Penjelasan Karam Singh Walia terhadap video panasnya


Sebelum ini telah disiarkan di blog MiLo SuaM, sebuah video kontroversi wartawan TV3 Karam Singh Walia yang dimaki hamun dan diugut oleh sekumpulan lelaki-lelaki melayu memaksa beliau meminta maaf. Bagai anda yang belum lagi menyaksikan video itu sila klik link ini, Video Karam Singh Walia diugut

Di bawah ini pula ulasan yang empunya badan, si Karam Singh Walia berkenaan video kontroversi tersebut, seperti yang dilaporkan oleh Kosmo online.

KUALA LUMPUR - Wartawan penyiaran Sistem Televisyen Malaysia Bhd. (TV3), Karam Singh Walia (gambar) menafikan dia mabuk semasa didakwa mengeluarkan kenyataan berbau perkauman di sebuah restoran di Klang baru-baru ini.

Katanya, dia masih waras dan sedar apa yang diperkatakan ketika kejadian itu.

Menceritakan semula insiden itu, Karam berkata, dia pada mulanya menegur sikap sekumpulan remaja yang meletakkan motosikal dengan sesuka hati di hadapan sebuah restoran India Muslim.

"Saya marah mereka dan mengatakan 'letak motosikal tidak pakai otak, bodoh punya orang'. Saya ulangi perkataan yang sama selepas duduk di dalam restoran sambil memesan makanan," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Karam berkata, tidak lama kemudian salah seorang penunggang motosikal terbabit telah menuduhnya menghina orang Melayu menyebabkan kira-kira 20 orang lelaki lain mengepungnya.

Apabila merasakan keselamatannya terancam, dia lantas meminta maaf kerana tidak mahu meneruskan perbalahan dan cuba meredakan keadaan.

"Ketika itu saya malu dan tertekan kerana bersama saya ialah anak saudara yang baru pulang dari England dan saya bimbang dia dicederakan. Sebab itu saya memohon maaf kepada kumpulan itu," jelasnya.



ReJaM© "Apa pulak ulasan budak-budak gangster tu ye?"

20 Comments

  1. aku rase dia ni mmg mabuk pun...... suma yg budak melayu tu bgtau btul..... konpom2 la si karam ni nk bekup diri sendiri......... sbb dia kata dia mengaku mintak maap sbb takut anak sedara kena cederakan, tapi bila melayu tu sruh mengaku pasal dia ckp melayu sakai ngan lancau...... berani plak dia lawan, x takut plak anak sedare dia kena pukul???....... tapi ape2 pun, bdak2 tu dah lebih2 sgt......

    ReplyDelete
  2. Saya teringat bab sembahyang yang menyebut, makruh sembahyang di laluan. Iktibarnya ialah jangan menghalang laluan. Di mana silapnya budak-budak ni? Kalau sembahyang hanya untuk sembahyang semata-mata, tiada kaitan dengan pembentukan etika hidup, inilah jadinya. Carilah maksud catatan saya ini di laman web saya. Wallahu-a'lam.

    ReplyDelete
  3. X de plak ulasan di atas pengakuan beliau!

    Pengakuan Karam ada berbunyi ;
    "org melayu tidak berasal malaysia & tidak berasal dr indonesia"

    Statement spt di atas sering aku dgr dr kalangan org2 india, terutama dr kalangan profesional. St ketika (dlm komuter) aku ada berborak dgn seorg lawyer (singh jugak) mendakwa knyataan yg lebih kurang sama. Melayu asli adalah melayu Negrito. Dalam erti yg lebih mudah, melayu skrg juga adalah pendatang (sebagaimana dia org) datang dr kemboja, sulawesi dan sbgainya, dn cuma dia je dtg dr india.

    Aku tanya dia balik, adakah dia tahu apa itu kepulauan (daerah) melayu? Yg tu buat dia terkedu sket. Tp kalu dia ckp bukan dtg dr indonesia tuh, aku rasa cam dah melampau sjarah plak.

    p/s: budak2 melayu, kalu nk perjuangkan bangsa, bukan itu laa caranya. Makin merosakan bangsa sendiri ader ler..

    ReplyDelete
  4. Dah kene la tu.... keling mabuk jumpa mat rempit, dua-dua cerdik tak leh nak ikut bodohtak leh nak ajar... hahaha

    ReplyDelete
  5. yang sebenarnya Karam Singh dah mmg mabuk sebelum sampai ke kedai mamak tersebut....apa yg beliau ucapkan sudah semestinya tidak dapat diingati kerana sudah sedia maklum yg org mabuk akan bercakap ikut suka dan merapu2....
    marilah kita org melayu bersatu padu...budak2 yg marah itu pasti ada sebabnya....bayangkan jika kita ada disitu? apa yg kita perlu buat..? pasti kita akan rasa terhina...beginilah cara bukan melayu utk memutarbelitkan fakta sejarah dgn mengatakan bahawa kepulauan melayu bukan milik melayu...selepas ini mereka akan kata bahawa melayu berasal dari planet Marikh...renung2kanlah.

    ReplyDelete
  6. yang mabuk, xtau die cakap or buat ape time die mabuk. yang rempit ni, mmg all the time xtau ape dorg cakap n buat. so bile 2 2 bertemu, ni lah jadinye. abaikan je lah isu ni. sangat childish untuk diulas.

    ReplyDelete
  7. Bengong la karam singh walia ni,kalau aku jumpa aku sodomi jubo dia

    ReplyDelete
  8. ko tu wartawan,jaga la etika sikit...kalau dalam tv3 bukan main ko berpantun syair puisi sebagainya,jangan nak berlakun la...!!!!

    ReplyDelete
  9. Karapl Singh n Gobind patut kena sound mcm Karam..sekali-skala kena approach yg brbeza..asyik brlembut,derang naik kepala.

    Special Agent 07-Penang

    ReplyDelete
  10. terima kasih cikgu. Islam itu indah

    ReplyDelete
  11. Karam Singh kena buat rancangan TV pasal meletakkan motosikal atau kereta mewah di laluan kemudian cakap 'bodoh punya orang'.

    ReplyDelete
  12. Salam tuan dan puan...
    Saya x salahkan Karam Sigh sbbnya cuba tuan2 fikir dgn akal yg waras mmg ramai remaja2 Melayu sekarang mmg kurang ajar..... tambahan pulak Mat2 Motor yg tidak menghiraukan perasaan org ramai..... So siapakah yg patut di persalahkan sbb ORANG MELAYU lah MELAYU JADI HINA DI BUMI SENDIRI, SBB MELAYU LAH MELAYU PORAK PERANDA, SBB MELAYU LAH MELAYU DI PANDANG HINA, SEBB MELAYU LAH MELAYU JADI MELUKUT DI TEPI GANTANG....
    Cuba tuan2 fikirkan dgn akal yg waras.... kenapa org bkn Melayu berani berkata begitu ? ( kalau benar ) sbb ORG MELAYU JUGA YG TIDAK TAHU menjaga kehormatan diri supaya menjadi bangsa yg di hormati, bangsa yg di muliakan....

    Cuba lah fikirkan dgn akal yg waras dan kembalilah bermuhasabah kepada diri sendiri....

    Jgn jadi rg yg tidak berakal dan tidak bertamadun tanpa merenung diri sendiri

    Wali Songo

    ReplyDelete
  13. 1. Melayu kutuk Melayu. Inilah penambah perencah perpecahan Melayu.
    2. Kaum lain tu sempurna sangat ke sampai ada Melayu beri hak untuk hina Melayu ...
    3. Orang yang Menghina Melayu jadi mulia dimata Melayu yang mengkhianati Melayu.

    ReplyDelete
  14. puncanya semua arak
    so, haramkan arak . insyaALLAH semua bende ni x berlaku

    ReplyDelete
  15. .
    kena kutuk mcm tu dah melenting,,alangkah baiknya kalo korang pertahankan islam..tapi nak buat camna,,melayu lagi penting...inila virus umno bongok, ketuanan melayu haprak,,haktui

    ReplyDelete
  16. macam mana dia boleh minum arak dekat kedai tu?

    so,kedai tu hidangkan arak la eh?

    dah tu, budak-budak melayu tu buat apa kat kedai ber-arak tu?

    ReplyDelete
  17. "takkan melayu hilang di dunia"..tapi islam bagaimana pula
    mempertahankan hak melayu bermati-matian..mempertahankan hak islam??

    ReplyDelete
  18. kecil-kecilan saja...kalau melayu pun dah x kisah dgn melayu apa boleh buat...

    ReplyDelete
  19. Banyaknya orang Melayu bodoh disini

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan