Saturday

Samseng baju merah bagi amaran kepada Polis


BUKAN main lagi samseng baju merah kali ini, mereka semakin berani seolah-olah undang-undang negara ini dan pihak Polis berada di bawah telunjuk mereka.

Dalam satu rakaman serangan samseng baju merah yang memakai baju T Shirt berlogo Umno terhadap konvoi Bersih 5 di Alor Setar, Kedah dapat kita lihat gelagat salah seorang samseng baju merah memberi amaran kepada anggota Polis yang cuba menenangkan keadaan.



"Jangan pegang saya jika tak mahu jadi apa-apa!" bentak seorang samseng baju merah (sebut machai baju merah) sebaik sahaja salah seorang anggota Polis cuba menghampirinya.

Anggota Polis itu nampak bertindak dengan cara lembut, cuba menenangkan keadaan, minta supaya dia tidak mengeluarkan kata-kata provokasi terhadap konvoi Bersih 5.

"Jangan cakap yang bukan-bukan, jangan timbulkan provokasi" kata polis tersebut dengan tenang.

Namun samseng itu terus meninggikan suara sebelum rakan-rakannya melaungkan jeritan "hidup Umno!" sesama mereka.



Jelas di sini pemimpin Umno berjaya menjadikan machai-machai mereka merasa bangga walaupun hanya memainkan watak sebagai machai.

Baru jadi machai, sudah begitu sombong sampaikan polis pun dia berani bagi amaran.

"The pride of machai..."

11 comments

Aku lawak tengok Polis tu pun bangang je takut nak tangkap samseng tu hahaha...

sudah lah tu nak mengata orang samseng..taik2 kuning yang nak jadi pengacau penyangak memang patuh di sapu habis2san...

memacai pun boleh jadj sumber rezeki. Apa nak irihati...biarkanlah

memacai pun boleh jadj sumber rezeki. Apa nak irihati...biarkanlah

pale hotak ko beratur buat demo cara aman 'bukan cara demokrasi'..yg korang wat tarian macam beruk kene belacan, baling telur, sepak terajang org tu cara baik la?sumpah cacat akal sungguh beruk2 merah ni..mampos laa cepat2 korg semua bersama suku sakat korg..amin ya rabbal alaminn...

beruk merah pandai beri komen..ajaibbb..

Umno pasti hidup tapi kami tak perlu bangsat2 seperti engkau orang... Melayu dianggap sopan dan beradab engkau orang jatuhkan air muka bangsa melayu.. Jgn berlagak sedar la diri sebelum di sedar... Wakakaka

Penyokong Umno dan keturunannya hidup makan hasil rasuah.
Semoga unsur rasuah yang dimakan dan menjadi darah daging mereka dihisab sekecil-kecil zarah di akhirat sana. Amin

Dalam pentadbiran siapa yg adenya malapetaka dn bencana besar..kapal terbang ilang...gempa bumi..pesawat di tembak jatuh...fenomena yg mcm2 .keganasan makin berani..penculikan di selatan filipina..negara dikejutkan dgn peperangan disabah....nilai ringgit susut teruk..MAS telungkup..petronas ramai yg hilang kerja...bank pun kena beli..duit bole lenyap mcmtu je..umno dh pandai pakai baju merah jadi samseng pulak..gambaran ape yg cuba jamal tunjuk kt rakyat.dh 4 penggal aku syg umno.tp kali ni kena bukak minda pikir kan anak cucu yg bakal membesar dgn corak dan gambaran pemimpinnya..paling terkesan rakyat jugak dpt impaknya...dikaburkan dgn Brim... dlm hadis ade menyebut...dlm sebuah pentadbiran dlm negara bagaimana sifat ketua pentadbirannya begitu jugalah sama dgn sifat negara yg ditakbirkannya...

Apa pun segala bentuk tindakan mesti berlandaskan undang2 tak kisahlah baju warna apa pun. Tapi kenyataan mengatakan kalau baju kuning tak ada, maka baju merah takkan ada. Kalau guna pendapat mcm tu bermaksud kita membelakangkan pihak berkuasa dan undang2. Cthlh kalau org curi barang kita, kemudian kita curi pula barang dia, jadi dua2 pun sama perangai dan dua2 pun org tak suka. Tu kira perangai budak2 yang tak matang. Ada cara lebih bijak utk kita menentang sesuatu yang menampakkan kita seorang yang berpendidikan dan matang. Baju merah dan kuning umpama api dan minyak, takkan dapat bertemu, jadi kalau kita tau kesannya maka kita elakkan ia bertemu. Jadi gunalah kebijaksanaan dan kematangan. Kalau tindakan tak matang dan tak bijak, tak ada rakyat yang nak angkat jadi pemimpin sebab kita hidup dalam zaman yang ada peraturan dan dikelilingi rakyat yang berpendidikan.
Kalau kata baju merah datang hasil daripada keprihatinan mereka bagi memastikan keamanan dan sistem undang-undang di negara ini dihormati, tidakkah rasa tindakkan mereka juga sama dgn baju kuning, Sama2 tidak mengikut arahan pihak berkuasa. Kalau kita nak org ikut peraturan kita hendaklah tunjuk tauladan yang mengikut undang2. Kita ada polis yang diamanahkan untuk menguatkuasakan undang2 jadi hormati mereka dan bukan bertindak sendiri, nanti lama2 semua pihak nak ambil tindakan sendiri melanggar undang2.

baju merah fasik buat keje samseng.. pemimpin umnu munafik nafi baju merah org umnu.

dan lagi... lebai2 hijau dungu ckp bersih rugikan rakyat.. berapa byk rugi? 42 billion ke lebai oooi!


EmoticonEmoticon