Saturday

Pelajar tahfiz lawat Najib disuruh pegang plakad "terima kasih PM"




PERDANA Menteri, Najib Razak memberitahu melalui akaun twitternya bahawa beliau menerima kunjungan imam-imam dan para pelajar tahfiz.

Najib turut berkongsi gambar-gambar pertemuan tersebut.

Apa yang dilihat menyedihkan, para pelajar tahfiz yang datang berkunjung untuk bertemu perdana menteri disuruh bergambar sambil memegang plakad-plakad berwarna-warni untuk mengampu beliau.



Antara plakad tersebut bertulis "Terima Kasih PM", "Syukur Alhamdulillah agenda Islam tetap di hati PM", "Kerajaan mendokong Maqasid Syariah" dan "Bajet 2017 mesra golongan agama".

Sedih aku tengok gelagat ahli politik yang terpalit skandal kleptokrat ini sanggup gunakan pelajar tahfiz konon nak gambarkan golongan agama menyokong beliau, nampak sangat terdesak.

Pelajar tahfiz datang berkunjung, mereka sepatutnya jadi tetamu yang dimuliakan, mereka ini golongan yang menghafaz Al-Quran, menjaga ketulenan Al-Quran, mereka tetamu istimewa, sebaliknya disuruh pegang plakad jadi macam machai lapar dedak kaki ampu pemimpin.

Budak-budak tahfiz tu pun nampak 'blur' muka masing-masing. Nampak sangat tak ikhlas pun pegang plakad tu. Siapa pun tak akan ikhlas bila datang tempat orang tiba-tiba disuruh jadi machai ampu tuan rumah tak tentu pasal.

Kalau buat pun sekadar nak jaga air muka tuan rumah, jaga air muka Perdana Menteri.

9 comments

Aku rasa Najib ni otak dia dah biol, terdesak sangat sebab hari-hari kena maki dengan rakyat sampai jadi bodoh

Iyekee apa yg korang cakap ni?

Iyekee apa yg korang cakap ni?

Kasihan.

Kasihan anak anak jadi mangsa.

buat pe budak2 tahfiz ni pagang..kite ni kene blajar lah ngan korea..mase psy dtg malaysia..najib try nak curik pupolarity psy..tp die xlayan..sebab die dtg untuk nyanyi..bkn untuk sebab lain

x pa nnt ada la skit saguhati dari pm, paling kurang 100 sbb budak2 x leh main duit bnyk2....

hehe ... kesian budak2 tahfiz ni ... ke ada gula gula dapat sebab pegang banner tu

Jijik betul gameplan PM ni.

yang gatai pi buat lawatan tu sapa suruh?


EmoticonEmoticon