Bila peserta Himpunan ICERD kena temuramah

SALAH seorang makcik peserta Himpunan ICERD hari ini menarik perhatian ramai apabila rakaman video dirinya ditemuramah wartawan tular di media sosial.

Wanita yang mengaku datang dengan rombongan dari Kuala Terengganu itu ditanya adakah dia tahu apakah itu ICERD. Soalan itu membuatkan dia terkedu untuk menjawab.

Temuramah

Kemudian datang seorang lagi peserta lelaki cuba membantu wanita itu untuk menjawab soalan berkenaan.

Namun jawapan yang diberikan ternyata jauh menyimpang daripada apa yang sepatutnya dia faham sebelum mengambil keputusan untuk berhimpun.

Katanya dia turun berhimpun kerana membantah penghapusan segala bentuk diskriminasi penghapusan hak-hak raja Melayu dan hak-hak agama Islam.

"Saya sebagai bangsa Melayu dan Agama Islam memang saya bantah lah ICERD ini sekeras-kerasnya," katanya.

Apabila wartawan bertanya lagi, apakah kesan negatif sekiranya kerajaan menandatangani ICERD. Jawapan dia lebih mengejutkan, kali ini dia mahu kerajaan tandatangan ICERD pula.

"Sekiranya kerajaan tidak menandatangani ICERD ini, rakyat negara ini semakin huru-hara, dan akan lebih menjadi rasist lagi lah,"

"Mungkin bangsa bangsa tak akan boleh bersatu, dan negara pun tak boleh duduk dalam keadaan aman,"

"Bila negara tidak boleh duduk dalam keadaan aman, semua operasi perniagaan, jabatan, saya rasa semua tidak menjadi baiklah," katanya.

Kau orang dengar sendirilah penjelasan makcik ni, sila klik rakaman video di bawah. Oh ya tolong jangan ketawa ye.



Kasihan kan? Berkobar-kobar dia turun berhimpun datang dari jauh, tapi dia pun tak faham datang berhimpun untuk apa sebenarnya.

Post a Comment

29 Comments

  1. Siapa sponsor agaknya? Makin ramai otak lob*k geng ni. Mudah ditipu kepala penyamun dan ketua walaun......

    ReplyDelete
  2. Maaf, admin, saya ketawa juga akhirnya. Heheheee...

    ReplyDelete
  3. Makcik ni dari marang teganung. Ingat tak siapakah orang yang paling terkenal di dunia ni yang berasal dari marang teganung. Kalau dah kepalanya tak cerdik takkanlah pengikutnya boleh jadi cerdik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. "Saya bantah Icerd ni sebab saya bantah Icerd ni. Icerd ni mesti di bantah atas sebab ia mesti dibantah. Kalau tidak dibantah icerd ni semua orang akan jadi lebih rasis". Ini jawapan tahap ternakan yang tak faham satu benda pun. Datang jauh2 sebab didorong oleh kejahilan. Makcik ni tak sedar bahawa seluruh negara Islam di dunia ini kecuali Malaysia dan Brunai dah meratifikasi ICERD ni. Makcik ni tak faham bahawa negara2 arab yang menjadi tempat Hj Hadi dan lebai2nya belajar agama pun menyokong ICERD. Bantah icerd sebab jahil dan lebih buruk lagi bila sedar jahil tentang ICERD tak mahu belajar atau ambil tahu pun apa itu ICERD. Inilah watak melayu yang kurang akal tapi super emosi. Sesungguhnya Syurga itu bukan tempat orang2 yang bodoh lagi jahil. Fikir2kanlah!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara2 Arab yg sign Icerd ni majoriti rakyatnya orang Arab itu sendirri... jgn compare dgn malaysia yg majoriti Islam dlm negara tidak besar.. hang tu yg kurg akal ditambah pulak rendah IQ.. fikirkan la....

      Delete
    2. Walaupun satu bangsa Arab lah ramai berpuak-puak dan bermahzab saling berperang berbunuhan

      Apa kah kerana tidak ada bangsa lain maka mereka boleh menzalimi puak lain atau mahzab lain?

      ICERD bolbo di gung kan untuk membela mereka dengde campur tangan PBB

      Delete
  5. Makcik tu Cuma rombongan Cik Kiah ke olimpik la. Anak2 Mungkin dah besar, Ada keluarga, takde Mase nak bawak dia Jalan. Bila ade plak org offer, taK yah kuar duit lak. Jadi Jgn gelakkan dia. Gelakkan kepala Yg bawak berhimpun.. Maki sekali Yg Jadi Batu api dlm masaalah perkauman dlm negara. Dia Dah bodoh, Dia libatkan sekali makcik2 bawang group...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sedap cakap orang lain bodoh.. sekurangkurangnya makcik tu pergi bersama2 menyokong Tuan Guru Dan para Ustaz yg bersama2 dlm perhimpunan.

      Delete
    2. Mereka sokong ahli politik..

      Jika sokong sebab Tuan Guru dan Ustaz, selepas ini kena buat demo syukur kerana demo aman dan beribu-ribu yang datang

      Buat demo sekiranya dapat royalti nanti

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Tahniah makcik. Hadir atau tidak itu tk penting. Yg pentinf semangat utk tidak lagi mengundi PH pada PRU 15 itu yg penting

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mr Fuad... Awal2 dah Tak mampu nak jaga Islam.. Kita mulakan dgn PRK Rantau... Kasi smackdown PH...

      Delete
    2. Mak cik tu pangkah PAS
      Tak PAS .. UMNO..

      Boleh ke Mak cik Marang mengundi di DUN Rantau?

      Delete
  8. Tau ikut je.. Apa yg diikuti tak tau.. Aduh..

    ReplyDelete
  9. Jangan2 Felda.. Tabung Haji dan Petronas pun tak tau....

    ReplyDelete
  10. Makcik ni mabuk ketum kot...😂😂😂

    ReplyDelete
  11. Bukan mak cik tu sorang ..

    Ramai lagi tu..

    Kalau tak, macam mana PAS boleh menang?

    Melayu bodoh masih ok lagi..

    Orang Islam bodoh... habis lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahanam melayu kena putarbelit. Dulu (dan skrg masih lg (: ] oleh penyamun. Skrg oleh ketua dan kroni2 ketua walaun

      Delete
  12. Sama mcm GST... seluruh dunia maju mengunakan nya... tp gov mly?? Dh nk maju di mundur kan oleh puak pemalas bayar cukai.. sst tu supaya leh rembat duit rakyat tanpa sedar.. ilmu matematik pon hang tk khatam nk ajar org ilmu HAQ... nenek moyang hang bemandi darah sebelom menerima kontrak sosial... hormat dn sedar... jgn jd bangsa pemakan segunung roti... bodoh piang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara maju... dah maju GST ke tak, mereka tetap dah maju.

      Yang kena siasat dan di dakwa ialah Najib dan Rosmah kerana tak bayar cukai.

      LHDN semakin cekap dan mempunyai sistem yang canggih yang memudahkan LHDN mengesan mereka yang mengelak membayar cakap. Jika bersalah mereka di kenakan hukuman berat.

      Bukan nya GST atau SST yang menentukan negara maju. GST SST hanya cabang yang mengerakkan negara. Maju kah negara Jika ia nya di pimpin oleh perasuah?

      Tak guna mempertahankan kontrak social dengan berdarah.. guna kan lah kebijaksanaan kerana ia ada lah amanah yang ditinggalkan untuk kita. Tak ada guna nya sekadar berbangga dengan kontrak sosial Jika melayu mundur.

      Jangan jadi bangsa yang mengutip sisa roti orang.

      Delete
  13. inilah manusia-manusia golongan banyak yg menyongkong pas di kelantan dan trengganu yg mudah diperbodohkan.golongan partisan mengapikan rasis dan perkauman utk mempertahankan kedudukan mereka didalam politik.islam dan melayu menjadi modal politik mereka.

    ReplyDelete
  14. Apalah nak diharapkan dengan mereka-mereka yang berhimpun ni... rasis kemelayuan...

    tapi still berhutang dengan orang kafir ... hutang kereta, hutang rumah, hutang AEON Credit, hutang SINGER, dan macam-macam hutang lagie... hahaha

    ReplyDelete
  15. Selamat hari untuk orang-orang baik dari Indonesia, saya sangat senang dan memutuskan untuk berbagi kebahagiaan saya dengan Anda semua, keluarga saya dan saya telah diberkati oleh Tuhan menggunakan Cheryl Martins Loan Firm membantu saya dan mengubah hidup seluruh keluarga saya dengan angka pinjaman besar, nama saya Michael Renaldi, saya mengajukan pinjaman satu minggu yang lalu dan saya mendapatkan pinjaman yang disetujui pada hari Senin dan hari ini saya memiliki pinjaman sebesar Rp.600.000.000,00 ditransfer ke rekening bank saya tepat setelah pendaftaran saya ke perusahaan dengan sangat cepat dan dinamis, saya sangat yakin dan saya juga percaya bahwa Cheryl martins Loan Firm adalah yang terbaik dan saya berdoa Tuhan akan memberkati mereka dan menjaga bisnis mereka terus maju, Amin. Perusahaan pinjaman Cheryl martins adalah perusahaan yang dapat diandalkan dan sah dan dengan suku bunga rendah 1% sangat cepat dan mudah Anda dapat menghubungi perusahaan induk muslim yang setia melalui email: Cheril.martinsloanfirm@gmail.com. Anda dapat menghubungi saya di email saya: michaelrenald40@gmail.com

    Terima kasih,
    Renaldi.

    ReplyDelete
  16. PINJAMAN PINJAMAN BERLAKU SEKARANG CEPAT DAN DINAMIS.
    Selamat siang, saya Susil Nabi dengan nama dan saya tinggal di Indonesia, saya tertarik untuk berbicara tentang kebaikan Tuhan dalam hidup saya setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu sehingga saya menjadi putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman secara online kemudian saya melihat komentar dari seorang teman bernama PENDU FAJAR (pendufajar@gmail.com) dan dia berbicara tentang perusahaan pinjaman yang sah ini di mana dia mendapat pinjaman cepat dan mudah tanpa tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang wanita bernama Nyonya CHERYL yang mengendalikan perusahaan bernama CHERYL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman total (Rp 899.000.000,00) dengan suku bunga rendah 1%, sehingga pinjaman disetujui dan setelah proses berikut sedang dilakukan oleh perusahaan dengan 24 jam dana saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya yaitu bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman saya untuk menjaga bisnis saya tetap berjalan dan juga untuk membayar tagihan saya jadi saya terburu-buru Pastikan semua orang tertarik dalam mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui email: {cheril.martinsloanfirm@gmail.com} untuk mendapatkan pinjaman apa pun yang Anda butuhkan hari ini, Anda masih dapat menghubungi saya untuk info lebih lanjut Email saya: (susilnabi@gmail.com) terima kasih telah membaca kesaksian yang terbesar dalam hidup saya.

    ReplyDelete
  17. PINJAMAN PINJAMAN BERLAKU SEKARANG CEPAT DAN DINAMIS.
    Selamat siang, saya Susil Nabi dengan nama dan saya tinggal di Indonesia, saya tertarik untuk berbicara tentang kebaikan Tuhan dalam hidup saya setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu sehingga saya menjadi putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman secara online kemudian saya melihat komentar dari seorang teman bernama PENDU FAJAR (pendufajar@gmail.com) dan dia berbicara tentang perusahaan pinjaman yang sah ini di mana dia mendapat pinjaman cepat dan mudah tanpa tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang wanita bernama Nyonya CHERYL yang mengendalikan perusahaan bernama CHERYL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman total (Rp 899.000.000,00) dengan suku bunga rendah 1%, sehingga pinjaman disetujui dan setelah proses berikut sedang dilakukan oleh perusahaan dengan 24 jam dana saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya yaitu bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman saya untuk menjaga bisnis saya tetap berjalan dan juga untuk membayar tagihan saya jadi saya terburu-buru Pastikan semua orang tertarik dalam mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui email: {cheril.martinsloanfirm@gmail.com} untuk mendapatkan pinjaman apa pun yang Anda butuhkan hari ini, Anda masih dapat menghubungi saya untuk info lebih lanjut Email saya: (susilnabi@gmail.com) terima kasih telah membaca kesaksian yang terbesar dalam hidup saya.

    ReplyDelete
  18. Tak kiralah apa pun jawapan mak cik tu. Aku bagi dia thumb up sebab bersusah payah datang dari jauh. Dah tebukti sekarang Melayu bersatu hampir jadi kenyataan. Macai PH pun perlu bersatu di bawah kepimpinan Melayu. Tak semestinya dibawah Melayu UMNO atau PAS Melayu PH pun boleh. Sekarang orang2 kafir takut sangat2 bila Melayu bersatu kerana mereka tahu agenda mereka untuk menguasai Malaysia seperti PAP menguasai singapura tidak mungkin tercapai. Berbagai dakyah dan fitnah serta tohmohan akan dilemparkan kepada penyatuan Melayu ini supaya Melayu berpecah sebelum PRU14 sebab itu mereka menang. Melayu PH, sedarlah kamu DAP hanya mempergunakan kamu sahaja, sedangkan kamu tidak dapat apa2 manafaat pun. Cuba kamu fikirkan kembali sudah hampir 8 bulah kerajaan PH memerintah, apa yang kamu dapat? Harga barang turun ke, petrol turun ke, dah dapat ke loan untuk perniagaan, tol turun ke, tak ada kan semua tu? Yg kita dapat dengar Najib dan pemimpin2 UMNO di dakwa. Tapi belum di sabitkan kesalahan lagi. Apakah bentuk pelaburan baru yg dibawa masuk melainkan menjual aset2 khazanah dan tak lama lagi menjual aset2 TH. Kepada siapakan aset2 tersebut LGE akan menjualnya? Adakah kepada Tan Sri Syed Mokhtar? Sama2lah Melayu Islam fikirkan nya. Jujur dengan hati yg penuh keimanan.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda