Tuesday

Kusaini Kassim pakai pakaian anggota keselamatan untuk suka-suka




BERDASARKAN temubual Malaysiakini dengan Kusaini Kassim, lelaki yang diterajang oleh samseng baju merah baru-baru ini, beliau bukanlah seorang anggota Polis. Gambarnya dengan pakaian seragam di atas sebuah motorsikal hanyalah sekadar suka-suka.

Mengulas perkara itu, Kusaini menafikan dia berkhidmat sebagai anggota pasukan keselamatan sebaliknya mengenakan pakaian itu atas dasar "suka-suka" lapor Malaysiakini.

"Bukan, itu (gambar pakaian seragam seperti polis) ada kawan ajak bergambar pakai baju dia, dan dia pun ada cakap jangan buat macam-macam dengan gambar tersebut. Saya saja nak berlagak (action)" kata Kusaini.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam Supt Nor Azmi Isa turut dipetik sebagai berkata,

"Beliau (Kusaini) merupakan seorang kakitangan di sebuah agensi kerajaan yang bertugas sebagai pembantu am rendah, bukannya seorang anggota PDRM seperti yang diviralkan,".

"Perbuatan tersebut sengaja dilakukan untuk memburuk-burukkan imej PDRM," katanya lagi dalam satu kenyataan media hari ini.

5 comments

Setakat tunjuk jaguh pi pukul bangsa agama korang sendiri baik x pyh la sial.konon kata membela melayu.padahal melayu la yg korang pi pukul.bnyk lagi cina india xde plk kena pukul.sesama melayu jugak yg korang pilih.kpd umno dan pekida,sory to say,korang tu la jaguh dlm merosakkn bngsa melayu dan umat islam.mcm anjing kurap menyalak je korang ni.dah terlalu banyak mkn bangkai dan dedak kot tu pasal jadi mcm ni.muslim tu sentiasa berlemah lembut sesama manusia apatah lagi sesama muslim sendiri.
Sory aku x sokong mana2.sama je songkok ke lebai,yg penting bg aku melayu dan islam.sape salah aku ckp salah.

Setakat tunjuk jaguh pi pukul bangsa agama korang sendiri baik x pyh la sial.konon kata membela melayu.padahal melayu la yg korang pi pukul.bnyk lagi cina india xde plk kena pukul.sesama melayu jugak yg korang pilih.kpd umno dan pekida,sory to say,korang tu la jaguh dlm merosakkn bngsa melayu dan umat islam.mcm anjing kurap menyalak je korang ni.dah terlalu banyak mkn bangkai dan dedak kot tu pasal jadi mcm ni.muslim tu sentiasa berlemah lembut sesama manusia apatah lagi sesama muslim sendiri.
Sory aku x sokong mana2.sama je songkok ke lebai,yg penting bg aku melayu dan islam.sape salah aku ckp salah.

Najib dan Rosmah tepuk tangan, lega bila Baju Merah kena kutuk rakyat lupa pasal skandal penyelewengan mereka suami isteri


EmoticonEmoticon