Penyokong bengang Menteri Umno berpimpin tangan dengan Lim Guan Eng

BEBERAPA gambar Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Aziz dan Setiausaha Agung DAP,  Lim Guan Eng berpimpin tangan di Rainbow Skywalk tersebar dan menjadi viral di laman sosial hari ini.

Penuh newsfeed aku tengok kawan-kawan facebook share gambar Nazri dan Lim Guan Eng.

Pelbagai reaksi kawan-kawan dan orang ramai dapat dilihat di media sosial, berikutan tersebarnya gambar tersebut. Tapi aku tertarik dengan reaksi salah seorang pengguna facebook yang meluahkan rasa bengangnya menulis di group penyokong tegar Umno, Friends of Umno.


"Penyokong Umno bawahan dan orang awam macam kita ni nak terkeluar anak tekak maki DAP siang malam, pagi petang.

Menteri Umno tenang je siap berpimpin tangan bagai dengan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dah macam Bangla 2 sahabat.

Kena perbodoh je dengan orang politik..." tulisnya.

Aku rasa kasihan dengan budak ni, mungkin selama ni dia dengar dan lihat pemimpin-pemimpin Umno hari-hari maki dan kutuk DAP, hasut penyokong Umno pertahankan negara daripada DAP kononnya DAP ni macam alien dari planet asing nak menakluk bumi.

Mungkin juga dia terpengaruh dengan propaganda pemimpin Umno yang setiap hari cakap kononnya DAP ni musuh Islam, nak murtadkan Melayu dan sebagainya, jadi dia rasa DAP ni musuh yang sangat berbahaya.

Padahal semua pemimpin Umno tu maki hamun DAP, mainkan sentimen Agama, Bangsa dan Raja untuk tarik undi orang Melayu, sebab nak menang undi lawan DAP. 

Kalau kalah pilihanraya tak dapatlah pemimpin Umno nak jadi menteri, tak dapat jadi menteri tak adalah gaji puluh ribu sebulan, yang kau penyokong bawahan beriya pergi maki DAP sampai nak terkeluar anak tekak tu dah kenapa?

Kahkahkah...

4 Comments

  1. Geng PAN pun kena kincin berterabur ja.. Atau mereka pun ejen utk menangi BN jgk dlm PRU 14 nnt...?

    ReplyDelete
  2. Geng Macai um NO ....memang terlebih Bodoh...geng sembang kedai mamak...

    ReplyDelete
  3. TELAH MENJADI KEBIASAAN KEPADA PEMIMPIN ATASAN UMNO (NORMAL CASE) ....HANYA ORANG BAWAHAN (AHLI BIASA) YANG TERJERIT-JERIT MENGUTUK PARTI PEMBANGKANG....

    PEMIMPIN ATASAN IS ENJOYABLE.......

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan