Najib sanggup buat apa sahaja demi kuasa!


Kalau difikirkan tindakan najib sememangnya di luar jangkaan apabila mahu menjadikan negara Malaysia yang majoritinya penduduk Islam sebagai pusat hiburan. Alasan najib untuk mewujudkan lebih banyak kelab malam dan pusat maksiat untuk menarik pelancong asing dilihat satu idea gila yang bakal menjerat lehernya sendiri.

Sebelum ini Najib heboh dengan isu judi bola, kini Hub hiburan pula, adakah Najib sudah hilang akal? Bukankah tindakan ini akan mengakibatkan hilangnya sokongan Melayu Islam kepada UMNGOK dan Be End? Tindakan Najib ini membuatkan para penyokong dan pendukung UMNGOK Be End pening kepala untuk mencari alasan bagi menepis serangan dari Pakatan Rakyat.

Kalau dilihat ini sebenarnya strategi Najib untuk memenangi Pilihanraya Umum yang akan datang. Najib sebenarnya sudah hilang punca, sudah habis daya untuk memujuk masyarakat Melayu menyokong Barisan Nasional bagi memberikan kemenangan kepadanya PRU 13.

Najib beralih tumpuan kepada bukan Islam untuk menyokongnya


Kini Najib mahu beralih, daripada mengharapkan sokongan Melayu Islam, dia memperjudikan nasibnya dengan meraih sokongan bukan Islam. Umum mengetahui, masyarakat Islam hanya sensitif kepada nilai-nilai dan isu-isu Islam. Sebaliknya masyarakat bukan Islam lebih mementingkan isu ekonomi dan hak asasi.

Justeru itu, dengan memberi 'muka' kepada masyarakat bukan Islam tanpa mempedulikan NGO Melayu seperti PERKASA, Najib menjangkakan akan dapat menarik sokongan Cina dan India untuk menyokongnya. Maka dengan penubuhan hub hiburan yang dilihat oleh najib mampu meningkatkan ekonomi negara disamping menunjukkan imej liberalnya kepada masyarakat selain Melayu Islam.

Petanda awal tindakan najib ke arah itu sudah dapat dihidu semasa ucapannya di Perhimpunan Agong UMNO PWTC yang lalu. Dia terlebih dahulu memasang strategi menghapuskan kebimbangan Melayu dengan mengatakan bahawa hak keistimewaan Melayu terkunci kemas di dalam perlembagaan. Dengan ini masyarakat Melayu tidak perlu bimbang sekiranya selepas ini Najib berhenti dari melaungkan Ketuanan Melayu dan Islam yang selama ini digembar-gemburkan.


Buat Apa sahaja demi kuasa

Jelas sekali di sini bahawa Najib hanya mementingkan kuasanya. Dia sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat terus memerintah walaupun dengan cara menggadaikan Islam dan ketuanan Melayu yang dilaungkannya selama ini. Anda masih mahu menyokong Perdana Menteri seperti ini? Terpulang kepada anda! Pilihan di tangan anda.


ReJaM© "PRU 13 tumbangkan BN dan sekutunya!"

8 Comments

  1. gilo tino
    gilo judi
    gilo duik
    gilo kuaso
    gilo babi

    ReplyDelete
  2. gilo burit...huahua

    ReplyDelete
  3. gilo gilo najib gilo

    ReplyDelete
  4. kah..kah...kah

    Nk tergelak aku baca komen anynomus 3 org ni. ngumpat lg..ngumpat lg..

    kah..kah..kah,

    berguling-guling mcm tenggiling..kah...kah..kah.

    ReplyDelete
  5. apa susah kalau dah ada bukti yang najib tak laya jadi pemerintah, kita sama sama doa tumbangkan dia ganti ANWAR IBRAHIM.

    ReplyDelete
  6. slagi demokrasi dari Barat ini diguna pakai, sejarah akan tetap berulang juga.. bila lagi sistem khalifah islam mahu dibangkitkan semula? takut Amerika lebih dari takut Allah ke?

    ReplyDelete
  7. najib memg cilaka... kat dunie ko seng r, tngu je la kat akhirat nanti

    ReplyDelete
  8. Apabila seorang manusia yang jahil agama dijadikan pemimpin negara, maka inilah hasilnya...

    -Muhammad Nabil-

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan