Thursday

Kerajaan tiada duit, anggota Polis mengadu ditindas 'pihak atasan'


BARU terima aduan daripada salah seorang sahabat di facebook, yang juga merupakan seorang anggota polis bertugas sebagai pemandu kenderaan PDRM.

Menurut beliau yang memohon identitinya dirahsiakan, satu mesyuarat telah diadakan di tempatnya bertugas berkisar tentang penindasan melampau 'pihak atasan' terhadap pemandu kenderaan PDRM.

Semua pemandu diminta mengambil langkah berjaga-jaga kerana 'pihak atasan' telah memperketatkan lagi hukuman bagi mana-mana pemandu yang terlibat dalam kemalangan menggunakan kenderaan pasukan meskipun ketika sedang bertugas.

Walaupun punca kemalangan bukan dari kesilapan pemandu, tindakan seperti 'surcaj' tetap akan dikenakan dakwanya.

Beliau yang kecewa dengan tindakan itu turut mendakwa terpaksa dahulukan duit saku sendiri untuk perjalanan jauh ketika bertugas sementara bayaran balik 'claim' begitu lambat diperolehi.

Beliau turut mengeluh, sudahlah gaji diterima tidak seberapa cukup untuk kegunaan sendiri, bayaran balik 'claim' juga terlalu lambat diperolehi. Kini ditambah pula dengan tindakan mengenakan surcaj yang bakal membebankan ini.

Menurutnya lagi, mensyuarat tersebut mendedahkan bahawa kerajaan kini memang sudah tidak ada duit.



Nampaknya bukan orang awam sahaja menjadi mangsa kegagalan pentadbiran Najib Nazak, anggota polis yang ditugaskan untuk menjaga keselamatan dan ketenteraman awam turut terkesan.

Aku fikir bila rakyat dipaksa bayar GST, kerajaan dapat banyak duit, maka pentadbiran negara lebih berkesan, polis boleh dapat kenderaan baru, uniform baru, gaji anggota polis juga boleh dinaikkan lagi tapi nampaknya makin ada cukai GST, rakyat makin terbeban anggota polis pun turut ditekan.

Apa celaka semua ini?

BACA JUGA

Bumbung sekolah terbang sejak 10 bulan lalu tidak dibaiki
Kementerian Pendidikan sokong sekolah cari dana sendiri selenggara bangunan
Murid terpaksa sedekah kertas A4 untuk peperiksaan mana peruntukan?

16 comments

Memg btl bos..bkn pemandu je.anggota rnda motoskl cegah jenayah blai pn kena potng elaun minyk rm200.dhla rnda guna mtr sndri.minyk pn kne guna duit sndri.

Ye ke? Sampai gitu sekali..! Ish ish ish.. PADAN MUKA! Kah kah kah

lepas ni hang semua ronda jalan kaki ler.

ronda jln kaki, air beli sendiri

sudahlah kaki2 hasut pakatan haprak..komen sorg dua orang nak di perbesar2kan..afa juga polis sokong puak2 haram..

Ari tu duit pencen tentera pun lambat bayar......agak macamana org tak percaya rungutan anggota keselamatan ni! Najis betul pm mesia ni.....

padan la muka semua, bahana jadi dayus dan tidak endah pada kepentingan negara dan rakyat. kalau polis ni dakwa dia susah, cuba la renungkan berapa juta orang yang lebih susah daripada dia yang mana ada yang kurangkan hidangan makanan apatah kualiti makanan sebab tiada wang mencukupi. ini semua hasil kerja kerajaan yang kejam.

kat hospital pun sama

aku ni penghidap thyroid. 2 kali gi ambik darah, takder pun keputusan tahap hormon tiroid aku. Last2, makan ubat punya pasal, terlajak bawah standard hormon tiroid, penyakit lain yang sampai.

doktor kata duit tak de nak beli ap ke benda nama tu sebab duit dah tak der. Last2 aku yang jadi mangsa. sib baik tak kojol. Doktor suruh aku gi buat ujian kat swasta mcm BP Lab. duit tuuuu....

nak divert cerita punya pasal, tetiba aku ada diabetes pulak.....

lain tahun boleh jadi mcm negara India. Beli ubat kat farmasi, serah balik kat doktor, baru boleh rawat..........hahahahahaha

Hahaha Nasib lah pak polisi dapat KETUA KORANG KAKI BODEK PEMAKAN DEDAK HARAMM .KETUA KORANG HIDUP SENANG LENANG.SEMUA RAKYAT TANGGUNG.

Semua kakitangan kerajaan kena begitu..SO YG BUKAN KAKITANGAN EKRAJAAN TAK YER KECOH2 JIKA KAKITANGAN DPT BANTUAN IHSAN SETAKAT RM500..YG SWASTA DAPAT BONUS SAMPAI BERIBU.......BACA NIE..INILAH LUAAHAN KAKITANGAN KERAJAAN YANG TERPAKSA MENERIMA AKIBAT DARIPADA KEHILANGAN KERJA ATAUPUN DIPINDAH JAUH DARI KELUARGA

SEMOGA ANDA KENA JUGA TNDAS OLEH PIHAK LAIN

puihh...lancau pekerja swasta dpt bonus beribu..aku keje swasta aku tau..kenaikan gaji setahun bape sgt..setiap kali pembentangan bajet tahunan,ade peruntukan untuk penjawat awam,tiap tahun dpt kenaikan gaji,dapat bonus raya,ape yg kami pekerja swasta dpt? mcm la kami xde ape2 sumbangan pada negara,kami pun bayar cukai jugak..jangan ingat pekerja swasta sume gaji besar, yg gaji besar tu bos2 je..kami kuli ni lg sengkek dari penjawat awam yg dapat mcm kemudahan dan macam2 elaun...moto pun dpt tambah elaun sampai 10k..kami ape cite?

benda betul.. apa hasut pulak

benda jahat tkperlu dihasut2.... semua org akan marah.

tgk Turki, tetera nk guling kerajaan gagal sebab rakyat syg dan pertahan pemimpin mulia.

kata2 hikmat Erdogan bila ditanya mcmana dia boleh naikkan Turki dgn cepat... dia jawab..SAYA TIDAK MENCURI.

so jika sesebuah Negara makin teruk.. kita terbalikkan saja kata2 Erdogan tu.

pelik la... rakyat semakin susah kau tuduh hasutan

Yup mmg btl sgt luahan ati anggota tersebut...tempias kne kt aku n anggota2 lain jgk...6bln claims xdibyar...kje disuruh wat mcm nk mati itu ini..nk mgadap dgn pragai org awam lgi...tue lh realiti idup skg...

Yup mmg btl sgt luahan ati anggota tersebut...tempias kne kt aku n anggota2 lain jgk...6bln claims xdibyar...kje disuruh wat mcm nk mati itu ini..nk mgadap dgn pragai org awam lgi...tue lh realiti idup skg...

bersyukur apa yg ada. dua perkara susah, susah buat sendiri, susah ditakdirkan susah. huhu


EmoticonEmoticon