Thursday

Terharu peniaga derma pakaian sedang dijual untuk mangsa banjir


JOHNNY Goh meluahkan rasa terharu melalui laman Facebook miliknya selepas menerima sumbangan pakaian-pakaian baru dari beberapa peniaga untuk didermakan kepada mangsa-mangsa banjir Pulau Pinang.



"Pagi ini, saya dan Irene membeli belah (untuk bantuan banjir) sebelum dia pergi ke Pulau Pinang. Kami telah membeli tudung-tudung untuk didermakan kepada mangsa banjir di Pulau Pinang dan kami bertemu dengan seorang wanita pemilik kedai.

Wanita itu bertanya kepada kami, untuk apa beli tudung dan kami memberitahunya. Wanita itu kemudian meminta kami untuk pergi ke kedainya selepas selesai membeli tudung.

Apabila sampai di kedainya, apa yang mengejutkan kami, wanita itu mula menurunkan barang-barang (pakaian) yang digantung (untuk dijual) dan membungkusnya untuk kami.



Apabila jiran kedainya (seorang wanita Melayu) datang melihat, dan wanita itu bertanya jika jirannya mahu menderma juga. Jirannya itu terus pergi seketika dan kembali semula dengan selonggok kain sarung baru untuk kami.



Peniaga-peniaga ini berikan kami barang-barang sedang mereka gantung untuk dijual. Saya sangat terharu dengan tindakan mereka. Selalunya cuma pakaian lama yang diberikan kepada kami, namun ini sangat menyentuh saya sampai ke tulang.



Tidak cukup dengan itu, wanita pertama tadi berlari ke arah kereta kami dengan lebih banyak barang (pakaian). Kali ini siap dengan tanda harga masih terlekat pada barang-barang itu. Orang-orang seperti inilah membuatkan kita bangga sebagai rakyat Malaysia.



Sangat menyedihkan, begitu banyak 'keyboard warrior' dari Penang yang tidak buat apa-apa untuk membantu sebaliknya hanya mengirim post bodoh dan lawak-lawak yang tak diperlukan," tulisnya.

Sumber - Facebook

3 comments

Begitu la Rakyat malaysia berbilang kaum tolong menolong sesama sendiri. kudos kepada pederma yg murah hati

Ayo gabung dengan situs agen judi online terpercaya
Hanya di www(titik)bolavita(titik)org
Bisa juga hubungi, info :
BBM : D8C363CA
wechat : bolavita
whatup : 6281377055002
Email : cs@bolavita .com

Berikut Cara Mudah Mendapatkan uang tambahan dalam hitungan Menit
coba saja sendiri !!! www.bolavita.com BBM: D8C363CA WA: 6281377055002


EmoticonEmoticon