slsai masalh sampah ni...Gua rase kena bli 1000 lori smpah kot br bole slsai masalh sampah ni..HEHEHE ape le sengal MB ni...negri kayer tp buang sampah guna SCOPE hahaha nk glmer cept g bli LORI SAMPAH

ada gak pilihan azmin jadi mbs tu ok klu di bio pkr@pr melaram untuk memere
ntah...keh2 aq nampak jijah tercorot leh azmin neh..pun terkais2 dibandi.g mgan bn.bn terbaik.

Apalah bodoh, kat atas ni gotong royong cegah denggi bukan hapus sampah, bacalah dulu jangan malas, ini baca belum dah komen...

Kalau 1 jam menyangkul tu bukan kerja MB....
digembar gemburkan juga mb tak ambil tindakan bila terjadi puting beliung di Klang. .sedangkan hakikatnya mlm tu juga pemimpin mengarahkan bantuan segera dan menyiapkan terus serta boleh diduduki...

Saya duduk di negeri terkaya di bawah kerajaan BN selama 20 tahun lebih tanpa air bersih dan tenaga elektrik....

Tahniah!! skrg anda dah cerdik..

Tahniah Azmin..MB PKR

Tak tahan tengok yang pakai uniform tu tahan telur je nengok mb menyekop...alahai pak guard...pielah lah cari sekop....bodoh piang...mesej tak sampai ke...pecat je pak guard tu semua min....takbley pakai...nahan telor je keje...pui....

turun padang dengar masalah rakyat face to face bukan turun dalam longkang.

Gua tgk MB pgg skop pon cm KEKOK hahaha TANGAN HALUS nk skop sampah...dg macai2 ko bole le kau buat WAYANG MINNN..

Pecat...mcm pecat tski!!!!

Dpd berguling2 mampos atas jalanraya...baik buat gotong tokong mcm nie...biar pon nampak tak ikhlas..

puki mak lu...

Hehehe....sentap ker digelar bodo?!!!
Yg nak terhegeh2 nak jadi hakim Kpd ketum adalah bodo dan puki Mak...

Nak tergelak aku si hakim jlnraya nie....Rakyat hakim negara ketum......hahaha
Baik melancap depan pc Atau tonggeng depan ketum....ptuiihhh!!!


EmoticonEmoticon