Hotel milik Jamal Jamban kena sita kerana beroperasi tanpa lesen

HOTEL milik Datuk Jamal, Ketua Umno Sungai Besar yang terletak di Jalan Pantai Redang, Sekinchan sebentar tadi dikatakan telah disita oleh pihak berkuasa tempatan kerana premis itu beroperasi tanpa lesen yang sah.


Satu notis yang ditampal di pintu masuk hotel, Sekin Fisherman Village, yang tersebar memaklumkan bahawa Majlis Daerah Sabak Bernam mengambil tindakan menyita hotel tersebut selama 14 hari, atas kesalahan menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen yang sah daripada majlis mengikut UUK 38(2).

Ini bermakna Jamal Jamban dikehendaki memohon lesen yang sah, dengan mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan, selain itu Jamal juga tidak boleh menjalankan perniagaannya sebelum mendapatkan kebenaran bertulis daripada Pihak Berkuasa Melesen (PBM).


Sebelum ini Ali Tinju, seteru ketat Jamal Jamban pernah menggesa pihak berkuasa negeri Selangor agar mengambil tindakan menyita hotel milik musuhnya itu kerana berniaga tanpa lesen yang sah.

Berita ini secara tak langsung mengesahkan dakwaan Ali Tinju, bahawa selama ini Jamal Jamban menjalankan perniagaan hotel tanpa lesen yang sah.

3 Comments

  1. Buat perniagaan haram ya kau pak kontol

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULLIAH.... KENA PADA HIDUNG SENDIRI BERNIAGA TANPA LESEN DAN MENDUDUKI TANAH HARAM!! ORANG YANG RIAK.....ALLAH BALAS DENGAN RIAK JUGA!! KATA KASI NOTIS PAGI,PETANG KENA ROBOH!! INI 2 KES BERBEZA,JAMAL JAMBAN AMBIL KESEMPATAN DARI KE2-2 KES DIRANGKUM SEKALI!! KONON MOHON SEMPATI DARI RAKYAAT MAHREAN!! KAKAKA MAMPUS KO JAMAL JAMBAN....REPORT LE PADA SEMAH BADAK KO!!

    ReplyDelete
  3. Jgn roboh je, dakwa sekali sbb berniaga secara haram. Satu lagi cek dia bayar GST ke tak utk perniagaan ni?

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan