Farid Kamil kata ditawar rasuah RM5 juta untuk maafkan Najib dan Rosmah

PELAKON terkenal Farid Kamil mendakwa beliau pernah ditawar wang rasuah RM5 juta untuk memaafkan Najib dan Rosmah.

Beliau mendedahkan perkara itu dalam satu temubual dalam program "Sila duduk jangan lari," terbitan TV Al-Hijrah.

"Dia kata ambil duit ni dan maafkanlah Najib dan juga Rosmah," katanya.

Menurut Farid, RM5 juta yang ditawarkan kepadanya itu dirasakan terlalu banyak dan agak luarbiasa permintaannya.

farid kamil

"Saya sebenarnya hilang kepercayaan kepada kerajaan terdahulu disebabkan mereka telah menghantar orang, untuk rasuah saya RM5 juta dan saya tak ambil," katanya lagi.

Menurut Farid, tindakannya yang menolak tawaran rasuah RM5 juta itu telah membawa kepada akibat lain yang terpaksa ditanggung olehnya kemudian.

Berikut rakaman video pengakuan berkenaan.


Post a Comment

3 Comments

  1. Pelik aku, biasanya nak maafkan orang kena dengan hati yang ikhlas bukannya dengan sogokan. Macam-macam dunia sekarang ni...

    ReplyDelete
  2. Lawak pesen org pening ni. Nk kasi maaf je dh taruk 5 juta. Siapa farid kamil ni sampai maaf dia berharga 5 juta? Lps tu kalau tak ambil knp tak lapor sprm? Tau dak sembunyikan kes rasuah boleh dianggap sebagai bersekongkol dgn rasuah? Ingat bila idola yg dia sokong jd pm, dia suka² boleh temberang, fitnah dan lalok sesuka hati? Biarlah hati tu lawa serupa muka, jgn lawa lawa di luar serabai serabut di dalam.

    ReplyDelete
  3. Kenapa la masa kena sogok tu tak buat report..mcm mana org nak percya farid oi..hang sendiri pun x betoi..

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda