Saturday

Setiap butir beras yang kamu makan itu adalah kerana Umno kata perwakilan


PERHIMPUNAN Agung Umno berlangsung lagi. Seperti biasa, pelbagai gelagat perwakilan dapat kita lihat. Bermacam cara mereka meluahkan perasaan cinta terhadap Umno, begitu bersemangat dan berkobar-kobar mereka mahu menyatakan bahawa hanya Umno sahajalah yang membela Melayu.

Masing-masing mahu menonjolkan diri sebagai pejuang paling Melayu dan paling hebat pertahankan bangsa itu. Tidak kurang yang terlalu taksub memuji Umno sampai ke tahap mendewa-dewakan parti itu.

Sebagai contoh, salah seorang perwakilan dalam ucapannya dilaporkan ada menasihatkan anak-anak muda supaya ingat bahawa,

"... setiap butir beras yang kamu makan itu adalah kerana Umno..."‎.

Dari kecil aku diajar oleh ibu bapa, guru dan pelbagai sumber bahawa setiap rezeki termasuk setiap butir beras datang dari Allah. Setiap perbuatan jika diniatkan kerana Allah, termasuk makan nasi akan dikira sebagai ibadah dan bakal beroleh ganjaran kebaikan dari Allah.

Namun sampai di Perhimpunan Agung Umno, ada pula guru sesat ajar supaya beringat bahawa setiap butir beras yang dimakan itu adalah kerana Umno.

Kalau iya pun nak mengampu, terdesak nak tunjuk kamu paling hebat memuji Umno, tak payahlah taksub sangat sampai ke tahap sanggup keluar kenyataan syirik

Jika hebat sangat Umno sampai boleh beri rezeki, beri setiap butir beras yang kita makan, harap Umno tubuhkan cawangan di Somalia, di ‎Afrika, di Syria supaya rakyat yang kebuluran di sana dapat makan nasi.


"Setiap butir beras kita makan kerana izin Allah bukan kerana Umno..."

20 comments

Dah gila kut

setiap jenayah yg berlaku didalam negara adalah kerana umno bn

Haluuuuuuu. ..........

Parti paling celaka dan barua ialah umno ialah umnongok yg ngok. ..tanpa umno mesia akan lebih makmur...

Khak tuih

Betul tu bang......... kt kg aku yb stady.... kt mesjid syarat sah imam mesti. Umnoooooo...kuat harakat... nyeee

Sbb tu cina dap yakin ckp melayu bersatu hukumnya mustahil. Sdgkn nabi s.a.w mnyeru umat Islam bsatu dgn bpegang tali Allah s.w.t. Tp nmpaknya ostad n pengikut pas lbh dgr n patuh cina dap.

Ko tau x parti mane yg Duke MLIWAT BONTOT org n bdak2??
soaln ni DLM ujian PMR 2010


Hehehe

Umno parti orang gila pangkat, semua jadi kaki ampu nak naik pangkat...

Lbih baik dr prti gile pngkt drpd PARTI TUPEWARE anak brnak

Kehkehkeh

camne dia ni jd doktor pun x tau le,

Jangan jer berguling2 n langgar pagar hanya krn seorg pecinta lobang taik...
Rm15 juta bedal...macai suma diam!!

Perwakilan Umno ni bercakap macam orang tak ada otak...

Makin ramai orang bodoh dalam Umno...

Penyokong pembangkang paling bodoh sekali..

Kamu kne igt,segala kamu ckp,kamu tulis akan ditanya,disoal di dpn allah di padang masyar nnt,di dpn smua manusia ktika tu.. Jadi bhati2 ckp,menulis ye..

Nak buat mcmana Pemimpin Pembangkang yang ajar mcmtu,tak percaya tanyalah Mat Sabu,nak mula ceramah lepas je mukadimah dari awal sampai habis ceramah padat dgn Maki Hamun, tabur Fitnah dah jadi perkara biasa dalam setiap Ceramah Parti yang yg mendakwa Parti Islam..dah jadi perkara biasa Bang..

Sbb tu skg Cina DAP langsung tak respect dgn Pemimpin Pas, dia org tahu Pas bukan Parti Islam, Islam hanya mainan Politik Pas..Pas langsung tak bela Islam, nak bela Bangsa Melayu ibarat jarak Langit dengan Bumi...

Berhati hatilah dengan ucapan. Berpolitiklah, tapi jangan sampai syirik.

This comment has been removed by the author.

Selagi Nik Aziz, Mat Sabu, Anwar Ibrahim, Hadi Awang tak MAMPUS selagi itu negara tak aman.

Klu kau yg mati lg aman dlm kubur x pyh pening kepala fikir politik.R.i.p


EmoticonEmoticon