Ini punca pelajar UiTM dikerah ke Himpunan 71 Tahun Umno

SEBELUM ini tersebar segala bukti dan dakwaan bahawa para pelajar UiTM dari pelbagai cawangan di seluruh negara dikerah untuk menyertai Himpunan 71 Tahun Umno yang dianjurkan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Punca Umno terpaksa menggunakan budak-budak UiTM bagi meramaikan himpunan mereka adalah kerana program tersebut tidak mendapat sambutan dari kalangan ahli-ahli UMNO sendiri.


Walaupun ahli-ahli Umno diumpan dengan hadiah-hadiah cabutan bertuah bernilai RM1 juta supaya hadir ke perhimpunan tersebut, nampaknya hanya segelintir yang termakan umpan sekaligus berjaya diperbodohkan.

Malah walaupun puluhan ribu pelajar UiTM sudah dikerah ke perhimpunan tersebut, jumlah hadirin yang datang memenuhkan stadium masih sangat-sangat mengecewakan.

Walaupun TV3 melaporkan ratusan ribu hadirin membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil, namun itu hanyalah propaganda politik murahan media pengampu.

Hakikat sebenar, menurut Wikipedia, Stadium Nasional Bukit Jalil hanya mampu menempatkan penonton seramai 87,411 orang dalam satu-satu masa. 


Namun Himpunan 71 Tahun Umno hanya mengisi tidak sampai separuh kerusi penonton, malah hanya sebahagian kecil kawasan tengah stadium diisi.

Lihat Rakaman video ini yang diambil ketika Presiden Umno, Dato' Seri Najib Tun Razak bersama pemimpin-pemimpin sedang menyanyikan lagu Umno.



Cuba bayangkan, kalau tiada budak-budak UiTM berapa kerat sangatlah ahli-ahli Umno yang hadir ke stadium Bukit Jalil pada waktu itu?

"Nama himpunan patut ditukar kepada Himpunan pelajar UiTM"

4 Comments

  1. Kalau gitu tahniah lah Pakatan ,kau orang akan perentah Malaysia.Biarlah kami orang Melayu Umno dan Pas tidak bersama kamu,jadi tok sahlah dok gaduh gaduh lagi pada kami .kami ikut je ,kalau kamu menang menang lah,kami akan akan buat kerja kami je.Budak UiTM tu kalau le UiTM masih ada kau orang kerah lah pulak.Tapi kalau DAP kata, tak mahu UiTM lagi ,misti campur semua nasib lah.

    ReplyDelete
  2. tinggal yg banggang2 je yg dtg tu haaaaa..dedak ,penjilat dan yg sewaktu dgn nya

    ReplyDelete
  3. Kah..kah..kah..Umngok, umngok.dah lah tua kutok !!!,tak sedar diri pulak tu..dah 71 thn ,pandangan makin kabur,pendengaran dah tak jelas,dah lama dahhhh..main taik..

    ReplyDelete
  4. Yg 71 tu kan dh mati....la ni kan umno baru

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan