Tuesday

Allah menjadi saksi, saya tidak akan mengalah — Anwar Ibrahim


SAYA kekal dengan pendirian tidak bersalah ke atas pertuduhan jelek ini- insiden ini tidak pernah berlaku.

Ini merupakan satu fabrikasi lengkap yang terhasil daripada satu konspirasi politik untuk menamatkan kareer politik saya.
 
Kalian tidak langsung memberikan pertimbangan sewajarnya ke atas fakta kes yang diketengahkan oleh peguam saya sebermula hari pertama lagi – betapa insiden ini tidak pernah berlaku sama sekali.

Saya mampu memandang ke hadapan, tetapi melihat kepada kenyataan anda hari ini, nyata sekali ia sia-sia. Kelihatan seperti saya diperlekeh sekali lagi sebagaimana yang berlaku di Mahkamah Rayuan, dan ia terus dilakukan di sini selepas kami mengharungi ranjau perbicaraan selama 8 hari!

Bukan satu kebetulan bagaimana Pejabat Perdana Menteri mampu mengeluarkan kenyataan bertulis penuh atas keputusan kalian hanya beberapa minit selepas kalian menyampaikan penghakiman sebelum menjatuhkan hukuman.

Tatkala tunduk patuh pada perintah penguasa politik, kalian telah menjadi sebahagian daripada rakan kongsi dalam jenayah pembunuhan integriti dan kebebasan kehakiman. Kalian telah menggadaikan jiwa kalian kepada syaitan, menukarganti hati nurani kalian dengan keuntungan materialistik dan kesenangan serta jaminan jawatan.

Kalian mempunyai kesempatan terbaik untuk menebus kekhilafan – dengan memperbetulkan kesalahan masa lalu dan meletakkan kehakiman atas paksi yang benar serta mengukir nama kalian untuk anak-cucu kalian kenangi sebagai pembela keadilan yang sebenar-benarnya.

Akan tetapi kalian memilih untuk kekal di sisi gelap dan menenggelamkan moral kalian dalam kancah kepalsuan dan tipu muslihat. Apakah kalian tahu betapa kalian kini sedang bergelumang kekotoran dan penipuan lantas ketidakadilan tersebut akan menyelinap di setiap sudut Istana Kehakiman ini, dan saya bersimpati kepada kalian.

Benar, kalian telah menghakimi saya – dan saya akan, untuk ketiga kalinya, melangkah ke penjara, tapi ketahuilah yang saya sama sekali tidak akan tunduk. Cahaya kekal menyinari saya.

Tetapi kalian yang harus berasa malu tatkala kalian akan dinilai sejarah sebagai pengecut terulung atas nama kemanusiaan. Dengan kedudukan dan kuasa kehakiman yang tinggi, kalian membungkam begitu rendah untuk diperalat oleh penguasa politik.
 
Mahasiswa undang-undang dan kalangan professor jurispruden akan meneliti penghakiman kalian dan di saat mereka membedah alasan serta keputusan kalian, kredibiliti dan integriti kalian akan dicarik halus. Di saat itu kalian akan didedah sebagai perekayasa yang memakai jubah kehakiman hanya untuk memperlekeh keadilan.

Jangan sesekali kalian lupa, sebagaimana kita semua, kalian juga harus menjawab kepada Sang Pencipta. Kalian harus menjawab kenapa kalian berpaling daripada prinsip-prinsip yang telah kalian lafaz dan sumpah untuk ditegakkan.

Mereka yang datang ke kamar mahkamah perlu menunduk hormat dan memanggil kamu sebagai Yang Arif, tetapi tidakkah kamu tahu bahawa satu hari nanti kamu juga perlu menjawab kepada Yang Maha Arif? Di saat itu kamu memerlukan lebih daripada tunduk hormat untuk menghuraikan mengapa kamu dengan sengaja melanggar perintah Allah melalui Ayat 58 Surah An-Nisa.

Melangkah ke penjara, saya anggap sebagai satu pengorbanan buat rakyat Negara ini Saya telah berjuang hampir seluruh kehidupan saya demi rakyat Negara ini – dan demi rakyat jugalah saya bersedia untuk ke penjara dan menghadapi sebarang bentuk akibat.

Perjuangan saya akan diteruskan, ke mana saja saya dihantar dan apa jua yang diperlakukan ke atas saya.

Kepada sekalian sahabat dan rakyat Malaysia, izinkan saya merakamkan penghargaan jauh dari sanubari saya atas setiap dokongan yang telah diberikan. ALLAH SWT menjadi saksi, saya berjanji tidak akan didiamkan, saya akan berjuang untuk kebebasan dan keadilan dan saya tidak akan menyerah!

ANWAR IBRAHIM
10 FEBRUARI 2015

*Ini adalah catatan terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ke penjara.

55 comments

Mase brsodomi x igt TUHAN..
da kna pnjara nk ajk TUHAN jd saksi plak..

Ape ler ko ni nuarrrrr..
Ko joint geng trashmetal SODOM lg baik ler..

Semasa henjut tak ingat dunia sedapnya. Sendiri buat sendiri tanggunglah. Jangan nak salahkan orang lain

Kau pun akan diadili krna terlibat

Lebih baik kau liwat bini lu dari cakap byk

Macai Umno dah mula bertugas...

Barua anwar ibrahim dah mula menyalak.

Dia henjut Mak ko kan!!!

Babi Umno dah mula makan taik.

Hip hip hooreyyy..

Mak ko la.. Bpk ko kasi pinjam..

Anwar Ibrahim meliwat Saiful adalah BENAR /Anwar Ibrahim main Pelacur Cina adalah BENAR /Anwar Ibrahim menipu rakyat berkaitan 16 Sept adalah BENAR /Anwar Ibrahim berucap dalam Gereja membenarkan Kalimah Allah diguna pakai olih Penganut Keristian adalah BENAR /Kes Pencerobohan Lahat Datu Anwar Ibrahim dapat maklumat awal dari Pengganas Kiram adalah BENAR /Konspirasi Anwar Ibrahim untuk menjatuhkan Najib dalam kes Pembunuhan Altantuya adalah BENAR.. Kawan2 rapat Anwar Ibrahim menjauhkan diri kerana dia seorang Penipu Cakap tak serupa Bikin adalah BENAR..

Puak Pas PKR DAP minum susu Babi.

mcm azmin ali.. pinjamkan shamsidar utk dihenjut. henjut bukan sebarang henjut. henjut terus smpi tinggalkan benih. dh besar dh pun budak tu. ntah2 anon 7.16 adalah hasil henjutan anwar pada MAK nya

Memang lah ALLAH MENJADI SAKSI DIATAS PERBUATAN KITA DIATAES MUKA BUMI ..
NI .. ADA SESETENGAH MANUSIA .. HUKUM ALLAH YANG TELAH DITETAPKAN .. PUN BERNAI LANGGAR .. APA TAH LAGI .. HUKUM CITPAAN MANUSIA ..

Cakaplah ikut sedap otak kuning kau. Tapi ingat malaikat sentiasa mencatatkan setiap perbuatan engkau untuk diadili oleh Allah swt. . Laknat Allah ke atas pemfitnah dan semua yang menyebarkan fitnah.

anwar yg kaki putar belit, kaki spin, kaki bohong, kaki balun dpn belakang, kaki fitnah, kaki belot, kaki pentingkan kroni n mcm2 kaki lg la.

So.. BENARkan la bontot lu tu disontot.. hahaha..

Ye ke bro? U ckp lepas fikir ke atau lepas meroyan ? Ingat, Tuhan Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. Bkn u bro!

Sedap henjot bontot Mak ko

Walaupun gua tetap sokong BN tapi bab mengiyakan kes liwat ni tak brani bro.Hukum Allah amat berat sekiranya dsai teraniaya.so baik komen bab lain lg selamat.

Lagi palat makan taik!!hu hu hu

kau la henjut bontot mak kau sendiri. hasil tunjuk ajar anwar ibrahim

anwar love lubang taik

hati2 banduan semua. sila jaga lubang jubor masing2. dikhuatiri lubang jubor anda tidak selamat dengan adanya anwar ibrahim disitu. anwar n lubang taik ibaratnya besi dan magnet. rapat rapat, terus melekat.

Apa yg aku takutkn adalah bala yg Allah akn apabila fitnah dipermainkn..kenapa kita tak ambil ikhtibar dari banjir besar yg baru melanda.? Nauzubillah

Bang non mcm tahu2 je kalah...
Siap karang pidato berjela jela...
org salah mesti rasa kalah...

Kami org Pas tak takot bala walaupun bala turun di negeri kami...ada kami kesah...

Ade ke sebut Allah menjadi saksi...
cuba sebut... 
Wallahi, Watallahi, Wabillahi, sesungguhnya.....
ada brani...

Jgn kita sebarang komen...takut² terfitnah...amal banyak didunia tetapi nnt muflis diakhirat...Islam mengajar umatnya menjaga akhlak....wallahu'alam.

ye la.. kalau terkena batang hidung pemimpin korang, seterang mana pun bukti yg ada depan mata, tapi pada pemikiran korang, segalanya fitnah yg direka semata mata. sbb nak sgt bela pemimpin 'anugerah tuhan' tu, korang sanggup butakan mata hati. cuba kalau pemimpin korang mengata atau memfitnah, x de pulak korang keluarkan hukum membohong dan memfitnah tu berdosa. Terus hilang segala macam dalil dari quran n hadis. Agaknya, klu negara digadai pun korang x kisah, semata mata nak bela banduan bernama anwar ibrahim.

Mesej ni panjang tp takder content ...
Kalau buat rumusan karangan pun ada 4 je..
1) Anwar mengaku tidak bersalah
2) Perbicaraan 8 hari
3) Pejabat PM keluarkan statement beberapa minit selepas penghakiman
4) Ditulis pada 10 Februari

Sesungguhnya agakan saudara mmg betul dan tepat...kitorang sanggup menggadai negara dpd dibodohkn oleh pemimpin ketuanan melayu...klu dijajah semula pun..kami sanggup....

mmg dasar pembelot. klu dh berperang agknya, masa tu kau la org pertama yg bunuh diri. sanggup konon. masa tu mcm la pemimpin 'anugerah tuhan' kau tu boleh tolong anak bini n keturunan kau.

Anwar didapati bersalah ada 4 sebab.

1)bicaralah 10 tahun pun Anwar tak akan mengaku (kalau berak tengah jalan siapa nak mengaku).
2)Perbicaraan bukan 8 hari tapi 7 tahun mana ada sejarah dunia ada undang2 mcm tu.
3)Pej PM keluarkan statemen adalah Fitnah,kalau betul kenapa tak buat lapuran Polis.. yg betulnya hanya Pembohongan Puak Pakatan Syaitan.
4)Ditulis pada 10 Febuari pun Fitnah, mana bukti apa Hantu Raya Anwar Ibrahim yg bgitau ke.

Tahiklah.. Kau penyokong tegar Anwar Ibrahim tak payah Kelentonglah.

Bang non baca text pidato 2 jam dlm mahkamah...
ditulis berhari hari sebelum jatuh hukum...
mcm dah tau je nak kalah...
tak de sape pulak kata konspirasi bang non dgn mahkamah...

jaga sikit perangai di penjara tu ye wahai anwar ibrahim.. pandai2 kawal nafsu tu kalau ada banduan jambu kat sana.. jangan nak buat hal lagi.... nanti kalau banduan tu buat report, kau kata tu konspirasi pihak penjara plak.. masa tu kau nak lari pegi kedutaan turki pun dh x boleh sbb kau dh terkurung kat penjara tu.. lps tu jgn nak gatal2 nak merayu kat israel utk lpskan kau plak.. ingat penjarakan skali nafsu kau tu.. kau tu pun bukan muda lg.. dh tua..

Tapi apa pun aku tabik dgn Anwar Ibrahim sbb dia berjaya menyatukan Pembangkang . dia berjaya menghasut Pemimpin Pas supaya bersetuju dgn cara Politik DAP. Banyak asas2 perjuangan Pas dibuang seperti Hukum Hudud, Negara Islam, Kepimpinan Ulama . cuma negara kebajikan yang mana Umno telah lama buat kebajikan untuk Rakyat.

tak lama lg, mesti kau tabik dgn anwar sbb malaysia akan ada hubungan diplomatik dgn israel... lgbt dan perkahwinan sejenis dibenarkan.. org islam bebas menukar agama..(murtad), kalimah ALLAH boleh digunapakai dalam kitab bible.. rusuhan dan demonstrasi jalanan berleluasa.. masa tu kau tabik la dia smpi patah tengkuk kau. masa tu kau peluk cium la anwar ibrahim tanda terima kasih dan penghargaan kau atas kejayaan dia menjahanamkan negara.

perjuangan pas?? apa yg pas perjuangkan?? mencarut, pecah belahkan org islam, keluarkan dakyah karut, mengubah hukum sesuka hati, atau mengambil alih tugas ALLAH dgn menentukan syurga neraka dan dosa pahala seseorang itu, atau mengangkat serta mengagungkan seorang munafik sebagai ulama' ? Perjuangan Pas adalah utk menghancurkan dan mnjatuhkan maruah agama Islam.

perjuangan pas adalah perjuangan memesongkan akidah umat islam, perjuangan dap adalah untuk menhapuskan dan menghancurkan agama islam dan bangsa melayu, perjuangan pkr adalah perjuangan untuk menjahanamkan negara dan mengangkat anwar menjadi pm.

Anwar suda diberi peluang utk membela diri seadilnya...knapa stlh dijatuhkn hukum baru nk melalak bagai...sumpah dlm kandang tertuduh pn xnak...inikn lg sumpah dlm masjid...kalo rasa diri x bersalah n kene fitnah aku rasa awal2 lg aku nk kes ini cepat selesai dn nama aku BERSIH. Belom tgk fakta kes, tgk mengelat pn da nmpk fishy...ptuii

Keputusan kes ini ada 2. Anwar bersalah @ x bersalah. Karang jela 2 statement n release ikut situation apa yg susa bebeno. Tutup kes. Next

*KEBARANGKALIAN keputusan kes ini ada 2.....

Najib bersumpah pun guna nama allah, ko kisah ker

Gus mmg percaya dgn sumpah lakhnat...
Smpai skrg si sepol,rahim,eskay x mati2 lg n xd pon tuhan nk siksa dorg ni.

Hanya si nuar yg kena siksa xabis2 kt mlysia niii..

Allah menjadi saksi yang Anwar Melihat Saiful, Faktanya memang mudah untuk kita menerima untuk mempercayai..
Pertama: Anwar sering kali buat penangguhan dalam setiap perbicaraan.

Kedua: AnuWar tak berani buat Sumpah seperti Saiful, ini menguatkan lagi fakta yang Anwar Meliwat Saiful.

Ketiga : Anwar macam dah tahu dia akan di penjarakan, Faktanya sebelum tarikh hukuman 10hb,Anwar buat road show menggunakan penyokong untuk mempertahankan kes liwat beliau...

anon 16.27.. silap tu.. masa tu bukan si ketum x boleh nak tolong.. masalahnya, dia x nak tolong. lain la kalau anak2 n keturunan si Arie_73 jambu2 belaka.. 2 in 1. sambil tolong, sambil dot dot dot...(faham2 je la ye apa maksudnya)

Percayalah kebenaran akn terlihat jua....

Butoh bapak ko la!!

Perjuangan Umno org bodo tak lulus PMR pun blh balun dan jadi kaya!!!;

Lobang talk Mak ko available ke?

mulut, lubang bontot and puki mak kau sentiasa available utk disontot anwar ibrahim. kalau kau nak join anwar utk nak menyontot mak kau sendiri pun boleh. Anwar lagi suka tu.

tak lama lagi mesti anon 2.55 tabik dgn anwar sbb ahli kluarganya bebas murtad sesuka hati


EmoticonEmoticon