Keputusan UPSR dan PPSR 2018 diumum 29 November

KEPUTUSAN UPSR dan PPSR akan diumumkan pada 29 November 2018 kata Ketua Pengarah Pendidikan, merujuk kepada Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Pelaporan Pentaksiran Sekolah Rendah (PPSR) untuk pelajar darjah enam.

UPSR 2018

Menurut Datuk Dr Amin Senin, para pelajar boleh mendapatkan keputusan UPSR dan laporan PPSR di sekolah masing-masing bermula pada jam 10 pagi pada hari berkenaan atau melalui khidmat pesanan ringkas 15888.

"Perkhidmatan dalam talian akan diaktifkan pada jam 10 pagi 29 November sehingga jam 6 petang 8 Disember 2018,"

"Sanak-saudara dibenarkan untuk mengambil dokumen PPSR sekiranya pelajar berkenaan tidak dapat mengambilnya sendiri," katanya dalam satu kenyataan pada hari Selasa (20 November 2018).

Menurutnya, keputusan UPSR dan Pentaksiran Alternatif Sekolah Rendah (PASR) 2018, boleh juga diperolehi melalui Papan peperiksaan Kementerian Pendidikan di lp.moe.gov.my

PPSR adalah sebuah dokumen meliputi aktiviti pelajar, prestasi dan perkembangan ketika sekolah rendah, termasuk penilaian kelas, penilaian saikometrik, penilaian aktiviti fizikal, sukan dan kokurikulum, dan UPSR pula untuk para pelajar aliran perdana, manakala PASR untuk pelajar-pelajar yang memerlukan bantuan khas.

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan