Haram umat Islam sertai Himpunan Bersih 5 — Buletin Utama TV3

FATWA sudah dikeluarkan dan dilaporkan oleh Buletin Utama TV3, bahawa haram hukumnya umat Islam sertai Himpunan Bersih 5.


TV3, media kawalan Barisan Nasional itu dikatakan memetik kenyataan Tan Sri Harussani Zakaria yang mengeluarkan fatwa haram hukumnya umat Islam sertai himpunan dibiayai Yahudi.

Apa mesej yang ingin disampaikan oleh TV3?

Umat Islam semua diminta janganlah sertai himpunan Bersih 5 yang memperjuangkan Pilihanraya yang Bersih dan Adil. 

Tapi sertailah Himpunan Samseng Baju Merah yang diketuai oleh Jamal Jamban, merangkap Ketua Umno Bahagian Sungai Besar untuk pertahankan kedudukan Perdana Menteri, Najib Razak.

Biarlah jadi bodoh sertai himpunan Baju Merah, pukul diri sendiri dan diketawakan oleh seluruh rakyat Malaysia asalkan umat Islam tidak bersekongkol dengan Yahudi.

5 Comments

  1. kalu mufta sana sini neh aku tak berapa nak cayo...sat lagi dia kata bughah dan boleh bunuh sapa yg ikut berarak mahukan piliharaya yang adil...nasib kau le labu...

    ReplyDelete
  2. Serius ke ni ......fatwa kebangsaan ke tak ni?

    ReplyDelete
  3. mufti duit ni jangan percayaa,haram halal ikut suka saja.Dengar berita tak selidik dulu benar atau tidak,pakai hentam saja

    ReplyDelete
  4. Bal'am bin baulghah zaman millenia..
    Dunia dah nak kiamat agaknya...

    ReplyDelete
  5. ulama sekarang pentingkan diri, bacul, dayus dan bukan model umat Islam pun. mengharamkan perkara yang akan menjatuhkan kekejaman, penindasan, pencabulan, perompakan dan penganiayaan dikatakan haram. sejak bila jadi paderi dan menghukum sesuatu yang rakyat inginkan sedangkan jiwa dan iman sendiri lemah. lihat zaman sahabat ulama sanggup mati dan dipenjara bagi membangkitkan semangat umat Islam agar sentiasa berjuang menegakkan kebenaran dan daulah Islamiah. ulama sekarang..... ptuiiiii. aku akan tuntut di akhirat kelak di depan Allah... mu tunggu di sana.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan