Friday

SPRM sahkan skandal Jabatan Air Negeri Sabah tiada unsur rasuah


TENTU anda masih ingat penangkapan menggemparkan negara yang dibuat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM berhubung Skandal Jabatan Air Sabah melibatkan rampasan wang tunai berpuluh juta ringgit yang sebahagiannya disimpan dalam kabinet.



Dalam sepucuk surat yang tersebar di media sosial, SPRM dikatakan telah mengesahkan bahawa tiada unsur rasuah dalam kes tersebut dan di luar bidang kuasa SPRM, oleh itu tiada tindakan lanjut akan diambil (NFA — No Further Action).


Surat yang diterima daripada SPRM itu difahamkan menjawab isu Skandal Jabatan Air Negeri Sabah yang dibangkitkan oleh Ketua Pemuda Pakatan Harapan Negeri Sabah, saudara Mohd Khairuddin bin Daud mengenai status siasatan isu berkenaan.

Bagaimanapun, menurut Halaman Facebook Pemuda Amanah Sabah, ketiga-tiga individu yang ditangkap berhubung skandal Jabatan Air Sabah itu hanya didakwa atas kesalahan pengubahan wang haram bukan didakwa atas kesalahan rasuah dan korupsi.

Hasil semakan aku di media-media tempatan juga mendapati, mereka didakwa di mahkamah atas tuduhan pengubahan wang haram.

Persoalannya, dari manakah individu-individu yang ditangkap sebelum ini boleh memiliki berkepuk-kepuk duit, disimpan dalam kabinet, sampaikan ambil masa berhari-hari anggota pihak berkuasa nak kira jumlah wang yang dirampas kalau bukan dari duit rasuah dan salahguna kuasa?

Mana dapat duit beratus juta? Dapat derma juga ke?

34 comments

paling senang nak cakap...apabila ada insan lain dijadikan kambing hitam..nie semua mainan politik..

Allah tahu segalanya. Di dunia kamu boleh kelentong sehabis2nya.

Ini BolehLand.. Terang terangan pun masih boleh sorok...

Apa pun Hanya yang Maha Kuasa sahaja dapat membalas segala korupsi yang berlaku.. Ameen

Macamana boleh NFA. Sedangkan 1 Malaysia tahu 3 orang sudah diheret oleh SPRM dan sudah pun didakwa di mahkamah. Hanya menunggu sebutan semula dan perbicaraan sahaja.

Lain kali sahihkan dahulu segala maklumat dengan SPRM. SPRM itu sifatnya apolitik; tiada masa SPRM mahu berpolitik.

Jika anda bercadang mencari satu perniagaan sampingan yang mudah, tidak perlu modal yg besar, risiko untuk rugi kecil, luangkan masa melihat tawaran ini.

Azam Ahmad
01132422070 ( call/ whatsapp )
sifuazam.com
www.toneexcel.biz/1356977

Jika anda bercadang mencari satu perniagaan sampingan yang mudah, tidak perlu modal yg besar, risiko untuk rugi kecil, luangkan masa melihat tawaran ini.

Azam Ahmad
01132422070 ( call/ whatsapp )
sifuazam.com
www.toneexcel.biz/1356977

Tak syak lagi SPRM @ SPERM adalah ANJING belaan NAJIBTUYA.dulu bukan msin solat Hajat mintak petunjuk pada ALLAH SWT rupenye lagi TAKUT depa kat NAJIB yang depa Puja macam TUHAN depa SEMBAH

Aduh....!!
Jgn la cepat melatah...

Rasanya surat SPRM berkenaan adalah jwpan oleh SPRM merujuk kpd surat atau memorandum yg dihantar oleh Pemuda Pakatan Harapan bertanya tentang status kes jbtn Air Sabah yg disiasat oleh SPRM dan bukan merujuk kpd kes berkenaan yg sdg disiasat oleh SPRM.

Jadinya memang ler dlm surat tu tak ada apa2 maklumat yg ada unsur rasuah sbb tanya status kes saja.. Bkn bg info pasal rasuah pun..

Alahai.... tak pasal2 yg dok maki hamun SPRM tu dpt dosa free!!!

Sanggup ker awak nk pi minta maaf kt setiap warga SPRM sbb maki hamun & depa mcm2 bila diakhirat kelak?

SPRM harus disiasat untuk rasuah kerana tiada tindakan diambil dalam kes Air Sabah dan kes PM mencuri. SPRM baik tutup kedai, hanya bazirkan wang rakyat makan gaji buta..

hehehheeh..jangan main main kuasa PAKISTAN di sabah.....kakakakakaka

Ni la page paling bebal aku rasa.. Sengaja nk buat org tertanya2 pastu maki tanpa sebab.. Klu nk wt page biar la jujur.. Xkn aku nk ckp admin page ni bodo kot.. Ni la beza antara baca dan faham dgn org yg baca dan viral.. Meh sini aku terangkn pada yg xphm terutama admin milosuam..
Tajuk surat tu.. MAKLUMAT KEPADA SPRM:PERMOHONAN PENJELASAN MENGENAI SKANDAL RASUAH JBTN AIR SABAH.
Surat tu ditujukan kpd khairudin. Khairudin ni pemberi maktumat TAMBAHAN berkaitan kes jbtn aIr sabah.
Bila khairudin bg maklumat tambahan, sprm pun pegi la siasat utk mengesahkn maklumat si khairudin ni.. Bila dh siasat didapati maklumat tambahan yg khairudin ni bg adalah maklumat yg x betul.. Sbg contoh khairudin ckp duit tu duit umno utk rasuah rakyat sabah bg hadapi pru 14.. Tu contoh ye.. Bila sprm siasat maklumat tu x betul.. Jd utk memaklumkn kpd khairudin, sprm pn keluarkan lah satu surat kepada khairudin utk bgtau maklumat dia tu tiada kaitan dgn kes dan tidak akan diambil tindakan selanjutny NFA. Jd phm ke x.. Sbb tu surat tu ditujukan kpd khairudin bkn kpd peguam negara/pendakwa raya/ peguam bela/ admin milo suam/ rakyat malaysia.. Ia ditujukan kepada si pemberi maklumat yg tak sah/ tanpa bukti iaitu si khairudin.. Jadi pada sesapa yg x paham terutama admin page ni tolong hadam bnd ni.. Sbb pasal page ni la rakyat hilang kepercayaan pd sprm.. Jadi.. Tolong jd org yg bijak baca dan paham bukan baca dan viral..

Ni la page paling bebal aku rasa.. Sengaja nk buat org tertanya2 pastu maki tanpa sebab.. Klu nk wt page biar la jujur.. Xkn aku nk ckp admin page ni bodo kot.. Ni la beza antara baca dan faham dgn org yg baca dan viral.. Meh sini aku terangkn pada yg xphm terutama admin milosuam..
Tajuk surat tu.. MAKLUMAT KEPADA SPRM:PERMOHONAN PENJELASAN MENGENAI SKANDAL RASUAH JBTN AIR SABAH.
Surat tu ditujukan kpd khairudin. Khairudin ni pemberi maktumat TAMBAHAN berkaitan kes jbtn aIr sabah.
Bila khairudin bg maklumat tambahan, sprm pun pegi la siasat utk mengesahkn maklumat si khairudin ni.. Bila dh siasat didapati maklumat tambahan yg khairudin ni bg adalah maklumat yg x betul.. Sbg contoh khairudin ckp duit tu duit umno utk rasuah rakyat sabah bg hadapi pru 14.. Tu contoh ye.. Bila sprm siasat maklumat tu x betul.. Jd utk memaklumkn kpd khairudin, sprm pn keluarkan lah satu surat kepada khairudin utk bgtau maklumat dia tu tiada kaitan dgn kes dan tidak akan diambil tindakan selanjutny NFA. Jd phm ke x.. Sbb tu surat tu ditujukan kpd khairudin bkn kpd peguam negara/pendakwa raya/ peguam bela/ admin milo suam/ rakyat malaysia.. Ia ditujukan kepada si pemberi maklumat yg tak sah/ tanpa bukti iaitu si khairudin.. Jadi pada sesapa yg x paham terutama admin page ni tolong hadam bnd ni.. Sbb pasal page ni la rakyat hilang kepercayaan pd sprm.. Jadi.. Tolong jd org yg bijak baca dan paham bukan baca dan viral..

SPRM umum tangkapan Skandal Jabatan Air Sabah sebagai tangkapan paling besar dalam sejarah.

Kalau tak ada unsur rasuah maknanya bukan tangkapan tersesar SPRM gamaknya, ini tangkapan pihak berkuasa lain.

Tapi rasa tak logik tak ada unsur rasuah, jadi duit tu dapat dari mana? Dia main judi di hongkong ke? Atau buka rumah urut di Sabah?

Tiada unsur rasuah jadi dapat duit dari mana? Dorang curi harta benda Jabatan Air Sabah ke? Atau dorang seleweng duit ke? Tapi kenapa dari awal SPRM yang tangkap? Tak masuk akal!

Ape pun saya mengajak tuan2 supaya kita kembali kpd allah dan rasul.. Semoga Islam akan dipandang Indah..
Wallahualam..

Macam mana boleh tiada unsur rasuah? Yang kena tangkap tu penjawat awam, ada kaitan dengan Jabatan Air Sabah, duit dijumpai dalam kabinet berpuluh juta.

Adakah sengaja dakwa di bawah pengubahan wang haram supaya tak ada individu lain (orang atas/pemimpin etc) terlibat sama salahguna kuasa dan rasuah?

Adakah sengaja dakwa mereka bawah akta selain Akta SPRM sebab nak sembunyikan kesalahan pemimpin yang terlibat?

Thats correct bro....netizen dlm ni sebelum nak hadap apa2 baca dlu btl2...bljr tinggi2 tp nk hadap tajuk surat pun susah....ni surat balasan kepada maklumat yg di berikan pd Disember 2016...kes sabah dah lama berjalan sebelum bulan Disember 2016

Nak jalankan perniagaan dgn modal yg rendah???
Jom tukar kpd simkad Tone Plus..
Buat duit guna hp sahaja..
Selain buat duit byk lg kelebihan simkad ni..

Nak tahu ttg TONE PLUS??

Pm/wsp saya
0108014008
-Hafiz-

Assalam Semua,

Nauzubillahiminzalik..
https://www.facebook.com/sripanji.mohamedzali/posts/10209841528426422

Nk Mintak 50k.. banyak lg tu tak luak pon..

Nk Mintak 50k.. banyak lg tu tak luak pon..

tandatangan mana? satu lagi surat tu tarikh disember 2016 padahal kes jab air sabah ni dah lama berjalan

hang biaq betui...nanti hang masuk jail takdak sapa nak ikat jamin

xpe la... penyebar fitnah dan pemaki hamun, jumpa kt akhirat nnt jawab la sendiri... dek kuasa dunia, so sebarkan la fitnah... nnt hadap la kuasa Allah k...

Blh dh pilih kerajaan lain yg lebih telus dan cekap

Jolok jubor masing masing dgn batang ubi kayu saiz 4 inci setengah sebanyak 3 x masuk...3 x keluar...

TENTU anda masih ingat penangkapan menggemparkan negara yang dibuat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM berhubung Skandal Jabatan Air Sabah melibatkan rampasan wang tunai berpuluh juta ringgit yang sebahagiannya disimpan dalam kabinet.
Nak tanya ye... kalau tiada unsur rasuah jadi wang nya disijmpan dalam kabinet siapa...kira-kiranya. kabinet malaysia?

TENTU anda masih ingat penangkapan menggemparkan negara yang dibuat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM berhubung Skandal Jabatan Air Sabah melibatkan rampasan wang tunai berpuluh juta ringgit yang sebahagiannya disimpan dalam kabinet.
Nak tanya ye... kalau tiada unsur rasuah jadi wang nya disijmpan dalam kabinet siapa...kira-kiranya. kabinet malaysia?

Blogger bodoh ni sedang menghasut org ramai dan ramai juga si bangang yg termakan hasutan blogger suam2 kuku baru nak up ni.

HUKUMAN DI BAWAH AMLA ADALAH JAUH LEBIH BERAT JIKA SABIT KESALAHAN BERBANDING HUKUMAN DI BAWAH AKTA SPRM

Ternyata pengarah air sabah ni tidak memperolehi wang berkenaan secara penerimaan rasuah TETAPI BELIAU MEMPEROLEHI JUTAAN RM DUIT TU DARI AKTIVITI HARAM DAN TAK SEMPAT CUCIZ DUIT HARAM TU, DAH KENA CEKUP SPRM.

SPRM tiada bidangkuasa mendakwa di bawah AMLA.

Menjadi bodoh adalah pilihan.

Sila buat pilihan anda.

http://www.milosuam.net/2017/01/sprm-sahkan-skandal-jabatan-air-negeri.html?m=1


Fb Buzze Azam

Mulut pegawai SPRM sudah disumbat dengan beribu-ribu ringgit.

BETUL KE TAK DE UNSUR RASUAH...MUNKIN NEGARA KITA MULA MENUJU KEHANCURAN, KAPAL AKAN KARAM, KTERBANG MULA JATUH TANPA SEBAB,HARGA BARANG TIBA2 NAIK...DUIT DIPOKET TAK DE NILAI LAGI,BILA HANCUR ...SIAPA YG AKAN SELAMAT????????????????????

Asa kredi kredisi şirketi, kişisel işyerinizi başlatmanız için gereken her miktarı ödünç vermeye hazırdır. Aylık taksitte ev almak istiyorsanız% 3 faizle kredi veriyoruz, sizin için de ev satabiliriz. Bu yüzden tarımsal tarım kredisi için başvurun. Kredi almaya ihtiyacınız varsa, e-postamıza başvurun: asaloantransfer@gmail.com, ayrıca şu e-postayla da bağlantı kurabilirsiniz: finance_institute2015@outlook.com, Beklemediğiniz araba ya da ev onarımlarından ödemeler için ekstra bazı nakit paraya erişmenizin birçok nedeni olabilir Düğününüz veya özel bir tatiliniz. Ancak, bunun için ne gerekiyorsa, 5,000 USD ila 100,000 USD arasında ödünç aldığınızda.

Şirket uzmanlığı.
1)% 3 faiz oranı ile kredi veririz.
2) Ayrıca seçtiğiniz herhangi bir yerden istediğiniz yere bir ev satın alabiliriz.

Asa kredi kredisi şirketi, kişisel işyerinizi başlatmanız için gereken her miktarı ödünç vermeye hazırdır. Aylık taksitte ev almak istiyorsanız% 3 faizle kredi veriyoruz, sizin için de ev satabiliriz. Bu yüzden tarımsal tarım kredisi için başvurun. Kredi almaya ihtiyacınız varsa, e-postamıza başvurun: asaloantransfer@gmail.com, ayrıca şu e-postayla da bağlantı kurabilirsiniz: finance_institute2015@outlook.com, Beklemediğiniz araba ya da ev onarımlarından ödemeler için ekstra bazı nakit paraya erişmenizin birçok nedeni olabilir Düğününüz veya özel bir tatiliniz. Ancak, bunun için ne gerekiyorsa, 5,000 USD ila 100,000 USD arasında ödünç aldığınızda.

Şirket uzmanlığı.
1)% 3 faiz oranı ile kredi veririz.
2) Ayrıca seçtiğiniz herhangi bir yerden istediğiniz yere bir ev satın alabiliriz.


EmoticonEmoticon