Semak senarai hitam imigresen kini boleh dibuat di KLIA

WARGANEGARA Malaysia yang ingin ke luar negara, kini dilaporkan boleh menyemak senarai hitam imigresen di Lapangan Terbang Kuala Lumpur, KLIA.

semak senarai hitam imigresen
Kaunter kawalan passport Imigresen KLIA

Pengarah Jabatan Imigresen, Datuk Seri Mustafar Ali memaklumkan bahawa kini terdapat tiga kiosk pra-imbasan yang dipasang di KLIA pada hari Isnin 27 November 2017.

"Terdapat seramai hampir 800,000 rakyat Malaysia dalam senarai hitam imigresen (tidak dibenarkan untuk ke luar negara),

"Sekiranya mereka ini yang telah disenarai hitam, cuba melalui kaunter imigresen, (kaunter kawalan passport), sudah tentu mereka akan disekat di sana,"

"Dengan adanya kiosk ini, kami memberikan perkhidmatan kepada orang awam supaya mereka dapat mengetahui status mereka sebelum pergi ke kaunter kawalan pasport, dan mereka boleh menghubungi agensi-agensi berkaitan (yang menyenaraihitamkan mereka) untuk menyelesaikan isu tersebut," katanya.

Menurutnya lagi, kiosk berkenaan ditawarkan melalui usahasama dengan pihak swasta Datasonic yang menyediakan sistem berkenaan untuk kegunaan Jabatan Imigresen.

Setakat ini seramai 790,186 warganegara Malaysia telah disenarai hitam oleh pelbagai agensi seperti Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan Jabatan Insolvensi.

Tambahnya lagi, kiosk seperti itu juga akan dipasang di KLIA2 dalam masa terdekat. — 27 November 2017

3 Comments


  1. Terpaksa sy berucap dsni bahwa cita-citaku menjadi TKW sukses pulang di kampungku sudah tercapai, alhamdulillah.... awalnya aku ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa ..!!! terima kasih banyak kpd teman aku yg ada di singapura..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses aku baca. Aku bsa kenal nma nya Mbah Suro Guru spiritual PESUGIHAN ANKA GHAIB TOGEL 2D sampai 6D dan PESUGIHAN DANA GHAIB. . pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jd Tkw di HONGKONG hanya jeritan batin dan tetes air mata ini selalu menharap tp tdk ada hasil sm sekali. Mana lagi dapat majikanku galak, kejam, cerewet, salah sedikit kena marah lagi . Tiap bulan dapat gaji hanya separoh saja . . itu pun tdk cukup biaya anak di kampung. Tp sy beranikan diri tlpon nmr beliau untuk minta bantuan nya. melalui PESUGIHAN DANA GHAIB Nya . syukur Alhamdulillah benar2 terbukti sekarang. terima kasih ya allah atas semua rejeki mu ini. Aku sudah bs pulang ke kmpung halaman buka usha skrg. jk tman minat ingin tlpn beliau . ini nmr nya +62 82354640471 & 082354640471 siapa tau anda bisa di bantu dan cocok sprti aku . aminn




    ReplyDelete
  2. Permainan menarik dan seru bisa anda temui di B*O*L*A*V*I*T*A* jangan sampai ketinggalan daftarkan diri anda sekarang juga BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D8DB1C57 (NEW) whatup : 6281377055002

    ReplyDelete
  3. seranai
    HAPPY NEW YEAR 2018 AYO DAFTAR AKUN ANDA HANYA DI WWW S128AGEN COM
    MARI KITA RAYAKAN BERSAMA - SAMA
    Claim Segera Bonus Natal Dan Tahun Baru Hanya Di AgenS128 org :D
    Nikmati Semua Bonus Yang Kami Berikan, Hubungi Kami Sekarang Juga :)
    Untuk Lebih lengkapnya bos bisa lihat di Link kami :
    www s128agen net / www s128agen com
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan