Saturday

Rakaman kemuncak Himpunan Baju Merah di Padang Merbok


AKU tak dapat lihat dengan mata kepala sendiri berapa ramai peserta Himpunan Baju Merah yang berhimpun di Padang Merbok, kerana aku tidak bersama mereka.


Aku bersama Himpunan Bersih 5 akhirnya berarak ke KLCC memandangkan pihak polis tidak benarkan masuk ke Dataran Merdeka.

Asyik cerita pasal peserta Bersih 5 saja tidak adil pula rasanya, jadi apa pula cerita peserta Himpunan Baju Merah yang berhimpun di Padang Merbok?


Hasil daripada sumber yang aku perolehi, tidak sampai 500 orang pun pejuang dan pembela Najib Razak berhimpun di Padang Merbok. Oleh kerana itu mereka terpaksa pulang awal kerana merasa malu.


Di bawah ini anda boleh ikuti lintas langsung Wartawan Astro Awani yang berada di Padang Merbok pada jam 1:45 tengah hari ketika kemuncak Himpunan Baju Merah.

Sila klik untuk menonton.



5 comments

Apa la merah....buat malu kaum je

Aku dengor ada merah bergaduh sesama mereka berebut dedak. Betoi ker?

Malu tengok perangai budak2 melayu tajaan Jamal ni.
Tak senonoh langsung.
Memekik,melolong,ganggu dan provok majlis orang.
Lihat Bersih 5, begitu tetatur, disiplin utk satu tujuan mereka.
Kalau nak buat relly pun buat lah ditempat lain atau diwaktu lain.
Ini tidak, nak dpt nama buat di watu dan tempat yang sama.
Malu la pakcik tengok.
Ditambah lagi dgn cara tak bertamaddun menangani issu ini dgn cara gangster.
Ini negara demokrasi.
Kamu blh buat tapi jangan ganggu hak orang lain.
Pakcik malu tengok melayu berperangai macam beruk yg baru keluar hutan ni.

Betul kata pakcik....kalau lah anak saya terikut2 dengan perangai Jamal Jamban tongong tu,,,saya suruh dia tido kat luar rumah, silap2 saya suruh berambus terus...buat malu kompeni jer,,,,tak pasal2 saya dapat malu kerana tk tau mendidik anak..

mereka semuanya tak nampak dilihat kerana ada "ilmu ghaib" yang dituntut semasa seperguruan dengan jamal jamban.


EmoticonEmoticon