Saturday

Durian Musang King dijual murah lepas 20 kontena ditolak China


DURIAN Musang King didakwa dijual dengan harga murah selepas hampir 20 kontena raja buah itu yang dihantar ke negara China telah ditolak kerana dikesan mengandungi kandungan tinggi racun perosak.

musang king murah

Dakwaan oleh salah seorang pengguna facebook yang menggunakan nama Michael Chan itu menjadi viral di media sosial.

"Durian-durian Musang King dijual murah. Jangan diperbodohkan, ini adalah durian-durian yang ditolak oleh negara China kerana kandungan racun perosak yang tinggi dikesan," tulisnya yang meminta orang ramai agar jangan membeli durian Musang King yang dijual murah itu.

musang king murah

Michael turut mengirimkan gambar timbunan besar durian berkenaan melalui akaun Facebook miliknya.

Beberapa sumber di media sosial turut mengesahkan dakwaan berkenaan.

misang king

Beberapa video yang menunjukkan Durian Musang King dijual dengan harga sangat murah turut tersebar di media sosial.

Baru beberapa minggu lalu ia dijual pada harga RM90 sekilo, namun minggu ini tiba-tiba harganya jatuh mendadak kepada hanya RM20 sebiji.

Penurunan mendadak harga durian Musang King itu sekaligus menimbulkan rasa curiga orang ramai.

Difahamkan kerana pengusaha Durian Musang King yang menggunakan racun perosak sedar duriannya akan ditolak, maka mereka bertindak menjualnya di pasaran tempatan dengan harga yang murah.

13 comments

Layak harga Rm 2.00 je sekilo... Mahal nak mampos... Hg durian kampung ikut mahal...

Boikot jer,jangan beli walaupun diaorang offer harga murah.Berlagak sangat,mentang2 ler dapat export ke China,letak harga mahal nak mampos sampai RM200 a sekilo.Sekarang padan muka,biar diaorang makan sendiri.Kalau dah 2 ke 3 hari tak laku busuk ler,amik kau tamak sangat.

Musang pun tak nak makan krn mengandungi racun hahaha

harap pengusaha2 durian tak kira bangsa politik ambil ikhtibar jika benar2 berlaku..sebab2 masih tak pasti cuma andaian pihak2 yang berkepentingan di terima..

blog murahan biasalah macam ni tak perlu bertanya sumber betul ke tidak..sebab yg baca puak2 bodoh2 yg senang kena tipu..yg betulnya kan cina belum bg permit unt ekspot buah tapi di beri masuk produk dari hasil buah durian..kan jauh larinya..kaki kelentong admin rupanya..klu nak cedok guna otak..

Alasan permit dangkal sangat. Najib sendiri mengaku jadi kepala eksport durian ke China! Ini juga belum jawab kenapa harga murah. Musang king harga RM20 jika pesticide tinggi bukan sahaja bahaya penyebab kanser / ketumbuhan / leukimia, tapi menunjukkan juga Kerajaan tak ambil berat kesihatan rakyat! Perlu ada siasatan sebelum durian ini boleh dipasarkan..

Sekurang2nya pengikut blog ni tak percaya kpd berita tv 3/4 dan utusan, mcm kau

Harap pembaca semua jangan beli durian musang king lagi.Penjual bodoh ni nak kaya cepat.Kos tak seberapa.Biar mampus diaorang.Makan buah-buahan lain lah.Banyak lagi.

Padan Muka pd penjual Durian.harga macam Celaka.klu blh nk bli tu sebiji dua jer jangan Kempunan.nk kena ajor pd pengusaha Jual Durian ni.

Dapatkan Hadiah Natal & Freechip Tanpa Deposit
Promo Menarik Dari Agen Bolavita
Bersama Kami Agen Bandar Judi Terpercaya
Mari Bergabung Di website www(titik)bolavita(titik)org
Bisa juga hubungi , info :
BBM : D8C363CA
wechat : bolavita
whatup : 6281377055002
Email : cs@bolavita .com

Dengan Pelayanan Terbaik, Costumer Servis Yang Ramah Dan Profesional, Dan Siap Melayani Anda 24 Jam NonStop Setiap Hari.

Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
wechat : bolavita
line : cs_bolavita
whatup : 6281377055002
BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D889B99C (NEW)

sila hantarkan kepada rumah semua menteri. biar semua bangkai bernyawa tu cepat mampus selepas makan durian yang beracun. semua selesai.


EmoticonEmoticon