Saturday

Rani Kulup mesyuarat apa dengan Ahmad Maslan?


‎"APA Rani Kulup buat dalam bilik mesyuarat dengan Ahmad Maslan?" barangkali itulah soalan pertama bermain di minda kebanyakan orang berikutan tersebarnya gambar ini di media sosial terutama Facebook dan Twitter sejak semalam.

Rani Kulup tentu sudah tidak asing lagi di kalangan 'netizen' — seorang lelaki berperwatakan ganjil, sering muncul memakai 'uniform' ala kakitangan penjara‎ dan tak pernah lekang dengan cermin mata hitam walaupun di dalam gua yang gelap gelita.

Rani Kulup sangat sinonim dengan 'report polis'. Dia Sering kali dilihat membuat laporan polis tentang pelbagai isu. Malah sering kali jadi bahan lawak jenaka pengguna internet berikutan kelakuannya yang suka buat 'report polis' itu.

Ahmad Maslan pula seorang menteri yang sangat sinonim dengan cukai GST —  gemar mengeluarkan kenyataan bodoh dan menyakitkan hati rakyat Malaysia, terutama berhubung cukai GST tersebut.

‎Persoalannya, apakah kaitan mereka berdua sehingga boleh bertemu dalam satu bilik mesyuarat seolah-olah membincangkan perkara serius?

Aku syak semua kenyataan bodoh dan menyakitkan hati oleh Ahmad Maslan sebelum ini adalah hasil nasihat Rani Kulup!


EmoticonEmoticon