Thursday

Ahli Parlimen Shah Alam diserang samseng Tajuddin (Pasir Salak)


KEJADIAN berlaku di parlimen sebentar tadi, apabila Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad diserang beberapa samseng penyokong Ahli Parlimen Pasir Salak, Tajuddin Abdul Rahman.

Bagaimanapun pihak keselamatan berjaya tenangkan samseng-samseng tersebut daripada terus mengganas.


Samseng-samseng itu dilaporkan mula menyerang Khalid ketika beliau sedang berjalan masuk menuju ke Dewan Rakyat.


Gagal menyerang Khalid kerana dihalang oleh pihak keselamatan, samseng tersebut menghamburkan kata-kata maki dan lucah kepada Khalid antaranya:

"Pukimak, anak haram, haramjadah,"

Selain itu samseng itu turut dilihat memberi amaran kepada Khalid Samad,

"ini baru sikit! Ini baru permulaan" jeritnya.

Akhir rakaman video, samseng-samseng itu melaungkan "Hidup Datuk Tajuddin," beberapa kali.

Lihat video di bawah.



Daripada video dapat difahami samseng ini marah kerana Khalid Samad sebelum ini menyebut perkataan 'sial' kepada Tajuddin, selepas MP Pasir Salak itu mencetuskan provokasi lucah terhadap Ahli Parlimen wanita Seputeh.

"The only woman with the 'kok' is in the Seputih" (Satu-satunya wanita yang ada 'kok' ada di Seputeh) katanya.

*Cock — kemaluan lelaki.

Beberapa ahli parlimen pembangkang pada waktu itu bangun meminta Pasir Salak menarik balik kata-katanya, bagaimanapun dia buat tak endah malah memperlekeh mereka.

Kekecohan berpanjangan, sehingga akhirnya Tajuddin berulang kali ajak Khalid Samad menyelesaikan perkara tersebut di luar dewan rakyat.

Tonton video kejadian yang dimaksudkan sebelum ini.




Apa yang aku rasa nak ketawa, cuba tengok video ketika serangan samseng-samseng di atas kita boleh dengar pada durasi video (1:55) salah seorang samseng tu kata:

"Kalau dia cakap sial, kami semua Pasir Salak ni bukan sial," jeritnya.

Salah seorang kawan samseng dia sambung pada durasi video (2:18):

"Kalau sebut 'personal' tak apa," kata kawannya.

Nampak kan kebodohan penyokong Umno ni, dia tak tahu pun dalam Dewan Rakyat setiap wakil rakyat biasanya tidak dipanggil melalui nama individu, tetapi dipanggil mengikut nama kawasan yang diwakili.

Contoh Khalid Samad dipanggil sebagai Shah Alam, Tajuddin Abdul Rahman pula sebagai Pasir Salak.

Lagipun dalam video tak ada pun Khalid sebut Pasir Salak sial, aku dengar dia sebut menteri sial.

Khalid Samad kutuk Tajuddin sial, dia boleh terasa Khalid kutuk semua orang Pasir Salak pulak.

Tapi tak ada apa pun nak dihairankan, kalau tak bodoh masakan samseng-samseng ni boleh sokong Umno kahkahkah...

4 comments

"Kok" sial lu samseng2

Bila tgk sendiri umno beruk pnye prgai

lebih nak tunjuk gangster saja. YB pasir salak sepatutnya berbahasa lebih baik. semua org boleh memahami maksud perkataan itu. alasan anda langsung tak dpt diterima. the 'kok' (sound as cock) that s what u really mean..

Dahulu pasir salak terkenal dgn keberanian Dato Maharajalela, tapi kini terkenal dengan samseng takde otak


EmoticonEmoticon