Dana Asing: Samseng Baju Merah himpun depan Pejabat Malaysiakini

KUMPULAN Samseng Baju Merah yang diketuai oleh Jamal Jamban, Ketua Umno Sungai Besar berhimpun depan Pejabat Malaysiakini.

Lebih 50 orang Samseng Baju Merah itu dilaporkan menjerit-jerit melaungkan 'Merah, Merah dan 'Hancur Soros'.

Kumpulan itu datang berhimpun dikatakan sebagai tindakan protes kerana Portal Malaysiakini dituduh menerima dana asing daripada yayaaan milik spekulator mata wang George Soros untuk menggulingkan kerajaan secara haram.



Dia orang nak berhimpun selagi tidak membawa senjata, dan cederakan orang aku tak ada masaalah. Itu adalah hak mereka seperti yang dijamin dalam Artikel 10 Perlembagaan.

Cuma aku nak beritahu, isu terima dana asing untuk gulingkan kerajaan ni bukanlah isu baru, isu ini pernah kecoh sekitar tahun 2012 yang lalu.

Pada waktu itu BERSIH, SUARAM, CIJ dan Merdeka Center dituduh menerima dana asing untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia secara haram.

Namun akhbar News Straits Time, NST telah memohon maaf terhadap tuduhan itu. Mereka turut mengaku bahawa tuduhan tersebut adalah palsu dan tidak berasas.

NST mengaku bahawa tuduhan itu tidak memiliki sebarang bukti dan pihak mereka juga tidak mengesahkan terlebih dahulu informasi dan fakta-fakta dalam tuduhan yang dilaporkan.

NST turut mengaku bahawa artikel tersebut memang dari awal tidak patut pun diterbitkan. Permohonan maaf tersebut telah disiarkan dalam akhbar tu tersebut.

Di bawah ini salinan permohonan maaf tersebut yang disiarkan di halaman 3 Akhbar New Straits Times pada 15 November 2013.



Tapi kita semua tahu, kalau sudah namanya machai, mereka datang berhimpun bukan kerana mereka faham pun apa isu yang dibawa,

Mereka peduli apa isu dibawa ketua mereka si Jamal Jamban betul atau fitnah, yang penting mereka dapat RM50 upah sarung baju merah sambil menjerit melalak 'Merah, Merah' dan 'Hancur Soros'.

BACA JUGA — Remaja Perempuan mengaku dapat upah RM50 sertai Himpunan Baju Merah

2 Comments

  1. Derma dr arab masuk akaun Najib bukan ke dana asing? Tak ku sangka cai2 ameno ni bodoh sampai begini.elok di nyahkan saja melayu camni memalukan keturunan je!

    ReplyDelete
  2. Selepas ni baju merah gi demo depan pejabat PM sebab PM kutip dana dari China. Ceh, ada berani?

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan