Peserta himpunan kata ICERD strategi Zionist

SEMALAM salah seorang makcik peserta himpunan ICERD dilihat terkial-kial dan tidak faham kenapa beliau menyertai himpunan itu di Kuala Lumpur.

BACA — Bila peserta himpunan ICERD ditemubual

Satu lagi video tersebar luas di media sosial menyaksikan salah seorang pakcik memberi pendapatnya berhubung ICERD.

Ditanya mengenai apa yang beliau faham tentang ICERD ketika perhimpunan semalam, pakcik ini kata apa yang dia tahu ICERD adalah strategi Zionist, dan semua negara-negara yang telah melaksanakan ICERD telah dikawal oleh Zionist.

Peserta Himpunan

"ICERD ini Zionist's strategy lah I know, all the states yang dah implemented ICERD controlled by Zionist, itu generally itu sahaja," katanya.

Di bawah ini rakaman video tersebut, sila klik untuk menonton.



Selepas banyak temubual dijalankan terhadap peserta-peserta himpunan ICERD, nampaknya kebanyakan mereka langsung tidak faham kenapa mereka berhimpun.

Kalau kita lihat pakcik ini, kelihatan agak educated (dari segi beliau berbahasa Inggeris mengeluarkan pendapat). Namun orang yang "educated" seperti ini pun nampaknya keliru dengan apa sebenarnya isu ICERD.

Tapi walaupun keliru, masih tetap semangatnya berkobar-kobar untuk turun berhimpun.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini berkata ICERD diilhamkan oleh Freemason dan Zionist untuk menundukkan segala bangsa dalam dunia ini supaya tidak beragama dan tidak berakhlak.

BACA — Wajib Fardu Ain Umat Islam sertai Himpunan ICERD

7 Comments

  1. Banyak perbezaan antara yang berijazah dengan yang berilmu. Dan jelas ramai yang berpengajian agama, berpengajian keduniaan tetapi mereka tidak berilmu malah pelajaran yang mereka tempuhi tidak berupaya menjadikan mereka berilmu dan berakal. Inilah sifat2 dan ciri2 manusia ternakan yang disebut ALLAH SWT didalam AlQuran. Dan golongan2 ini lah yang berangan2 bahawa merekalah pewaris syurga sedangkan syurga itu hanya untuk mereka2 yang berilmu dan berakal. Himpunan kesyukuran anti ICERD semalam menegaskan bahawa orang melayu ramai yang berada dalam kategori ini. Inilah buih2 dilautan yang dimaksudkan oleh Rasulullah SAW dalam hadis baginda. Ramai tapi hampas! Satu kedukaan untuk bangsa.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  2. Apa guna perhimpunan baik sekali mana pun tapi diketuai oleh individu2 yg tercemar?

    ReplyDelete
  3. 10 yang Abdul Hadi Awang cakap... 18 yang tak boleh pakai...

    Itu ja nak habaq

    ReplyDelete
  4. pbb dikuasai oleh sapa
    tak kan bnagang sangat tak reti reti
    amlaika yahudi kepala pbb
    pbb alat tunggang yahudi saja
    Allah dah ajar manusia macam man nak hidup
    kat bumi milikNya
    tapi ada manusia yang engkar
    dunia pung dah harubiru jadinya
    maju ikut acuan Allah bukan ikut acuan kapir arambejadah
    kalau ada akai la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini contoh Melayu biol. Orang macam ni memang ramai, semua perkara dia salahkan Yahudi. Kalau mak dia sembelit pun dia akan maki Yahudi.

      Faktor sebenar, Najib dan lain-lain pemimpin UMNO termasuk Zahid Hamidi dah nak masuk penjara kerana berpuluh tuduhan rasuah di mahkamah.

      Jadi mereka ini perlu buat cerita dan jadi hero konon nak perjuangkan bangsa perjuangkan Islam. Supaya rakyat sokong mereka.

      Hadi Awang pula bakal kena juga kerana sokong pencuri, jadi mereka bersekongkol dari sekarang hasut rakyat benci kerajaan

      Delete
    2. Brader. Palestine yg beperang tu pun signed icerd supaya boleh guna icerd utk lawan israel guna UN. Malahan 55 negara oic dah signed icerd. Kejadah ko...

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan