PPBM kuasai Pakatan Harapan, DAP diketepikan kata Presiden MCA

"PARTI Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad telah menguasai parti-parti lain di dalam Pakatan Harapan walaupun ia paling lambat menyertai gabungan itu," kata Presiden Parti Pertubuhan Orang Cina Malaysia (MCA), Datuk Seri Liow Tiong Lai.

presiden mca

"Daripada peruntukan kerusi-kerusi pilihanraya Pakatan, adalah jelas PPBM diketuai Mahathir telah mengatasi yang lain untuk mengetuai gabungan itu," kata Presiden parti komponen BN itu dalam satu kenyataan pada hari Isnin.

Kata Liow, PPBM berjaya mendapat paling banyak kerusi sementara DAP hanya diberikan sebanyak 35 kerusi.

"Ini menunjukkan fakta-fakta bahawa DAP diketepikan tanpa sebarang kuasa," katanya.

"Mereka betul-betul terlupa orang yang pernah mereka panggil sebagai zalim, dan dituduh menyebabkan kerosakan sistem demokrasi di Malaysia, Tun Dr Mahathir kini telah menjadi penyelamat mereka," katanya.

Tambahnya, muafakat di antara DAP dan Dr Mahathir merupakan satu pengkhianatan kepada masyarakat Cina, yang telah memberi kepercayaan kepada DAP dalam dua pilihanraya umum yang lalu.

"DAP tidak patut ambil mudah masyarakat Cina dengan terus-terusan merampas pendapat umum dan berpura-pura berjuang untuk demokrasi namun bertindak sebaliknya," katanya.

Kata Liow, sekiranya DAP sanggup menggadaikan sistem sekular negara, menjenamakan semula PAS dan bekerjasama dengan PPBM, maka parti itu sanggup gadaikan apa sahaja.

Pada hari Ahad (7 Jan), dalam Konvensyen Pakatan Harapan, gabungan itu sebulat suara menamakan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalannya sekiranya berjaya menawan Putrajaya.

Keputusan itu dibuat dengan persetujuan yang ditandatangani oleh Dr Mahathir, Dr Wan Azizah, Presiden KEADILAN, Tan Sri Muhyiddin Yasin, Presiden PPBM, Tan Kok Wai, Pengerusi DAP dan Mohamad Sabu, Presiden Parti Amanah Negara (Amanah).

Antara lain perjanjian itu menetapkan bahawa pengampunan diraja akan didapatkan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaik sahaja Pakatan Harapan berjaya merampas Putrajaya dan menjadikannya Perdana Menteri.

Sumber — The Star

11 Comments

  1. Itulah kerja batu api. Apabila DAP menonjol, BN (melalui UMNO) mengasak kepala rakyat keturunan Melayu bahawa DAP bahaya, rasis, dan anti-Melayu. Apabila DAP terkebelakang sedikit, BN (melalui MCA) mengasak kepala rakyat keturunan Cina bahawa pembangkang meminggirkan orang Cina. Penyakit itu kini mula berjangkit kepada sebuah parti lain yang kononnya ada wangian syurga. Mereka itulah yang sebenarnya rasis, sempit pemikiran, dan bangkrap idea. Maka, marilah kita pilih Pakatan Harapan pada PRU 14 nanti. Insya-Allah.

    ReplyDelete
  2. Menangkan Uang Jutaan Rupiah Dengan Kami Sekarang Juga
    Proses Deposit, Withdraw & Pindah Dana Dalam Hitungan Menit Saja.
    Langsung Kunjungi Website www(titik)bolavita(titik)org
    Info, hubungi :
    BBM : D8C363CA / BOLAVITA (NEW)
    wechat : bolavita
    whatup : 6281377055002
    Email : cs@bolavita .com

    ReplyDelete
  3. Bgmn pula umno menguasai BN dan MCA diketepikan? Hingga samseng2 umno mengugut cina pun MCA masih diam. Bengap punya cukong.

    Itu pun pas dan umno dok heboh satu negara yg cina akan ambil alih pimpinan negara jk umno kalah. Cakap berbelit2 semata2 utk mengelabui mata org melayu yg mudah ditipu.

    ReplyDelete
  4. tin kosong jawatan pon dpt free mat monggol bagi

    ReplyDelete
  5. Bila kebodohan bertingkat-tingkat, inilah hasilnya....

    ReplyDelete
  6. Kalau BN nak selamat, PRU akan datang, jangan calon cina MCA untuk bertanding, sb dialah pengacau senenarnya.. Kalau boleh BN jangan lagi bergabung dgn MCA baru BN menang.. Gabung dengan PAS je.. Biar semua melayu dlm BN.

    ReplyDelete
  7. Gabung Bersama kami Di BOLAVITA permainan yang " SANGAT MENARIK "
    BBM: D8C363CA (NEW), D1A1E6DF (NEW), D8DB1C57 (NEW) whatup : 6281377055002

    ReplyDelete
  8. Butuh dana cepat , sering kena tipu sama moneygames ? mending ke www s128agen com
    kita di sini bikin kalian heppy heppy aja deh
    deposit juga minimal 50 ribu udah bisa jadi jutawan
    - sabung ayam
    - sportsbook
    - tembak ikan
    - tangkasnet
    masih banyak lagi lohh yuk hubungi kami di :
    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 0878-6720-2559

    ReplyDelete
  9. semua ahli dalam mca dan presidennya sekali adalah orang gila. masyarakat cina tak ambik peduli pada orang gila macam nie.

    ReplyDelete
  10. mca tidak mewakili orang cina. ianya hanyalah perkakas buruk umno. lepas pakai buang ke tong sampah! kita orang cina tak pandang pun pada sampah dan bangkai mca nie! ptuih!

    ReplyDelete
  11. Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

    waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

    Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

    Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan