Pemain piano tanpa tangan menang China Got Talent



Seorang pemain piano yang tidak memiliki tangan sebaliknya memainkan piano dengan menggunakan kakinya telah berjaya memenangi pertandingan peringkat kebangsaan di China iaitu China's Got Talent competition.

Liu Wei telah kehilangan kedua belah tangannya di dalam satu kemalangan ketika berumur sepuluh tahun. Beliau memenangi pertandingan itu dengan persembahan bertajuk You're Beautiful, yang dicipta oleh James Blunt

Kata beliau kepada juri hakim, "Sekurang-kurangnya saya memiliki kaki yang sempurna".

Lelaki kelahiran Beijing berusia 23 tahun itu dijemput untuk membuat persembahan bersama-sama dengan bintang pop dari Taiwan, Jolin Tsai.

Media China melaporkan yang beeliau juga diberi peluang untuk membuat persembahan di Las Vegas selama tiga bulan dan kemungkinan akan ditawar untuk menandatangani kontrak rakaman.

Kedua-dua tangan Liu terpaksa dibuang selepas dia menerima kejutan elektrik ketika bermain permainan 'sembunyi-sembunyi' (hide and seek) di zaman kanak-kanaknya. Dia berusaha untuk mempelajari piano ketika berumur 18 tahun.

Pertandingan Akhir China's Got Talent diadakan di Shanghai, turut dihiasi persembahan dari peserta-peserta dari negara lain, termasuk Pemenang dari Britain, dance troupe diversity dan peserta akhir, (finalist) tahun yang sama, Recycled Percussion.

Persembahan ini merupakan sebahagian daripada pertunjukkan bakat di seluruh dunia yang dimiliki sepenuhnya oleh penerbit musik dari Britain, Simon Cowell.



ReJaM©

1 Comments

  1. kalu sanggup berusaha, pasti akan ada hasilnya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan