Petanda PRU 13 semakin hampir umpan mula ditabur



Royalti minyak bagi Kerajaan Negeri Terengganu yang dinafikan dengan bersungguh-sungguh sewaktu negeri itu jatuh ke tangan pembangkang kali ini mula dijadikan umpan bagi meraih sokongan rakyat Terengganu untuk Barisan Nasional. Seperti biasa royalti Kelantan pula akan terus dinafikan memandangkan BN sukar merampas negeri itu.

Kalau rakyat Terengganu bijak, tak perlu nak undi BN untuk dapatkan royalti bagi Negeri Terengganu. Biar pun PR menang pada PRU 13 di Negeri Terengganu akan datang, laporan akhbar ini senjata terbaik untuk menghentam kerajaan pusat kalau mereka (BN) masih memegang Malaysia pada masa itu.

Namun sekiranya PR yang memegang Malaysia apabila menang PRU 13 nanti. Rakyat Terengganu tak perlu lagi bersusah payah, kerana sudah tentu Royalti Minyak akan jadi hak Terengganu!

Namun ini semua jelas sekadar umpan Barisan Nasional untuk rakyat Terengganu! Andai kata BN menang nanti di Terengganu, jangan haraplah nak dapat Royalti tu. Tak percaya? Kita tunggu dan lihat! Sejarah lalu jadikan pengalaman!

ReJaM© "Umpan dah pasang, Pancing sudah sedia dilontar, PRU semakin dekat! Just around the corner! Selewat-lewatnya di awal April 2011!"

1 Comments

  1. betul.. saya setuju. mana puak2 umno ni. biasa main bangkang jer kebenaran..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan