Thursday

Ali Tinju tak mengaku ugut Pengerusi Bersih, tapi kantoi


LELAKI yang meraih populariti seluruh negara dengan aksi 'tarian punggung' si Ali Tinju atau nama sebenarnya Mohd Ali Baharom sebelum ini dilaporkan telah membuat ugutan jenayah ke atas Pengerusi Bersih, Maria Chin.


Dia dilaporkan berkata mahu menyerang hendap Maria Chin dan tak kisah walaupun kena penjara 10 tahun. Malah dengan bongkak Ali Tinju menyebut bahawa dia sebagai bekas tentera jangan dicabar, walau 10 atau 20 'bodyguard' Maria pasang, semua akan tumbang.

Tapi selepas itu dalam satu temubual dengan wartawan The Sun, Ali Tinju tidak mengakui kata-kata yang telah dilontarkannya. Konon dakwanya wartawan sebelum itu telah memutar belit kata-katanya supaya memberi gambaran bahawa dia seorang penjenayah dan ganas.

Lebih melucukan, dia siap kata media sebelum ini tidak mempunyai sebarang rakaman ataupun video atau dalam kata lainnya, tiada bukti dia ada melakukan ugutan itu — The Sun



Tapi ternyata Ali Tinju silap besar, dia kena tahu, setiap kali melakukan temubual, walaupun melalui telefon wartawan akan rakam perbualan tersebut sebagai rujukan ketika laporan berita dibuat.

Penafian Ali Tinju itu jelas sekali 'makan diri' apabila rakaman temubualnya dengan wartawan ketika dia melakukan ugutan itu disebarkan ke internet.

Bagaikan orang yang tak mengaku berak di tepi jalan, akhirnya busuk jatuh tersembam atas tahi sendiri. Berikut rakaman temubual Ali Tinju bersama wartawan yang dimaksudkan.


4 comments

Inilah Celaka nye Malaysia bila Penyamun dan Lanun Berkuasa.ikut suka dia jer.yang Penguatkuasa pulak diBela dan dijadikan Anjing Belaan.Malangnye Bumi Malaysia dan Rakyat Marhaen.kalau korang yang atas Pagar tak sedor Diri jugak tak tau laa

Very good Ali Tinju. I luv u.

ali bergurau tu..orang bodoh biasa bergurau begitu...kalau cacat otak..lagi evergreen...ali gurau je tu...orang normal tak buat gitu gitu tu.......hehehhehh....

masa bapak kau pun dia buat mcm tu...


EmoticonEmoticon