Friday

Pembaca berita TV3 kena kecam nampak lurah ketika siaran langsung


PEMBACA berita wanita TV3, kena kecam kerana disifatkan memakai pakaian tidak sesuai atau tidak sopan sehingga nampak lurah ketika siaran langsung siaran berita stesen itu kelmarin.

tv3 nampak lurah

"Sepuluh kali aku zoom benda ni sama ada baju dia ke memang lurah dia, aku ni jenis suka tengok berita tengah malam, walaupun Bahasa Inggeris bangang sikit," luah Ekyn Rosni melalui laman facebook miliknya.

"Tapi aku rasa tak sesuai sungguh pemberita baca berita dengan pakaian macam ni. Macam nak dipertontonkan dekat rakyat satu Malaysia ke?" Soalnya.

Beliau berharap ada pihak yang boleh menegur pihak TV3 supaya menetapkan pembaca berita wanita tidak berpakaian seksi ketika siaran langsung.

"Pakai yang lebih sopan boleh kot, harap ada yang boleh tegur TV3 ni suruh pemberita dia jangan terlalu seksi sangat," katanya.

Ekyn turut mengirimkan tangkapan layar program TV3 berkenaan yang menunjukkan pembaca berita wanita tersebut berpakaian sehingga penampakan lurah ketika membaca berita dalam keadaan duduk dan berdiri.

nampak lurah

Kiriman itu menjadi tular di media sosial sekali Gus menerima kecaman orang ramai. — 24 November 2017

16 comments

Dia Pakai macam tu baru tak "mengantuk" penonton.

Pemikiran / niat yg jahat, semua pun tak betul...

apa nama pemberita ni?

Anon 7:45, kalau mengantuk pergi tidur. Anon 7:57, pemikiran jahat atau tidak, berpakaian begitu TIDAK SESUAI.

Bila otak kotor Semua Mau x kena ..... mentality boleh x Tukar?

bukan ada apa-apa pun. macam nie pun nak jadi isu! pergi mampuslah kalau semua tak boleh. duduk dalam hutan pakai cawat. baru seksi.

lain kali suruh menteri dan sekelian waktunya keluarkan arahan supaya jangan ada pembaca TV dari kalangan manusia lagi. Keluarkan gambar badak. Kalau badak pun boleh stim, hantarkan sahaja penonton yang banyak kmplen ke tanjung rambutan serta tampoi. kalau boleh gantikan semua menteri tu sekali dengan haiwan dalam zoo.

Bukan nk jadikn isu..tp ini soal kesejahteraan awam. Kita wajib tegur klu ada pihak yg menimbulkn keresahan di kalangan rakyat. Jauh sekali utk buat modal berpolitik. Jgn

haramkan semua berita yang memerlukan pembaca. ada aku kisah? berita dalam malaysia lawak aje yang lebih. balik-balik muka sakai dan badak tua terhegeh-hegeh rasmikan segala macam mak nenek. mansuhkan aje. tak payah nak ada berita. orang tak peduli pun. menyemak aje pun.

berita singapura jauh lebih bermutu. malaysia tak payah nak kecoh keluarkan berita sendiri. langsung tak ada kualiti. tutupkan sahaja semua media berita di malaysia nie. ternyata singapura lebih hebat! malaysia cuma tahu cerita lucah sahaja. podah!

Tutup penuh paling sesuai lah kan? Baguslah suruh semua pemberita wanita TV3 tutup rapat dari kepala hingga ke hujung jari kaki..lagipun saya tak pernah menonton TV3 lama dah..tak ada masalah langsung..

Saja nak promo kasi naik rating. Kopek berbulu tu. Tak pyh tgk.

Korang ni jadi taliban apasal? Jgn cave-minded sangat boleh?

Taliban abah ekau! soda tak kek negagho mano ni?

Selain Johor - semua tempat dah dikuasai Taliban.

ini cobaaan, kalau tak da yg protes , yg lain2 akan datang dgn lebih hebat dan seksi.


EmoticonEmoticon