Kemalangan bas di Penampang Sabah bas masuk gaung

Satu lagi kemalangan bas berlaku melengkapkan koleksi kemalangan bas tahun 2010. Kali ini sebuah bas terbabas masuk ke dalam gaung.

PENAMPANG 16 Dis. - Sekurang-kurangnya 23 pegawai dan anggota Penjara cedera apabila bas yang dinaiki mereka terjatuh ke dalam gaung di Kilometer 30 Jalan Kota Kinabalu - Keningau berhampiran Kampung Moyog kira-kira pukul 10.30 pagi ini.

Usaha mengeluarkan mangsa sedang giat dijalankan.

Berita lanjut bakal menyusul.

ReJaM©

1 Comments

  1. kemalangna ini berlaku akibat masalah enjin,utk makluman semua,setiap kali jabatan ini menerima bekalan bas dari ibu pejabat penjara malaysia,semua bas yang dihantar merupakan bas 'second hand' dimana bas yang di hantar telah di gunakan di semenanjung.Bila mereka menyedari bas tersebut mengalami masalah,maka bas itu akan di hantar samada di penjara sabah atau di penjara sarawak.saya mendapat maklumat ini daripada kakitangan penjara yang bertugas di semenanjung sendiri.pegawai penjara ini menyatakan ''bas ini dulu di gunakan di penjara( dia sebutlah penjara di semenannjung)dan bas ini memang mengalami masalah.........takziah bagi keluarga yang terlibat(terbunuh)..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan